[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Fietsster (44) overleden na ernstig ongeluk bij bouwplaats in Tilburg, belandde onder betonmixer


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Fietsster (44) overleden na ernstig ongeluk bij bouwplaats in Tilburg, belandde onder betonmixer

 

TILBURG - Een 44-jarige fietsster is woensdagmiddag overleden nadat ze onder een betonmixer terechtkwam op de Stappegoorweg in Tilburg. Ze fietste over de uitrit van een bouwplaats waar graafmachines en andere bouwvoertuigen rondrijden.

 

Bij het uitrijden heeft de chauffeur van de betonmixer vermoedelijk de fietsster over het hoofd gezien. Ze kwam onder het zware voertuig terecht. Op de plaats van het ongeval werden zichtschermen geplaatst om de hulpdiensten de ruimte te geven. De fietsster werd met hoge spoed naar het ziekenhuis vervoerd.

 

Daar overleed de vrouw uiteindelijk aan haar verwondingen. De politie onderzoekt hoe het dodelijke ongeval kon gebeuren. Tijdens het urenlange onderzoek bij de bouwplaats was de omgeving afgesloten.

 

Tilburgongeval.png.3cfcf6b2146390f607415802520d3147.png

 

bron: https://www.bd.nl/tilburg/fietsster-44-overleden-na-ernstig-ongeluk-bij-bouwplaats-in-tilburg-belandde-onder-betonmixer~a9774685/

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is toch je ergste nachtmerrie als chauffeur. Een dame van 44. Misschien een moeder. 
 

Waarschijnlijk heeft de chauffeur haar nooit kunnen zien. Betonmixers zijn vaak opgebouwd op hoge cabines. Niet echt auto’s voor binnen de bebouwde kom. 
Maar het spreekt zeker ook niet in zijn voordeel dat zijn voorraam vol ligt met rotzooi. Pluche beesten horen in de slaapkamer. Of op de kermis. Niet in de cabine van een volwassen vent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:

(...) Maar het spreekt zeker ook niet in zijn voordeel dat zijn voorraam vol ligt met rotzooi. Pluche beesten horen in de slaapkamer. Of op de kermis. Niet in de cabine van een volwassen vent. 

 

Inderdaad, je ergste nachtmerrie als chauffeur. Die is 's ochtends ook nietsvermoedend en fluitend naar zijn werk gegaan, niet wetende wat hem die dag te wachten zou staan. Ongeacht wie hier schuld treft, vreselijk en triest voor alle partijen.

Die 'zaken voor het raam' was mij ook opgevallen en tegelijkertijd ook een soort van boodschap in dit bericht; zorg dat je zicht vrij is!

Spiegels schoon, goed afgesteld, geen prullaria voor het raam etc. Zaken die allemaal cruciaal zijn in het onderzoek van de technische recherche wanneer je onverhoopt betrokken raakt bij een dergelijk ongeval. Iedere werkgever hamert er op maar wordt dikwijls door veel chauffeurs als onzin afgedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Hier zie het camera team al. Als zijn gordijntjes aan de passagierskant ook zo netjes in plooi hangen?
Tja er wordt zo voor gewaarschuwd om je zicht vrij te houden. Bij Peter Appel Transport werd het getolereerd dat er wat voor Derksen hing of stond. Simon Loos is hier wat soepeler in.

 

Ik ben toch wel benieuwt hoe dit wordt mee genomen in de strafeis.

Mocht hier over later nog eens een bericht in de krant staan dan lees ik dat graag.
Maar goed, het leed is helaas al geschied. Had ik maar….. 😌

 

IMG_1073.jpeg

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei lientje:

(...) Bij Peter Appel Transport werd het getolereerd dat er wat voor de raam hing of stond. Simon Loos is hier wat soepeler in.

 

Is Simon Loos daar soepeler in geworden, spullen voor het raam? Ik kan het me nauwelijks voorstellen..

 

Ik meen me te herinneren dat een jaar of 10-12 geleden ooit een chauffeur van Simon Loos betrokken was bij een ernstig ongeval in Utrecht waarbij een vrouw in haar scootmobiel aangereden werd en zwaar gewond raakte aan beide benen.

 

Er is toen schijnbaar een hoop ophef geweest, o.a. met de verzekering over de knuffels en beertjes die bij deze chauffeur voor het raam lagen en bij hem het zicht ontnomen zouden hebben. Simon Loos heeft toen ook per direct iedereen verzocht alle zooi voor het raam weg te halen, wat later n.a.v. dit ongeval ook navolging had bij bij mijn werkgever destijds.

Kan er weinig over terug vinden, het ging over dit ongeluk als ik het juist heb. klik>>>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In ben niet bekend in Tilburg maar zou de situatie daar wel eens willen zien. Mogen fietsers daar op de rijbaan, staan er stoplichten.

 

De auto staat dwars op de rijbaan. Heeft hij het zien aankomen en heeft hij het proberen te ontwijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar staat mij ook iets van bij Pierre. En zo zijn er meer voorbeelden.
Je ziet vaak ook foto’s van ongelukken waar de inspecteur met een fototoestel in de cabine zit om het zicht van de chauffeur vast te stellen.


Maar bij Appel mocht echt niets voor het raam. Ook geen raamband of naambordje.
Onder het mom “alles kan tegen je gebruikt worden”.
Wanneer je een nette pas hebt, je ramen optimaal gebruikt voor waar ze zijn bedoelt en geen telefoon in je handen hebt, dan sta je een stuk sterker in de rechtszaal wanneer er wat mocht gebeuren. Ook al mocht iets niet meteen  jou schuld zijn!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarom Ron…

 

4 minuten geleden zei lientje:

Wanneer je een nette pas hebt, je ramen optimaal gebruikt voor waar ze zijn bedoelt en geen telefoon in je handen hebt, dan sta je een stuk sterker in de rechtszaal wanneer er wat mocht gebeuren. Ook al mocht iets niet meteen  jou schuld zijn!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is tegenwoordig ook mode om stoelverlagers in te bouwen.

 

Ze kunnen amper over het dashboard uit kijken. Dan nog een grote tafel in het midden met een koffie machine erop en je kan een hele klas kinderen in je dode hoek kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei shompie:

In ben niet bekend in Tilburg maar zou de situatie daar wel eens willen zien. Mogen fietsers daar op de rijbaan, staan er stoplichten.

 

De auto staat dwars op de rijbaan. Heeft hij het zien aankomen en heeft hij het proberen te ontwijken?

 

Het is gebeurd op het kruispunt van de Apenijnenweg met de Stappegoorweg. Ik ben niet bekend met de huidige situatie, er zijn daar werkzaamheden momenteel. Of er omleidingsroutes zijn, hoe het langzaam verkeer omgeleid word etc. weet ik niet.

 

Tilburgongeval2.png.7f4295f8bca973707bd88857b15b0a6f.png

Er loopt normaal gesproken een fietspad langs de rijbaan, echter is dit fietspad vanwege die werkzaamheden afgesloten wat te zien is op de persfoto.

Het persbericht zelf heeft het over "Ze fietste over de uitrit van een bouwplaats waar graafmachines en andere bouwvoertuigen rondrijden" en "Bij het uitrijden heeft de chauffeur van de betonmixer vermoedelijk de fietsster over het hoofd gezien".

Dat die vrachtauto dwars staat wil niet veel zeggen. Op dat punt heeft hij zijn voertuig stilgezet. De fietsster zelf kan al eerder in botsing zijn gekomen en mogelijk over een bepaalde afstand meegesleurd zijn. Ik ben geen deskundige maar vermoed dat de fietsster via de uitrit en de rijbaan haar weg heeft willen vervolgen en de chauffeur haar niet opgemerkt heeft bij het uitrijden. Waarschijnlijk een geval 'dodehoek' met een vreselijke afloop.

 

Tilburgongeval1.png.aa7235b4446af1dfca37a1a9d343b1b1.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach kijk, de specialisten van de VOA aan het woord. 
 

Ik zie geen reden om te speculeren over dit soort ongelukken. Het drama is al geschied. 
 

Elkaar attenderen op zichtbelemmerende  dingen voor de ramen daarentegen vind ik dan wel weer goed. Echter kan men dat beter  voor een soort gelijk ongeval als deze al doen. En dan nog zijn dit soort ongevallen niet uitgesloten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei andremast:

?? VOA

verklaar je nader🤔

 

VOA staat voor Verkeers Ongevallen Analyse

De Forensische Opsporing Verkeer, Verkeersongevallenanalyse of VOA is een afdeling van de Nederlandse politie, en onderzoekt de oorzaak en toedracht van verkeersongevallen. Voor ongevallenanalyse heeft FO Verkeer gecertificeerde specialisten die forensisch ongevallenonderzoek uitvoeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
40 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ach kijk, de specialisten van de VOA aan het woord. 
 

Ik zie geen reden om te speculeren over dit soort ongelukken. Het drama is al geschied.

 

Wat bedoel je hier te zeggen met 'specialisten van de VOA',  Hendrik Jan?

Shompie stelt een doodnormale vraag over een voor hem onbekende situatie en ik geef hem antwoord hoe het er bij ligt. Ik ben daar redelijk bekend, vandaar.

Voor de rest word er niks gespeculeerd, de uitleg over de toedracht zoals ik die benoem in mijn antwoord op Shompie zijn regelrecht citaten uit het artikel van het Brabants Dagblad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei Pierre:

 

Wat bedoel je hier te zeggen met 'specialisten van de VOA',  Hendrik Jan?

Shompie stelt een doodnormale vraag over een voor hem onbekende situatie en ik geef hem antwoord hoe het er bij ligt. Ik ben daar redelijk bekend, vandaar.

Voor de rest word er niks gespeculeerd, de uitleg over de toedracht zoals ik die benoem in mijn antwoord op Shompie zijn regelrecht citaten uit het artikel van het Brabants Dagblad. 

Ik zie al weer dingen als “ als zijn gordijnen aan de andere kant ook zo mooi in de plooi hangen” voorbij komen. 
 

Dat jij Ron aan de hand van google maps beelden de situatie uitlegt begrijp ik en is verders ook niks mis mee. Echter kan je 101 dingen gaan raden over het waarom dit ongeluk plaats gevonden heeft maar dat heeft in mijn ogen weinig zin. Alleen de chauffeur en het slachtoffer kennen de werkelijke reden volgens mij. Al zal het slachtoffer dat helaas nooit meer kunnen vertellen.  
 

Daarom zeg ik. Laat het onderzoek aan de politie over en attendeer elkaar  voortijdig op zichtbelemmerende dingen . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

 

Ik doel alleen op het belang van het vrijhouden van de ramen Hendrik.
Dat je met vrije ramen altijd minstens met 6-0 voor staat. 

 

Maar er is al weer een wijzend vingertje van onze allesbeterwetende chauffeur.

waarom wordt er hier toch zo weinig geschreven?
Omdat er misschien geen normale discussie meer is te voeren op dit forum.
 

ELK topic, ook die met wel een serieuze inhoud voor discussie, moet ook uitmonden in gezeik.

De viva is er niets bij. 🙄

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dit is een van de redenen dat ik de scania cabina niet prettig vind.

Je zit ver achteruit in de cabine, wat het zicht, direct voor de cabine een grotere dode zone creërt.

Bij andere wagens zit je wat dichter met je snuit aan de voorruit waardoor je beter zicht naar beneden hebt. En gordijntjes aan de zijkant zijn echt niet goed!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei HendrikJansen:
1 uur geleden zei Pierre:

Ik zie al weer dingen als “ als zijn gordijnen aan de andere kant ook zo mooi in de plooi hangen” voorbij komen. 


Ik lees daar niets anders in als wat ik al eerder opmerkte: al die zichtbelemmerende zaken spreken NIET in het voordeel van de chauffeur. Verder niets. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Murphy:

Dit is een van de redenen dat ik de scania cabina niet prettig vind.

Je zit ver achteruit in de cabine, wat het zicht, direct voor de cabine een grotere dode zone creërt.

Bij andere wagens zit je wat dichter met je snuit aan de voorruit waardoor je beter zicht naar beneden hebt. En gordijntjes aan de zijkant zijn echt niet goed!

 


En toch heb je beter zicht naar buiten dan in bijv een MAN of een (oud model) DAF XF.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei lientje:

 

Ik doel alleen op het belang van het vrijhouden van de ramen Hendrik.
Dat je met vrije ramen altijd minstens met 6-0 voor staat. 

 

Maar er is al weer een wijzend vingertje van onze allesbeterwetende chauffeur.

waarom wordt er hier toch zo weinig geschreven?
Omdat er misschien geen normale discussie meer is te voeren op dit forum.
 

ELK topic, ook die met wel een serieuze inhoud voor discussie, moet ook uitmonden in gezeik.

De viva is er niets bij. 🙄

Dit vind ik een zeer rare en totaal onnodige reactie van jouw Lientje. Dat ik jouw woorden aanhaal  betekend niet dat ik vind dat dit topic in gezeik moet stranden. Dat maak jij er al weer van op voorhand. 
 

Ik geef slechts mijn mening dat ik het niet nodig vind om over dit soort ongevallen te gaan speculeren en zeg daar ook bij dat je elkaar beter op voorhand al kan waarschuwen voor zicht belemmerende dingen. Je weet wel, het alom bekende chauffeursforum vaantje dat men in het verleden pontificaal midden voor de voorruit had hangen. Als ik dat bij een collega zie bijvoorbeeld  stel ik hem wel de vraag of dat nu helemaal verstandig is.  En zo heb ik ook al wat jonge beginnende chauffeurs erop geattendeerd  waarvan 2 met succes.
 

En dan nog wil het niet zeggen dat zo een ongeluk uit te sluiten is. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Dit is een van de redenen dat ik de scania cabina niet prettig vind.

Je zit ver achteruit in de cabine, wat het zicht, direct voor de cabine een grotere dode zone creërt.

Bij andere wagens zit je wat dichter met je snuit aan de voorruit waardoor je beter zicht naar beneden hebt. En gordijntjes aan de zijkant zijn echt niet goed!

 

De nieuwste scanias hebben heeeeeel veel beter zicht dan bv de voorlaatste man’s, dashboard rechts is verlaagd veel meer zicht tussen de raamstijlen en de spiegels. En onderling tussen de spiegels. En als je maar niet zoals sommigen helemaal onderuitgezakt met het stuur maar hun toe omdat dat er zo stoer uit ziet. Dan is de ruimte tussen chauffeur en dashboard en raam best wel prima. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei HendrikJansen:


 

Daarom zeg ik. Laat het onderzoek aan de politie over en attendeer elkaar  voortijdig op zichtbelemmerende dingen . 

Wat is je punt ?

Dat gebeurt hier toch, als je over dit soort tragische gebeurtenissen ook al niet meer mag discussiëren kun je beter het forum helemaal opheffen.

Als je elkaar alleen op zicht belemmerende voorwerpen attendeert en niet over de eventuele gevolgen praat maakt dat op niemand indruk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei europeaan:

Wat is je punt ?

Dat gebeurt hier toch, als je over dit soort tragische gebeurtenissen ook al niet meer mag discussiëren kun je beter het forum helemaal opheffen.

Als je elkaar alleen op zicht belemmerende voorwerpen attendeert en niet over de eventuele gevolgen praat maakt dat op niemand indruk

Volgens mij lezen we die gevolgen elke week in het nieuws. En daarmee meteen confronterend genoeg voor de nabestaanden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden