[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Welke bedrijven doen ritten naar Rusland of Oekraine


Orienterend chauffeur

Vraag

Beste allemaal,

 

Ik heb mijn c rijbewijs bijna gehaald, en wil internationale ritten doen. Ritten naar Zweden, Norwegen en Finland trekken mij erg omdat ik graag in deze landen kom. Daarbij ben ik ook geïnteresseerd in ritten naar Rusland en naar Oekraïne. Ik snap dat dit een moeilijke tijd is met de oorlog, maar laten we het politieke debat even laten voor wat het is, dat gaat namelijk het antwoord op mijn vraag niet te boven. Ik wil graag rijden naar rusland (liefst verder dan moskou en st. petersburg), of naar oekraine. Kunnen jullie wat bedrijven aanraden die ik zeker eens moet raadplegen om te kijken welke vacatures er beschikbaar zijn? Een match made in heaven zou zijn, een bedrijf dat rijd op zowel noorwegen, zweden, finland (misschien ook estland letland litouwen etc) en rusland en oekraine. Vrij breed dus, maar een focus op scandinavische landen, baltische landen en rusland en oekraine. Ik ben zelf ook zweeds aan het leren en heb een tijd russisch geleerd. Dat kan mogelijk voordelen bieden voor een transportbedrijf. Ik ben ook bereid dit weer serieuzer op te pakken mocht ik deze ritten gaan doen en mocht het handig zijn.

 

Dank!

Zino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei corydon:

Wie is dat dan? 

 

BTW, Toen ik jong was, en heel veel mensen doen dan nu, werkte ik bij een Zwitsers bedrijf in de binnenvaart. Ook Luxemburg in populair voor 't belastingstelsel. Zelfs zeeschepen varen onder L vlag. 

Door is een perfecte imitatie van Huub Ibo😁 

Zou de beste man nog leven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 21-5-2023 om 16:35 zei Pierre:

Vraagje over Parijs? weet niet hoe ik een prive bericht kan sturen.

 

Morgenavond laad een ex collega in Vredepeel voor Bessay sur Allier, ergens een eind onder Parijs, ( ben er zelf een paar keer geweest )

Hij vroeg me hoe via Parijs?

Ik zei gewoon omdat je midden in de nacht rijdt via de Peripherique tot  Porte d''italie en dan de 6 op richting Lyon.

Zegt hij>> ik heb gehoord dat je daar niet meer langs mag en via de 86 moet.

Bij deze dus vraag aan de expert, hoe zit dat, want ik kweet ut nie??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei HendrikJansen:

Hij mag als Nederlands ingezetene niet voor een Nederlandse werkgever werken voor Pools loon. Anders word het als hij verhuist naar Polen en daar zijn zetel heeft. 

En als je door die NL werkgever met een poolse vestiging nu daardoor aangestuurd wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 21-5-2023 om 04:07 zei RobNiat:


Niet naar die ouwe zeveraar gaan. Die leeft in het verleden en probeert je alleen maar een boek te verkopen. 
 

Bij zijn zoon kom je ook niet terecht meet een Nederlands paspoort trouwens. Al jaren niet meer. 

Mee eens Rob, natuurlijk is Rinus een oude zeur met zijn boek, maar intussen is hij trots op, zijn bedrijf en wat hij als klein boertje uit de Klundertse klei bereikt heeft met zijn bedrijf. 

 

 Dat je er met een Nederlands paspoort niet terecht komt verwondert me niks, zeker niet als je, zoals Pierre ook al aangeeft, geen meter ervaring hebt, en nog niet eens een C rijbewijs hebt.

Wat dit betreft : kansloze missie van onze T.S.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

natuurlijk is Rinus een oude zeur met zijn boek, maar intussen is hij trots op, zijn bedrijf en wat hij als klein boertje uit de Klundertse klei bereikt heeft met zijn bedrijf. 


Hij heeft gerust een mooi bedrijf opgebouwd. Met een zekere reputatie. En daar mag hij best trots op zijn. 
 

Maar als je hem op Facebook ziet dan was élke auto onderweg naar Pakistan. Alsof ze geen andere bestemmingen aandeden, dichter bij huis. En hij praat alsof hij het Midden Oosten transport heeft uitgevonden. 
 

En dan moet altijd die foto van hemzelf aan de keukentafel thuis erbij. “Koop mijn boek!”

 

Nee hoor. Ik heb respect voor wat de man heeft gepresteerd in zijn leven. Maar iets meer bescheidenheid is wel op zijn plaats. 
En ik ben dat radio interview nooit vergeten, begin jaren ‘90, waarin hij fulmineert over Nederlandse chauffeurs die lui zouden zijn en zichzelf niet kunnen redden. Dat hij wel goedkope krachten móest aannemen omdat een Nederlander na drie dagen huilend aan de telefoon zou hangen. Dat was wel erg kort door de bocht hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat laatste argument wordt nog vaak gebruikt als drogreden om maar goedkope zooi achter het stuur te zetten. Waar dus de werkelijke reden geld is.

 

Ps, een collega stond afgelopen weekend bij Lo Scoglio met liefst 20 Nederlandse chauffeurs. Dat is best bijzonder. Dus misschien draait de markt wat, al is dat imo te laat. Hij stuurde een foto en zo te zien was de meerderheid 60+

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei RobNiat:



 

En dan moet altijd die foto van hemzelf aan de keukentafel thuis erbij. “Koop mijn boek!”

 

Nee hoor. Ik heb respect voor wat de man heeft gepresteerd in zijn leven. Maar iets meer bescheidenheid is wel op zijn plaats. 
 

Dát ben ik volkomen met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei matthieu:

 

 

Ps, een collega stond afgelopen weekend bij Lo Scoglio met liefst 20 Nederlandse chauffeurs. Dat is best bijzonder. Dus misschien draait de markt wat, al is dat imo te laat. Hij stuurde een foto en zo te zien was de meerderheid 60+

Dat is al jaren zo Matthieu,iemand van 40 was destijds,in "mein teid"een snotneus.

Niet alleen in NL hoor,in de Franse routiers was het precies hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 22-5-2023 om 18:57 zei kiepenboer:

Morgenavond laad een ex collega in Vredepeel voor Bessay sur Allier, ergens een eind onder Parijs, ( ben er zelf een paar keer geweest )
Hij vroeg me hoe via Parijs?
Ik zei gewoon omdat je midden in de nacht rijdt via de Peripherique tot  Porte d''italie en dan de 6 op richting Lyon.
Zegt hij>> ik heb gehoord dat je daar niet meer langs mag en via de 86 moet.

Bij deze dus vraag aan de expert, hoe zit dat, want ik kweet ut nie??

 

Hij zal waarschijnlijk al lang thuis zijn, maar toch even een antwoord op jou vraag.

Er geld inderdaad een rijverbod op de A6a/A6b voor vrachtverkeer boven de 7,5 t op bepaalde uren en dagen in de week (klik>>>)

Het verkeer rijdt in Parijs 24/7 door, ook vrachtverkeer en niemand trekt zich iets van dat rijverbod aan voor zover er al op gehandhaafd wordt.

Zo geld er naast het algemeen zondagsrijverbod ook b.v. op vrijdagmiddag van 16.00 tot 21.00 een rijverbod voor 7,5 t+ op de A6a/A6b vanaf de BP tot de aansluiting met de A6, en op zaterdag van 10.00 tot 18.00. Ik zie het bordje wel altijd staan bij Port d'Italie. Voor de rest nog nooit rekening mee gehouden, net als al die andere tienduizenden collega-chauffeurs die daar 24/7 door Parijs heen rijden. Zie je het al voor je, op vrijdagmiddag geen vrachtverkeer vanaf de BP Parijs uit. Of op zaterdagochtend, niet via de A6 en de BP naar huis?
 

rijverbodpheripherique.png.3117d1834dc82011595562eb9fd34d40.png

 

Maar als je via de A86 gaat, kom je dan niet uit op diezelfde A6? :ja: De enige weg om dan reglementair naar de A6 te rijden als hij persé wil is via de N104.

Ik zelf pak altijd A3-Boulevard Peripherique-A6a, ook al staat het volgens de diverse media muurvast. Of ik moet ADR bij me hebben, dan kan ik niet anders en ben ik verplicht om de N104 te nemen. Geeft de BP een hoop vertraging en neem je de A86 en ze rijden er daar één van zijn scooter af, dan sta je daar weer een dik uur of meer. Pak je de N104 die normaal een, dan moet je in Parijs al een half uur verliezen in de file en heb je nog niks gewonnen, mochten ze links of rechts niet ergens op elkaar zitten want dan verlies je nog meer. Ook die 104 is een drama. Het blijft hoe dan ook altijd een gok hoe het beste Parijs voorbij te komen... 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Pierre:

 Twee jaar... oké.  Maar dat bordje staat er al zolang de Peripherique bestaat volgens mij. :D

Dan ben ik ook een van die 10 duizenden, imiddels miljoenen die gewoon doortufte.

Blijft altijd een gok wat de verschillende routes betreft.
Zei ik ook altijd over Antwerpen>> tis niet of er een ongeluk gebeurt, maar meer hoe laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

 

32 minuten geleden zei kiepenboer:

(...) Blijft altijd een gok wat de verschillende routes betreft.
Zei ik ook altijd over Antwerpen>> tis niet of er een ongeluk gebeurt, maar meer hoe laat.

 

Klopt. Tot een uur of vijf, half zes rijd je zo Parijs door, daarna is het gebeurt voor de rest van de dag. Tenminste, daar kun je gemakshalve maar het beste van uitgaan.

Een handige app die ik veel gebruik is Sytadin. >> http://m.sytadin.fr/

Hierop kun je alles bekijken m.b.t. het verkeersbeeld specifiek van Parijs, van wegafsluitingen 's nachts tot flitsers overdag, uiteraard de verkeersdrukte met het aantal kilometers en de prognose voor die dag, incidenten zoals verkeersongevallen, waarschuwingen vooraf etc.

 

Voor iemand die regelmatig in of door Parijs moet een handige en informatieve tool. Maar als er dan dik 600 km. file staat in -en rond Parijs zoals ik een paar weken geleden trof, dan helpt zo'n app ook niet meer en is het gewoon aansluiten achter de rest.

 

Sytadin1.jpg.814c9a27289233ac7372b03a1ae1cecc.jpg

 

Sytadin2.jpg.d9e8300246ba5361f8eb5a33243f80fb.jpg

 

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
54 minuten geleden zei Pierre:

 

 

 

 

Klopt. Tot een uur of vijf, half zes rijd je zo Parijs door, daarna is het gebeurt voor de rest van de dag. Tenminste, daar kun je gemakshalve maar het beste van uitgaan.

Een handige app die ik veel gebruik is Sytadin. >> http://m.sytadin.fr/

Hierop kun je alles bekijken m.b.t. het verkeersbeeld specifiek van Parijs, van wegafsluitingen 's nachts tot flitsers overdag, uiteraard de verkeersdrukte met het aantal kilometers en de prognose voor die dag, incidenten zoals verkeersongevallen, waarschuwingen vooraf etc.

 

Voor iemand die regelmatig in of door Parijs moet een handige en informatieve tool. Maar als er dan dik 600 km. file staat in -en rond Parijs zoals ik een paar weken geleden trof, dan helpt zo'n app ook niet meer en is het gewoon aansluiten achter de rest.

 

Sytadin1.jpg.814c9a27289233ac7372b03a1ae1cecc.jpg

 

Sytadin2.jpg.d9e8300246ba5361f8eb5a33243f80fb.jpg

 

652 km file enkel rond Parijs. Dat noemen ze over heel Nederland dacht ik een zware spits. 

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei HendrikJansen:

652 km file enkel rond Parijs. Dat noemen ze over heel Nederland dacht ik een zware spits. 

 

Dit was ook wel uitzonderlijk, 650 km. Normaal gesproken zit je met een drukke spits ergens rond de 350 km, soms iets meer. Dat zie je ook in die grafiek van Sytadin; het gele vlak is de gewone normale drukte, het oranje vlak in de grafiek geeft de ongewone drukte aan en zodra de zwarte lijn (huidige situatie) in het rode vlak zit is het uitzonderlijk druk. Deze keer schoot hij er ver bovenuit wat leidde tot een absoluut record wat betreft verkeersdrukte, noem het beter een dieptepunt.

Waar dit zo plots vandaan kwam weet ik ook niet. Het was op 9 mei j.l., daags na een nationale feestdag in Frankrijk (8 mei, Fête de la Victoire). Normaal gesproken ligt de helft van het volk rond die tijd nog in bed of heeft de rest van de week vakantie want werken hebben ze er nog steeds niet uitgevonden. Nu stond zomaar de hele stad muurvast.

sytadin3.jpg.8d98fb07b203a861862545ff66f0931b.jpg
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wie plaatst er zo een onderbord onder een C3 met vrachtwagen, om alles gelezen te hebben moet men stoppen.

Op de A12 in Oostenrijk was er vroeger een nachtverbod voor vrachtwagens, die bordjes waren ook niet te lezen als het donker was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ als de juridische werkelijkheid maar klopt, zodat een prent stand houdt.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

In mijn arbeidscontract staat de regel opgenomen 'dat ik mij aan de geldende verkeersregels dien te houden' Zal iedere chauffeur er wel in hebben staan, denk ik?

(ze gaan het rijgedrag ook monitoren middels een applicatie op de telefoon.. onder druk van de verzekeraar..)

 

Nou, als mij eens strikt aan die regel ga houden (okay, dan zal ik mij ook stipt aan de toegestane maximum snelheid moeten houden 😕) en bij alle inrijverboden voor vrachtwagens en tonnagebeperkingen de planning opbel met de mededeling 'dat ik er niet mag komen met de auto'.. dan wordt het geen vrolijke boel denk ik zo. 

Dus, zo'n regel is een papieren tijger.. tót er iets mis gaat en het voor de instanties / werkgever een stok kan zijn om mee te gaan slaan..:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden