Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Truckparking Kanters naar 300 vrachtwagenparkeerplaatsen: ‘Misschien wel 30 euro per overnachting’


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Truckparking Kanters naar 300 vrachtwagenparkeerplaatsen: ‘Misschien wel 30 euro per overnachting’

kanters.png.47f2e7546967fea8ed9000b01e04660b.png

Voorlichting bij Kanters, waar niet iedereen de uitbreiding naar een grotere, beveiligde truckparking ziet zitten

 

MOERDIJK - Goed nieuws voor vrachtwagenchauffeurs op zoek naar een parkeerplaats voor de nacht of de verplichte rust. Het terrein bij wegrestaurant Kanters wordt een beveiligde truckparking. Toch is niet elke chauffeur tevreden: ,,Een mooi verdienmodel, maar ze jagen ons op kosten.’’

 

Het bestaande vrachtwagenparkeerterrein aan de Steenweg gaat op de schop. De oorspronkelijk Spaanse truckparkingexploitant Padrosa heeft het terrein gekocht. Om de omgeving en vooral de gebruikers wegwijs te maken in de plannen, organiseerde Padrosa op maandag een ‘inloopmoment’ bij Kanters.

 

Padrosa

Bij de deur staat Giovanni Anfossi iedereen vriendelijk te woord. ,,Can you understand English?’’ De geboren Italiaan werkt voor Padrosa, een bedrijf dat in heel Europa beveiligde truckparkings ontwikkelt. In Nederland is Moerdijk de eerste. ,,We werken samen met Truck Parking Network Netherlands.’’

 

"We bouwen ook kleine kantoor­ruim­tes voor administra­tie­ve afhandelin­gen."

- Giovanni Anfossi, Padrosa

 

Langs de infoborden toont Anfossi de eerste schetsen. Het terrein krijgt een hekwerk met een gesloten slagboom. Voor de chauffeurs komt er een winkel, sanitaire voorzieningen en een wasruimte. „We bouwen ook kleine kantoorruimtes voor administratieve afhandelingen.” Daarnaast staan een vrachtwagenweegbrug en een controlekamer voor het beveiligingspersoneel op de planning. Een restaurant is niet nodig; dat is Kanters al.

 

Optimale service

Alles is er volgens Anfossi op gericht om vrachtwagenchauffeurs tijdens rusttijden optimale service te bieden op het gebied van eten, ontspanning en sanitaire voorzieningen. Dat het slecht gesteld is met de bestaande parkeerplaatsen, daar willen Alex de Groot en Piet de Klerk uit Moerdijk-dorp wel iets over zeggen. ,,Er zijn nu nauwelijks voorzieningen bij een parkeerplek. Als ze er al zijn, zijn ze van slechte kwaliteit. Vaak is het smerig. Ik heb weleens een douche geweigerd, zo vies was die.”

 

"Ik ben geswitcht naar de heftruck, die parkeer je 's avonds keurig op de plek waar je begonnen bent"

- Piet de Klerk, Ex-vrachtwagenchauffeur uit Moerdijk

 

De Groot is nog altijd trucker, maar kruipt vanwege een verbrijzelde hand voorlopig niet achter het stuur. Collega De Klerk heeft er vorig jaar de brui aan gegeven. ,,Die rij- en rusttijdenwet. Dat je moet gaan zoeken naar een plekje omdat je rijtijd erop zit en je je wagen dan maar parkeert op de vluchtstrook. Ik ben overgestapt op de heftruck, die zet je ‘s avonds netjes terug op de plek waar je begonnen bent.’’

De mannen hoorden eerder over de plannen tijdens de dorpstafel in Moerdijk. Daarbij werd verteld dat er achter en naast het hotel Port of Moerdijk in een tweede fase nog eens 200 vrachtwagenparkeerplaatsen bijkomen. Ondanks de grote behoefte aan dergelijke terreinen in Nederland, uit De Groot zijn scepsis. ,,Ik snap het wel. Die uitbreiding is nodig om het rendabel te maken. Het wordt mooi verkocht met comfort en rust, maar uiteindelijk moet de trucker misschien wel dertig euro per overnachting betalen om in zijn eigen cabine te kunnen slapen. En niet elke transportondernemer staat zijn personeel daarin bij.’’

 

Gevaarlijke stoffen

Hij verwacht dat chauffeurs toch blijven zoeken naar gratis parkeerplekken met het risico beboet te worden. De Groot: „Bovendien zie ik nergens ruimte ingetekend voor gevaarlijk stoffentransport.”

De plannenmakers en de projectmanager van de gemeente Moerdijk horen de verhalen aan. Giovanni Anfossi verzekert een veilige parking met een goede dienstverlening. Op het extra terrein voorziet Padrosa een brandstofpunt en een wasstraat voor vrachtwagens. Mogelijk wordt ook het hotel voor arbeidsmigranten uitgebreid. ,,Noodzakelijk vanwege de warehouses op het logistiek park.’’

 

kanters1.png.4be1bb811a0fe8c6b72b46fc13321c9a.pngTekeningen van de nieuwe situatie waren ook te zien tijdens de voorlichtingsbijeenkomst in wegrestaurant Kanters

bron: Brabants Dagblad

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Padrosa is een Spaans transportbedrijf ,zit aan de E 15 in het plaatsje Llers (afslag 3)

Verder heeft deze firma een bewaakte parking in Marck bij Calais.

Bij Kanters is de eerste parking die men in Nederland ontwikkeld.

Het is zeker dus geen bedrijf dat door heel Europa parkings ontwikkeld (tot nu toe)

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei corydon:

't is gewoon een verdien model. 30 euro per nacht... Weekendje staan is 120 euroos. Er is niks en de buurt. 

Dat ligt er maar net aan welke behoefte je hebt😜🤣

bewerkt door HendrikJansen
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei corydon:

't is gewoon een verdien model. 30 euro per nacht... Weekendje staan is 120 euroos. Er is niks en de buurt. 

 

Inderdaad, die parking met faciliteiten en bewaking word niet zomaar aangelegd natuurlijk. De portier, de bewaking met honden, facilitair onderhoud enz., het zal allemaal ergens van betaald moeten worden.

Er is niks in de buurt zeg jij, maar wat moet er in de buurt zitten dan?

Die bewaakte parkings zijn vrijwel allemaal van alle gemakken voorzien; restaurant, wasmachines, douches, supermarkt, TV/amusementszaal, gratis wifi, wat wil je nog meer? Als je in een weekend dan toch ergens naar toe wil dan loop je naar de bushalte of besteld een taxi. Dat is niks anders als dat je een weekend op een autohof of bij een routier staat, dus ik zie het probleem niet echt.

 

Wat tarieven betreft sla je de plank compleet mis, voor een heel weekend op een bewaakte parkeerplaats staat er meestal een vast bedrag voor, nooit geen 120 euro's
We nemen er even de tarieven van een paar bewaakte parkeerplaatsen bij die ik zelf ken, allemaal voorzien van de benodigde faciliteiten om er een heel weekend door te kunnen brengen.

 

- Dourges (F): 9 tot 14 uur € 37,90. 14 tot 24 uur € 41,90. >24 uur = € 1,50 per uur extra. Weekend 48 uur = € 77,90 (klik>>>)
- Reau (F): < 12 uur € 3,10 per uur. 12 tot 24 uur € 37,20.  10% korting voor weekend. Weekend 48 uur = € 66,96 (klik>>>)

- Valenciennes (F): 8 tot 12 uur 29,80 15 tot 24 uur € 44,90. Weekend 48 uur = € 61,- (klik>>>)
- Smart Autohof Pecica (RO) 2 tot 12 uur € 15,-. Weekend 48 uur = € 39,- (altijd € 5,- korting in het restaurant) (klik>>>)
- A&O Truckstop Lugoj (RO) tot 12 uur € 5,-. Weekend 48 uur € 10,- (klik>>>)

 

Als die 30 euro per nacht, of die paar tientjes extra voor een heel weekend teveel van het goede is, dan ga je met je vrachtje elektronica en 1000 liter brandstof toch gewoon op één of andere vage parking langs de autobaan staan? Een paar pallets handel eruit, links en rechts een paar happen in je zeil of 800 liter brandstof weg en 's ochtends met lege tanks staan, de schade en ellende die je er mee hebt kost heel wat meer. Zelfs op een privé-terrein van een routier sta je tegenwoordig niet meer veilig, ik spreek uit eigen ervaring. ;)

 

bewerkt door Pierre
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei corydon:

Wordt er zo veel gejat? In Nederland. 

Zie in gils in het weekend altijd een paar wagen geparkeerd langs de weg. 


Nederland weet ik niet, alhoewel het wat jaren geleden vaak prijs was langs de gehele route van Venlo tot Rotterdam, ook op de parking bij Gilze.

 

In Frankrijk lijkt het tegenwoordig overal te gebeuren, brandstof jatten, ladingdiefstal. Tot aan complete achterspatborden die 's nachts van de trekker worden geschroefd, je kan het zo gek niet bedenken.

 

Er zijn wel verschillende regio's waar het risico hoger ligt, maar je moet tenslotte ergens gaan staan. Een bewaakte parking biedt uitkomst, een privé-terrein van een restaurant is over het algemeen redelijk veilig maar ook geen garantie. Bij een tankstation langs de autobaan of op zo'n kale parking is haast vragen om problemen.

 

Volgende filmpje is zo'n voorbeeld en is gemaakt op Rekkem, de grens België Frankrijk..
 

 

 

  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Bij de parking van Padrosa in Spanje is het wel  aardig geregeld met ADR voertuigen, zal mij benieuwen  hoe het  of de plannen voor de Moerdijk nog aangepast gaan worden.

 

Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar: ik heb er nooit gestaan, hoewel Bas, mijn werkgever, er destijds twee vaste plaatsen had  ( overigens ook op de CIM in Santa Perpetua de Mogodo ,waar je ook niet met ADR op mocht( Barcelona)

 

Met ADR ,mag je ,volgens Spaanse wetgeving de autoroute niet verlaten, om de parking van Padrosa te bereiken moet je de autoroute verlaten.

Zelfs in het verleden toen je nog vrij moest maken  in La Junquera, bleven de auto, s met ADR op de vluchtstrook van de afrit staan en gingen de chauffeurs te voet naar de douane.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Bij de parking van Padrosa in Spanje is het wel  aardig geregeld met ADR voertuigen, zal mij benieuwen  hoe het  of de plannen voor de Moerdijk nog aangepast gaan worden.

 

Dat valt wel mee: kijk maar eens met Google streat vieuw,er is van alles in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei Pierre:


Nederland weet ik niet, alhoewel het wat jaren geleden vaak prijs was langs de gehele route van Venlo tot Rotterdam, ook op de parking bij Gilze.

 

In Frankrijk lijkt het tegenwoordig overal te gebeuren, brandstof jatten, ladingdiefstal. Tot aan complete achterspatborden die 's nachts van de trekker worden geschroefd, je kan het zo gek niet bedenken.

 

Er zijn wel verschillende regio's waar het risico hoger ligt, maar je moet tenslotte ergens gaan staan. Een bewaakte parking biedt uitkomst, een privé-terrein van een restaurant is over het algemeen redelijk veilig maar ook geen garantie. Bij een tankstation langs de autobaan of op zo'n kale parking is haast vragen om problemen.

 

Volgende filmpje is zo'n voorbeeld en is gemaakt op Rekkem, de grens België Frankrijk..
 

 

 

Dood schoppen niet waard die gasten.

Blijven ook vrolijk verder gaan als de verlichting aan gaat🤔

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei andremast:

Dood schoppen niet waard die gasten.

Blijven ook vrolijk verder gaan als de verlichting aan gaat🤔

 

Je hoort het de laatste tijd weer veel.

 

Ik snap niet dat ze alleen filmen, ik zou de hele parking op stelten zetten als ik het zou zien. En als ze het bij mij zouden proberen moeten ze toch echt hard kunnen lopen.

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei shompie:

 

Je hoort het de laatste tijd weer veel.

 

Ik snap niet dat ze alleen filmen, ik zou de hele parking op stelten zetten als ik het zou zien. En als ze het bij mij zouden proberen moeten ze toch echt hard kunnen lopen.

Ik zou misschien wel herrie maken ,maar uitstappen weet ik zo nog niet,vind mijn gezondheid belangrijker als de lading.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei andremast:

Ik zou misschien wel herrie maken ,maar uitstappen weet ik zo nog niet,vind mijn gezondheid belangrijker als de lading.

 

Ik snap je.

 

Maar ze weten dit ook en worden daarom steeds brutaler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei shompie:

(...) En als ze het bij mij zouden proberen moeten ze toch echt hard kunnen lopen.

 

Natuurlijk... :rolleyes:
Ze staan met 4-5 man die auto leeg te trekken -hoogstwaarschijnlijk ook nog van dat allochtone gajes wat nergens voor terugdeinst- en Shompie zal het daar wel effe op gaan knappen in z'n ééntje...


Gewoon hun gang laten gaan, voor die paar pallets schoenen of speelgoed ga ik mijn leven niet wagen. Maar ik sta dan ook nooit op dat soort parkeerplaatsen..

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:

 

Natuurlijk... :rolleyes:
Ze staan met 4-5 man die auto leeg te trekken -hoogstwaarschijnlijk ook nog van dat allochtone gajes wat nergens voor terugdeinst- en Shompie zal het daar wel effe op gaan knappen in z'n ééntje...


Gewoon hun gang laten gaan, voor die paar pallets schoenen of speelgoed ga ik mijn leven niet wagen. Maar ik sta dan ook nooit op dat soort parkeerplaatsen..

 

Ik had niet anders van je verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei shompie:

 

Ik had niet anders van je verwacht.

 

Kom nou eens een keer met een gefundeerde reactie en uitleg in plaats van dit soort nikszeggende one-liners. Of weet je het nu even niet meer?

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Pierre:

 

Kom nou eens een keer met een gefundeerde reactie en uitleg in plaats van dit soort nikszeggende one-liners. Of weet je het nu even niet meer?

 

Als er een of andere Roemeen mijn tank staat leeg te pompen ga ik verhaal halen ja, en ga niet via een kiertje in het gordijn zitten kijken hoe ze bezig zijn.

 

Daarin verschillen wij  zeker ja.

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

 

1 uur geleden zei shompie:

Als er een of andere Roemeen mijn tank staat leeg te pompen ga ik verhaal halen ja, en ga niet via een kiertje in het gordijn zitten kijken hoe ze bezig zijn.

Daarin verschillen wij zeker ja.

 

Ik denk zelf niet dat wij daarin verschillen, iedereen roept namelijk dat ze de auto uitkomen en met een krikstang hun schedels inslaan zodra men ziet dat er gerotzooid word aan de auto. De realiteit is dat je stijf en radeloos van angst op je bed zit, je begint namelijk helemaal niks in je eentje tegen drie of vier man.

Een mes tussen je ribben en als dank nog een baksteen of een koevoet tegen het voorraam of de cabine geslingerd krijgen. Vraag het anders die chauffeur van de Wit die daar ooit op die bietenparking stond in Gavrelle. Die kan precies vertellen hoe het in zijn werk gaat.

 

Auto starten en hard claxoneren, of wegrijden als ze bezig zijn misschien. Maar ook daar schrikken ze niet van, dat zie je in het filmpje zelf.

Daarnaast gaan ze ook wel zo geraffineerd te werk dat je nagenoeg nooit iets merkt, ik heb het namelijk zelf aan de hand gehad bij de routier in Courthezon, zo hondsbrutaal zijn ze dan ook nog; het privé-terrein stond compleet vol, van alle trailers stonden 's ochtends de deuren open en werkelijk helemaal niemand die iets gemerkt had.

 

Slot op de deur opengeknipt en tot vooraan in de kop over de pallets heen gekropen, getuige de dozen die overal opengesneden waren om te zien wat er in zat. Zowel bij mij als bij mijn collega en nog een paar anderen, niks gemerkt of gevoeld, helemaal niks. Ik was uiteindelijk vijf pallets met handel kwijt, de lege pallets en de folie lagen achter de trailer in het wijnveld.

 

Het gezeik wat je ermee hebt en de tijd die je er mee verliest is even zo vervelend. Politie was om 06.00 ter plekke, twee uur op het politiebureau in Orange gezeten voor een aangifte. Terug naar Courthezon en verder naar de klant in Laudun welke de rest van de inmiddels  incomplete partij niet accepteerde. Dit weer weg moeten zetten bij een collega-transporteur in Garons en een uur of acht verder uiteindelijk zover om weer verder te kunnen met m'n rit.


En als we het dan over de brutaliteit hebben van dit schorem; een collega van mij stond bij "Le Mistral" in Lapalud. Hetzelfde verhaal, iedereen kreeg bezoek van het gilde. Echter werd hij hier 's nachts uit zijn bed geklopt door twee mannen met het verzoek of hij zelf even de deuren van zijn trailer open wilde maken. De deuren klemden een beetje, zij dachten dat die trailer op slot zat..


Courthezon-COLLAGE.jpg.9db2f419413cf5b0ee7c191800485cbc.jpg

bewerkt door Pierre
  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De dieven kunnen ook een vuurwapen bij hebben. 

Ik heb 2 keer gevochten in mij hele leven. Zei altijd tegen mezelf, 

1/3 is sterker dan mij

1/3 is sneller dan mij

1/3 is 't allebei. 

 

Heb al mijn tanden nog😁

  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Pierre:

 

 

Ik denk zelf niet dat wij daarin verschillen, iedereen roept namelijk dat ze de auto uitkomen en met een krikstang hun schedels inslaan zodra men ziet dat er gerotzooid word aan de auto. De realiteit is dat je stijf en radeloos van angst op je bed zit, je begint namelijk helemaal niks in je eentje tegen drie of vier man.

Een mes tussen je ribben en als dank nog een baksteen of een koevoet tegen het voorraam of de cabine geslingerd krijgen. Vraag het anders die chauffeur van de Wit die daar ooit op die bietenparking stond in Gavrelle. Die kan precies vertellen hoe het in zijn werk gaat.

 

Auto starten en hard claxoneren, of wegrijden als ze bezig zijn misschien. Maar ook daar schrikken ze niet van, dat zie je in het filmpje zelf.

Daarnaast gaan ze ook wel zo geraffineerd te werk dat je nagenoeg nooit iets merkt, ik heb het namelijk zelf aan de hand gehad bij de routier in Courthezon, zo hondsbrutaal zijn ze dan ook nog; het privé-terrein stond compleet vol, van alle trailers stonden 's ochtends de deuren open en werkelijk helemaal niemand die iets gemerkt had.

 

Slot op de deur opengeknipt en tot vooraan in de kop over de pallets heen gekropen, getuige de dozen die overal opengesneden waren om te zien wat er in zat. Zowel bij mij als bij mijn collega en nog een paar anderen, niks gemerkt of gevoeld, helemaal niks. Ik was uiteindelijk vijf pallets met handel kwijt, de lege pallets en de folie lagen achter de trailer in het wijnveld.

 

Het gezeik wat je ermee hebt en de tijd die je er mee verliest is even zo vervelend. Politie was om 06.00 ter plekke, twee uur op het politiebureau in Orange gezeten voor een aangifte. Terug naar Courthezon en verder naar de klant in Laudun welke de rest van de inmiddels  incomplete partij niet accepteerde. Dit weer weg moeten zetten bij een collega-transporteur in Garons en een uur of acht verder uiteindelijk zover om weer verder te kunnen met m'n rit.


En als we het dan over de brutaliteit hebben van dit schorem; een collega van mij stond bij "Le Mistral" in Lapalud. Hetzelfde verhaal, iedereen kreeg bezoek van het gilde. Echter werd hij hier 's nachts uit zijn bed geklopt door twee mannen met het verzoek of hij zelf even de deuren van zijn trailer open wilde maken. De deuren klemden een beetje, zij dachten dat die trailer op slot zat..


Courthezon-COLLAGE.jpg.9db2f419413cf5b0ee7c191800485cbc.jpg

 

 

Het is mij nog nooit gebeurd. 

 

En ik kan het mij dus moeilijk voorstellen dat dit mij zou gebeuren terwijl ik in de auto lig. Maar ik slaap dan ook heel licht. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tot je het mee maakt Ron.
Ik dacht ook altijd dat ik dat uurtje tijdens mijn pauze in de late avond dat ik even de ogen dicht deed niet echt sliep.
Tot mijn wekkertje af ging en ik in de tussentijd tussen twee andere wagens stond. Nee deze waren nog niet elektrisch.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei shompie:

Het is mij nog nooit gebeurd. 

En ik kan het mij dus moeilijk voorstellen dat dit mij zou gebeuren terwijl ik in de auto lig. (...)

 

Zo denkt iedereen, mij overkomt zoiets niet. En dat dacht ik ook altijd. Tot ze 's ochtends op je deur staan kloppen.

Je tank leeg, je achterlichten eraf. Of je deuren open. Totaal verrast op zo'n moment of plaats waar je het nou nèt niet had verwacht.

 

Vroeg of laat kom je een keer aan de beurt, die pech overkomt je ook al denk je van niet.  Maar zeggen dat mij dit niet gebeurt is een gevaarlijke uitspraak.  Het enige wat je kan doen is goed nadenken en zorgen dat je zo veilig mogelijk gaat staan. Ze komen naast je staan met een draaiende motor of koeler, trekken jou tank leeg en jij merkt en hoort niets.

 

image.jpeg.1aa9ecf974305c01a6c3f7abe0d0bd0f.jpeg

 

Het hangt er natuurlijk ook veel van af waar je mee onderweg bent en waar je moet staan.

Een zeilenwagen zal sneller de interesse wekken dan een walking floor met 20 ton potgrond, een afgesloten koeler is minder diefstalgevoelig dan een tautliner. Regio Brussel, Parijs of regio Heerenveen. Een kale donkere parking langs de snelweg of het parkeerterrein van een chauffeurscafé, het heeft allemaal een heel andere risicofactor.

 

Dergelijke risico's volledig uitsluiten doe je op een bewaakt parkeerterrein maar dat is niet altijd voorhanden. Werkgevers die te beroerd zijn om die drie tientjes te willen betalen om hun materiaal en hun personeel veilig onder te brengen hebben in mijn beleving nog nooit -of in ieder geval niet genoeg lesgeld betaald. Dat leren ze vanzelf wel als er weer eentje onderweg staat met de deuren open of de gaten in zijn tank en 900 liter brandstof kwijt.

 

tankgat-COLLAGE.jpg.4e898f00d780f0f58aa63427c6992d69.jpg

bewerkt door Pierre
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals ik zei. Ik slaap licht, als er een koeler naast mij kom staan (ook een gewone vrachtwagen) word ik wakker en kijk ik wat er gebeurd.

 

3n ik zeg niet dat het mij niet gebeurd, ik zeg dat ik het mij niet voor kan stellen. En ik blijf erbij, ik laat het niet gebeuren.

 

Maar misschien is dat makkelijk praten, het is mij nog nooit overkomen. Al ben ik echt wel meerdere keren verhaal gaan halen omdat er mensen om mijn auto liepen te schooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

(...) je begint namelijk helemaal niks in je eentje tegen drie of vier man.

Een mes tussen je ribben en als dank nog een baksteen of een koevoet tegen het voorraam of de cabine geslingerd krijgen. Vraag het anders die chauffeur van de Wit die daar ooit op die bietenparking stond in Gavrelle. Die kan precies vertellen hoe het in zijn werk gaat.

 

 
Deze bedoelde ik, dit is zo'n voorbeeld. Exact 6 jaar geleden, 21.00 's avonds, dus gewoon op klaarlichte dag. De gordijnen waren dicht waardoor de indruk ontstond dat de chauffeur nog binnen in het restaurant zat. Totaal verrast door die chauffeur, met alle gevolgen van dien. Je hebt gewoon niets te vertellen, zeker niet als ze met een paar man zijn. Een spiegel kapot, een paar deuken in de cabine en de tank naar de knoppen als resultaat..
 
"Sta ik m'n rust te nemen bij Gravelle (Frankrijk)...kijk een film op m'n laptop in de cabine m'n rechter gordijn al dicht gedaan .sta geparkeerd aan de linkerkant als buitenste auto naast een zandbergje
Het is rond 21h , ik hoor gerommel bij m'n auto kijk links uit m'n raam en in de spiegel zie ik 2 gasten met een ijzeren koevoet en een brok hout staan rommelen bij de tank en een derde persoon komt achter het zandbergje vandaan !! Ze zien me en wijken naar opzij ze zijn gemaskerd de ene zwaait met de ijzeren koevoet in de lucht en de andere met een houten balk , dan pakken ze stenen v d grond en beginnen die richting mij te gooien de eerste steen raakt de cabine bij het slaap gedeelte de 2e steen komt tegen het portier ...en de 3e steen raakt m'n spiegel die bungelt er naast dacht eerst dat die door m'n zijruit naar binnen zou komen ...ik sta perplext wat gebeurt er hier ..ze druipen af en rijden weg in een blauwe auto merk zou het niet weten dacht aan een Renault Twingo de achterklep stond open geen kenteken te zien ..wel kleine plastic vaatjes in de achter bak . Terwijl ik uitstapt komt er een chauffeurs aanlopen om de hoek die pools hoogte kwam nemen daar hij een steen zag vliegen door de lucht en een hoop kabaal hoorde .
De diesel tank is beschadigd 2 kleine gaatjes zo'n 15 a 20cm van de onderkant vandaan ....daar sta je dan verbouwereerd."

dewit1-COLLAGE.jpg.5264aaf672e6852caab2ee4a66f36005.jpg



 
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden