[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

2e kamer verkiezingen 2023

Murphy

Vraag

• Administrators

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

stembiljet 2023.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

Ja? Zou het echt?

Dus voor wat meer Euro’s koop je vakmanschap? Staan de gemotiveerde chauffeurs bij je voor de deur in rijen van vier?

Zou je dan toch niet minstens de helft goudzoekers krijgen? Mensen die wel veel geld willen maar er niet voor willen werken?

Nee hoor. Op den duur kun je zo vast wel een goede ploeg bij elkaar vinden en houden. Maar voor je zover bent kun je al wel een paar goede feestzalen vullen met ex-chauffeurs die het ook geprobeerd hebben. 

Het zal niet van de ene op de andere dag gaan, maar de "echte" chauffeurs zullen toch meer gecharmeerd zijn van een goed salaris dan van toeters ,bellen en witte sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 30-10-2023 om 04:15 zei RobNiat:

Voor wat betreft de BBB: begin jij maar eens bijvoorbeeld een transportbedrijf met vijftig auto’s uit niets. En vind dan “even” vijftig goede “bestuurders” om je auto’s te bemannen. Red je niet. Simpel. 

Helemaal uit het niets klopt niet helemaal wat betreft die partij. Ze hebben, al voordat van der Plas haar intrede op het Binnenhof deed met de tractor, al gedegen voorwerk gedaan en waren ook al bezig met selectierondes. Dat ze met de vorige verkiezingen zo groots zouden winnen had niemand verwacht en daardoor moesten ze wel in een keer fors opschalen met selecteren. Dan zul je d'r wat minderen tussen hebben inderdaad, maar dat zie je ook bij de grote gevestigde partijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 29-10-2023 om 22:27 zei albertvv:

mensen maken de fout te stemmen op iemand die ze "wel mogen" zonder te kijken waar de partij voor staat

Zo is Timmermans groot geworden.
Zo’n aardige man, een Nederlander en hij spreekt zoveel talen en de rest van al die gasten uit Europa  kennen we niet. Niet wetende waar hij voor staat 🫣
Vul dan de stemwijzer in. Dan weet je waar partijen voor staan en hoe het komt dat een bepaalde partij boven in jou uitslag komt te staan. 

• Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei lientje:

Vul dan de stemwijzer in. Dan weet je waar partijen voor staan en hoe het komt dat een bepaalde partij boven in jou uitslag komt te staan. 

Wat betreft Europa is het lastig/ondoorzichtig om een juiste keuze te maken, transparantie is daar nog niet helemaal het sleutelwoord.

Wat betreft ons eigen kikkerlandje is het heel eenvoudig, volg af en toe een debat en, vooral, let eens op wat ze stemmen bij moties. Maar dat voor de meesten te saai of niet interessant totdat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei albertvv:

Wat betreft Europa is het lastig/ondoorzichtig om een juiste keuze te maken, transparantie is daar nog niet helemaal het sleutelwoord.

Wat betreft ons eigen kikkerlandje is het heel eenvoudig, volg af en toe een debat en, vooral, let eens op wat ze stemmen bij moties. Maar dat voor de meesten te saai of niet interessant totdat...

Precies, en een smoesje om een debat niet te volgen kan je niet hebben want de meesten worden gedeeld op  joetroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei HendrikJansen:

Precies, en een smoesje om een debat niet te volgen kan je niet hebben want de meesten worden gedeeld op  joetroep.

Heerlijk om elke keer weer te lezen over hoe jij in het leven staat. 

Word jij wel eens ergens blij van, gewoon dat je iets doet met plezier of dat gewoon eens ergens positief over denkt? Nu moet je niet gelijk op je achterste benen gaan staan maar dit is hoe jij jezelf profileerde hier in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Heerlijk om elke keer weer te lezen over hoe jij in het leven staat. 

Word jij wel eens ergens blij van, gewoon dat je iets doet met plezier of dat gewoon eens ergens positief over denkt? Nu moet je niet gelijk op je achterste benen gaan staan maar dit is hoe jij jezelf profileerde hier in mijn ogen.

O, ik word zeker blij van heel veel dingen Ron. Echter hoef ik dat niet altijd en overal te verkondigen zoals een enkeling hier wel doet😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
46 minuten geleden zei HendrikJansen:

O, ik word zeker blij van heel veel dingen Ron. Echter hoef ik dat niet altijd en overal te verkondigen zoals een enkeling hier wel doet😉

Persoonlijk zie ik liever iemand die zijn geluk een blijdschap ieder moment van de daken schreeuwt ,( een blei ei z.g.z.)

Dan iemand die maar af en toe zich uit in negativiteit en er voor de rest het zwijgen toedoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei HendrikJansen:

43 minuten geleden zei europeaan:

Persoonlijk zie ik liever iemand die zijn geluk een blijdschap ieder moment van de daken schreeuwt ,( een blei ei z.g.z.)

Dan iemand die maar af en toe zich uit in negativiteit en er voor de rest het zwijgen toedoet.

Ik persoonlijk zie ik niet zo wat ik in mijn tekst aan negativiteit  breng. Maar Ron zal vast wel zijn blijven hangen in het woordje “joetroep” hij ziet dat als negatief, terwijl het bij ons in de omgeving gewoon een woord is waarvan iedereen weet wat er mee bedoeld word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ik persoonlijk zie ik niet zo wat ik in mijn tekst aan negativiteit  breng. Maar Ron zal vast wel zijn blijven hangen in het woordje “joetroep” hij ziet dat als negatief, terwijl het bij ons in de omgeving gewoon een woord is waarvan iedereen weet wat er mee bedoeld word.

Ik snap ook wel wat je ermee bedoelt. Wij zijn in Noord Holland echt niet op ons achterhoofd gevallen.  Maar in alles wat jij hier schrijft komt wel zo'n "woordje"  voor. Maakt eigenlijk niet uit waar het over gaat.

Maakt verder niet uit hoor maar het valt op. Ik persoonlijk sta iets positiever in het leven. Ik ben waarschijnlijk die "enkeling" waar jij het hiervoor over had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei shompie:

Ik snap ook wel wat je ermee bedoelt. Wij zijn in Noord Holland echt niet op ons achterhoofd gevallen.  Maar in alles wat jij hier schrijft komt wel zo'n "woordje"  voor. Maakt eigenlijk niet uit waar het over gaat.

Maakt verder niet uit hoor maar het valt op. Ik persoonlijk sta iets positiever in het leven. Ik ben waarschijnlijk die "enkeling" waar jij het hiervoor over had.

Dus als je dingen op je eigen manier schrijft ben je negatief?  Hmm, das nieuw voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei HendrikJansen:

Altijd zeer vermakelijk, die politieke kwesties op Youtroep en andere social media.
Vooral die met Geert Wilders. En hij heeft vaak nog gelijk ook...

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Dus als je dingen op je eigen manier schrijft ben je negatief?  Hmm, das nieuw voor mij.

Van de week vertelde je doodleuk dat we naar een dictatuur gingen.

En je heb wel vaker van dat soort opmerkingen. maar dat mag hoor. Maar daardoor krijg ik de indruk dat ja alles maar negatief ziet. Ook als ik in jou topic lees. 

Net of je het verkeerde vak gekozen heb. Maar zal er verder over ophouden, geen zin in gezeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

Altijd zeer vermakelijk, die politieke kwesties op Youtroep en andere social media.
Vooral die met Geert Wilders. En hij heeft vaak nog gelijk ook...

Natuurlijk heeft Geert hier gelijk;

Ik heb in principe ook niks tegen een vent, ik kan alleen niet tegen dat gehijg in mijn nek, terwijl mijn zus zegt dat, als je eenmaal een vent gehad hebt, je nooit anders meer wilt.:wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei shompie:

En je heb wel vaker van dat soort opmerkingen. maar dat mag hoor. Maar daardoor krijg ik de indruk dat ja alles maar negatief ziet. Ook als ik in jou topic lees. 

Net of je het verkeerde vak gekozen heb. Maar zal er verder over ophouden, geen zin in gezeur

Verkeerde vak gekozen? 🤣🤣. Ben juist over gegaan naar een beroep waar ik dikke schik van heb, en ja, bij mijn vorige werkgever werd me wel eens werk opgedrongen dat ik minder leuk vind. En dat ik dat minder leuk vind steek ik zeker niet onder stoelen of banken. Dat zou wel heel dom zijn. Daarom heb ik ook een overstap gemaakt naar een werkgever die wel leuk werk heeft. En van die keus heb ik zeker geen spijt. Echter heeft die werkgever wel regels kwa social media en dat zorgt er dan ook meteen voor dat ik geen enthousiaste verhalen met foto s hier kan plaatsen of op fb. 

toevallig ben ik nu thuis bezig met iets waar ik heel blij van word, als het klaar is zal ik het met je delen Ron. 

En ja, dat onze leiders niet het beste met ons voor hebben ervaar ik zeker als negatief maar daarin ben ik zeker niet de enigste. Wel een van de weinigen trouwens die dat openlijk durft te schrijven. De meesten denken het wel maar durven het niet te uiten omdat ze bang zijn om voor “ wappie” uitgemaakt te worden, nou dat intresseerd mij nu net niks. Ik schrijf wat ik denk. Of een ander het nu leuk of negatief vind of niet. Dat zal mij aan mijn reet roesten. 

of is dat ook weer negatief?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

(...) Ik heb in principe ook niks tegen een vent, ik kan alleen niet tegen dat gehijg in mijn nek, terwijl mijn zus zegt dat, als je eenmaal een vent gehad hebt, je nooit anders meer wilt.:wijn:

Jouw zus laat niet helemaal het achterste van haar tong zien vermoed ik zo.

"Once you go black, you never go back" is een veel gebezigde uitspraak onder  vrouwen, daar is die van jouw zus met 'een vent' een zwak afgeleide van.

Ze zal het dan ook nooit zomaar tegen haar grote broer zeggen natuurlijk, maar stiekem bedoelt ze hier een heel groot geschapen neger i.p.v. zomaar 'een vent'... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei shompie:

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20231104_41225267?utm_source=google&utm_medium=organic

Timmermans wil EU-beleid op de schop

Het beleid van de Europese Unie moet op de schop nu er vanuit verschillende landen, zoals Rusland, dreigingen zijn,

Eenheid van de EU is nu belangrijker dan ooit, betoogt Timmermans. Daarom vindt hij dat het vetorecht, waarmee één land een besluit kan blokkeren, moet verdwijnen.

Leg jij mij eens uit welke dreigingen er zijn vanuit uit Rusland,  Meer dan als uit Ukraine bedoel ik dan. Als Rusland echt een 3 e wereld oorlog zou willen zouden ze Ukraine allang plat gelegd hebben en verder Europa in gewandeld zijn. Ik denk juist dat Ukraine meer op een 3 e wereld oorlog zit te wachten. puur om uitspraken die die filmster. euh, premier Zelensky doet.

En waarom moet het Veto recht opeens verdwijnen? Omdat landen als Hongarije dan niet meer kunnen dwarsliggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Maar de stempassen zijn hier ook binnen.  2 gaven eraan niet te willen stemmen. Ik word gemachtigd en mag stemmen wat ik wil met die passen.  Zonde dat er een stem verloren gaat zeg maar.  Zijn weer 2 stemmen meer voor Baudet. Niet omdat ik geloof dat die iets gaat bereiken. Maar wel stemmen die niet ten gunste komen aan Vvd/ Groen Slinks/ PVDA / D66 en noem ze maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei HendrikJansen:

Zijn weer 2 stemmen meer voor Baudet. Niet omdat ik geloof dat die iets gaat bereiken. Maar wel stemmen die niet ten gunste komen aan Vvd/ Groen Slinks/ PVDA / D66 en noem ze maar op.

Dan wet ik nog wel wat meer partijen waarop je dan kunt stemmen in plaats van op die charlatan.

• Like 1
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites