[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Auto motor

Mebo 07

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
27 minuten geleden zei Mebo 07:

Ik heb een auto motor (Peugeot 106 GTI ) gekocht in Engeland , kan ik die motor zonder problemen mee nemen naar Nederland ? Waarde is ca 300 pond.

Je zal vanuit het VK zowiezo langs de douane moeten om het in te klaren momenteel. Van de douane hoor je dan wel wat het extra gaat kosten.

ik zou als ik in jou schoenen had gestaan  een prijs bedongen hebben bij de Engelse handelaar  inc versturen naar NL. Dat praat voor jouw zelf veel makkelijker want dan weet je precies waar je financieel staat en elk addertje is dan voor de handelaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
9 uur geleden zei HendrikJansen:

ik zou als ik in jou schoenen had gestaan  een prijs bedongen hebben bij de Engelse handelaar  inc versturen naar NL. Dat praat voor jouw zelf veel makkelijker want dan weet je precies waar je financieel staat en elk addertje is dan voor de handelaar. 

Dan nog gaat het artikel langs de douane en krijg je het pas (als het nodig is )als er betaald is….

9 uur geleden zei HendrikJansen:

Waarde is ca 300 pond.

Zorg dat je een aankoopbedrag hebt van minder dan 430euro

Voor aankopen boven de € 430 betaalt u invoerrechten en belastingen.”

bron:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/brexit-ik-kom-uit-verenigd-koninkrijk#:~:text=Dan betaalt u invoerrechten en,aankopen boven de € 300.

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Je spreekt over meenemen naar NL.

Ik neem aan dat je in de UK bent en het blokje achterin de auto of caravan meeneemt op de terugreis.
Als je zorgt dat je een rekening erbij hebt en het verders in een normale auto meeneemt, dan zal er weinig aan de hand zijn.

Mijn ervaring is, dat meestal de grijs kenteken auto's gecontroleerd worden, de personenauto's en campers wat minder.

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Het is zonder problemen gelukt. Heb de motor in de kofferbak gedaan en de gok genomen dat we niet gecontroleerd zouden worden, had wel eventueel een rekening voor het geval dat. Kon zo de trein op rijden en in Frankrijk er zo weer af , motor ligt nu bij de tuner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Mebo 07:

Het is zonder problemen gelukt. Heb de motor in de kofferbak gedaan en de gok genomen dat we niet gecontroleerd zouden worden, had wel eventueel een rekening voor het geval dat. Kon zo de trein op rijden en in Frankrijk er zo weer af , motor ligt nu bij de tuner.

Gaat die ook op hardwaregebied eraan tunen dan? Wat wil je er nog aan laten doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

motor word compleet gereviseerd en misschien een andere chip, maar we zitten aan bepaalde regelementen. Zo mag het vermogen niet meer dan 10 % afwijken van het standaard vermogen , maar het is net F1 steeds het randje zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

^^ die vermogenstoename is voor een racerij? Of voor de RDW?

In geval van de RDW, kan je gewoon 2x het vermogen laten veranderen (eerst een ander motorblok met meer vermogen, dan nog eens een vermogenstoename).

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites