[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een dikke week voor niets gewerkt

Ger-1957

Recommended Posts

• Forumlid
3 uur geleden zei Da Raymzter:

Ervaring leert inmiddels dat dit €170,- kost en een puntje op de kraskaart

🙈🙈 ik kwam er nog met 100 euro er mee weg , ook te laat gezien , flitser stond toen op een vangrail langs een kanaal , moest eerst nog langs om of het met een boete afgedaan kon worden , dat kon gelukkig nog .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei HendrikJansen:

als je een duitse  tankwagen met ADR voor je hebt gaat het niet harder als max 63 kmh op de bundesstrasse. 

Klopt , die haal ik ook niet vaak in , van hun snap ik het ook , wat dat betreft zijn die 3 baan stukjes wel mooi , ik reed wel geregeld op de 213 , daar kon je toen bij lastrup en bij cloppenburg nog wat , ik reed gewoon mee in het rijtje , reed het 70 , dan reed het 70 , reed het 80 , reed ik 80 , en dan had je vaak minder inhalers , dus dan volgens mij ook minder ergernissen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Tsjah, als je de boot moet halen, dan telt elke minuut (en ja, ik heb hem helaas al een paar keer gemist, vanaf beide zijden).

Gisteren....of vanmorgen eigenlijk, kwam ik retour en moest de auto naar Hoogeveen. Dan is het de meest logische route.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dat klopt, maar niet klaar, is niet vertrekken....

En om dan toch ook voor je eigen zelf een beetje weer op tijd retour te zijn, is doorgaan en elke 5 minuten winnen mooi meegenomen.

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei ayla:

Tsjah, als je de boot moet halen, dan telt elke minuut (en ja, ik heb hem helaas al een paar keer gemist, vanaf beide zijden).

Gisteren....of vanmorgen eigenlijk, kwam ik retour en moest de auto naar Hoogeveen. Dan is het de meest logische route.

Groet ron

Welke boot heb jij het over Ron? TT line of Scandlines?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ongeacht welke boot Hendrik. Geen enkele boot wacht op 1 enkele vrachtwagen (alhoewel men als vaste/grote klant af en toe nog weleens een half uurtje speling krijgt).

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Het valt mee, vind ik. Ik ken de situatie van vroeger niet.....
Maar de inhalers, ongeacht hoe groot, krijgen van mij de ruimte. Het liefste zo snel mogelijk er voorbij, dan ben ik weer uit de gevarenzone.

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
14 uur geleden zei ayla:

Ongeacht welke boot Hendrik. Geen enkele boot wacht op 1 enkele vrachtwagen (alhoewel men als vaste/grote klant af en toe nog weleens een half uurtje speling krijgt).

Groet Ron

Als je een tijdsboeking hebt voor de scandlines en je haalt die niet kan je bellen naar de scandlines om je boeking te verzetten zodat je dan wel mee kunt max een half uur na jouw aankomst in Puttgarden of Rødby. Zelfde als je een open boeking hebt. Die kan je zelf ook omzetten naar een tijdsboeking met je S nummer. Scheelt een hele hoop nutteloos gewacht bij die trekschuit.

Wat betreft TT kan je ook bellen dat je laat bent, maar uiteindelijk moet je daar wel op tijd zijn voor de afvaart idd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 uur geleden zei ayla:

Het valt mee, vind ik. Ik ken de situatie van vroeger niet.....
Maar de inhalers, ongeacht hoe groot, krijgen van mij de ruimte. Het liefste zo snel mogelijk er voorbij, dan ben ik weer uit de gevarenzone.

Groet Ron

Zo moet je dat idd ook doen daar. En laat de Schumachers en Verstappens maar mooi racen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Zo moet je dat idd ook doen daar. En laat de Schumachers en Verstappens maar mooi racen.

Maar de Hamiltons niet, die stuiteren daar van de weg af :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 uur geleden zei HendrikJansen:

Als je een tijdsboeking hebt voor de scandlines en je haalt die niet kan je bellen naar de scandlines om je boeking te verzetten zodat je dan wel mee kunt max een half uur na jouw aankomst in Puttgarden of Rødby. Zelfde als je een open boeking hebt. Die kan je zelf ook omzetten naar een tijdsboeking met je S nummer. Scheelt een hele hoop nutteloos gewacht bij die trekschuit.

Wat betreft TT kan je ook bellen dat je laat bent, maar uiteindelijk moet je daar wel op tijd zijn voor de afvaart idd.

Ik heb de tijdsboeking meestal enkel voor de boot van Travemunde-Malmo (of vice-versa) of het vertrek vanuit Hirsthals-Larvik.
Alle anderen zijn zoals de wind waait (en zo snel als Ron rijdt, klanten lossen, Ron lossen kan, Ron lopen kan, de honger/trek gestild is, hoeveel haast ik heb om thuis te komen) en maak ik me niet zo druk om ff langer wachten. Helsingborg gaat elk half uur en Rodby gaat elke 45 minuten.

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 6-3-2023 om 12:48 zei kiepenboer:

Tja in heel de wereld moeten de mensen zoveel ( vooral in het westen )
Enige remedie is op tijd vertrekken.

Je kunt maar 1x per dag te laat zijn en dat is aan het begin van je dag, voor de rest gaat het zoals het loopt. Elke keer wanneer ik dit zeg heb ik wel een paar verbaasde gezichten die dan iets mompelen van ja maar..de planning..enzovoort.

• Like 7
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei albertvv:

Je kunt maar 1x per dag te laat zijn en dat is aan het begin van je dag, voor de rest gaat het zoals het loopt. Elke keer wanneer ik dit zeg heb ik wel een paar verbaasde gezichten die dan iets mompelen van ja maar..de planning..enzovoort.

Je hebt dezefde gedachte als ik altijd gehad heb.
Nu loopt het zoals het loopt, maar voorheen in de kippen zorgen dat je op tijd op je laadadres was
en voor de rest van de dag heb je niet in de hand.
Laden zat wel eens tegen
Men stond wel eens een uur op een losadres met een man of 7 te wachten, en in het begin
maar mopperen dat ze zolang moesten wachten en dat ik te laat was.
Antwoord was altijd>> ik kan maar 1 keer per dag te laat komen, en vanmorgen was ik op tijd.

• Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 4-3-2023 om 11:01 zei HendrikJansen:

Sterker nog als je je telefoon in een houder hebt zitten/staan mag je hem gewoon bedienen tijdens het rijden. Dus ook appen of surfen. of het verstandig is is weer een heel ander verhaal.  

Collega werd vorige week in DLD uit de groep gepikt en kreeg voor het vasthouden van zijn telefoon een prent van € 125,00 . Matsprijs vergeleken bij NL als je het mij vraagt.

Wel heel apart dan.. wij reden met een busje, waar een carkit in zit. Telefoon zat in de houder en er werd op dat moment gebeld. Bestuurder neemt op en is aan het bellen…. Komt er een politie motor voorbij gereden dat we moesten stoppen…..

blablabla heel gezeik…. De bestuurder was niet handsfree aan het bellen… bam! Bekeuring! Dus ook al bel je handsfree… toch een bekeuring. We hadden toen bezwaar gemaakt maar dat werd afgewezen… 😡 kortom, ik raak de telefoon niet aan tijdens het rijden… #*%*# woute!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei veronica:

Wel heel apart dan.. wij reden met een busje, waar een carkit in zit. Telefoon zat in de houder en er werd op dat moment gebeld. Bestuurder neemt op en is aan het bellen…. Komt er een politie motor voorbij gereden dat we moesten stoppen…..

blablabla heel gezeik…. De bestuurder was niet handsfree aan het bellen… bam! Bekeuring! Dus ook al bel je handsfree… toch een bekeuring. We hadden toen bezwaar gemaakt maar dat werd afgewezen… 😡 kortom, ik raak de telefoon niet aan tijdens het rijden… #*%*# woute!

In de houder mag je hem gewoon bedienen hoor. Je mag hem natuurlijk niet vastpakken met het opnemen en weer terug zetten in de houder. 

Ze zullen de regels wel zo moeten maken wat hoe bedien je anders het mega scherm van een Tesla of de Tablet die in een Mercedes Actros hangt voor diverse functies. Die zul je ook moeten bedienen onder het rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

In de houder mag je hem gewoon bedienen hoor. Je mag hem natuurlijk niet vastpakken met het opnemen en weer terug zetten in de houder. 

Ze zullen de regels wel zo moeten maken wat hoe bedien je anders het mega scherm van een Tesla of de Tablet die in een Mercedes Actros hangt voor diverse functies. Die zul je ook moeten bedienen onder het rijden.

Klopt, ik ben het met je eens. Maar die wout had denk ik een slechte dag en maakte misbruik van zijn macht. Het klopte gewoon niet. 

back on topic… 

Link naar opmerking
Deel via andere websites