Spring naar bijdragen

Brug gaat te snel dicht.


corydon

Recommended Posts

Gast routier

Een paar weken terug is er haast hetzelde gebeurd bij de botlek-brug. Een grote tanker kwam er aan. Helaas vondt de brugwachter het belangrijker om de trein voor het schip te laten gaan gaan, terwijl scheepvaart ten alle tijden voorang heeft. Het schip kon natuurlijk niet tijdig meer remmen, maar kon gelukkig nog net het roer omgooien, waardoor die zijling tegen de stootmuren terrecht kwam. Ik heb de foto's gezien, en dat was ook ronduit bizar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
dan ben je echt wel dronken geweest ja. Schip ging wel weer richting holland gelukkig.:D:D

Alleen heeft hij Holland niet gered volgens de tekst boven het filmpje.

Hij is na een uur gezonken.:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Alleen heeft hij Holland niet gered volgens de tekst boven het filmpje.

Hij is na een uur gezonken.:eek:

De brugwachter moet altijd melden dat het vrij is.

Als het vrij is komt het schip naar de brug toe.Een groot schip kan dan niks meer en moet door gaan. Het is een samen spel tussen brug wachter en Kapitein.Ze staan met elkaar in verbinding.Kan ook zijn de motor op storing gevallen is.En dan kan een schip niks meer.

Het is mooi om te zien Maar niet om mee te maken.

Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De brugwachter was dronken en gebruikte medicijnen, niet goed.

Het schip is schijnbaar niet gezonken, maar later wel gesloopt.

Als je goed kijkt zie je dat de brug naar beneden gaat, zodra het schip het raakt gaat het iets omhoog, te laat dus.

In mijn zeer jonge jaren maakte ik de vergissing om op een schip te werken, terwijl er niet veel bruggen zijn die open moesten of kunnen, het was vrij normaal om de brug dicht te laten gaan als het schip nog niet helemaal gepasseerd was.

En het contact is vrij simpel, rode en groene lichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden