Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Hartman blijft maar groeien


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid
4 uur geleden zei Eeweep:

Dat denk ik ook, maar dan nog zal er over het zadel altijd iets geschoven worden.

In de bochten bedoel je. Er zal altijd vet op de schotel (moeten) zitten. 
met aankoppelen de kunst om er zo weinig mogelijk van af te schuiven…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei roadtrain:

In de bochten bedoel je. Er zal altijd vet op de schotel (moeten) zitten. 
met aankoppelen de kunst om er zo weinig mogelijk van af te schuiven…

Dat is voor sommigen idd nog wel een kunst ja. Als je soms eens zag wat een vet er aan de voorkant van de trailer zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei d'Hondt:

Dat is natuurlijk, niet de bedoeling. Zodra er beweging in zit, klopt je stuur afstelling van de trailer niet en hangt deze er niet recht achter. De enigste momenten van beweging, zijn bij aan en afkoppelen.

Je hebt ook te maken met rem- en acceleratiekrachten. Die kunnen worden veroorzaakt door bijvoorbeeld slechte remoptimalisatie, verkeersdrempels, slecht wegdek,noem maar op. Vooral als je slijtage al wat tegen de grenzen aan loopt ga je echt wel relatieve verschillen in de bewegingen van trekker en oplegger zien. Dat vet wordt, ook bij een gestuurde trailer, niet voor niets zo zwart.

bewerkt door Eeweep
Dat ver --> Dat vet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei steenhaas1:

Alleen bij aankoppelen en als er speling op de kingpin/schotel zit.

Nee hoor, die wig heeft ook iets speling in de uitsparing in het zadel. Ik heb het niet over centimeters, maar altijd wel iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei HendrikJansen:

Dat is voor sommigen idd nog wel een kunst ja. Als je soms eens zag wat een vet er aan de voorkant van de trailer zat.

In het ferry werk kwam dat meer door de terminalchauffeurs.....daar kijkt menigeen niet zo nauw.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei steenhaas1:

Die wig is ook gedeeltelijk van rubber, om zo altijd een goede passing te hebben.

De vaste wiggen hebben bij een Tridec systeem 1 rubber blok als en bij GF wiggen 2 rubber ringen als veerelement om ervoor te zorgen dat de wig altijd strak in de schotel ligt. Deze slijten en zijn APK keuringsonderdeel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei Da Raymzter:

De vaste wiggen hebben bij een Tridec systeem 1 rubber blok als en bij GF wiggen 2 rubber ringen als veerelement om ervoor te zorgen dat de wig altijd strak in de schotel ligt. Deze slijten en zijn APK keuringsonderdeel. 

 

Maar.tridec heeft dus geen hydraulisch systeem wat je eventueel zelf zou kunnen bij sturen. Als ik het goed gezien heb werkt alles met vaste verbindingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei shompie:

 

Maar.tridec heeft dus geen hydraulisch systeem wat je eventueel zelf zou kunnen bij sturen. Als ik het goed gezien heb werkt alles met vaste verbindingen

Tridec heeft ook hydraulische systemen die je ook zelf kunt bijsturen. Gebruiken 2 cilinders in de koppelsectie die of aan een vleugel zitten of in lengte naast elkaar langs een rechte geleider gemonteerd zijn.

HF-E is het meest gebruikte.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Da Raymzter:

Ja

Ah, voor mij enkel bekend om hun producten in pijpleidingsystemen. Heb ze de laatste jaren wel eens in DK mogen laden. En zo mocht ik ergens in Brabant dacht ik, de roestvrijstalen zadels die we in de waterleidingen gebruikten laden.( wat een gruwelijk lekker wijf liep daar op de werkvloer🤦‍♂️🤣)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden