[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Als je cabine er zo uit ziet heb je geluk gehad


Eeweep

Recommended Posts

  • Forumlid

Juist, hieronder ook een stukje van een buschauffeur uit Utrecht

 

 

 

Een chauffeur is ook maar een mens met gevoelens
Onderstaand een emotionele reactie van een buschauffeur naar aanleiding van tragische ongeluk vanmorgen in Utrecht waarbij een kind van 7 jaar oud om het leven is gekomen en haar broertje gewond is geraakt
“Ik wil toch even wat kwijt,ik snap dat het verdriet overheerst na het tragische ongeval van vanmorgen maar ik word KOTSMISSELIJK
Van al die meningen die mensen uiten op fb over de bussen cq bestuurders en gelijk maar een vinger wijzen naar de buschauffeur en dat deze wel weer te hard gereden zou hebben en getraind moeten zijn om dit soort situaties te voorkomen. WIJ ALS CHAUFFEUR voorkomen tientallen ongelukken per dag omdat mensen door rood rijden,tussen de bussen door oversteken,met een koptelefoon op en smartfoon in de hand lopen en oversteken zonder te kijken,zitten te appn en bellen op de fiets(ook met koptelefoon) oversteken. En wij als buschauffeur zijn er voor getraind toch?
Laat die bijdehandte betweters een dagje mee rijden en dan nog een keer met hun mening komen.
Zielige mensen,oordeel pas als je de feiten kent.
Denk eens aan de bestuurder/ster ,die maakt ies mee wat je nooit meer van je netvlies krijgt.
Of zouden wij daar ook getraind voor moeten zijn.
Heeeel veel sterkte collega 😥😥😥
  • Like 4
  • Thanks 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pak de bus een paar keer per jaar. Zulke goede chauffeurs zijn ze allemaal niet. 

Voorrang nemen wanneer ze de rotonde opdraaien. 

Gewoon de kruising oversteken terwijl er een ambulance van rechts kwam met zwaailichten en sirenes aan. Dat was in Tilburg. 

Grote bek van de chauffeur terwijl 't stop knopje niet werkt. 

En je mag nooit je thuis problemen naar werk meenemen. 

 

Er, zitten goede maar ook heel veel slechte tussen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het lijkt alleen maar erger te worden. De een na de ander ligt op zijn kant in de sloot, klapt zonder te remmen achterop zijn voorganger of word met windkracht 6 al van de weg geblazen.

 

We blijven lekker positief in het nieuws komen zo.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

Het lijkt alleen maar erger te worden. De een na de ander ligt op zijn kant in de sloot, klapt zonder te remmen achterop zijn voorganger of word met windkracht 6 al van de weg geblazen.

 

We blijven lekker positief in het nieuws komen zo.   

Niks nieuws onder de zon hoor Ron,

Dit soort voorvallen gebeurde in het verleden ook, alleen waren er toen nog geen mobieltjes met camera, geen sociale media, geen fora en geen websites zoals nu.nl die dit soort "nieuws" onder onze aandacht brengen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rijde in eind 70 mee met een chauffeur. Hij moest naar noord Oost F. De snelweg door de ardennen was er nog niet vanaf Luik. Er lagen er een stuk of 5 combies in de greppel. Gewoon in slaap gevallen. 

Toen was er lang niet zoveel verkeer en 1 op de 3 internationale chauffeurs in EU. Was een Nederlander. 

Misschien kan Peter dat bèta en. 

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei shompie:

^^

 

En toch durf ik te beweren dat het vaker voorkomt. Mede doordat het drukker op de weg word maar ook omdat "wij" vaker afgelijd zijn/worden.

Heul simpel, te veel PK,s op de wielen,
Vroeger was je blij met 300 pk, en dan kwam het ook niet zo snel op gang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En niet alleen teveel pk's, ook teveel chauffeurs die werkelijk geen idee hebben met wat voor krachten ze te maken hebben. Ik heb ooit een chauffeur gehad die kwam klagen (ja, lang geleden) dat hij niet zo snel kon schakelen met de vrachtwagen die hij mee had gekregen als met zijn eigen Opel Kadett. En die man was serieus!

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zal allemaal gerust dat de auto's anders zijn maar kijk eens naar de ongelukken die gebeuren. Of je nu met 200 of 600 pk een personenauto of vrachtwagen van de vluchtrook maait heeft niet met je auto te maken. Net als die kop staart aanrijdingen.

 

Dat is voor het grootste deel toch menselijk falen lijkt me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei shompie:

^^

 

En toch durf ik te beweren dat het vaker voorkomt. Mede doordat het drukker op de weg word maar ook omdat "wij" vaker afgelijd zijn/worden.

Natuurlijk komt het vaker voor omdat het drukker word op de weg.

Maar door de komst van de social media lijkt het alsof het vroeger minder voorkwam, omdat we t toen eenvoudig weg niet wisten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Cruise controle, de wagen grijpt in bij kantel gevaar en het automatisch afstand houden.

Het wordt allemaal zo makkelijk gemaakt.

Je hoeft zelf niet eens naar de borden te kijken of je al bij de goede aflag bent, TT wijst je de weg.

Oke met een kaart op het stuur was ook niet alles, maar je bleef wel wakker.

Je was in die tijd meer met rijden bezig in plaats van met andere dingen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei shompie:

^^

 

Je creëert zo een hele generatie domme chauffeurs. Lekker op je telefoon omdat hij toch wel uit zijn eigen remt of als je half op de vluchtrook rijd je een waarschuwing krijgt of dat hij zelfs corrigeerd...

ik ben bang dat die generatie al een paar jaar op de weg zit . of vergis ik mijn daar in ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

^^

 

Je creëert zo een hele generatie domme chauffeurs. Lekker op je telefoon omdat hij toch wel uit zijn eigen remt of als je half op de vluchtrook rijd je een waarschuwing krijgt of dat hij zelfs corrigeerd...


tja ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de luxe wagens ook een noodstop systeem krijgen. 

Dat remt best wel snel en hard. De achterligger moet dat ook weer kunnen beremmen.

Het lijkt mij dat hier ook het systeem heeft ingegrepen… om erger te voorkomen 🫢

 

 


 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei lientje:


tja ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de luxe wagens ook een noodstop systeem krijgen. 

Dat remt best wel snel en hard. De achterligger moet dat ook weer kunnen beremmen.

Steeds meer auto's hebben dat al, en neem maar van mij aan dat zo'n personenwagen harder remt als welke achteropkomende vrachtwagen dan ook als dat systeem ingrijpt. Die vrachtwagen gaat er nog steeds achterop, met alle gevolgen van dien. 

En wie geven we dan de schuld, als alle systemen aan staan en hun werk doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Murphy:

Wat kantelen betreft: vroegah, in de tijd van bladveren, leerde je heel gauw welke krachten er vrijkomen wanneer je een bocht te snel nam. 

Maar je voelde je voertuig wel aan, en wist hoever je kon gaan. Deed ik toch wel dingen mee die ik nu met luchtvering niet meer zou durven, of kunnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei Da Raymzter:

Steeds meer auto's hebben dat al, en neem maar van mij aan dat zo'n personenwagen harder remt als welke achteropkomende vrachtwagen dan ook als dat systeem ingrijpt. Die vrachtwagen gaat er nog steeds achterop, met alle gevolgen van dien. 

En wie geven we dan de schuld, als alle systemen aan staan en hun werk doen?

je kunt op alle systemen die in gebouwd zijn niet blindenlinks vertrouwen .

je zult als chauffeur ook nog wel nog wel een beetje kunnen opletten.

en zelf nog eerder kunnen in grijpen en niet wachten dat die systemen gaan in grijpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei lientje:


tja ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de luxe wagens ook een noodstop systeem krijgen. 

Dat remt best wel snel en hard. De achterligger moet dat ook weer kunnen beremmen.

Het lijkt mij dat hier ook het systeem heeft ingegrepen… om erger te voorkomen 🫢

 

 


 

Op dat type zit zeer waarschijnlijk nog geen noodremsysteem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Da Raymzter:

neem maar van mij aan dat zo'n personenwagen harder remt als welke achteropkomende vrachtwagen dan ook als dat systeem ingrijpt.

Dat vraag ik mij af. Een beetje moderne vrachtwagen haalt al een vertraging van 10 m/s² op de remmenbank, om zo'n vertraging op het wegdek over te brengen heb je aardig wat bandoppervlak en/of gewicht nodig. Of personenwagens met maar 4 wielen dat kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Eeweep:

Dat vraag ik mij af. Een beetje moderne vrachtwagen haalt al een vertraging van 10 m/s² op de remmenbank, om zo'n vertraging op het wegdek over te brengen heb je aardig wat bandoppervlak en/of gewicht nodig. Of personenwagens met maar 4 wielen dat kunnen?

De remmenbank is helaas niet de openbare weg. In alle remproeven die ik heb bijgewoond/uitgevoerd is een vrachtwagen nooit boven de 7,5m/s² gekomen. En om die waarde te halen moet de lading perfect verdeeld zijn en de remmen goed ingeremd. 

Personenwagens remmen met minimaal 6m/s², en in een noodremming tot wel 9m/s².  

Dat past dus niet goed bij elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden