[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrouwelijke chauffeurs gezocht om info bij te verzamelen :)


VanPuck

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal, 

 

Ik heb altijd al graag op de vrachtwagen willen rijden, echter hield mijn toenmalige vriend mij tegen. Later kreeg ik een dochter waardoor de plannen in de vriezer kwamen te liggen. 

Nu mijn dochter de leeftijd heeft dat ze zichzelf wel kan redden wil ik toch graag kijken om alsnog mijn groot rijbewijs te halen. 

Ik zou graag met vrouwelijke chauffeurs in contact willen komen om met hun te kunnen sparren en mijn onbeantwoorde vragen beantwoord te krijgen. 

Ik betaal het rijbewijs zelf vandaar dat ik alles dichtgetimmerd wil hebben vóór ik de stap neem.

Ik hoor het heel graag als jij iemand kent/ bent die als chauffeuse werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hoi, ik ben geen dame, maar heb wel recent (9 maanden geleden) alle rijbewijzen gehaald. Zoals men noemt, op latere leeftijd...... (45 jaar jong).
Ook zelf betaald, inclusief de code 95.
Ben nu oproepkracht naast mijn normale baan en rijd op de meest vreemde momenten en doe alle voorkomende werkzaamheden binnen dit bedrijf.

 

Als ik eventueel vragen kan beantwoorden, drop ze hier.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Groot gelijk dat je voor jezelf kiest nu het weer mogelijk is.

Dat je het zelf betaalt geeft je veel meer vrijheid en dat is altijd in je voordeel. 
Misschien heb je FB? Dan kan je misschien lid worden van Lady Truckers Holland.

Je bent niet de enigste 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Antwoord kunnen wij je ook wel geven.
Bij ons werken 2 dames, en die draaien gewoon de rondjes mee zoals een man,
een rijdt op een 5 asser en andere op een oplegger en die kan warschijnlijk beter achteruit
rijden met dat span als menig man.
Wel in het grondverzet, dus hele dag rije tusen de 500 en 600 km per dag

Trouwens die meid op de 5 asser had al gesolliciteerd voor ze der rijbewijs had en is eerst een weekje mee geweest toen ze 
geslaagd was.

bewerkt door kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 6-4-2023 om 10:14 zei ayla:

Hoi, ik ben geen dame, maar heb wel recent (9 maanden geleden) alle rijbewijzen gehaald. Zoals men noemt, op latere leeftijd...... (45 jaar jong).
Ook zelf betaald, inclusief de code 95.
Ben nu oproepkracht naast mijn normale baan en rijd op de meest vreemde momenten en doe alle voorkomende werkzaamheden binnen dit bedrijf.

 

Als ik eventueel vragen kan beantwoorden, drop ze hier.

 

Groet ron

Bedankt voor je antwoord!😊

Ik wilde eigenijk vragen aan ze wat ze voor vracht rijden, of het fysiek zwaar werk is, hoeveel uur per week ze werken etc. 

Maar ben wel benieuwd hoe jij dat combineert met je huidige baan en hoe je met zo weinig uren een bedrijf vindt waar je op oproep mag werken. 

 

Groetjes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 6-4-2023 om 17:12 zei kiepenboer:

Antwoord kunnen wij je ook wel geven.
Bij ons werken 2 dames, en die draaien gewoon de rondjes mee zoals een man,
een rijdt op een 5 asser en andere op een oplegger en die kan warschijnlijk beter achteruit
rijden met dat span als menig man.
Wel in het grondverzet, dus hele dag rije tusen de 500 en 600 km per dag

Trouwens die meid op de 5 asser had al gesolliciteerd voor ze der rijbewijs had en is eerst een weekje mee geweest toen ze 
geslaagd was.

O dat klinkt wel héél gaaf!

Zijn ze dan ook de nachten weg of alleen overdag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 6-4-2023 om 10:29 zei lientje:

Groot gelijk dat je voor jezelf kiest nu het weer mogelijk is.

Dat je het zelf betaalt geeft je veel meer vrijheid en dat is altijd in je voordeel. 
Misschien heb je FB? Dan kan je misschien lid worden van Lady Truckers Holland.

Je bent niet de enigste 👍

Dankjewel voor je reactie!😊

Ik heb mezelf aangemeld op Facebook, dus moet even wachten op goedkeuring van beheer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei VanPuck:

O dat klinkt wel héél gaaf!

Zijn ze dan ook de nachten weg of alleen overdag?

Meestal beginnen tussen 5.00 en 6.30 in de morgen.
Tussen 16.00 en 18.00 weer terug.
Geen overnachtingen, en globaal tussen de 400 en 600km op een dag

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei VanPuck:

Bedankt voor je antwoord!😊

Ik wilde eigenijk vragen aan ze wat ze voor vracht rijden, of het fysiek zwaar werk is, hoeveel uur per week ze werken etc. 

Maar ben wel benieuwd hoe jij dat combineert met je huidige baan en hoe je met zo weinig uren een bedrijf vindt waar je op oproep mag werken. 

 

Groetjes

 


 

Er is zoveel verschillend werk. Ik weet niet hoe oud of zelfstandig jou dochter is?
Als je voor noodgevallen iemand achter de hand heb om haar op te vangen is er best veel mogelijk bij verschillende transportbedrijven. 
De heren hier kunnen je daar ook vast meer oververtellen. Op het moment is er werk zat. Er gaan veel chauffeurs met (vroeg)pensioen en er komt niet veel zo van school voor terug. Maar er komen elke zoveel jaar (7?) meestal  weer mindere jaren. Dan heb je niet zo heel veel meer te willen.

 

Of het zwaar is? Niet zo zwaar als 25 a 30 jaar terug. De arbeidsvoorwaarden zijn wat dat betreft aardig aangescherpt.

Kijk en vraag om je heen wat voor werk je het beste ligt. En welke werktijden. Rij eventueel eens met iemand mee als iets je wel wat lijkt. 

Vaak is het wel zo dat je niet bij alle bedrijven de werktijden altijd in de hand hebt en dat je nooit 100% op de tijd dat je terug bent kunt vast pinnen. Je kunt de tijden dat je beschikbaar bent natuurlijk wel aangeven en een goede werkgever/planner probeerde zich daar aan te houden. Het is in mijn geval vaak geven en nemen maar geef wel je grenzen aan.
Dat je dochter zelfstandig is en dat je zelf je rijbewijs betaald dat maakt de kans op een baan en werk wat je ligt aanzienlijk groter. Als een bedrijf niet bij je past heb mede vrijheid wat anders te zoeken.

 

Dat op oproep werken daar gaan als ik het zo overal lees dingen in veranderen. Men wil daar vanaf omdat dit ten nadelen van de werknemer zou werken. 🤔

Ik zelf heb een 0 uren contract met 2 vaste dagen in de week waarin ze mij inplannen. Voor meer dagen mogen ze mij vragen extra te werken. Ik vind dit systeem helemaal top. Na 8 uur op een dag beginnen mijn overuren en niet pas na 40 uur in de week. Of dit in de toekomst ook nog kan is dus de vraag.

Nu moet mijn werkgever mij ieder jaar een parttime contract aanbieden voor 16 uur in de week maar die wijs ik af zodat ik mijn 0 uren contract mooi blijf houden.

 

Op 6-4-2023 om 17:12 zei kiepenboer:

Bij ons werken 2 dames, en die draaien gewoon de rondjes mee zoals een man,

 

Dat is ook altijd mijn instelling geweest.👍

 

Succes in ieder geval hoor.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei lientje:


 

Er is zoveel verschillend werk. Ik weet niet hoe oud of zelfstandig jou dochter is?
Als je voor noodgevallen iemand achter de hand heb om haar op te vangen is er best veel mogelijk bij verschillende transportbedrijven. 
De heren hier kunnen je daar ook vast meer oververtellen. Op het moment is er werk zat. Er gaan veel chauffeurs met (vroeg)pensioen en er komt niet veel zo van school voor terug. Maar er komen elke zoveel jaar (7?) meestal  weer mindere jaren. Dan heb je niet zo heel veel meer te willen.

 

Of het zwaar is? Niet zo zwaar als 25 a 30 jaar terug. De arbeidsvoorwaarden zijn wat dat betreft aardig aangescherpt.

Kijk en vraag om je heen wat voor werk je het beste ligt. En welke werktijden. Rij eventueel eens met iemand mee als iets je wel wat lijkt. 

Vaak is het wel zo dat je niet bij alle bedrijven de werktijden altijd in de hand hebt en dat je nooit 100% op de tijd dat je terug bent kunt vast pinnen. Je kunt de tijden dat je beschikbaar bent natuurlijk wel aangeven en een goede werkgever/planner probeerde zich daar aan te houden. Het is in mijn geval vaak geven en nemen maar geef wel je grenzen aan.
Dat je dochter zelfstandig is en dat je zelf je rijbewijs betaald dat maakt de kans op een baan en werk wat je ligt aanzienlijk groter. Als een bedrijf niet bij je past heb mede vrijheid wat anders te zoeken.

 

Dat op oproep werken daar gaan als ik het zo overal lees dingen in veranderen. Men wil daar vanaf omdat dit ten nadelen van de werknemer zou werken. 🤔

Ik zelf heb een 0 uren contract met 2 vaste dagen in de week waarin ze mij inplannen. Voor meer dagen mogen ze mij vragen extra te werken. Ik vind dit systeem helemaal top. Na 8 uur op een dag beginnen mijn overuren en niet pas na 40 uur in de week. Of dit in de toekomst ook nog kan is dus de vraag.

Nu moet mijn werkgever mij ieder jaar een parttime contract aanbieden voor 16 uur in de week maar die wijs ik af zodat ik mijn 0 uren contract mooi blijf houden.

 

 

Dat is ook altijd mijn instelling geweest.👍

 

Succes in ieder geval hoor.

Bedankt voor je antwoord!! Hier kan ik wat mee! :) 

Op dit moment werk ik 2 dagen in de week. 

Misschien kan ik straks daarnaast eerst wat uurtjes op oproep werken om alvast wat ervaring op te doen.  (zolang oproep nog kan)

Dat is precies de reden dat ik het zelf wil betalen, bevalt het niet kan ik gaan zonder aan contracten voor terugbetalen etc vast te zitten. 

 

Ben nog een beetje aan het puzzelen hoe ik op antwoorden kan antwoorden. Hoop dat ik het goed doe op deze manier😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 8-4-2023 om 16:26 zei VanPuck:

Dat is precies de reden dat ik het zelf wil betalen, bevalt het niet kan ik gaan zonder aan contracten voor terugbetalen etc vast te zitten. 

 

 

^^ Als je het geld ervoor nu al op de spaarrekening hebt staan.. zou je ook kunnen overwegen om wél een opleiding door de (aanstaande) werkgever te laten regelen. Zet op een rijtje wat de opleiding kost, zelf of via de werkgever. Wellicht is via de werkgever iets voordeliger qua kosten omdat de rijschool een andere prijs hanteert, zover dat kan. CBR tarieven staan natuurlijk vast.

Wanneer het werk / de werkgever je wél bevalt, betaal je rustig de opleiding terug met de uren die je maakt/verdiend. Wil je toch tzt wisselen en dien je dus een restant van het opleidingsbudget terug te betalen, dan heb je daar dus het deel op je spaarrekening staan, wat je dus niet volledig hoeft aan te spreken en wellicht een paar euro meer is geworden door een tijdje wat rente erover gekregen te hebben.

 

Wellicht biedt het STAP budget ook mogelijkheden om financiering van de kosten te krijgen. Moet je wel rap zijn met inschrijven als het loket geopend wordt, begreep ik laatst.

 

Succes met je plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat ^^ is wel een goede opmerking. Bevalt je werkgever je, dan heeft die jouw rijbewijs betaald en kun je over een of twee jaar nog wat leuks doen met dat geld dat je opzij hebt gelegd, bevalt de werkgever niet, dan zou je dat geld voor je rijbewijs toch kwijt zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja, het is op zich geen verkeerde insteek. Logisch zat. 
 

Maar ik ben misschien nog ouderwets. Wanneer je zelf iets graag wilt dan vind ik het onredelijk om van een ander te verlangen dat die het financiert. Mijn keuze zou zijn om alles zelf te betalen. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
32 minuten geleden zei RobNiat:

Ja, het is op zich geen verkeerde insteek. Logisch zat. 
 

Maar ik ben misschien nog ouderwets. Wanneer je zelf iets graag wilt dan vind ik het onredelijk om van een ander te verlangen dat die het financiert. Mijn keuze zou zijn om alles zelf te betalen. 

 

Ik maak het nu van dichtbij mee (mijn jongste zoon) een werkgever kan veel goedkoper jou je rijbewijs laten halen dan dat je dat zelf kan. Buiten afspraken met opleiders.. 

 

Denk aan Soob subsidie en dat de factuur bij de werkgever in de boeken kan. Ik weet niet precies hoeveel soob subsidie je nu krijgt op het behalen van je rijbewijs en code 95 maar dit kan behoorlijk oplopen tot wel boven de 50%

 

Meestal krijg je dan in je contract een clausule dat als je binnen een bepaalde tijd weggaat je een deel moet terug betalen of dat je nieuwe werkgever die schuld overneemt. En dan ligt het aan je werkgever of hijbdat bedrag inclusief of exclusief de soop subsidie doorberekend. Maar dat is een leuk puntje om tijdens je sollicitatie uit te onderhandelen. Er is voor allebei wat te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja ik heb er ook geen ervaring mee.

Maar ik lees dat Puck het liefste een oproep contract heeft en dus niet aan verplichtingen vast wil zitten.

Toevallig ben ik ook allergisch voor verplichtingen.

Je tekent dus bij een bedrijf die jou papieren gaat betalen en jij moet daar zoveel tijd voor werken.

Misschien mooi al je fulltime kunt/wil werken maar als je dat niet wil? Dan ben je wel lang bezig met je “schuld” betalen denk ik?

En tegen wel loon werk je dan nadat je ervaring hebt? 
En wat als de werkgever even een dipje hebt in opdrachten? Mag je dan de schuur vegen, duren verven of wc schoon maken?

Ik heb zoals volgens mij in die tijd gebruikelijk was zelf mijn rijbewijzen betaald. Vrijheid blijheid.

Er zal toch ook wel ergens een (belastingtechnisch) potje zijn waar je geld van terug kunt krijgen???

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei lientje:

Er zal toch ook wel ergens een (belastingtechnisch) potje zijn waar je geld van terug kunt krijgen???

Volgens mij is dat het juist: wel voor de werkgever, niet voor de werkgever.

 

7 uur geleden zei RobNiat:

Maar ik ben misschien nog ouderwets. Wanneer je zelf iets graag wilt dan vind ik het onredelijk om van een ander te verlangen dat die het financiert. Mijn keuze zou zijn om alles zelf te betalen. 

Maar waar leg je daar de grens? Een werkgever maakt een economische afweging, daarbij moet de uitkomst voor hem/haar altijd positief uitpakken. Daarbij zullen de kosten van jouw rijbewijs altijd van de belasting worden afgetrokken. Nu ga jij die kosten overnemen door zelf het rijbewijs te betalen, in plaats van dat geld van jouw belasting af te kunnen trekken moet je nu over de kosten van dat rijbewijs ook nogeens BTW gaan betalen, terwijl de meerwaarde van dat rijbewijs maar ten dele (jij krijgt een leuke baan) naar jou gaan, het economische voordeel gaat naar jouw baas. Begrijp me goed, ik vind belasting betalen helemaal niet erg als ik zie wat wij in Nederland daarmee doen, ik heb ook een hekel aan figuren die elke uitgave terug proberen te krijgren van de belasting, maar ik vind ook dat als jij geld uitgeeft dat uiteindelijk alleen voor jouw werkgever geld opbrengt, dat geld eigenlijk door jouw werkgever uitgegeven zou moeten worden. Ik snap jouw redenering, maar jouw plezier in het werk en jouw beloning daarvoor moet je los van elkaar zien. Ik krijg ook geen loonsverhoging als ik mijn werk helemaal niet zou zien zitten (en gelukkig ook geen loonsverlaging omdat ik mijn werk toevallig helemaal wel zie zitten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Volgens mij is dat het juist: wel voor de werkgever, niet voor de werkgever.

 

Maar waar leg je daar de grens? Een werkgever maakt een economische afweging, daarbij moet de uitkomst voor hem/haar altijd positief uitpakken. Die uitkomst pakt voor jezelf ook positief uit. Jij maakt namelijk de keuze om die richting op te gaan en plezier in het werk is ook zeker iets waard. Daarbij zullen de kosten van jouw rijbewijs altijd van de belasting worden afgetrokken. Nu ga jij die kosten overnemen door zelf het rijbewijs te betalen, in plaats van dat geld van jouw belasting af te kunnen trekken moet je nu over de kosten van dat rijbewijs ook nogeens BTW gaan betalen, terwijl de meerwaarde van dat rijbewijs maar ten dele (jij krijgt een leuke baan) naar jou gaan, het economische voordeel gaat naar jouw baas.Wat maakt jou het economische voordeel voor je baas uit als jij je droom kan waarmaken? Begrijp me goed, ik vind belasting betalen helemaal niet erg als ik zie wat wij in Nederland daarmee doen, ik heb ook een hekel aan figuren die elke uitgave terug proberen te krijgren van de belasting, maar ik vind ook dat als jij geld uitgeeft dat uiteindelijk alleen voor jouw werkgever geld opbrengt, dat geld eigenlijk door jouw werkgever uitgegeven zou moeten worden. Ik snap jouw redenering, maar jouw plezier in het werk en jouw beloning daarvoor moet je los van elkaar zien.Ben ik dus niet met je eens Ik krijg ook geen loonsverhoging als ik mijn werk helemaal niet zou zien zitten (en gelukkig ook geen loonsverlaging omdat ik mijn werk toevallig helemaal wel zie zitten).

In rood mijn opmerkingen. Ik ben het niet altijd met Rob eens maar in deze heeft hij gelijk. Als jij graag op de auto wil waarom zou jij je dan afhankelijk maken van een werkgever (tenzij je niet anders kan). Alle voordelen voor de werkgever die jij noemt doen daar niets aan af, voor zover een werkgever er ECHT voordeel aan heeft (als beginneling meer tijd nodig, meer schades, enzovoort)

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei albertvv:

In rood mijn opmerkingen. Ik ben het niet altijd met Rob eens maar in deze heeft hij gelijk. Als jij graag op de auto wil waarom zou jij je dan afhankelijk maken van een werkgever (tenzij je niet anders kan). Alle voordelen voor de werkgever die jij noemt doen daar niets aan af, voor zover een werkgever er ECHT voordeel aan heeft (als beginneling meer tijd nodig, meer schades, enzovoort)

 

Een rijbewijs halen kan een dure hobby zijn. Je bent zomaar rond de 7 a 8 duizend euro kwijt en dan moet je alles nog in een keer halen ook.

 

Als je dan een betrouwbare werkgever vind die dat wil betalen en die veel minder betaal dan jij omdat het voor hem aftrekbaar is en omdat hij meer dan 50%soob subsidie krijgt is dat dan dom?

 

En als je dan binnen de afgesproken tijd wil veranderen van werkgever kan dat gewoon hoor, mits je nieuwe werkgever je studieschuld wil overnemen wat nu al regelmatig gebeurd of je lost het zelf af, en dan nog is het meer dan de helft goedkoper dan dat je het zelf betaald.

 

Of snap ik het nou niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei shompie:

 

 

Als je dan een betrouwbare werkgever vind die dat wil betalen en die veel minder betaal dan jij omdat het voor hem aftrekbaar is en omdat hij meer dan 50%soob subsidie krijgt is dat dan dom?

Nee dat is niet dom. Maar reëel bekeken, hoe weet jij (als je totaal onbekend bent in het wereldje) wie een betrouwbare werkgever is? Of welk werk jou het beste ligt? Dat weet je niet tenzij je iemand hebt die je van haver tot gort op voorhand kan zeggen hoe het is (jou zoon heeft dat voordeel, hij ging van kleins af aan al met je mee in allerhande soort werk en heeft daardoor al kunnen ervaren wat hem wel en niet ligt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei albertvv:

Nee dat is niet dom. Maar reëel bekeken, hoe weet jij (als je totaal onbekend bent in het wereldje) wie een betrouwbare werkgever is? Of welk werk jou het beste ligt? Dat weet je niet tenzij je iemand hebt die je van haver tot gort op voorhand kan zeggen hoe het is (jou zoon heeft dat voordeel, hij ging van kleins af aan al met je mee in allerhande soort werk en heeft daardoor al kunnen ervaren wat hem wel en niet ligt)

 

Als je zo een verbintenis aangaat staat het zwart op wit en kan je daar op terug vallen. Iedere werkgever staat te springen om personeel en met de meeste valt gewoon gied te praten over dit soort dingen.

 

Zeker als het om kleine bedrijven gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei shompie:

 

Als je zo een verbintenis aangaat staat het zwart op wit en kan je daar op terug vallen. Iedere werkgever staat te springen om personeel en met de meeste valt gewoon gied te praten over dit soort dingen.

 

Zeker als het om kleine bedrijven gaat.

Dat ben ik met je eens, maar waarom zou je de rompslomp van het wijzen op letters in een contract aangaan als je ook vrij kan gaan en staan waar je wil. D'r zijn zat goede werkgevers waar goed afspraken mee te maken is dat klopt. Maar nogmaals als jij vers in het wereldje komt, en dus niet exact kan weten wat je wel of niet ligt, dan wil je toch niet als je na een paar weken beseft dat wat je nu doet absoluut niet bevalt terug moeten vallen op letters in een contract? Dan wil je toch ook de keuze hebben om tegen jou werkgever te zeggen "je hebt een mooi bedrijf, het is allemaal goed geregeld..maar het is niet mijn ding." Zonder dan nog te moeten wijzen op letters in een contract

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
38 minuten geleden zei albertvv:

Nee dat is niet dom. Maar reëel bekeken, hoe weet jij (als je totaal onbekend bent in het wereldje) wie een betrouwbare werkgever is? Of welk werk jou het beste ligt?

....

Stel de vraag op het CF en et voila! antwoord.......:ja:

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei albertvv:

Dat ben ik met je eens, maar waarom zou je de rompslomp van het wijzen op letters in een contract aangaan als je ook vrij kan gaan en staan waar je wil. D'r zijn zat goede werkgevers waar goed afspraken mee te maken is dat klopt. Maar nogmaals als jij vers in het wereldje komt, en dus niet exact kan weten wat je wel of niet ligt, dan wil je toch niet als je na een paar weken beseft dat wat je nu doet absoluut niet bevalt terug moeten vallen op letters in een contract? Dan wil je toch ook de keuze hebben om tegen jou werkgever te zeggen "je hebt een mooi bedrijf, het is allemaal goed geregeld..maar het is niet mijn ding." Zonder dan nog te moeten wijzen op letters in een contract

 

Het verschil is 8000 euro minimaal die voor je betaald word of je doet het uit eigen zak.

 

Als je het heb liggen en geld interesseerd je niet kan je het ook zo doen, maar er zijn er nog maar heel weinig die het zo doen (zelf betalen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei shompie:

 

Als je zo een verbintenis aangaat staat het zwart op wit en kan je daar op terug vallen. Iedere werkgever staat te springen om personeel en met de meeste valt gewoon gied te praten over dit soort dingen.

 

Zeker als het om kleine bedrijven gaat.


Daar heb je misschien wel gelijk in maar zekerheid heb je bij de meeste bedrijven nooit.

En of iedere werkgever ook echt jaar rond genoeg werk heeft is ook niet altijd het geval.

Dan kan er ook werk weg vallen of een opdrachtgever die naar een ander gaat, dan krijg je er vaak ander werk voor terug of je beland in de loods tot er weer werk is.

En wat kleine bedrijven betreft… voor je het weet werk je bij Loos, VSDV of een ander groot bedrijf.

 

Maar een forum zoals dit kan iemand wel op weg helpen met advies.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei lientje:


Daar heb je misschien wel gelijk in maar zekerheid heb je bij de meeste bedrijven nooit.

En of iedere werkgever ook echt jaar rond genoeg werk heeft is ook niet altijd het geval.

Dan kan er ook werk weg vallen of een opdrachtgever die naar een ander gaat, dan krijg je er vaak ander werk voor terug of je beland in de loods tot er weer werk is.

En wat kleine bedrijven betreft… voor je het weet werk je bij Loos, VSDV of een ander groot bedrijf.

 

Maar een forum zoals dit kan iemand wel op weg helpen met advies.

 

Dat zijn tich wel.degene die ermee te koop lopen. Maar ook daar is de selectie heel streng. Een vriendin van mij wilde zich om laten scholen via vsdv, die doe de opleidingen via stl dacht ik, na een introductie dag met wat testjes mocht ze niet door omdat haar reken toets niet gied genoeg was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden