[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Afbreken van laadklep


david73

Recommended Posts

  • Forumlid
Dat is ook een van de regels die pa mij geleerd heeft: Kom nooit zomaar aan de knoppen in het bedieningskastje als er iets of iemand op staat:ja: In overleg, en met een reden is oké, als je goed kijkt wat je doet, maar als er iets opstaat en moet je het gewoon laten zakken of omhoog laten gaan gebruik dan altijd 't kastje die in de bak hangt, dat vermindert de kans op fouten;)

Op laadklep gebruik is een bekend zinnetje van hem ook: "Ga maar wat verder op de klep staan, want je zou niet de eerste zijn die zo de tenen moet verliezen":eek:

Verders zegt ie ook vaak dat ik er niet zo af moet springen, want op den duur ga je dat na jaren wel voelen in je knieën enzo:ja: Toch doe ik 't vaak wel, is de snelle weg he:angel::D

Dat heb bij m'n vorige werkgever ik ook regelmatig gedaan... nu wel hard afgeleerd. Ten eerste is m'n wagen hoger en ten tweede... die paar seconden dat ik die klep laat zakken zodat ik er normaal kan afstappen win ik niet met eraf springen en m'n knieën naar de donder. Want je gaat ze op den duur echt wel voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is ook een van de regels die pa mij geleerd heeft: Kom nooit zomaar aan de knoppen in het bedieningskastje als er iets of iemand op staat:ja: In overleg, en met een reden is oké, als je goed kijkt wat je doet, maar als er iets opstaat en moet je het gewoon laten zakken of omhoog laten gaan gebruik dan altijd 't kastje die in de bak hangt, dat vermindert de kans op fouten;)

Op laadklep gebruik is een bekend zinnetje van hem ook: "Ga maar wat verder op de klep staan, want je zou niet de eerste zijn die zo de tenen moet verliezen":eek:

Verders zegt ie ook vaak dat ik er niet zo af moet springen, want op den duur ga je dat na jaren wel voelen in je knieën enzo:ja: Toch doe ik 't vaak wel, is de snelle weg he:angel::D

Bekende woorden en zinnen:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als tiener ging ik vaak met m'n oom mee, en die loste zware pallets toen nog met de handpompkar. Van die tijd kan ik je wel een tip geven: als je een zware pallet een drempel of randje over wilt hebben: zet de pallet neer, trek de pompkar 15 cm uit de pallet en pomp dan weer omhoog. Zet dan de pallet alvast een zover mogelijk over de rand. Laat de pallet zakken, de pompkar er zover mogelijk in en rijd dan verder over de rand. Zo vermijd je dat je met de kleine wieltjes van de pompkar de rand over moet!

Dat had de man uit het filmpje een hoop ellende kunnen besparen! Beschrijving was voor duwen trouwens, voor trekken doe je het andersom....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is ook een van de regels die pa mij geleerd heeft: Kom nooit zomaar aan de knoppen in het bedieningskastje als er iets of iemand op staat:ja: In overleg, en met een reden is oké, als je goed kijkt wat je doet, maar als er iets opstaat en moet je het gewoon laten zakken of omhoog laten gaan gebruik dan altijd 't kastje die in de bak hangt, dat vermindert de kans op fouten;)

Op laadklep gebruik is een bekend zinnetje van hem ook: "Ga maar wat verder op de klep staan, want je zou niet de eerste zijn die zo de tenen moet verliezen":eek:

Verders zegt ie ook vaak dat ik er niet zo af moet springen, want op den duur ga je dat na jaren wel voelen in je knieën enzo:ja: Toch doe ik 't vaak wel, is de snelle weg he:angel::D

was bij mij ook de snelle weg vroeger .

en nu loop ik met een brace om de linkerknie want die is kapot.

en volgens de dokter kom dit vaker voor bij chauffeurs.

en schouders ook .dus als ik jou was keek ik uit met springen .

maar ja had ik ook maar geluisterd ,dus hoor wie het zegt :D

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als tiener ging ik vaak met m'n oom mee, en die loste zware pallets toen nog met de handpompkar. Van die tijd kan ik je wel een tip geven: als je een zware pallet een drempel of randje over wilt hebben: zet de pallet neer, trek de pompkar 15 cm uit de pallet en pomp dan weer omhoog. Zet dan de pallet alvast een zover mogelijk over de rand. Laat de pallet zakken, de pompkar er zover mogelijk in en rijd dan verder over de rand. Zo vermijd je dat je met de kleine wieltjes van de pompkar de rand over moet!

Dat had de man uit het filmpje een hoop ellende kunnen besparen! Beschrijving was voor duwen trouwens, voor trekken doe je het andersom....

Je kunt ook als je een stoeprandje op wilt komen bij tenminste europallets bijvoorbeeld de pallet in de lengte pakken, pompkar er half of 3 kwart onderzetten, dan omhoog pompen en de pallet half op de stoep zetten. Dan met de pompkar de stoep op (om de pallet heen), en dan de pallet vanaf de stoepkant weer omhoogpompen en zo rijd je hem zo verder de stoep op:ok: Weer een trucje afgekeken van m'n pa, goh ik leer bij hem zowat meer als op school:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mhhh ik jump ook altijd met een noodgang in/uit de bak...ben gelukkig niet zwaar:D

Deed me collega ook 5 jaar geleden....................., die sprong alleen op een ongelijke tegel en brak zijn poot en scheurde zijn spieren.

Resultaat ........, 1 jaar ziekte wet en nu nog niet normaal zijn been kunnen gebruiken.

Als je met uit de bak of van de laadklep springen nou al je tijd winst wil halen......:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je kunt ook als je een stoeprandje op wilt komen bij tenminste europallets bijvoorbeeld de pallet in de lengte pakken, pompkar er half of 3 kwart onderzetten, dan omhoog pompen en de pallet half op de stoep zetten. Dan met de pompkar de stoep op (om de pallet heen), en dan de pallet vanaf de stoepkant weer omhoogpompen en zo rijd je hem zo verder de stoep op:ok: Weer een trucje afgekeken van m'n pa, goh ik leer bij hem zowat meer als op school:D

Dat gaat alleen zo beroerd met een electrische pompwagen ;) Dan is het altijd een vlak stoepje zoeken want een hoge rand loopt ie op vast. En die dingen zijn zo laag zodat je er met je voet niet onder kunt komen.. dus ieder voordeel heeft ook z'n nadeel weer ;) Van te voren ga je nu al zoeken naar een drempeltje waar je de stoep op kunt komen. Ook heb ik wel een plaatje bij me om eventueel de stoep op te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
Misschien wel, al blijf je volgens mij met drie rolcontainers op de klep altijd ruim binnen de marges. Ik heb wel verhalen gehoord van 6 tegelijk op de klep, maar dat is vragen om containers die om gaan. Mijn systeem met 2 zware en 1 lichte rc's is ook puur bedoeld om het de medewerkers wat makkelijker te maken om ze van de klep te halen. Normaal gesproken gaat de lichte in het midden zodat deze makkelijk eens stukje mee weggeduwd kan worden om er aan de zijkant een zware af te pakken. En bij lossen met de zijplaat gaat de lichte aan de kant van de zijplaat, zodat deze makkelijk eraf gereden kan worden.

Met een achtersluitende klep zet ik er gewoon 6 op en ik kijk er niet te nauw naar of het 3 zware en 3 lichtere of 6 zware zijn die kleppen kunnen het gewoon aan hoor.

Met een ondervouw klep kan je ert gerust 3 zware en 2 lichte op zetten zo lang je de klep maar iets schuin omhoog zet zodat deze niet te ver naar beneden gaat hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 3 years later...
  • Forumlid

bij mijn vorige baas(ben net zzpr) zijn er 5 klepincidenten geweest in 4 weken.

 

1e incident--- laadklep vouwt dubbel met 3 volle containers op de klep met chauffeur en lading klap op de grond

2e incident--  onderschuifklep loopt uit de lagers en zit muurvast halverwege

3e incident-- hefarm breekt los van klep rond de lassen

4e incident-- klep breekt los van las van hefarm en verwringt de bovenste klepplaat

5e incident-- voorladers laten speling op spandbanden staan en tijdens de rit klappen de rolcontainers met rails los van de bak, door de achterdeur de weg op

 

 

allemaal onderhoud gerelateerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden