[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ervaringen naar jullie 1e vrachtwagen

MB93

Vraag

Hallo

Ik ben op zoek naar ervaringen omtrent je eigen vrachtwagen aankopen of leasen als startende chauffeur.

Hebben jullie gekozen voor kopen of leasen? Ik huur nog op dit moment.

Welke gegevens vragen de bank? Hoe moeilijk doen ze hierover?

Ik ben onlangs op Mytrucks terecht gekomen en het ziet ernaar uit dat ze starters accepteren: tweedehands vrachtwagen.

Iemand die ze kent en er ervaring mee heeft?

Thanx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
Op 26-6-2024 om 09:13 zei MB93:

Hallo

Ik ben op zoek naar ervaringen omtrent je eigen vrachtwagen aankopen of leasen als startende chauffeur.

Hebben jullie gekozen voor kopen of leasen? Ik huur nog op dit moment.

Welke gegevens vragen de bank? Hoe moeilijk doen ze hierover?

Ik ben onlangs op Mytrucks terecht gekomen en het ziet ernaar uit dat ze starters accepteren: tweedehands vrachtwagen.

Iemand die ze kent en er ervaring mee heeft?

Thanx

Ik heb mijn eerste vrachtwagen ´cash´ afgerekend. Als je de mogelijkheid hebt om dat te doen moet je dat doen. Zorg in ieder geval dat je 20.000 euro hebt om de eerste tijd door te komen. Minder kan maar het maakt je kwetsbaar. Reken op 15.000 altijd! Opdrachtgevers hebben niet altijd een goede betalingsmoraal. Als je leased dan moet je rekenen dat je al twee termijnen moet afrekenen én je diesel voordat je je eerste factuur krijgt. Ik had daar niet zon last van want geen financiering en mijn klanten waar ik zondag de rekening naar stuur zijn dinsdag betaald.

MyTrucks is duur, veel te duur. Ik heb daar een aanvraag gedaan voor mijn nieuwe combinatie met daarin meegenomen een hele fikse aanbetaling maar ik viel van mijn stoel van verbazing. Mijn idee: Ga naar een truckdealer en vraag om een jong gebruikte of een nieuwe en laat dat uitrekenen. Als je het toch niet kunt betalen dan kun je beter nieuw pakken en vergeet ff de witte sturen, bull-bars en de lampen.  Men verlangt een wel een aanbetaling maar volgens mij is dat bij MYTruck ook.

Ik zie nu dat je al aan de gang bent en huurt. Dan lopen je betalingen al en als het goed is heb je alles op de rit. Dan weet je wat je kunt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites