[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bakker de baksteen


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid

zaterdagochtend bij Oirschot.

 

https://www.bd.nl/112-nieuws-tilburg/vrachtwagen-in-greppel-naast-a58-bij-oirschot-cabine-van-chauffeur-deukt-volledig-in-door-botsing-met-boom~a52f0477/

 

Bakker Holland komt uit Vriezenveen, maar hebben ook in Roosendaal een fabriek waar zo een 25 (-1 nu)vrachtwagens gestationeerd zijn.

Gelukkig had de chauffeur zijn engelbewaarder meegenomen deze rit.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei HendrikJansen:

 

 

Hoe het nu is weet ik niet, maar vroeger was Leo een man die stond voor zijn personeel en voor  zijn geloof. 

 

 

IK ken de beste man niet ( zijn bedrijf wel een klein beetje)

DE meningen daarover zijn verdeeld.

Maar dat vrijwaart hem niet van ongevallen.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei europeaan:

IK ken de beste man niet ( zijn bedrijf wel een klein beetje)

DE meningen daarover zijn verdeeld.

Maar dat vrijwaart hem niet van ongevallen.

Ik geloof niet dat de bakkerij van nu nog te vergelijken is met de bakkerij van vroeger 35 jaar geleden aan het Oosteinde in Vriezenveen. Maar Roosendaal zal ook iets in die jaren al eigendom van Holland zijn.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei europeaan:

IK ken de beste man niet ( zijn bedrijf wel een klein beetje)

DE meningen daarover zijn verdeeld.

Maar dat vrijwaart hem niet van ongevallen.


Bakkerijen hanteren rare tijden. Met 1u starttijd is het niet raar dat je tegen daglicht wat suf wordt. 
 

Ongevallen zijn nooit te verdedigen. Maar in dit geval kan ik me er wel iets bij voorstellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Groot in het nieuws ja.

 

Ik had op facebook al een hele discussie met een chauffeur die vond dat het de schuld van de werkgever was. Ook omdat de c

Chauffeur ze slecht betaald kreeg.

 

En uiteindelijk was ik een sukkel, heb hem maar een prettige dag gewenst verder 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei RobNiat:


Bakkerijen hanteren rare tijden. Met 1u starttijd is het niet raar dat je tegen daglicht wat suf wordt. 
 

Ongevallen zijn nooit te verdedigen. Maar in dit geval kan ik me er wel iets bij voorstellen. 

 

 

Iedereen die snachts werkt weet of moetbiig weten dat als je moe word je moet stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jaren geleden ( 35+ ) vertrokken we s,nachts tussen 1.00 en 1.30 met eieren naar Quakenbruck.
Heb toendertijd alle P plaatsen gehad langs de 213 tussen Nordhorn en Loningen zowel heen en terug.
Begin van de week ging het nog wel, maar vanaf woensdag werd het steeds lastiger.

Als je moe word gewoon ff 20 min tot een half uurke liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Bakkerijen hanteren rare tijden. Met 1u starttijd is het niet raar dat je tegen daglicht wat suf wordt. 
 

Ongevallen zijn nooit te verdedigen. Maar in dit geval kan ik me er wel iets bij voorstellen. 


Het zijn niet alleen bakkerijen die s’nachts rijden hoor. Een groot deel val alle verse producten voor supermarkten worden s nachts bij de dc’s geleverd. Tja het is een keuze die je maakt om s’nachts te werken. Het heeft zijn voor en nadelen.
Maar al zou dit alles overdag worden vervoerd, dan zou alles op de Nederlandse wegen stil staan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

 

 

Iedereen die snachts werkt weet of moetbiig weten dat als je moe word je moet stoppen

Bij deze firma vertrek(vanuit Roosendaal) je tussen 21.00 en 24.00 uur met een stuk of 12 of 13 adressen, veelal Lidl winkels (dus geen DC )door heel België.

Afhankelijk hoe laat je kunt gaan rijden ben je tussen 10 en 11 uur weer terug thuis.

Wel moet je ervoor zorgen dat uiterlijk om 7 uur de laatste klant geleverd is.

De grootste afstand die je rijdt is vanaf de starplaats tot de eerste klant en vanaf de laatste klant terug naar je standplaats.

Als je slaap krijgt moet je  dus na de laatste klant de koets even aan de kant zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei europeaan:

Holland heeft jaren geleden een grote bakkerij ( Deijkers en van Dikshoorn) overgenomen in Roosendaal

Dat weet ik, want ik weet hoe de overname [verhuizing] is gegaan toen.  Op zaterdagavond bleven er bakwagens uit Vriezenveen in Roosendaal staan omdat deze chauffeurs niet voor voor de Zondag Vriezenveen zouden bereiken. Deze chauffeurs zijn bij iemand in de luxe auto naar Vriezenveen gegaan en hebben s Maandags hun bakwagen weer uit Roosendaal opgehaald. Het brood dat op maandag vervoerd zou gaan worden met de betreffende bakwagens is toen vervoert door een ander  transportbedrijf uit Vriezenveen welke familie is van Holland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

 

Chauffeur ze slecht betaald kreeg.

 

 

Dat valt wel mee; het is geen vervoers CAO, Maar toch ligt het uurloon tussen de schaal D5 en D6 van de vervoers CAO.

Echter betaald men vanaf het eerste uur na 20.00 uur ( dus niet eerst 40 uur per week maken) een onregelmatigheids toeslag van 134 %, voor de uren tussen 0.00 en 04.00 zelfs 138 %

Hierdoor verdien je daar dus een flinke bek méér dan het felbegeerde E 7.

Alleen hebben ze alleen nachtwerk in de aanbieding, en dat nekt sommigen wel eens ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei HendrikJansen:

Dat weet ik, want ik weet hoe de overname [verhuizing] is gegaan toen.  Op zaterdagavond bleven er bakwagens uit Vriezenveen in Roosendaal staan omdat deze chauffeurs niet voor voor de Zondag Vriezenveen zouden bereiken. Deze chauffeurs zijn bij iemand in de luxe auto naar Vriezenveen gegaan en hebben s Maandags hun bakwagen weer uit Roosendaal opgehaald. Het brood dat op maandag vervoerd zou gaan worden met de betreffende bakwagens is toen vervoert door een ander  transportbedrijf uit Vriezenveen welke familie is van Holland. 

Zou me niks verwonderen .

Ze zijn nogal " fânne kârrek " heb ik begrepen, op zondag staat alles stil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei europeaan:

Zou me niks verwonderen .

Ze zijn nogal " fânne kârrek " heb ik begrepen, op zondag staat alles stil.

Dat weet ik wel zeker, Ik ben opgegroeid in Vriezenveen en een familielid van mij heeft 9 jaar bij Holland gewerkt in de tijd dat ze nog Magirus  Deutz hadden en later de Ford bakwagens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-4-2023 om 16:57 zei kiepenboer:

Nou dat zal wel meevallen, die paar gekken die je s,nachts tegen komt kunnen er overdag ook nog wel bij.


Ach misschien wat overdreven en ook niet heel Nederland.

Maar ik vind het tot 2.00 toch aardig druk op de wegen hoor en om 5.00 begint het al weer.

Ik kom s’morgens heel wat Hessing en oud appel collega’s uit Friesland tegen op de A7 richting het noorden, op huis an.

 

Ik heb in het verleden ook veel in de middag/ nacht gereden.

Wagen leeg, nog even een half uurtje sturen en 45 tot een uur achter de stoelen. 
(alleen soms een beetje last van die tachograaf 🤫) Maar je ken wel lekker kilometers maken in een dag.

Veel vers wordt tot volgens mij 2.00 aangeleverd bij AH en om 5.00 rijden de eerste volle wagens weer weg naar de DCs.
Jumbo wil zijn vers voor 5.00 binnen hebben en zo zijn er wel meer. Bloemen en witte platen richting het oosten.

Het is wel lekker door rijden in de nacht hoor. Maar je moet niet vermoeit zijn want anders stoppen.

Maar ja, je denkt dat het wel kan…

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:


Ach misschien wat overdreven en ook niet heel Nederland.

Maar ik vind het tot 2.00 toch aardig druk op de wegen hoor en om 5.00 begint het al weer.


(alleen soms een beetje last van die tachograaf 🤫)

 

 

 

Ja maar jullie komen ook uit Holland, en hier int het zuiden daar brand nog wel licht, maar is het iets rustiger😁

Die tacho hebben we weinig last mee, elke dag 3 kwartier pauze en rije tot je klaar bent🙈

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 3-4-2023 om 17:28 zei lientje:

Maar ja, je denkt dat het wel kan…

 

.. en je moet wel  want bij het DC kunnen ze weinig met de boodschap 'sorry, ik kreeg slaap.. deed ff een powernap van 20 minuten;.

 

Ik had een tijdje een route vanaf depot Barneveld richting Amersfoort.. kwam ik de broodwagens van Holland vaak ook zo rond negen uur tegen op de A1.

Die mannen beginnen dus rond de nacht en zijn 12 uur later weer klaar..  Nou.. ff slapen en ontbijten als de andere gezinsleden een warme hap nemen. Het moet je liggen, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden