[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Meer evenwicht op de arbeidsmarkt

Recommended Posts

• Forumlid

Langzaam maar zeker worden alle gaten dichtgestort met wetten, ga nu niet roepen dat dadelijk niets meer mag en dat het bemoederen maar eens afgelopen moet zijn, we -werkevers & werknemers- zorgen er zelf voor door telkens de mazen op te zoeken.

Nieuwsbericht | 03-04-2023 | 09:57

Minister Karien van Gennip (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) heeft vandaag een pakket samenhangende maatregelen voor de arbeidsmarkt aan de Tweede Kamer gestuurd. Dit pakket zorgt ervoor dat mensen meer zekerheid krijgen over hun inkomen en hun rooster en dat zelfstandigen zich bij tegenslag beter beschermd weten. Tegelijkertijd leiden de maatregelen tot meer wendbaarheid voor ondernemers. Hierdoor wordt goed werkgeverschap aantrekkelijker en kunnen bedrijven makkelijker inspelen op veranderingen in hun omgeving.

Lees er alles over: Bron >>> klik <<<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
23 uur geleden zei steenhaas1:

Dat de mazen van de wet opgezocht worden betekent dat ze er zijn.

Wat betekent dat over de wet dus niet goed is nagedacht!

Met dank aan onze volksvertegenwoordigers 😉 

Het betekent voornamelijk dat er ook mensen zijn die niets om hun samenleving geven. Ik heb het voorbeeld al eerder gegeven: het ronde, witte bord met de diagonale grijze streep (einde allle, door borden aangegeven, verboden). Lang geleden bestond dat tussenzinnetje (door borden aangegeven) niet, tot iemand bedacht dat je dan ook mag linksrijden o.i.d. Kun je zeggen: is niet goed over nagedacht (ik denk zelf dat het kapstokartikel toen wel in stelling werd gebracht), maar uiteindelijj heeft iemand alleen aan zichzelf gedacht toen hij zich op die maas in de wet heeft beroepen. Het hele punt van verkeerswetgeving is het verkeer veiliger te laten zijn, dan ben je aso om daaronderuit te willen komen met zo'n interpretatie van dat bord. Ik rij ook weleens te hard, of een paar meter tegen de rijrichting in in de parkeergarage, maar geef dan ook onmiddelijk toe dat ik fout zit als ik daarop wordt aangesproken. Nu duurt wetgeving maken oneindig lang, met duur betaalde adviseurs. Met dank aan onze uitvreters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Met dank aan onze uitvreters.

Ik vond het eigenlijk niet de moeite om te reageren op die domme praat.

Maar dank voor de duidelijke uitleg van het vinden en dichten van mazen in de wet, nu zullen ze het wel begrepen hebben denk ik, toch? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

M'n broer had op school eens de opdracht te kijken of een bepaalde wet voldeed, er zaten meer mazen in dan in een schepnet 😉
Er is dus nog niks veranderd, het gevolg van dat iedereen kijkt vanuit zijn eigen perspectief. Als de wetgever vanuit de gebruiker zou redeneren waren er minder mazen in een wet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 17-5-2023 om 09:38 zei Ger-1957:

Langzaam maar zeker worden alle gaten dichtgestort met wetten, ga nu niet roepen dat dadelijk niets meer mag en dat het bemoederen maar eens afgelopen moet zijn, we -werkevers & werknemers- zorgen er zelf voor door telkens de mazen op te zoeken.

Anderzijds goed nieuws; als hierdoor tevoorschijn komt dat bepaalde wetten niet voldoen aan het doel wat er aangesteld word, en dus aangepast (of zelfs geschrapt kunnen worden) kunnen we dit soort maatregelen alleen maat toejuichen.

"Den Haag" weet blijkbaar al waar de schoen wringt, nu "Brussel"nog.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik heb de link van Ger even gelezen maar daar maak ik nog niet uit op dat er gaten worden dicht gestort of mazen worden gedicht, hooguit dat er een verschuiving in de regels komt. Kortom niks anders als al die tijd, met veel bombarie aankondigen dat het gaat veranderen maar ondertussen verandert er niets

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites