[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Out of scope perongeluk 10 min gereden


Stefan-bus

Vraag

Bij grens overgang aan parking gestopt veranderd naar Duitsland en perongeluk out of scope aangezet  dit na 10 min gezien en volgende parking aangepast naar normaal terug 

rijtijd van 4.15 gereden na einde dienst samen met out of scope 4u25 min 

dit was niet frauduleus bedoeld zijn ze hier schappelijk dan in of kan ik me aan een boete verwachten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Kan dat? Met een pas in de klok “out of scope” rijden?

 

Ik weet dat je die functie uitschakelt door daadwerkelijk een pas inde tachograaf de steken. Maar kun je het inschakelen wanneer een pas in de klok steekt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Kan dat? Met een pas in de klok “out of scope” rijden?

 

Ik weet dat je die functie uitschakelt door daadwerkelijk een pas inde tachograaf de steken. Maar kun je het inschakelen wanneer een pas in de klok steekt?

Volgens mij gaat dat ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja, kan wel. Bij de Stoneridge in ieder geval wel. Heb het zelf ooit voor anderhalf uur gepresteerd.:stom: Had bij vertrek niet goed de beginplaats geselecteerd, min of meer zelfde gevalletje als TS'er. Je denkt dat je goed drukt, beetje gehaast, maar je zit net een menu'tje te vroeg.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zijn van die dingen die gebeuren, gewoon printje maken met de reden dat je een fautje heb gemaakt.

Ben zelf wel eens s,morgens weggereden op out of scope wat niet de bedoeling was.
Moest ergens bij Brecht laden, en was net bij Breda de grens over toen het een beetje lichter werd
en kijk toevallig naar boven,  verrek ben vergeten die pas erin te stoppen.
stond nog op out, en die auto gaf dan geen waarschuwing als je zonder pas weg reed

Bij Minderhout eraf, printje gemaakt en die anderhalf uur achterop print ingevuld.
Tja wat moet je anders, je kan je ook 28 dagen achter een steen verstoppen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei shompie:

Als je out of scope heb ingeschakeld blijft die ingeschakeld als je er een pas in stopt. 

 

Hij geeft dan onbekend als je hem uit gaat lezen

Oke dan rij ik al jaren out of scope,

Volgens de tacho meneer bij de cursus gaat hij automatisch van out af als je s,morgens je pas in voert.

Pas word en werd bij vorige werkgever automatisch uitgelezen bij terugkomst, en heb nog nooit iemand
horen zeggen dat ik altijd op out of scope rijdt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei shompie:

Als je out of scope heb ingeschakeld blijft die ingeschakeld als je er een pas in stopt. 

Hij geeft dan onbekend als je hem uit gaat lezen

 

Onzin!

Out of Scope word uitgeschakeld zodra jij je chauffeurspas in de tachograaf steekt. Automatisch krijg je de daarna de datum/tijdgroep van het moment dat jij je pas eruit haalde en deze er weer in hebt gestoken. "Onbekend" - ofwel het vraagteken (?) met de tijdsduur- geeft hij aan op de print wanneer jij de tijd niet tussen beide momenten van uithalen en insteken niet -of niet snel genoeg- verantwoord hebt als zijnde rust. Out of scope zorgt alleen dat beweging van het voertuig niet word geregistreerd, verders doet de out of scope-functie niets.

Ik heb ieder weekend mijn tachograaf op out of scope staan en er word ook regelmatig mee gereden tijdens mijn afwezigheid met de tachograaf op out of scope. Alleen bij het uitlezen van de tachograaf -dus niet de chauffeurspas- kunnen ze zien dat er is gereden tijdens out of scope. In Frankrijk heb ik er ooit een waarschuwing voor gehad omdat het in het buitenland niet is toegestaan om op out of scope te rijden. Voor de rest nog nooit problemen mee gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Als je out of scope heb ingeschakeld blijft die ingeschakeld als je er een pas in stopt. 

 

Hij geeft dan onbekend als je hem uit gaat lezen

Bij de digitale tachografen waar ik altijd mee gewerkt ( VDO) hebt word de out of scope functie uitgeschakeld als je er een digitale bestuurderskaart in steekt.

En kun je, zover ik weet,  de out of scope functie niet inschakelen zo lang er een kaart in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden