[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe bestuurderskaart nodig voor opslag 56 dagen historie?

Durashift

Recommended Posts

• Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Mensen, ik kwam in een artikel een zinsnede tegen die mij het deed afvragen:

Moet ik (dik) honderd euro uitgeven voor een nieuwe bestuurderskaart, dit najaar, om te voldoen aan de opslageisen (56 dagen historie kunnen tonen) uit de mobility package regeling?

Citaat

(..)Wie alleen nationaal rijdt en nooit, maar dan ook écht nooit een landsgrens overgaat, hoeft vooralsnog niets te doen. De grootste verandering is daar dat chauffeurs vanaf december van dit jaar hun tachograafgegevens niet 28 maar 56 dagen moeten bewaren. Dat kan eenvoudig via de nieuwe bestuurderskaart die sinds vorig jaar augustus wordt uitgegeven en die een grotere opslagcapaciteit heeft. (..)

Klopt dit?

https://www.ttm.nl/it/tachograaf/hallo-tachograaf-inbouwstations-zien-transporteurs-nog-niet-komen/161084/

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Durashift:

Moet ik (dik) honderd euro uitgeven voor een nieuwe bestuurderskaart, dit najaar, om te voldoen aan de opslageisen (56 dagen historie kunnen tonen) uit de mobility package regeling?

Klopt dit?

Nee, dit klopt niet.

De kosten van de bestuurderskaart zijn voor de werkgever, niet voor de werknemer, zie art. 6, lid 5 TLN CAO Beroepsgoederenvervoer.

Artikel 6 Verplichtingen van de werkgever

5. De kosten van de aanschaf door werknemer van de bestuurderskaart ten behoeve van de digitale tachograaf (1 x per 5 jaar) komen voor rekening van de werkgever.

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ja, Pierre, dat wist ik wel..maar je moet het eerst wel voorschieten, nietwaar.

Het ging mij erom of (eigenlijk iedere chauffeur met een kaart van voor augustus 2023) je dus tussentijds een nieuwe  bestuurderskaart moet aanvragen bij het KIWA omdat je anders niet aan de, straks verplichte, 56 dagen opslag kan voldoen met een oudere kaart met kleinere opslagruimte.

Dit houdt ook in dat ik twee keer, binnen vijf jaar, een bestuurderskaart moet aanschaffen.. Artikel 6, lid 5, rept over 1 x 5 jaar.. dus de tweede keer is voor de chauffeur? (ondanks dat die er niks aan kan doen .. -werkgever ook niet, natuurlijk-

Bij ons hebben we nu (eindelijk) uitlezen via OTA (over the air) dus ik zou ook kunnen zeggen: haal de afgelopen 56 dagen maar op bij de baas middels een bedrijfscontrole. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Het lijkt mij dat een organisatie als de KIWA iedereen toch wel kan informeren dat je een nieuwe kaart moet hebben? Een mailing de deur uit en iedereen weet waar hij of zij aan toe is. 

Maar als je dat te laat doet is er weer een productie en aflever probleem en ben je als gebruiker weer de Sjaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

Ja, Pierre, dat wist ik wel..maar je moet het eerst wel voorschieten, nietwaar.

Het ging mij erom of (eigenlijk iedere chauffeur met een kaart van voor augustus 2023) je dus tussentijds een nieuwe  bestuurderskaart moet aanvragen bij het KIWA omdat je anders niet aan de, straks verplichte, 56 dagen opslag kan voldoen met een oudere kaart met kleinere opslagruimte.

Dit houdt ook in dat ik twee keer, binnen vijf jaar, een bestuurderskaart moet aanschaffen.. Artikel 6, lid 5, rept over 1 x 5 jaar.. dus de tweede keer is voor de chauffeur? (ondanks dat die er niks aan kan doen .. -werkgever ook niet, natuurlijk-

Bij ons hebben we nu (eindelijk) uitlezen via OTA (over the air) dus ik zou ook kunnen zeggen: haal de afgelopen 56 dagen maar op bij de baas middels een bedrijfscontrole. :angel:

Wat een gelul met dat voorschieten. Als je een goede baas hebt regelt hij die nieuwe pas voor je. Enige dat jij hoeft te doen is een pasfoto aanleveren, maar dat zal in de strontbisnis wel anders werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites