Forumlid roadtrain Geplaatst 20 juli Forumlid Share Geplaatst 20 juli (bewerkt) Totmtom beëindigd eenzijdig Lifetime abonnement😡 kreeg deze e-mail: kan de tekst niet goed plakken masr komt er op neer dat men de ingebouwde Sim niet meer kan/wil ondersteunen en dan maar abbonnement van 19,90 moet nemen. beetje jammer…… 20 juli bewerkt door roadtrain Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Pierre Geplaatst 20 juli Forumlid Share Geplaatst 20 juli 1 uur geleden zei roadtrain: Totmtom beëindigd eenzijdig Lifetime abonnement😡 (...) maar komt er op neer dat men de ingebouwde Sim niet meer kan/wil ondersteunen en dan maar abonnement van 19,90 moet nemen. Die mail kreeg ik ook, inderdaad heel jammer. Ergens was dit wel te verwachten, -ik weet niet exact waar- maar ergens heb ik eens gelezen dat die live-traffic service ook een keer zijn einde kende. Volgens mij ging dat tot 2025 als ik me niet vergis. Of misschien ben ik in de war met life-time updates die tot 2025 gingen, wat eigenlijk niet zo life-time is als wordt gesuggereerd. Dat duurt eigenlijk net zo lang tot die productlijn voorgoed aan zijn einde komt, en dat is in ons geval met de 6250 eigenlijk al een tijdje zo. Misschien tijd voor iets nieuws dus, al weet ik nog niet wat. Nu heb ik -vanwege eerder disfunctioneren van mijn apparaat- een paar accounts bij TomTom. Ik weet niet of die betaalde traffic-service op het apparaat geïnstalleerd word, of dat dit op naam/ account functioneert. Dan zou ik voor ieder account een apart moeten betalen, mocht ik willen switchen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Ylse Geplaatst 20 juli Forumlid Share Geplaatst 20 juli Ik denk dat het probleem zit in het uitfaseren van de 2g en 3g netwerken. Providers zetten die netwerken uit omdat ze verouderd zijn. Als jouw TomTom op 1 van die netwerken zit kan er dus ook geen data meer verzonden worden. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 20 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 20 juli 34 minuten geleden zei Ylse: Ik denk dat het probleem zit in het uitfaseren van de 2g en 3g netwerken. Providers zetten die netwerken uit omdat ze verouderd zijn. Als jouw TomTom op 1 van die netwerken zit kan er dus ook geen data meer verzonden worden. Dat denk ik dus ook. ze zouden dus ook (tegen eenmalige betaling) nieuw Sim kunnen leveren…. Dit systeem is ook niet meer leverbaar. de nieuwere ben je al afhankelijk van externe verbinding met internet. Ik ben hier persoonlijk niet zo een voorstander van. Gaat ook weer van je eigen data verbruik af. Toen ik m kocht was het Incl Lifetime updates (de Lifetime van het apparaat!) hoop dat ze iig wel de kaarten blijven updaten…. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Pierre Geplaatst 20 juli Forumlid Share Geplaatst 20 juli Ik heb er werkelijk totaal geen verstand van. Corne64 is op dit forum de expert op alles binnen het gebied van navigatiesystemen, die kan er vast meer over vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Ylse Geplaatst 20 juli Forumlid Share Geplaatst 20 juli Ik heb een aantal jaar gelden Sygic truck lifetime gekocht. Echter na 3 jaar mag je gewoon gaan betalen voor de kaartupdates. En ergens snap ik het wel maar noem het dan gewoon anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Pierre Geplaatst 20 juli Forumlid Share Geplaatst 20 juli (bewerkt) 23 minuten geleden zei roadtrain: (...)Toen ik m kocht was het Incl Lifetime updates (de Lifetime van het apparaat!) hoop dat ze iig wel de kaarten blijven updaten…. Dat is ijdele hoop vrees ik. Wat ik eerder al aanhaalde; ergens heb ik een keer gelezen dat die zogenaamde life-time updates niet helemaal 'life-time' zijn zoals wij dat bedoelen met levenslang. Life-time betekend hier in principe niets anders dan economische levensduur. Het heeft ook niet enkel en alleen met de levensduur van het apparaat zelf te maken, of de hardware nog compatibel is met nieuwe kaart -en softwaretechnologieën maar ook of updates nog beschikbaar worden gesteld door TomTom zelf. In principe bepalen zij zelf de 'economische levensduur'. Wat niet vreemd is om te kunnen blijven fabriceren en verkopen. De 6250 zelf was al een hele tijd nergens meer verkrijgbaar, het definitieve einde van het tijdperk 6250 komt wel in zicht volgens mij. Hoe jammer ook... 20 juli bewerkt door Pierre Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 20 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 20 juli Voor de kaartupdates is ruimte genoeg…. De rest afwachten maar. voor mezelf had het mooi geweest tot oktober 2025💪🏻🤪 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 20 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 20 juli 53 minuten geleden zei Ylse: Ik heb een aantal jaar gelden Sygic truck lifetime gekocht. Echter na 3 jaar mag je gewoon gaan betalen voor de kaartupdates. En ergens snap ik het wel maar noem het dan gewoon anders. Sygic is nu 7 dagen op proef en daarna betalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 20 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 20 juli (bewerkt) Bij onze vorig jaar gekochte camper zat een snooper. Kan ook niet meer geupdate worden. Ben nog steeds het meest blij met TomTom omdat je dan “uitgezoomd” kan laten staan voor goed overzicht tot je doel. anderen geprobeerd maar hebben dat niet. behalve Google maps maar die heeft weer geen mogelijkheid om voertuig afmeting in te stellen. 20 juli bewerkt door roadtrain Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid volvofh12 Geplaatst 20 juli Forumlid Share Geplaatst 20 juli 1 uur geleden zei roadtrain: Dat denk ik dus ook. ze zouden dus ook (tegen eenmalige betaling) nieuw Sim kunnen leveren….. Dat ligt niet aan de Sim, maar aan de modem die er in zit en geen 4/5g ondersteunt. Een nieuwe sim in een oude Nokia levert ook geen 4/5g op. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 20 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 20 juli 1 uur geleden zei volvofh12: Dat ligt niet aan de Sim, maar aan de modem die er in zit en geen 4/5g ondersteunt. Een nieuwe sim in een oude Nokia levert ook geen 4/5g op. Je hebt gelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Duct-Ape Geplaatst 20 juli Forumlid Share Geplaatst 20 juli Hier inderdaad hetzelfde met de TomTom. Die lijkt de weg toch het beste te weten en dan is die 20 euro weer snel "terug verdiend". Sygic gebruik ik ook af en toe, maar die is toch minder handig met weg afsluitingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Showfeur Geplaatst 21 juli Forumlid Share Geplaatst 21 juli (bewerkt) Ik heb nog geen bericht gekregen van TomTom, over mijn Go6250 Maar als ik het goed begrijp wordt alleen de SIM niet meer ondersteund, en moet je connecten dmv bluetooth met je GSM Over de kaartupdates wordt niks gezegd. Maar geen enkele nieuwe TomTom beschikt nog een ingebouwde SIM card, lees ik Dus ook een nieuw model, kun je enkel verbinden met de bluetooth van je GSM voor Live Traffic Misschien is dit een aardige opvolger: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tomtom-go-expert-7-plus-wereld-1768428.html Ook een nadeel is dat de flits meldingen maar 1 jaar gratis zijn, terwijl dit eerder ook lifetime was. Kijk het nog ff aan tot het zover is, want op zich doet de Go6250 het wel goed, maar ik vind hem wel behoorlijk traag. Een sneller model zou wel lekker zijn. 21 juli bewerkt door Showfeur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 22 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 22 juli Wel frappant dat als je op de knop voor meer informatie klikt dat je dan meteen in de winkel komt om 19,95 af te tikken……… (dat gaan we dus nog maar even niet doen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Pierre Geplaatst 22 juli Forumlid Share Geplaatst 22 juli 1 uur geleden zei roadtrain: Wel frappant dat als je op de knop voor meer informatie klikt dat je dan meteen in de winkel komt om 19,95 af te tikken……… (dat gaan we dus nog maar even niet doen) Aan die paar tientjes voor een heel jaar zal het bij mij niet liggen, ik zit echter met een heel andere vraag. Blijft voor die € 19,95 alles bij het oude -zoals het nu is-, dus alle services via de ingebouwde Sim. Of moet ik nu ook gaan betalen om via de Bluetooth-verbinding van mijn smartphone Traffic en Services te ontvangen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 22 juli Forumlid Share Geplaatst 22 juli Gaat via de data van je telefoon, dus wel extra kosten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 22 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 22 juli 3 uur geleden zei Pierre: Aan die paar tientjes voor een heel jaar zal het bij mij niet liggen, ik zit echter met een heel andere vraag. Blijft voor die € 19,95 alles bij het oude -zoals het nu is-, dus alle services via de ingebouwde Sim. Of moet ik nu ook gaan betalen om via de Bluetooth-verbinding van mijn smartphone Traffic en Services te ontvangen? Nee de ingebouwde Sim ontvangt straks niet meer….. dus nu “moet” je je gsm permanent via Bluetooth koppelen aan je TomTom en dan voor 19,95 heb je alles weer werkend. Zoals steenhaas al zegt kost dat wel (uit je eigen bundel) data. de nieuwere TomToms werken al een tijdje zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Pierre Geplaatst 22 juli Forumlid Share Geplaatst 22 juli 41 minuten geleden zei roadtrain: Nee de ingebouwde Sim ontvangt straks niet meer….. (...) de nieuwere TomToms werken al een tijdje zo. Zo lang het navigeren zelf nog kan geloof ik het allemaal wel met die extra services. Vertragingen en files vind ik op Google Maps ook terug. Ik kijk de kat nog maar effe uit de boom... 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corne64 Geplaatst 22 juli Forumlid Share Geplaatst 22 juli (bewerkt) Op 20-7-2024 om 10:13 zei Ylse: Ik denk dat het probleem zit in het uitfaseren van de 2g en 3g netwerken. Providers zetten die netwerken uit omdat ze verouderd zijn. Als jouw TomTom op 1 van die netwerken zit kan er dus ook geen data meer verzonden worden. Dit schijnt het enige juiste antwoord te zijn. heb er op het beta forum een vraag over gesteld, maar daar niet echt een duidelijk antwoord op gekregen. Vodafone gaat voor het eind van het jaar zijn G2 netwerk uitschakelen. In tomtom,s zitten vodafone sim kaarten 22 juli bewerkt door corne64 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corne64 Geplaatst 22 juli Forumlid Share Geplaatst 22 juli Op 20-7-2024 om 11:04 zei Ylse: Ik heb een aantal jaar gelden Sygic truck lifetime gekocht. Echter na 3 jaar mag je gewoon gaan betalen voor de kaartupdates. En ergens snap ik het wel maar noem het dan gewoon anders. Bij mij werken die kaart updates nog wel. Er is trouwens een site van sygic waar je de gratis beta versie voor Android kunt downloaden en die je dus icm met alle services kunt gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corne64 Geplaatst 22 juli Forumlid Share Geplaatst 22 juli 6 uur geleden zei Pierre: Aan die paar tientjes voor een heel jaar zal het bij mij niet liggen, ik zit echter met een heel andere vraag. Blijft voor die € 19,95 alles bij het oude -zoals het nu is-, dus alle services via de ingebouwde Sim. Of moet ik nu ook gaan betalen om via de Bluetooth-verbinding van mijn smartphone Traffic en Services te ontvangen? Een beetje fatsoenlijk gsm abbo beschikt momenteel over genoeg data toegang toch? Ik geloof dat je tomtom nog geen 50mb per maand gebruikt als je via je gsm data verbinding traffic binnen haalt. Het enige nare is dat die hotspot verbinding niet altijd automatisch verbind als je met je gsm buiten de auto geweest bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Pierre Geplaatst 22 juli Forumlid Share Geplaatst 22 juli 1 uur geleden zei corne64: Een beetje fatsoenlijk gsm abbo beschikt momenteel over genoeg data toegang toch? Ik geloof dat je tomtom nog geen 50mb per maand gebruikt als je via je gsm data verbinding traffic binnen haalt. Het enige nare is dat die hotspot verbinding niet altijd automatisch verbind als je met je gsm buiten de auto geweest bent. Dat die TomTom nagenoeg niks gebruikt dat geloof ik. Maar wanneer ik mijn telefoon als hotspot gebruik zijn er volgens mij ook allerlei andere apps die data gebruiken voor updates etc. Daarnaast, als ik mijn telefoon als hotspot gebruik en bijvoorbeeld radio luister via Bluetooth, werkt dan die traffic-informatie op mijn TomTom ook tegelijk via Bluetooth, of gaat liggen storen op elkaar? Verbeter me als ik het mis heb, ik ben wat dat betreft totaal een leek op dat gebied. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 22 juli Forumlid Share Geplaatst 22 juli Het begrip hotspot is in mijn beleving je telefoon inzetten als WiFi (modem) poort voor communicatie met een ander apparaat dat WiFi (internet) nodig heeft. Blutooth is zonder hotspot werkend. Dus de internetverbinding blijft op de telefoon in stand en van daaruit wordt het via Bluetooth verzonden naar het apparaat met bluetooth. Als de TT Go 6250 ook over een WiFi poort beschikt, dan zou je dus de TT via de hotspot kunnen laten werken en de radio via de Bluetooth laten zenden. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 23 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 23 juli De Go6250 heeft WiFi….. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts