[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dat lees je niet in Nederland....

corydon

Recommended Posts

• Forumlid

En daarom werkt de doodstraf in Amerika ook zo goed (NOT).

Er zitten in Amerika procentueel de meeste mensen gevangen per 100.000 inwoners vast. (629 per 100.000)
Zelfs in China zijn er minder 

Die hele doodstraf is een farce en moest gewoon verboden blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
25 minuten geleden zei Marotrans:

Nederland is meer van de softe aanpak, daarom zijn hier ook totaal geen problemen qua drugs, criminaliteit, verdraagzaamheid etc. etc..

Werkt super! :rolleyes::rolleyes:

Zolang er veel geld mee gemoeid is zal criminaliteit blijven bestaan ongeacht welke straf je er aan hangt. Dat het niet zo soft hoeft heb je wel gelijk in, water en brood is voldoende in plaats van het 5 steren hotel wat ze nu krijgen.

Wat betreft de doodstraf, die mogen ze van mij per direct weer invoeren voor vergrijpen richting vrouwen, kinderen en bejaarden in welke vorm dan ook. En dan niet eerst jaren in de cel laten zitten maar direct uitvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
1 uur geleden zei Ylse:

En daarom werkt de doodstraf in Amerika ook zo goed (NOT).

Die hele doodstraf is een farce en moest gewoon verboden blijven.

Gasten die medemensen om niets invalide slaan of niet van meisjes en vrouwen af kunnen blijven mogen 'm van mij hebben hoor! Geen medelijden mee...

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei albertvv:

Wat betreft de doodstraf, die mogen ze van mij per direct weer invoeren voor vergrijpen richting vrouwen, kinderen en bejaarden in welke vorm dan ook. En dan niet eerst jaren in de cel laten zitten maar direct uitvoeren.

Wat een goed idee. De politie wordt toch al als onfeilbaar gezien, mochten ze het een keer mishebben sturen we gewoon een speciale excuustruus naar het graf van een onterecht veroordeelde (niet)moordenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Het punt is natuurlijk de bepaling en het zeker zijn dat iemand 100% schuldig is.

Maar als iemand vind dat hij over het leven van een ander kan/mag beschikken, dan vind ik dat de gemeenschap over dat van hem mag beschikken. Ik heb dus geen probleem met de uitvoer van de doodstraf.

En ja, mensen die zich aan kinderen en vrouwen vergrijpen, daar zouden we ook voor moeten zorgen dat de dader het niet weer kan doen....

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
2 uur geleden zei Eeweep:

Wat een goed idee. De politie wordt toch al als onfeilbaar gezien, mochten ze het een keer mishebben sturen we gewoon een speciale excuustruus naar het graf van een onterecht veroordeelde (niet)moordenaar.

Die sturen we immers ook naar slachtoffers van veroordeelde en bestrafte recidivisten, onderweg zijn ze toch al! 🙄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 minuten geleden zei Marotrans:

Die sturen we immers ook naar slachtoffers van veroordeelde en bestrafte recidivisten, onderweg zijn ze toch al! 🙄

Kijk eens aan, je gaat er dus ook al van uit dat die excuustruus dan nodig zal zijn. Het verschil met een staat die meerdere keren in de fout gaat en een recidivist is, dat de laatste, tenzij het de overheid zelf is, bestraft wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
44 minuten geleden zei Marotrans:

Nee hoor, wat mij betreft is die truus niet nodig.

Het is heel simpel: waar rook is is vuur, blijf je uit de rook brand je zeker je handen niet.

Lekker simpel gedacht.

Je zal maar net op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn en het is *POEF* einde van je leven omdat je in verband wordt gebracht met iets wat je niet gedaan hebt.

Daarnaast zijn niet al je mede aardklootbewoners even aardig en kunnen je dus zomaar beschuldigen van iets wat je niet gedaan hebt. En het is BYE BYE Marotrans. Of wie dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Marotrans:

Precies: simpel, net wat je zegt (en ik zei).

Ver wegblijven van die praktijken, kun.je er nooit aan gelinkt worden 😎

ben niet helemaal eens met deze uitspraak, er gebeuren dingen buiten jou om , en dan wordt je van bed gelicht en spendeert 2 dagen op een politie bureau.

het was omdat diens dochter spijt kreeg van haar verhaal ( die ze moest vertellen van haar moeder )

anders was het wel einde oefening voor deze man, en had vrouwlief vrij spel... inmiddels een ex....

zijn dochter was zijn alles... maar toch wist ze haar om te praten...

hoe raar een balletje kan rollen,....

het is nooit echt zwart en wit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
19 minuten geleden zei tiny:

ben niet helemaal eens met deze uitspraak, er gebeuren dingen buiten jou om , en dan wordt je van bed gelicht en spendeert 2 dagen op een politie bureau.

het was omdat diens dochter spijt kreeg van haar verhaal ( die ze moest vertellen van haar moeder )

anders was het wel einde oefening voor deze man, en had vrouwlief vrij spel... inmiddels een ex....

zijn dochter was zijn alles... maar toch wist ze haar om te praten...

hoe raar een balletje kan rollen,....

Dit bedoel ik dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
1 uur geleden zei tiny:

Dat klopt ook wel Tiny, elke 'zaak' staat op zich natuurlijk en zeker niet iedereen hoeft meteen maar 'opgeruimd te worden' 

Maar beroepscriminelen en - verkrachters mogen wat mij betreft meteen op de stoel wil ik maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
14 uur geleden zei Eeweep:

Daar heb je ons links geweten weer. Daar kon je op wachten. Afknallen die noord Afrikanen die oude vrouwtjes beroven. Niet alleen noord Afrikanen trouwens hoor, anders ben ik weer een racist. Ook Finnen, Belgen en ja, zelfs Nederlanders.

• Like 5
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Vlgns de overigens "beschaafde" Noren, verdient er eentje die levenslang een verblijf op staatskosten heeft verkregen, ook wel een kogel. Schuldvraag is beantwoord, geen reden tot twijfel: hij IS de dader. Door zijn doen zijn er 77 mensen omgekomen op 22 juli 2011.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei Murphy:

Vlgns de overigens "beschaafde" Noren, verdient er eentje die levenslang een verblijf op staatskosten heeft verkregen, ook wel een kogel. Schuldvraag is beantwoord, geen reden tot twijfel: hij IS de dader. Door zijn doen zijn er 77 mensen omgekomen op 22 juli 2011.

Dat is dan ook precies waarom we een rechtsstaat hebben: rechters weten hoe ze hun onderbuikgevoelens in bedwang kunnen houden. Ook zijn er meerdere mogelijkheden om tegen hun uitspraken in beroep te gaan, laat je rechtspraak over aan leken, dan regeert de verontwaardiging. Mensen doodmaken, anders dan uit zelfverdediging of in oorlogssituaties, zou je als beschaafd mens niet moeten willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
12 uur geleden zei matthieu:

Daar heb je ons links geweten weer. Daar kon je op wachten. Afknallen die noord Afrikanen die oude vrouwtjes beroven. Niet alleen noord Afrikanen trouwens hoor, anders ben ik weer een racist. Ook Finnen, Belgen en ja, zelfs Nederlanders.

Gôh, wat ben je weer een èchte vent! Afknallen nog wel. En je dekt je zo lekker in om maar geen racist te zijn, met een compleet willekeurige volgorde van bevolkingsgroepen. Ik zou bijna zeggen: huichelaar. Niet alleen jij hoor, maar ook andere groepen huichelaars, anders denken ze weer dat ik jou persoonlijk aanval. En ik zeg het natuurlijk ook bijna, niet helemaal.

bewerkt door Eeweep
italics
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

En dan toch....

In Noorwegen hebben we ook gewone burgers in de rechtbank. De lagere rechtbanken hebben naast "beroeps" rechters, ook leken rechters. Dat kunnen schoolmeesters zijn, buschauffeurs, schilders, dokters....

Dit is juist om de onderbuik gevoelens in diezelfde rechtspraak te combineren. Zou het strafrecht bv 1 mnd gevangenis voorschruiven, de onderbuik gevoelens kunnen daar zo 2 mnd van maken. Als de maatschappij wezenlijk anders denkt dan strikt juridisch, kan die maatschappilijke gevoelens uiteindelijk een andere straf, of zelfs vrijspraak eisen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 minuten geleden zei Murphy:

En dan toch....

In Noorwegen hebben we ook gewone burgers in de rechtbank. De lagere rechtbanken hebben naast "beroeps" rechters, ook leken rechters. Dat kunnen schoolmeesters zijn, buschauffeurs, schilders, dokters....

Dit is juist om de onderbuik gevoelens in diezelfde rechtspraak te combineren. Zou het strafrecht bv 1 mnd gevangenis voorschruiven, de onderbuik gevoelens kunnen daar zo 2 mnd van maken. Als de maatschappij wezenlijk anders denkt dan strikt juridisch, kan die maatschappilijke gevoelens uiteindelijk een andere straf, of zelfs vrijspraak eisen.

Ja, zoiets hebben ze in, ik dacht, Nieuw-Zeeland ook. Op zich niet een heel slecht idee, hoewel je er natuurlijk voor moet waken dat minderheden wel gewoon binnen de wet hun afwijkingen moeten mogen houden. Anders krijg je, mijns inziens, wel een heel saai land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Eeweep:

Gôh, wat ben je weer een èchte vent! Afknallen nog wel. En je dekt je zo lekker in om maar geen racist te zijn, met een compleet willekeurige volgorde van bevolkingsgroepen. Ik zou bijna zeggen: huichelaar. Niet alleen jij hoor, maar ook andere groepen huichelaars, anders denken ze weer dat ik jou persoonlijk aanval. En ik zeg het natuurlijk ook bijna, niet helemaal.

En dat alles onder m'n eigen naam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites