[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dronken Nederlandse vrachtwagenchauffeur vraagt zich af waar aanhanger is nadat hij in de sloot is beland


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Dronken Nederlandse vrachtwagenchauffeur vraagt zich af waar aanhanger is nadat hij in de sloot is beland

1400348207_fleursvdeijkel.jpg.5f6785624ee1a5154f48110d4c3c0893.jpg

 

REKKEM - In het Belgische Rekkem is in de nacht van donderdag op vrijdag een Nederlandse vrachtwagenchauffeur met zijn vrachtwagen in de berm en naastgelegen sloot beland. Na een blaastest bleek de chauffeur te hebben gedronken.

 

De chauffeur kon, volgens de Belgische krant HLN, zelf uit de cabine kruipen en raakte niet gewond. Wel bleek hij te hebben gedronken.

Tevens kwam de chauffeur tot de ontdekking dat hij iets miste aan zijn combinatie. Normaal had hij namelijk een aanhanger achter zijn truck. Maar waar die nu gebleven was?!

 

De aanhanger werd een tijdje later teruggevonden in Zwevegem. Waarschijnlijk is deze niet goed aangekoppeld geweest en losgeraakt tijdens het rijden door Zwevegem. De aanhanger kwam in een omheining terecht. Niemand is daarbij gewond geraakt.

 

De chauffeur verklaarde dat hij niet gemerkt had dat hij zijn aanhanger verloren had.

 


bron: Transport Online (klik>>>)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
19 minuten geleden zei Pierre:

 

Daar hoef je volgens mij geen deskundige voor te zijn om dat te zien... :zegtniets:

 

17 minuten geleden zei HendrikJansen:

Je hoort de "knak"duidelijk op het filmpje. Dus ja dat er iets afbrak is wel duidelijk.

 

Schijnbaar mag dat niet benoemd worden zonder waterdicht bewijs  :nee: We leven nou eenmaal in een sue- maatschappij...

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei albertvv:

Hij is in ieder geval behoorlijk van het padje. Dan ben je toch wel heel ver als je dit soort acties doet.

Waarschijnlijk is er veel meer aan de hand als enkel drank. Ik bedoel als je weet dat je moet rijden laat je je absoluut niet vol lopen met drank. Waarschijnlijk heeft diegene die achter het stuur zat veel meer problemen als enkel drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei HendrikJansen:

Waarschijnlijk is er veel meer aan de hand als enkel drank. Ik bedoel als je weet dat je moet rijden laat je je absoluut niet vol lopen met drank. Waarschijnlijk heeft diegene die achter het stuur zat veel meer problemen als enkel drank.

Daar doelde ik ook op met mijn reactie dat je dan heel ver bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vraag mezelf af of dit een Nederlandse chauffeur is ? Bij dit bedrijf word al enige tijd gebruik gemaakt van chauffeurs uit het oosten (om het maar netjes te zeggen).

Dit bedrijf rijd met twee trucks bloemen (lijnrijders) in de buurt van Bordeaux één van de trucks staat daar permanent en deze word heen en weer gereden door inhuur chauffeurs,de Nederlandse chauffeurs vliegen naar Bordeaux en nemen daar naar sorteren van de lading de trucks over en doen hun rondje en vliegen eind van de week weer terug,de inhuur chauffeurs en een charter rijden dan terug.

Een systeem dat is geboren om volledig aan de rijtijden wet te voldoen ! Erg triest dit voorval,en gelukkig alleen materiële schade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei HendrikJansen:

Waarschijnlijk is er veel meer aan de hand als enkel drank. Ik bedoel als je weet dat je moet rijden laat je je absoluut niet vol lopen met drank. Waarschijnlijk heeft diegene die achter het stuur zat veel meer problemen als enkel drank.

Nu in ieder geval wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik niet snap , hij komt terug vanuit rechts in het beeld , parkeert zijn aanhanger , en gaat vervolgens weer de rechter kant op , vervolgens gaat ie de sloot in en mist zijn aanhanger , vaag verhaal , ik denk dat ie niet zo bezopen was dat ie van niets meer weet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei albertvv:

En nou wil jij zeker wel alle details van dat systeem zodat je dat kunt verwerken in het lesmateriaal 😜😂

Ja, daarvoor, én een demo van het voornaamste ingrediënt zodat ik dat kan proeven dat kan bestuderen :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo te zien was het een pneumatische koppeling.

Welke door de hefboomwerking van triangen op de constructie er tegen de veer/pneumatische cilinderkracht is uitgedrukt.

Auto heeft flink wat schade, rondom....

 

Groet Ron (ja, heb de foto's gekregen zoals ie er nu bij staat/na aankomst bij dealer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei ayla:

Zo te zien was het een pneumatische koppeling.

Welke door de hefboomwerking van triangen op de constructie er tegen de veer/pneumatische cilinderkracht is uitgedrukt.

Auto heeft flink wat schade, rondom....

 

Groet Ron (ja, heb de foto's gekregen zoals ie er nu bij staat/na aankomst bij dealer)

Vanochtend kwam ik inderdaad ook een takeldoos tegen met de wipkar erachter in de buurt van Leiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 26-2-2023 om 22:01 zei 1934:

Vraag mezelf af of dit een Nederlandse chauffeur is ? Bij dit bedrijf word al enige tijd gebruik gemaakt van chauffeurs uit het oosten (om het maar netjes te zeggen).

Dit bedrijf rijd met twee trucks bloemen (lijnrijders) in de buurt van Bordeaux één van de trucks staat daar permanent en deze word heen en weer gereden door inhuur chauffeurs,de Nederlandse chauffeurs vliegen naar Bordeaux en nemen daar naar sorteren van de lading de trucks over en doen hun rondje en vliegen eind van de week weer terug,de inhuur chauffeurs en een charter rijden dan terug.

Een systeem dat is geboren om volledig aan de rijtijden wet te voldoen ! Erg triest dit voorval,en gelukkig alleen materiële schade.

 

 

Als dit zo is, waar is dan die tweede chauffeur gebleven. Had die niet in kunnen grijpen of lag die ook dronken op bed.

 

Ik ga er maar vanuit dat er twee chauffeur op zitten want vanaf Rijnsburg kan je nooit binnen je uren in Bordeaux komen als je alleen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden