[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Salaris buitenlandse chauffeurs / EU regels


EJD

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Praktisch gezien werd mij laatst bij een controle in duitsland meermaals gevraagd naar mijn salaris ik dus meermaals uitgelegd dat ik zelfstandig ben dus ze bleven zeuren en gingen toen maar verder futiele overtredingen zoeken, dat gaat dus steeds erger worden bij die BAGtjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei marcel69:

Ik kom niet van buiten de EU maar je wilt niet weten welke nationaliteiten icm. met nummerborden er rond rijden dus die hele controle wordt een groot drama.

Daar heb je een punt,kom laatste tijd aardig wat fillipinos tegen in de containers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei marcel69:

Ik kom niet van buiten de EU maar je wilt niet weten welke nationaliteiten icm. met nummerborden er rond rijden dus die hele controle wordt een groot drama.

 

Neem je toch een inkomstenverklaring van de belastingdienst mee op reis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei marcel69:

Praktisch gezien werd mij laatst bij een controle in duitsland meermaals gevraagd naar mijn salaris ik dus meermaals uitgelegd dat ik zelfstandig ben dus ze bleven zeuren en gingen toen maar verder futiele overtredingen zoeken, dat gaat dus steeds erger worden bij die BAGtjes.

Daar hebben ze niks mee te maken, je moet alleen aan kunnen tonen dat je een dienstbetrekking hebt bij de vergunning houder van het voertuig.

Bijvoorbeeld door een loonstrook,maar laat nooit bedragen zien; aan de hand van deze bedragen stellen zijnde hoogt van je bekeuring vast.:D

  • Like 3
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Lees ik voor de fun weer eens even wat berichten op het forum en wat zie ik, niks als onzin, maar deze slaat wel alles, in Duitsland bepalen ze de boete aan hand van je verdiensten :banaan:

 

Ten eerste heeft Duitsland een Bußgeldkatalog waar de bedragen in staan en ten tweede zal jij onderweg aan moeten kunnen tonen dat je meer verdiend als het minimum loon van het land waar jij je werkt verricht, om dit aan te kunnen tonen kunnen zij verlangen dat jij een loonstrook of betalingsbewijs van de loon overhandigd of binnen redelijke tijd verstrekt.

 

 

 

 

 

IK vroeg me al af waar je was, maar je ontbijt nog steeds met citroenen die je wegspoelt met azijn zo te lezen.

Voor jouw info : als iemand ergens een smiley (:D) bij zet kan dat duiden op een kwinkslag( die je niet altijd serieus hoef te nemen)

  • Like 3
  • Haha 2
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Ger-1957:

 

 ten tweede zal jij onderweg aan moeten kunnen tonen dat je meer verdiend als het minimum loon van het land 

 

image.png.d3facee76794aeb48d08413985178613.png

1.     De lidstaten mogen alleen administratieve eisen en controlemaatregelen opleggen die noodzakelijk zijn om te zorgen voor een doeltreffend toezicht op de naleving van de bij deze richtlijn en bij Richtlijn 96/71/EG opgelegde verplichtingen, op voorwaarde dat de eisen en maatregelen gerechtvaardigd en evenredig zijn overeenkomstig het recht van de Unie.

Daartoe kunnen zij in het bijzonder de volgende maatregelen opleggen:

b) de verplichting om tijdens de periode van detachering kopieën op papier of in elektronische vorm van de arbeidsovereenkomst of een gelijkwaardig document in de zin van Richtlijn 91/533/EEG van de Raad ( 1 ), met inbegrip — waar nodig of relevant — van de in artikel 4 van die richtlijn vermelde aanvullende gegevens, loonstrookjes, arbeidstijdenoverzichten die begin, einde en duur van de dagelijkse arbeidstijd aangeven en betalingsbewijzen van lonen of kopieën van gelijkwaardige documenten te bewaren of ter beschikking te stellen en/of te bewaren op een toegankelijke en duidelijk geïdentificeerde plaats op zijn grondgebied, zoals de werkplek of het bouwterrein, of — voor mobiele werknemers in de transportsector — de operationele basis of het voertuig waarmee de dienst wordt verricht;

 

 

Dat valt te betwijfelen trouwens : in de link, die jezelf geeft, staat duidelijk dat het gaat in geval van detachering :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Detachering

 

En detachering is naar mijn bescheiden mening iets heel anders als Marcel 69 die ,als zelfstandige, met zijn eigen auto in Duitsland onderweg is , of iemand die, in loondienst van een Nederlands bedrijf , met een Nederlandse auto met een Nederlandse vergunning in Duitsland onderweg is.

 

Hoogstens zou je, om al te veel tijds verlies door een onwetende ambtenaar te voorkomen , een loonstrook kunnen overleggen met de naam van jou en je werkgever, en waarop je ,behalve je brutto uurloon en de adresgegevens van jou en je werkgever, alles wist.

 

Je hoeft t niet met me eens te zijn natuurlijk, maar dat is geen reden om mijn eens flink in de zeik te zetten.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Op 30-4-2023 om 17:56 zei europeaan:

Hoe zit dat eigenlijk in Noorwegen Eddy, daar zie je ook nogal wat "gekleurde "mensen.

Ja en het zijn allemaal vluchtelingen.... Maar diegene met een opleiding ( vaak uit Syrie) stromen wel door. We hebben bv al meerdere apotheken waar die werken, als apotheker. Maar eerst krijgen ze ruimschoots gelegenheid de taal te leren. Diegene die dat willen, komen wel verder. Maar in de grotere plaatsen zie je de gesluierde medelanders allemaal bij bankjes rondhangen....in ons dorp, met wel 67 zielen nog geen kleurling te zien.

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-5-2023 om 00:02 zei Murphy:

Ja en het zijn allemaal vluchtelingen.... Maar diegene met een opleiding ( vaak uit Syrie) stromen wel door. We hebben bv al meerdere apotheken waar die werken, als apotheker. Maar eerst krijgen ze ruimschoots gelegenheid de taal te leren. Diegene die dat willen, komen wel verder. Maar in de grotere plaatsen zie je de gesluierde medelanders allemaal bij bankjes rondhangen....in ons dorp, met wel 67 zielen nog geen kleurling te zien.

IN de Nordkapp hallen zijn ze nadrukkelijk aanwezig; in de horeca of als "gastheer" of als kaartjes controleur.

Maar ja; daar zitten ze lekker binnen natuurlijk, als t koud is functioneren ze niet blijkbaar.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

IN de Nordkapp hallen zijn ze nadrukkelijk aanwezig; in de horeca of als "gastheer" of als kaartjes controleur.

Maar ja; daar zitten ze lekker binnen natuurlijk, als t koud is functioneren ze niet blijkbaar.:D

Hun niet alleen hoor, ik heb er ook een broertje aan dood....

Ik neem het mijn ouders nog kwalijk dat ze mij niet op een ander (warm) continent op de wereld gezet hebben😅

bewerkt door sprinter 516
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei sprinter 516:

Hun niet alleen hoor, ik heb er ook een broertje aan dood....

Ik neem het mijn ouders nog kwalijk dat ze mij niet op een ander (warm) continent op de wereld gezet hebben😅

Je pa had je ook tegen de kachel aan kunnen spuiten. Was het met een sisser afgelopen voor hem😜🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Hun niet alleen hoor, ik heb er ook een broertje aan dood....

Ik neem het mijn ouders nog kwalijk dat ze mij niet op een ander (warm) continent op de wereld gezet hebben😅

maar u kunt nog altijd overwegen.

om daar naar toe te gaan en emigreren .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

Hun niet alleen hoor, ik heb er ook een broertje aan dood....

Ik neem het mijn ouders nog kwalijk dat ze mij niet op een ander (warm) continent op de wereld gezet hebben😅

Dan had je mooi met een bootje de oversteek over de mediterranee kunnen maken bedoel je.:D

Veel van die natif warme landers hebben er veel geld voor over om bij ons te kunnen geraken, wat zouden wij wel zo goed doen??

Jij bent hier al, ondanks de kou mag je blijven.:ok:

Die anderen kunnen alleen maar inwoner van Ter Apel worden.:D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden