[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Alkmaar Den Helder N9 max asbelasting


roadtrain

Vraag

  • Forumlid

Ook bij Alkmaar N9 max asbelasting ivm met scheuren in duiker

 

https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230508_57831752?utm_campaign=seeding-nhd&utm_content=/&utm_medium=referral&utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_source=traffic-tmg.mediahuis.nl

 

komende dagen kan je dus niets gebeuren??

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Wel 'n beetje krom geredeneerd inderdaad 😁

Maar zo onderhand, al die kleine stukjes... 

Zag vorige week dat die N 247 langs Volendam naar boven er ook niet beter op wordt. Het probleem verplaatst zich steeds (om niet te zeggen breidt zich uit) natuurlijk met die omleidingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Inderdaad. De “oude” wegen werden juist ontlast door ooit het doortrekken van de A7 en worden nu zwaarder belast dan ooit tevoren….


Oude viaduct in de velsertraverse waar al ruim een jaar aan beide zijden een rijbaan afgesloten is wordt nu aangepakt:

https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/archief/2023/05/n197-hinder-voor-verkeer-door-herstel-viaduct-velsertraverse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Marotrans:

Zag vorige week dat die N 247 langs Volendam naar boven er ook niet beter op wordt. Het probleem verplaatst zich steeds (om niet te zeggen breidt zich uit) natuurlijk met die omleidingen. 


Rijkswaterstaat zorgt wel dat ze de aankomende jaren werk houden hoor. 
En ze gunnen hun vrienden in de wegenbouw natuurlijk ook werk.

Nee ik ken er ook met mijn pet niet bij. Ik krijg spontaan last van mijn nekhernia wanneer ik met een Mercedes weg mag 🙄

 

Jaren lang ging het zwaarste verkeer over die A7 en nu mag je daar maar met 13.000 kg vracht overheen.

(trekker met een starre 3 asser, een koeler en klep er onder.)

Dat is nog minder gewicht dan over de N9 wanneer je met 6 assen op de weg rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
3 uur geleden zei lientje:


Rijkswaterstaat zorgt wel dat ze de aankomende jaren werk houden hoor. 
En ze gunnen hun vrienden in de wegenbouw natuurlijk ook werk.

Nee ik ken er ook met mijn pet niet bij. Ik krijg spontaan last van mijn nekhernia wanneer ik met een Mercedes weg mag 🙄

 

Jaren lang ging het zwaarste verkeer over die A7 en nu mag je daar maar met 13.000 kg vracht overheen.

(trekker met een starre 3 asser, een koeler en klep er onder.)

Dat is nog minder gewicht dan over de N9 wanneer je met 6 assen op de weg rijdt.

Terug naar af, allemaal bakwagens!

 

Oh nee... Dan wordt het chauffeurstekort nóg groter 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Klopt, het is 7 ton max. per as.

 

Tja,.. voor die, toch niet heel grote omleiding, ff een paar extra assen aanbouwen onder de trailer..  dat kan niet uit.

 

Tenzij Schot/Vezet bijvoorbeeld alle trekkers LZV gekeurd hebben.. veel LZV chauffeurs hebben.. en dan met een losse dolly aan de trekker koppelen en enkele trailer aan dolly koppelen.. dan hebben ze 5 assen voor de kingpin. Genoeg? ;)

 

Maar goed, hoe wordt e.e.a gehandhaafd? 24/7 verkeersregelaars inzetten.. die dan per vrachtwagen de RDW gegevens raadplegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden