[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

SVZ

Marotrans

Recommended Posts

• Forumlid
1 uur geleden zei Marotrans:

Van Straalen de Vries en Zandbergen transport gaan samen verder als SVZ, mits de Mededingingsautoriteit er goedkeuring aan geeft.

Bron: https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20240430_42867018?utm_source=google&utm_medium=organic

Dat hoorde ik enkele weken geleden al maar kon er niets over vinden. Was dus geen gerucht……

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Iets in mij zegt dat Robèr koste wat kost de grootste wil worden, in ieder geval in Noord Holland.

Naast de ACM moeten z'n klanten het ook accepteren; bijvoorbeeld AH wil niet teveel macht van een vervoerder door diens omvang. VSDV is door de overname van Franken transport bij Jan Linders gaan rijden bijvoorbeeld: door de overname van diezelfde Jan Linders door AH rijdt VSDV nu bij het AH- DC in Tilburg. En wie reed daar al? Juist, Zandbergen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
19 uur geleden zei Marotrans:

I bijvoorbeeld AH wil niet teveel macht van een vervoerder door diens omvang

AH heeft weinig te kiezen, wat moeten ze tegen VSDV en Zandbergen zeggen? Ga maar weg, we verlengen het contract niet? En wie zou er dan in dat gat moeten springen, Simon Loos? Die is nog net wat groter dan VSDV en Zandbergen samen.

Of gaat AH het pakket dan verdelen onder tien andere vervoerders die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en ook niet helemaal bekend zijn met hoe en wat?

AH kan alleen maar toe kijken, zet zoals de fabrikanten geknipt en geschoren worden door AH en consorten

.

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Dat kon wel eens tegenvallen EJD! Bij Jumbo bijvoorbeeld wordt er geregeld met auto's geschoven, zeg Breda +5 en Beilen -5. Voor Loos als geheel maakt het onderaan de streep met 'n landelijk contract weinig uit maar er kunnen wel 5 chauffeurs uit in 'n 'dode' hoek. Dát mogen ze wel even oplossen bijvoorbeeld.

Zover ik weet werkt AH 'n week vooruit qua prognose en aantal benodigde auto's per dag; daar kunnen ze natuurlijk ongezien mee "spelen'.

En wie dat doen moet? Cornelissen blaast ook een dapper partijtje mee en pakt met liefde werk over, net als Tielbeke. Dasko duikt ook overal op in de winkeldistributie tegenwoordig  om er 'n paar te noemen. En dan nog bedrijven als Route 7 en dat soort jongens: begonnen met oude auto's op recente kentekens met afgedankte trailers van de gevestigde orde en inmiddels opgeklommen naar hagelnieuwe combinaties. Nog wel steeds met chauffeurs van exotische afkomst maar vooruit.

De goedkoopste heeft het, mede door de eenheid in het transport :rolleyes: Als iedereen nou eens nee zei in dit soort gevallen...

Ook daar trekken de supermarktbonzen aan de touwtjes, net zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Het is niet alleen de dc's en winkels bevoorraden, er komt nog wel wat meer bij kijken. Koppeltrailers voor de plastic verpakkingen, afvoer van fust

Maar buiten dat denk ik dat AH en dergelijke opdrachtgevers van te voren wel zijn bij gepraat. En een dergelijke grote speler biedt ook veel voordelen voor de klant. Als grote speler is je inkoop van wagens en bijvoorbeeld brandstof ook goedkoper en dat maakt dat je zelf weer voor wat minder kunt rijden

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Klopt, daarom kan een planner ook niet achter uit z'n strot beginnen als er auto's úren in de wacht staan om te mogen lossen: er spelen grotere belangen dan die 'paar' wachtuurtjes.  

Het zou ze wel sieren (en ik denk dat het ook wel gebeurd is hoor) om de klanten in te lichten voordat het persbericht uit gaat.

Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt, maar zolang transport nog steeds als sluitpost beschouwd wordt is het volgens mij nog steeds degene die betaalt ook bepaalt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei Marotrans:

Het zou ze wel sieren (en ik denk dat het ook wel gebeurd is hoor) om de klanten in te lichten voordat het persbericht uit gaat.

Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt, maar zolang transport nog steeds als sluitpost beschouwd wordt is het volgens mij nog steeds degene die betaalt ook bepaalt... 

Nou is VSDV voor ons de vervoerder en zijn wij als bedrijf absoluut geen grote klant van hen maar ik heb geen mail of post gezien waarin deze samenwerking gemeld werd. Wel een uitnodiging van VSDV voor hun 20 jarig jubileumfeest op 25 mei.

Dus ze hebben zeker niet al hun relaties op de hoogte gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik zie niet in waarom een vervoerder een klant moet informeren als er een bedrijfsovername gedaan wordt.

Datzelfde doen ze toch ook niet als er een locatie gesloten of geopend wordt?

Hooguit dat Zandbergen een brief de deur uit doet, dat voortaan, of vanaf een bapaalde datum, de werkzaamheden uitgevoerd worden onder de naam van .....

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Al was het maar uit fatsoen toch?

Je hoeft geen toestemming te vragen maar even 'n mailtje of belletje is wel zo netjes vind ik.

Uiteindelijk zijn die klanten toch de sponsoren van de toko :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei ayla:

Ik zie niet in waarom een vervoerder een klant moet informeren als er een bedrijfsovername gedaan wordt.

Dit betreft geen overname maar een fusie. Tevens wijzigt de naam van beide fusie partners

VSDV wordt SVZ, dat verschil in naam is niet zo heel groot

Zandbergen wordt SVZ, dat is toch wel een aardig verschil 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 uur geleden zei Ylse:

Nou is VSDV voor ons de vervoerder en zijn wij als bedrijf absoluut geen grote klant van hen maar ik heb geen mail of post gezien waarin deze samenwerking gemeld werd. Wel een uitnodiging van VSDV voor hun 20 jarig jubileumfeest op 25 mei.

Dus ze hebben zeker niet al hun relaties op de hoogte gesteld.

Personeel is bij VSDV ook niet op de hoogte gebracht begreep ik van een oud collega.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
42 minuten geleden zei HendrikJansen:

Personeel is bij VSDV ook niet op de hoogte gebracht begreep ik van een oud collega.

Personeel van Zandbergen kreeg een berichtje over de boordcomputer op het moment dat het op Facebook ook werd gemeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik kan mij voorstellen dat zoiets tot het laatst stil wordt gehouden.
Niet iedereen opent elk uur zijn post en wordt zoveel geluld…..
Zo wordt het via alle kanalen tegelijk bekent gemaakt.
In eerste instantie zal er de eerste weken weinig veranderen voor alle partijen lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei lientje:

(...) Voor de Volvo liefhebbers…
Tevens de nieuwe kleuren van de zeilen trailers.

Schitterende auto!
Jammer van die camera's en het ontbreken van een zonneklep. Helaas is dit nieuwe type zo ontworpen.

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites