[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Welke bedrijven doen ritten naar Rusland of Oekraine


Orienterend chauffeur

Vraag

Beste allemaal,

 

Ik heb mijn c rijbewijs bijna gehaald, en wil internationale ritten doen. Ritten naar Zweden, Norwegen en Finland trekken mij erg omdat ik graag in deze landen kom. Daarbij ben ik ook geïnteresseerd in ritten naar Rusland en naar Oekraïne. Ik snap dat dit een moeilijke tijd is met de oorlog, maar laten we het politieke debat even laten voor wat het is, dat gaat namelijk het antwoord op mijn vraag niet te boven. Ik wil graag rijden naar rusland (liefst verder dan moskou en st. petersburg), of naar oekraine. Kunnen jullie wat bedrijven aanraden die ik zeker eens moet raadplegen om te kijken welke vacatures er beschikbaar zijn? Een match made in heaven zou zijn, een bedrijf dat rijd op zowel noorwegen, zweden, finland (misschien ook estland letland litouwen etc) en rusland en oekraine. Vrij breed dus, maar een focus op scandinavische landen, baltische landen en rusland en oekraine. Ik ben zelf ook zweeds aan het leren en heb een tijd russisch geleerd. Dat kan mogelijk voordelen bieden voor een transportbedrijf. Ik ben ook bereid dit weer serieuzer op te pakken mocht ik deze ritten gaan doen en mocht het handig zijn.

 

Dank!

Zino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hij heeft zijn c rijbewijs Bijna gehaald..... Denk niet dat ze hem naar China sturen...... Of naar Noorwegen. 

En als ze een stempel uit Oekraïne zien bij de Russische douane, dat geef ook een beetje wrijving schat ik zo. Of anderensom.... 

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei matthieu:

Of hoe heet die firma in Ede?

Kom er zo op.

Louwerse volgens mij.

En dan nog die firma met 4 letters die hulpgoederen rijdt tot China aan toe. Ergens uit t noorden.

 Simon Louwerse inderdaad Matthieu. Ofwel IKV-Holland uit Ede. 
Inderdaad de beste optie als je die kant op wilt. 
 

Die andere is Fidotrans, of Didotrans of zo. Niet zo erg actief meer volgens mij. En ik heb altijd de indruk dat die alleen met vrijwilligers werken. Leuk voor een gepensioneerde, maar de kachel moet ook kunnen branden. Ik denk niet dat dit een optie is voor de vraagsteller. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei europeaan:

Je kunt ook even bij Rob of Rinus ( Rob zn vader) langsgaan.

Als je 'écht ver weg wilt moet je er hier tussen zien te komen.

 

https://rynart.eu/


Niet naar die ouwe zeveraar gaan. Die leeft in het verleden en probeert je alleen maar een boek te verkopen. 
 

Bij zijn zoon kom je ook niet terecht meet een Nederlands paspoort trouwens. Al jaren niet meer. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei RobNiat:


Niet naar die ouwe zeveraar gaan. Die leeft in het verleden en probeert je alleen maar een boek te verkopen. 
 

Bij zijn zoon kom je ook niet terecht meet een Nederlands paspoort trouwens. Al jaren niet meer. 

Heb je nog wel ergens kans om zulke ritten te rijden tegen een voor een NLr normaal loon.

Ja oke, naar Scandinavie rijden er nog genoeg, maar kan me nog herinneren paar jaar terug naar Litouwen,
tussen Suwalki (PL ) en Klaipeda ( LT ) +- 325 km zowel op heenweg als terugweg geen West Europeese 
kenteken platen gezien.
Oke, wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ik bedoel maar.

Misschien zoals Murphy zegt, Girteka🤫  maar denk niet dat dat wat gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei kiepenboer:

Misschien zoals Murphy zegt, Girteka🤫  maar denk niet dat dat wat gaat worden.


 

Ik zou zeggen, probeer het.

Ik heb nog geen ervaringen hier gelezen van chauffeurs die contact hebben opgenomen met het bedrijf.

Ik heb wel gehoord dat wanneer je als bedrijf informatie vraagt voor een vracht, dat je dan netjes in het Nederlands wordt geholpen. 
Het bedrijf is groter dan dat je in west Europa ziet rijden en wat de meeste chauffeurs denken.

Zo hebben ze een aardige poot in andere grote transportbedrijven in Europa.

 

Als het de wens is om die kant van Europa te zien met net je papieren op zak…
Levenservaring is ook wat waard.

 

Maar wanneer je hard wil werken en verder op wil dan kan hij zich misschien ook eens verdiepen in vee transport. Een tak waar je tegen moet kunnen en je geen tijd hebt voor uitstapjes tussen het werken door. Maar je komt wel ergens al zal het niet naar Scandinavië zijn.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei kiepenboer:

Heb je nog wel ergens kans om zulke ritten te rijden tegen een voor een NLr normaal loon.


Bij Simon Louwerse dus. Rusland. Vooral Sint Petersburg en Moskou, maar ook verder. 
En veel Scandinavië daarbij. 
 

Je kunt er schijnbaar goed verdienen. En ze rijden met bijzonder net materiaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

 

 

Maar wanneer je hard wil werken en verder op wil dan kan hij zich misschien ook eens verdiepen in vee transport. Een tak waar je tegen moet kunnen en je geen tijd hebt voor uitstapjes tussen het werken door. Maar je komt wel ergens al zal het niet naar Scandinavië zijn.

Denk dat dat ook steeds minder word met de maximale reisafstanden die men kan doen met vee.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei kiepenboer:

Denk dat dat ook steeds minder word met de maximale reisafstanden die men kan doen met vee.
 

Wat ik begrepen heb ligt het veetransport op landen als Rusland al een tijdje plat voor de bekende Nederlandse vervoerders van vee.  Wat men nu wel veel doet is biggen transport  naar Spanje begreep ik. 

 

Zijn allemaal dubbel bemande ritten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei HendrikJansen:

Wat ik begrepen heb ligt het veetransport op landen als Rusland al een tijdje plat voor de bekende Nederlandse vervoerders van vee.  Wat men nu wel veel doet is biggen transport  naar Spanje begreep ik. 

 

Zijn allemaal dubbel bemande ritten. 

Nou, heb verschillende keren dubbel bemande ritten gedaan naar Slowakije, Hongarije, Spanje, Litouwen.
Eerlijk een keertje is wel leuk, maar niet om continu te doen, vaak in je 9 uur rust lossen en daarna als
een haas weer terug.

Oostenrijk waren wel mooie ritten, s,morgens rond 4 uur vertrekken en ergens in NL ( vaak in de buurt van Goor ) laden
en richting losadres, daar s,avonds lossen, meestal was er na het lossen eten bij de boer en een biertje , en s,morgens
rond 7 uur tufte je weer met zen tweejen naar huis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Topicstarter (Zino) lijkt het wel leuk om als vrachtwagenchauffeur naar Rusland en Oekraïne te rijden.

Moskou en St. Petersburg in Rusland doen er voor hem eigenlijk niet toe want het liefst wil hij wat verder weg dan dat, maar dan ook weer wèl naar Oekraïne wat daar nog voor ligt.. Scandinavië lijkt hem trouwens ook wel leuk maar toch het liefst Moskou voorbij.

 

'Het politieke debat over de oorlog' die momenteel in Rusland en Oekraïne aan de gang is moeten we volgens Zino maar even buiten beschouwing laten, of daar nou werkelijk een hevige oorlog woedt of niet. Ook het feit dat Zino zijn rijbewijs C nog niet eens heeft en dus geen enkele rijervaring heeft en ooit een nacht onderweg is geweest, laat staan dat hij met een aanhanger of oplegger kan rijden. Allerlei adviezen worden gegeven; van Girteka tot Rynart Roosendaal, via Simon Louwerse naar veetransport naar Rusland. Denk even na mensen...

Doe even een belletje naar zo'n Girteka die zijn volk ronselt uit de diepste krochten van Rusland en alles wat daar omheen ligt, zo goedkoop mogelijk. Of bel Rynart even die geen Nederlands volk wil hebben, zoals Rob al aangeeft. Louwerse heeft momenteel ook geen vacatures, en voor zover er nog wat te rijden valt die kant op geloof ik ook niet dat zulke bedrijven zitten te wachten op iemand die graag 3-4000 km van huis wil maar bij wijze van spreken nog nooit een stuur in zijn handen heeft gehad.

Daarnaast is Zino sinds zijn vraag ook niet meer online geweest dus zo heel prangend was zijn vraag niet volgens mij. Sterker, ik vermoed zomaar dat een oud forumlid hier de boel in de maling neemt. Zoiets als dit kan ik nooit serieus nemen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei kiepenboer:

^^Eerlijk Pierre de lachsmilie bij het bericht van Murphy was van mij toen die verwees naar Girteka.
Denk dat het van Murphy ook een beetje als grap bedoeld was.

 

Natuurlijk snap ik dat.

Ieder mens met gezond verstand en die een klein beetje weet wat er speelt op de markt weet toch dat dit nooit een serieus vervolg kan hebben. Voor zover deze vraag al serieus was.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Natuurlijk snap ik dat.

Ieder mens met gezond verstand en die een klein beetje weet wat er speelt op de markt weet toch dat dit nooit een serieus vervolg kan hebben. Voor zover deze vraag al serieus was.
 

Wat denk je waarom die van mij de tip China kreeg voor Alblas? 😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Natuurlijk snap ik dat.

Ieder mens met gezond verstand en die een klein beetje weet wat er speelt op de markt weet toch dat dit nooit een serieus vervolg kan hebben. Voor zover deze vraag al serieus was.
 


Ik ben wel benieuwd hoor. Wij zullen hier onze bedenkingen hebben bij Girteka maar je weet het niet 🤷🏻‍♀️

Je moet ergens beginnen en ik weet verder niet wat voor eisen/ wensen hij heeft. 
Met 0 ervaring heb je daar denk ik de meeste kans. Alleen denk ik niet dat je alleen op pad wordt gestuurd. 
Maar als je collega een Rus is heb je kans dat je hem halverwege de rit “per ongeluk” kwijt bent 😉
Maar goed, je komt wel ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
32 minuten geleden zei lientje:


Ik ben wel benieuwd hoor. Wij zullen hier onze bedenkingen hebben bij Girteka maar je weet het niet 🤷🏻‍♀️

Je moet ergens beginnen en ik weet verder niet wat voor eisen/ wensen hij heeft. 
Met 0 ervaring heb je daar denk ik de meeste kans. Alleen denk ik niet dat je alleen op pad wordt gestuurd. 
Maar als je collega een Rus is heb je kans dat je hem halverwege de rit “per ongeluk” kwijt bent 😉
Maar goed, je komt wel ergens.

Lientje dat gaat nooit gebeuren denk ik, tenzij topicstarter zelf een andere nationaliteit heeft en bereid is tegen de daar geldende lonen te rijden.

 

Daarover kan ik je trouwens nog wel iets vertellen.

 

Wij hebben bij ons een parttimer. Man "geilt" enkel op lange ritten. Als er een korte rit is waarbij ook nog eens gelost of geladen moet worden dan  heeft ie geen tijd. Maar sjouwt wel de planning op met een slagroom taart e.d. om tussen neus en lippen even te vermelden dat ie heeft gehoord dat er een rit Lulea is en dat hij dat wel heel graag wil doen.  En hij kreeg die rit!

 

Man werkt al jaren bij een bedrijf in nachtdiensten e.d. en nu wil het geval dat zijn vrouw ernstig ziek werd en overleed. Heel erg triest natuurlijk, maar toen kwam hij met het verhaal op de proppen dat hij met haar had afgesproken dat hij na haar ziekbed volledig op de vrachtwagen ging en zijn droom achterna wou . Maar je voelt hem al wel natuurlijk. Een ritje Antwerpen  was niet de bedoeling, en al helemaal geen buurtwerk waarbij je daags meerdere trailers voorlaad en diverse malen koppelt. 

 

Toen ze [de planning] /wij hem kenbaar maakten dat op het moment dat hij  de overstap zou maken  hij ook gewoon onder de normale planning zou vallen en geen ritten meer voor het uitkiezen zou hebben toen bedacht ie dat ie wel voor een Pools loon aan de gang wou want voor het geld hoeft ie het immers toch niet te doen zei die. 

 

Daar is toen vanuit de groep vaste chauffeurs  heel veel commentaar op gekomen, zoveel zelfs dat de planning hem zijn hele droom uit zijn hoofd heeft weten te praten en hij nu dus gewoon parttimer blijft  naast zijn baan waar hij al iets van 25 jaar werkt. Wat hij ook even vergeten was is dat hij als Nederlander helemaal niet onder  een Poolse CAO kan worden ingezet. 

 

Naast dat  ie een  stel extra ogen zou hebben moeten aanschaffen  dacht ie dat hij zomaar chauffeurs met jarenlange dienstverbanden voorbij kon lopen en ritten zou kunnen uitvoeren waar iedereen wel van droomt. 

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei steenhaas1:

Raar want een buitenlander kan wel onder de Nederlandse CAO rijden.

Zo raar is het denk ik niet, als de Poolse cao beter was als de Nederlandse had het waarschijnlijk wel gekund (mits de aansturing dan ook vanuit Polen gebeurd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei steenhaas1:

Raar want een buitenlander kan wel onder de Nederlandse CAO rijden.

Hij mag als Nederlands ingezetene niet voor een Nederlandse werkgever werken voor Pools loon. Anders word het als hij verhuist naar Polen en daar zijn zetel heeft. 

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden