[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Poolse transporteur stuurt legertje naar stakende chauffeurs in Duitsland.


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
13 uur geleden zei jean3:
Blijkbaar vergeten de jongere generaties wat de vakbonden in het verleden al allemaal geregeld hebben voor iedereen.
 
Het lijkt nu een vanzelfsprekendheid, maar dat was het vroeger zeker niet.
Denk aan de arbeidstijdenwet, waardoor een werkgever je niet meer kan verplichten tot onbeperkt overwerk. Ook is de zaterdag als verplichte werkdag afgeschaft.
De jongere generaties denken ook dat ze het allemaal zelf wel kunnen afspreken en regelen met de werkgever.
Denk dan ook eens aan de aanvullende WAO/WIA/WW verzekeringen, die vakbonden geregeld hebben. Kun je zelf niet eens voor elkaar krijgen, want daar zijn stichtingen en verzekeringsmaatschappijen bij nodig.
Zo zijn er veel meer dingen.
Als ze later aan de kant worden gezet vanwege een crisis; leeftijd of een kwaaltje, dan gaat het wellicht doordringen.
Nu zie je dat alles beetje bij beetje weer afgebroken wordt, omdat er steeds minder jongeren lid worden van de bond. (de leden bepalen overigens zelf het bondsbeleid)(wordt ook vergeten)

Uiteraard,de bond heeft ook goede dingen verricht.

Er zijn een hoop dingen die jezelf niet kunt regelen.

Maar waar ik moeite mee heb, en niet alleen ik,  is dat de bond bij kritiek vanuit de leden een houding aanneemt van :

betaal jij nu maar gewoon je contributie, nadenken zulle wij wel voor je doen.

 

Dat zag je laatst ook met het tot stand komen van dat Mobility Package; kritiek van de leden of chauffeurs werd terzijde gelegd en werd niks mee gedaan.

Vind je t gek dat de leden dan afhaken.

 

Maar in veel gevallen kun je niet zonder,vergeet niet dat er bitter weinig werkgevers zijn die niet ge organiseerd zijn.

 

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voorlopig staan die chauffeurs daar al een paar weken te staken en ik ben benieuwd hoe lang ze daar nog (mogen) blijven staan.

 

Zelf zeggen ze dat ze pas weer gaan rijden als hun achterstallig salaris is betaald. Of hun werkgever dat gaat doen betwijfel ik want door dat te doen laten ze de rest van hun chauffeurs ( en die van andere bedrijven) zien dat je op deze manier je geld kunt krijgen en staan straks alle parkeerplaatsen in de EU vol met stakende chauffeurs die op deze manier denken hun recht te kunnen halen.

 

Mocht hun werkgever dus niet betalen wat dan? Nu is het nog "leuk" voor de uitbaters van die Raststatte maar A nog wekenlang een wagenpark voor je deur en B met het toeristenseizoen met pauzerende gezinnetjes in aantocht lijkt het mij dat op een gegeven moment de chauffeurs verzocht gaat worden te vertrekken. En dan? Waar moeten ze naartoe, waar worden ze getolereerd? Hun salaris kunnen ze in ieder geval op hun buik schrijven.

 

Allerlei organisaties tot in het Europees Parlement aan toe spreken schande van de situatie maar feit blijft dat het een geschil is tussen een Pools transportbedrijf en de via één of andere constructie ingehuurde chauffeurs waar Duitsland, op wiens grondgebied dit nu wordt uitgevochten hier niets in kan betekenen.

 

Misschien is dat Poolse transportbedrijf al een procedure in Polen begonnen om die chauffeurs uit hun wagen te krijgen en als ze dat door middel van vonnis nog lukt ook staan die chauffeurs helemaal met lege handen.

 

Niemand gaat dit winnen, iedereen verliest.

 

.

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei EJD:

Voorlopig staan die chauffeurs daar al een paar weken te staken en ik ben benieuwd hoe lang ze daar nog (mogen) blijven staan.

 

Zelf zeggen ze dat ze pas weer gaan rijden als hun achterstallig salaris is betaald. Of hun werkgever dat gaat doen betwijfel ik want door dat te doen laten ze de rest van hun chauffeurs ( en die van andere bedrijven) zien dat je op deze manier je geld kunt krijgen en staan straks alle parkeerplaatsen in de EU vol met stakende chauffeurs die op deze manier denken hun recht te kunnen halen.

 

Mocht hun werkgever dus niet betalen wat dan? Nu is het nog "leuk" voor de uitbaters van die Raststatte maar A nog wekenlang een wagenpark voor je deur en B met het toeristenseizoen met pauzerende gezinnetjes in aantocht lijkt het mij dat op een gegeven moment de chauffeurs verzocht gaat worden te vertrekken. En dan? Waar moeten ze naartoe, waar worden ze getolereerd? Hun salaris kunnen ze in ieder geval op hun buik schrijven.

 

Allerlei organisaties tot in het Europees Parlement aan toe spreken schande van de situatie maar feit blijft dat het een geschil is tussen een Pools transportbedrijf en de via één of andere constructie ingehuurde chauffeurs waar Duitsland, op wiens grondgebied dit nu wordt uitgevochten hier niets in kan betekenen.

 

Misschien is dat Poolse transportbedrijf al een procedure in Polen begonnen om die chauffeurs uit hun wagen te krijgen en als ze dat door middel van vonnis nog lukt ook staan die chauffeurs helemaal met lege handen.

 

Niemand gaat dit winnen, iedereen verliest.

 

.

OP zich heb je wel een punt natuurlijk.

Maar door niet te gaanstaken geef je alleen een signaal naar nog meer "uitbuitende" werkgevers, en niet alleen in Polen.

Dan is t hek helemaal van de dam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens de chauffeurs zelf, 63 man sterk hebben ze in totaal nog € 97.585,= te goed. Dat is € 1.550,= de man

 

Salaris wordt bij mijn weten achteraf betaald en niet vooruit dus wat is hier aan de hand? Hebben ze zich op laten naaien?

 

Auf einen der Lastwagen auf dem A5-Rasthof "Gräfenhausen-West" haben die streikenden Trucker am Mittwochmittag die Summe geschrieben, die sie nach eigener Aussage von Speditionschef Lukasz Mazur noch einfordern.

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei EJD:

Volgens de chauffeurs zelf, 63 man sterk hebben ze in totaal nog € 97.585,= te goed. Dat is € 1.550,= de man

 

Salaris wordt bij mijn weten achteraf betaald en niet vooruit dus wat is hier aan de hand? Hebben ze zich op laten naaien?

 

Auf einen der Lastwagen auf dem A5-Rasthof "Gräfenhausen-West" haben die streikenden Trucker am Mittwochmittag die Summe geschrieben, die sie nach eigener Aussage von Speditionschef Lukasz Mazur noch einfordern.

Misschien rekenen ze de dagen dat ze daar staan te staken wel niet mee. En is het van de maand voor het staken. Maar dan nog zijn ze wel rap over gegaan tot staken idd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei EJD:

Volgens de chauffeurs zelf, 63 man sterk hebben ze in totaal nog € 97.585,= te goed. Dat is € 1.550,= de man

 

Salaris wordt bij mijn weten achteraf betaald en niet vooruit dus wat is hier aan de hand? Hebben ze zich op laten naaien?

 

Auf einen der Lastwagen auf dem A5-Rasthof "Gräfenhausen-West" haben die streikenden Trucker am Mittwochmittag die Summe geschrieben, die sie nach eigener Aussage von Speditionschef Lukasz Mazur noch einfordern.

 

Ik verdenk Ed van opruiing,  met een grote zak geld in het vooruitzicht 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Misschien rekenen ze de dagen dat ze daar staan te staken wel niet mee. En is het van de maand voor het staken. Maar dan nog zijn ze wel rap over gegaan tot staken idd. 

En misschien krijgen ze wel Pools loon en heeft iemand ze ingefluisterd dat ze betaald moeten volgens het land waar ze rijden. Dan gaat het over het verschil en dus langere periode. Hoe dan ook heeft @EJD wel een punt gemaakt hiervoor, waar is die Poolse vakbond? (behalve een kleine demonstratie voor het Duitse consulaat in Warschau) en waar gaat dit over (als het het wisselgeld is tussen Pools en westers loon)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei albertvv:

En misschien krijgen ze wel Pools loon en heeft iemand ze ingefluisterd dat ze betaald moeten volgens het land waar ze rijden. Dan gaat het over het verschil en dus langere periode. Hoe dan ook heeft @EJD wel een punt gemaakt hiervoor, waar is die Poolse vakbond? (behalve een kleine demonstratie voor het Duitse consulaat in Warschau) en waar gaat dit over (als het het wisselgeld is tussen Pools en westers loon)?

 

Een Pool gaat echt niet meer voor een appel en een ei aan de gang. Dit gaat om mensen van buiten de eu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei shompie:

 

Een Pool gaat echt niet meer voor een appel en een ei aan de gang. Dit gaat om mensen van buiten de eu.

Dat klopt d'r zit bijna geen Pool meer op een Poolse auto behalve misschien een eigen rijder, en dat dit mensen van buiten de EU zijn weet ik ook. Maar het gaat om een Poolse firma en daarom zou de Poolse vakbond dan aanwezig moeten zijn (maar misschien vinden zij het wel best en doen daarom niets) in plaats van Atema en consorten. Het zou me dus ook niet verbazen als iemand van de Duitse of Nederlandse vakbond ze heeft ingefluisterd dat ze naar westerse maatstaven betaald moeten worden als ze hier rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei albertvv:

Dat klopt d'r zit bijna geen Pool meer op een Poolse auto behalve misschien een eigen rijder, en dat dit mensen van buiten de EU zijn weet ik ook. Maar het gaat om een Poolse firma en daarom zou de Poolse vakbond dan aanwezig moeten zijn (maar misschien vinden zij het wel best en doen daarom niets) in plaats van Atema en consorten. Het zou me dus ook niet verbazen als iemand van de Duitse of Nederlandse vakbond ze heeft ingefluisterd dat ze naar westerse maatstaven betaald moeten worden als ze hier rijden.

 

 

Ze zouden toch geleerd moeten hebben van de rechtzaken die er al gevoerd zijn. Voorbeelden genoeg, kij alleen al naar dat kliekje uit Erp geloof ik. Geen enkele chauffeur die die rechtzaak begon werkt er nog.

 

Lekker terug naar Hongarijen? Voor een Hongaars loon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

. Geen enkele chauffeur die die rechtzaak begon werkt er nog.

 

Lekker terug naar Hongarijen? Voor een Hongaars loon?

ik vindt dit nogal een uitspraak.

u heb met al die chauffeurs contact gehad?

of dat gewoon een aan namen van u dat ze daar niet meer werken?

bewerkt door henri
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei henri:

ik vindt dit nogal een uitspraak.

u heb met al die chauffeurs contact gehad?

of dat gewoon een aan namen van u dat ze daar niet meer werken?

 

 

Zo jammer dit he, ik volg dit soort rechtszaken. Als u dat ook had gedaan had u dit geweten. Is uitgebreid in het nieuws geweest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei henri:

dat klopt dat het bedrijf uit erp moest betalen.

maar ik heb nergens kunnen lezen dat de chauffeurs zijn weg gegaan?

misschien zijn ze naar betaling wel gebleven.

 

 

Er werkt er niet eentje meer. Was in ieder geval in het nieuws

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei shompie:

 

 

Er werkt er niet eentje meer. Was in ieder geval in het nieuws

oke dan moeten we  het nieuws zomaar aannemen dat dat zo is  zonder verder bewijs ?

in de praktijk zal het misschien iets anders kunnen verlopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei shompie:

 

 

Ze zouden toch geleerd moeten hebben van de rechtzaken die er al gevoerd zijn. Voorbeelden genoeg, kij alleen al naar dat kliekje uit Erp geloof ik. Geen enkele chauffeur die die rechtzaak begon werkt er nog.

 

Lekker terug naar Hongarijen? Voor een Hongaars loon?

De kliek die dit soort zaken aanzwengelt hebben een bord voor de kop en doen alles voor de buhne (publiciteitsgeil). De Hongaren, Oezbeken, Filipino's enzovoort zullen niet dagelijks/wekelijks dit soort nieuwsberichten volgen. Die zijn enkel bezig met proberen een goed bestaan voor hun familie te bewerkstelligen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei henri:

oke dan moeten we  het nieuws zomaar aannemen dat dat zo is  zonder verder bewijs ?

in de praktijk zal het misschien iets anders kunnen verlopen?

De praktijk KAN anders zijn. Maar als er geen enkele van die jongens nog werkt...toeval bestaat niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei albertvv:

En misschien krijgen ze wel Pools loon en heeft iemand ze ingefluisterd dat ze betaald moeten volgens het land waar ze rijden. Dan gaat het over het verschil en dus langere periode. Hoe dan ook heeft @EJD wel een punt gemaakt hiervoor, waar is die Poolse vakbond? (behalve een kleine demonstratie voor het Duitse consulaat in Warschau) en waar gaat dit over (als het het wisselgeld is tussen Pools en westers loon)?

Precies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei shompie:

 

Een Pool gaat echt niet meer voor een appel en een ei aan de gang. Dit gaat om mensen van buiten de eu.

Jij roept en bleert maar wat. Tuurlijk zijn Polen ook wijzer geworden. Maar ten op zichte van de Nederlander werken ze nog altijd voor een appel en een ei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Jij roept en bleert maar wat. Tuurlijk zijn Polen ook wijzer geworden. Maar ten op zichte van de Nederlander werken ze nog altijd voor een appel en een ei.

 

 

Ik roep en bleer maar wat zeg je je en vervolgens zeg je hetzelfde als ik. Het zal...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei henri:

ik vindt dit nogal een uitspraak.

u heb met al die chauffeurs contact gehad?

of dat gewoon een aan namen van u dat ze daar niet meer werken?

 

 

Als je de rechtszaken gevolgd had wat je blijkbaar niet gedaan heb had je dit geweten, dat er niet een meer werkt bij Van den Bosch komt bij de bonden zelf vandaan.

 

Googel even en je komt het vanzelf tegen. Daar hoef ik niet persoonlijk die mensen voor te spreken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei henri:

oke dan moeten we  het nieuws zomaar aannemen dat dat zo is  zonder verder bewijs ?

in de praktijk zal het misschien iets anders kunnen verlopen?

 

 

Het kan natuurlijk zijn dat jij de "main stream media" niet geloofd. 

 

Dat kan natuurlijk en dat is jou goed recht. Maar als ik 2 seconden google zie ik een verslag van de truckstar van 18 november 2014 waar gesproken word over ex werknemers. (Hongaarse)

 

Hey, de truckstar, dan moet het wel waar zijn he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden