[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Automobilist (56) uit Eindhoven overlijdt bij botsing op geparkeerde vrachtwagen langs A67 bij Asten


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Automobilist (56) uit Eindhoven overlijdt bij botsing op geparkeerde vrachtwagen langs A67 bij Asten

astena67.png.982354e232a66e13f8806f329e9e2bbc.png

 

ASTEN - Een botsing met een in een pechhaven geparkeerde vrachtwagen kostte woensdagnacht op de A67 het leven van een 56-jarige man uit Eindhoven. Vrachtwagens in pechstroken zorgen op die snelweg vaak voor hachelijke taferelen.

 

Woensdag rond 00.40 uur ging het ter hoogte van Asten gruwelijk mis. Voordat de overleden man met zijn auto tegen de vrachtwagen botste, was hij al in de vangrail terechtgekomen. De Eindhovenaar overleed ter plekke aan zijn verwondingen. De brandweer heeft het lichaam uit de auto gehaald.

 

De schade na de botsing was enorm: van de auto was bijna niks meer over en er lagen talloze brokstukken over de weg verspreid. De politie doet onderzoek naar het noodlottige ongeval. Een medische oorzaak werd ook als mogelijk scenario meegenomen. Voor het onderzoek werd de snelweg een groot deel van de nacht afgesloten. Rond 06.30 uur was de weg weer vrij.

 

De A67 is de laatste tijd flink in het nieuws geweest vanwege de enorme overlast van de vrachtwagens die op de vluchtstrook parkeren om rustpauzes te nemen. Al eerder zorgde dit voor een fataal ongeval. In 2020 kwam ook een automobilist om het leven nadat hij achterop een vrachtwagen langs de A67 botste. Die stond ter hoogte van parkeerterrein De Leysing bij Asten op de vluchtstrook. De truckchauffeur sliep.

 

Rijkswaterstaat erkent dat vrachtwagenchauffeurs vaak illegaal parkeren op de vluchtstrook. ‘Dat is gevaarlijk. Daarom treden de politie en Rijkswaterstaat er tegen op.’ Weginspecteurs kunnen chauffeurs beboeten wanneer ze na meerdere verzoeken om te vertrekken op de pechstrook blijven staan.

 

Dat trucks op de pechstrook parkeren omdat de parkeerterreinen aan de snelweg vaak vol staan, ontkent Rijkswaterstaat ten stelligste. ‘Er is voldoende capaciteit op de parkeerterreinen voor korte rustpauzes’. Die vallen onder verantwoordelijkheid van Rijkswaterstaat. De beheerder van rijkswegen gaat er geen bijbouwen.

 

Voor langere onderbrekingen van hun rit zijn vrachtwagenchauffeurs aangewezen op commerciële parkeerterreinen, zoals bij hotel Nobis in Asten. Daar kunnen chauffeurs zestien uur bivakkeren bij aankoop van ’n maaltijd van 17,50 euro. Eten ze er niks, dan betalen ze één euro per uur.

 

Daar staat het bepaald niet bumper aan bumper. Nobis denkt dat veel vrachtwagenchauffeurs de kosten voor een lang verblijf op een parkeerterrein niet bereid zijn te betalen. Rijkswaterstaat: ‘toch is het de verantwoordelijkheid van de transsportsector én van de chauffeurs hier gebruik van te maken’.

bron: Eindhovens Dagblad

A67Asten2.png.c10e4ac2500651492fbbb7da526d549a.png

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 13-6-2024 om 00:46 zei Pierre:

Automobilist (56) uit Eindhoven overlijdt bij botsing op geparkeerde vrachtwagen langs A67 bij Asten

astena67.png.982354e232a66e13f8806f329e9e2bbc.png

 

 

Dat trucks op de pechstrook parkeren omdat de parkeerterreinen aan de snelweg vaak vol staan, ontkent Rijkswaterstaat ten stelligste. ‘Er is voldoende capaciteit op de parkeerterreinen voor korte rustpauzes’. Die vallen onder verantwoordelijkheid van Rijkswaterstaat. De beheerder van rijkswegen gaat er geen bijbouwen.

 

Dat ziet toch iedereen dat ze vol staan...... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei corydon:

Dat ziet toch iedereen dat ze vol staan...... 

 

Voorop gesteld dat die vrachtwagen niet op de vluchtstrook thuishoort, ligt dit geval toch iets genuanceerder:

 

© Voordat de overleden man met zijn auto tegen de vrachtwagen botste, was hij al in de vangrail terechtgekomen. ©

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 13-6-2024 om 06:46 zei Pierre:

Automobilist (56) uit Eindhoven overlijdt bij botsing op geparkeerde vrachtwagen langs A67 bij Asten

astena67.png.982354e232a66e13f8806f329e9e2bbc.png

 

 

 

 

 

Dat trucks op de pechstrook parkeren omdat de parkeerterreinen aan de snelweg vaak vol staan, ontkent Rijkswaterstaat ten stelligste. ‘Er is voldoende capaciteit op de parkeerterreinen voor korte rustpauzes’. Die vallen onder verantwoordelijkheid van Rijkswaterstaat. De beheerder van rijkswegen gaat er geen bijbouwen.

 



bron: Eindhovens Dagblad

 

Is dit nu koppigheid of de kop in het zand steken ? iedereen die regelmatig de A 58 rijd weet dat er in de avond en nachtelijke uren nergens plaats is op de parkings langs de snelweg, en dat vele industrie terreinen ook verboden gebied is.

In de ons omringende landen, Frankrijk, België of Duitsland heeft de weg beheerder dit probleem wél onderkent en word met regelmaat van de klok een nieuw groot parkeerterrein aangelegd.

Misschien tijd dat ook Nederland een soort van " maut systeem "in het leven roept(zoals Duitsland en ook België al hebben), dan kunnen die parkeer plaatsen daarvan gefinancierd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei europeaan:

Is dit nu koppigheid of de kop in het zand steken ? iedereen die regelmatig de A 58 rijd weet dat er in de avond en nachtelijke uren nergens plaats is op de parkings langs de snelweg, en dat vele industrie terreinen ook verboden gebied is.

 

Niet alleen de A58,bijna heel nederland en als er dan parkeerplek is bouwt men er tegenwoordig een laad station voor electrische auto's.

Of zoiets ,dan is er ook geen plek😕

FB_IMG_1718525877882.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei europeaan:

Is dit nu koppigheid of de kop in het zand steken ? iedereen die regelmatig de A 58 rijd weet dat er in de avond en nachtelijke uren nergens plaats is op de parkings langs de snelweg, en dat vele industrie terreinen ook verboden gebied is.

In de ons omringende landen, Frankrijk, België of Duitsland heeft de weg beheerder dit probleem wél onderkent en word met regelmaat van de klok een nieuw groot parkeerterrein aangelegd.

Misschien tijd dat ook Nederland een soort van " maut systeem "in het leven roept(zoals Duitsland en ook België al hebben), dan kunnen die parkeer plaatsen daarvan gefinancierd worden.

2026 gaan we per km betalen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/goederenvervoer/vrachtwagenheffing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 16-6-2024 om 10:20 zei andremast:

Niet alleen de A58,bijna heel nederland en als er dan parkeerplek is bouwt men er tegenwoordig een laad station voor electrische auto's.

Of zoiets ,dan is er ook geen plek😕

FB_IMG_1718525877882.jpg

Son en Breugel??? BP parking A50??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei andremast:

BP Veghel ri eindhoven geloof ik

Klopt tussen Veghel en Son staat inderdaad bijna elke dag redelijk vol met trekkers,in het weekend eivol

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden