Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×
  • 0

@HIT stelde deze vraag


HendrikJansen

Vraag

  • Forumlid

Aangezien ik niet kan reageren in het forumdeel waar @HIT  Deze vraag stelde , dan maar zo. 
 

Ik vind hier niet zoveel van, afgezien dat filmer teveel beren op de weg ziet.  3,50 mtr past op 1 rijstrook. En die mag je ook volledig benutten.   Op plaatsen waar een rijstrook maar 3,00 meter breed is zoals bij Zwolle  zou ik niet adviseren om met dit geheel in te gaan halen. 
 

Deze man haalt hier echt niet onveilig in. De vrachtwagen die op de vluchtstrook gaat rijden doet dit uit eigen beweging en totaal onnodig vind ik. Mocht er wel een auto met pech op die vluchtstrook staan behoren ook de chauffeurs die rechts rijden daarop te anticiperen. 

 

 

A88F8FB0-25B7-46E8-AB3E-A0BA0D579DEC.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik vind hier ook echt helemaal niks van. Al begrijp ik niet wat zo’n man bezielt om daar in te gaan halen. Blijf er lekker achter zitten met zo’n rare vracht. 
 

Hij zal snel van de weg af willen. En dat snap ik dan wel weer…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Ik vind hier ook echt helemaal niks van. Al begrijp ik niet wat zo’n man bezielt om daar in te gaan halen. Blijf er lekker achter zitten met zo’n rare vracht. 
 

Hij zal snel van de weg af willen. En dat snap ik dan wel weer…

 Ik snap hem wel. 

  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei HendrikJansen:

 Ik snap hem wel. 


Als hij er achter blijft dan ziet hij niet wat er eventueel op de vluchtstrook staat. Ik denk dat je daarop doelt. 
Maar in no-time zit hij op deze manier weer achter de volgende te hangen die hem het zicht ontneemt. Kan hij die weer gaan inhalen. 
 

Met zulke vrachtjes rijd je maar beter voorop. Gewoon de cruisecontrol een paar tandjes terug. Dat rijdt zoveel relaxter en veiliger. 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
55 minuten geleden zei RobNiat:


Als hij er achter blijft dan ziet hij niet wat er eventueel op de vluchtstrook staat. Ik denk dat je daarop doelt. 
Maar in no-time zit hij op deze manier weer achter de volgende te hangen die hem het zicht ontneemt. Kan hij die weer gaan inhalen. 
 

Met zulke vrachtjes rijd je maar beter voorop. Gewoon de cruisecontrol een paar tandjes terug. Dat rijdt zoveel relaxter en veiliger. 

Wat denk je van volgas en alles wat je iet voorbij gaat ga je voorbij. Zeker inNL binnenkomend vanaf Venlo is dat 80 kmh vreselijk. En als je dan weet hoe de snelweg eruit ziet  ga je er met plezier voorbij. 

bewerkt door HendrikJansen
  • Verward 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 uur geleden zei HendrikJansen:

Wat denk je van volgas en alles wat je iet voorbij gaat ga je voorbij. Zeker inNL binnenkomend vanaf Venlo is dat 80 kmh vreselijk. En als je dan weet hoe de snelweg eruit ziet  ga je er met plezier voorbij. 

 

 

Alles aan deze auto straalt uit dat deze man maar wat doet. Een ontheffing heeft deze man nog nooit van dichtbij gezien wan die is heel duidelijk over je plaats op de weg.

 

 

Maar dat weet Alberto ook. Ik denk niet dat zijn baasje staat te juichen als ze hem zo filmen

 

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 5-10-2024 om 20:43 zei HendrikJansen:

 Ik snap hem wel. 


wijsheid komt met de jaren.
 

 

Waarbij ik niet wil zeggen dat ik ben uitgeleerd. 🫣
 

bewerkt door lientje
  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei lientje:


wijsheid komt met de jaren.
 

 

Waarbij ik niet wil zeggen dat ik ben uitgeleerd. 🫣
 

 

Hij is nog steeds aan het nadenken over wat hij hierop nu moet antwoorden 🙈

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. 

 

Barre gaander met een dikke kraan erop op links.

 

Proffesioneel!!🤣🤣🤣

En jij hebt nooit ingehaald terwijl je dat officieel  niet mocht? 

bewerkt door HendrikJansen
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei HendrikJansen:

En jij hebt nooit ingehaald terwijl je dat officieel  niet mocht? 

 

Ik heb zeker wel ingehaald terwijl het niet mocht. Maar zeker niet zo breed als deze man was. Je weet wel, wat jij dus normaal vind.

 

Het gaat om de mentaliteit, schijt aan alles en iedereen en vooral schijt aan regels. Maar dat is normaal voor jou, regels door de overheid, die zijn er om te onderdrukken toch 🤣🤣🤣

 

Een ding weet ik zeker, als jou baasje jou zo tegenkomt op internet krijg je misschien nog een kans. Maar dan ben je wel klaar, hoe een topper jij ook bent.

 

 

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei roadtrain:

Want 80 is veel te langzaam🙀

 

Klopt, dit is idd een snelheid gebasseerd op een zeer oude techniek.

De moderne vrachtauto kan het zelfs met 100 nog makkelijk bij remmen.

De oudjes (oldtimer auto's) rijden zoiezo wat voorzichtiger en langzamer.

 

Groet Ron (heeft een loodsje vol met oldtimers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei ayla:

Klopt, dit is idd een snelheid gebasseerd op een zeer oude techniek.

De moderne vrachtauto kan het zelfs met 100 nog makkelijk bij remmen.

De oudjes (oldtimer auto's) rijden zoiezo wat voorzichtiger en langzamer.

 

Groet Ron (heeft een loodsje vol met oldtimers)

 

Gaaf man, met 3.5 meter breed met 100 over de derde baan....

  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei ayla:

Klopt, dit is idd een snelheid gebasseerd op een zeer oude techniek.

De moderne vrachtauto kan het zelfs met 100 nog makkelijk bij remmen.

De oudjes (oldtimer auto's) rijden zoiezo wat voorzichtiger en langzamer.

 

Groet Ron (heeft een loodsje vol met oldtimers)

Dat zal best maar vergeleken met andere landen zijn “we” hier gemiddeld wel wat zwaarder……

En dan nog zijn er regelmatig (om wat voor reden/oorzaak) dan ook kop staart botsingen waar de vrachtwagen toch net niet hard genoeg kon remmen. 
Denk dat in druk Nederland 80-84 hard genoeg is. Geen bekeuringen en per uur betaald🤪

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ die kop-staart botsingen zie je in andere landen ook, ook daar waar minder gewicht meegezeuld wordt. In mijn opinie zijn dit soort botsingen toch nog steeds te weinig opletten en te weinig afstand houden (ja, daar maakt ieder zich weleens schuldig aan...).

En daarbij zijn er landen die meer meezeulen, zelfs door de bergen (kijk maar eens naar Scandinavie).

 

Ik denk dat 90 of zelfs 100 makkelijk haalbaar is, mede ook door het kleinere verschil met het andere verkeer.

Maar het belangrijkste is toch de verbeterde techniek van remmen.

 

En dat aantal uren werken, zal echt niet minder worden.

Bekeuringen zullen hetzelfde blijven, of minder. De snelheid gaat omhoog en dus het percentage van enkele kilometers wordt kleiner, dus minder kosten voor de betaler.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Stel, dan mag je straks 90..,…

dat is voor een bepaalde categorie “chauffeurs” dan ook weer niet hard genoeg.  
denk dat Nederland te druk is hier voor en de beperkte lange afstanden die hier zijn amper winst op zullen leveren. 

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei ayla:

 

En daarbij zijn er landen die meer meezeulen, zelfs door de bergen (kijk maar eens naar Scandinavie


Ehhh… Welke bergen in Zweden, Denemarken en Finland?

 

En vijftig ton is de max in Noorwegen. “In de bergen”. Net als bij ons. Maar daar kun je niet hard. Al zou je het willen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei roadtrain:

Stel, dan mag je straks 90..,…

dat is voor een bepaalde categorie “chauffeurs” dan ook weer niet hard genoeg.  
denk dat Nederland te druk is hier voor en de beperkte lange afstanden die hier zijn amper winst op zullen leveren. 

 

 

Daar gaat het bij "sommige" chauffeurs niet om 😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 9-10-2024 om 12:34 zei ayla:

^^ die kop-staart botsingen zie je in andere landen ook, ook daar waar minder gewicht meegezeuld wordt. In mijn opinie zijn dit soort botsingen toch nog steeds te weinig opletten en te weinig afstand houden (ja, daar maakt ieder zich weleens schuldig aan...).

Niet opletten en met een massa van 50 ton een kop-staartbotsing veroorzaken bij 100 km/h heeft wel een veel grotere impact (letterlijk) dan dat je dat bij 80 km/h doet.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Eeweep:

Niet opletten en met een massa van 50 ton een kop-staartbotsing veroorzaken bij 100 km/h heeft wel een veel grotere impact (letterlijk) dan dat je dat bij 80 km/h doet.

Dat klopt Eeweep, maar tegenwoordig hebben we ook meer sensoren en betere remmen.
Of eigenlijk, bij 60 km/h is de impact nog kleiner dan bij 80 km/h.
Zulen we gewoon maar 60 km/h gaan rijden....??

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei RobNiat:


Ehhh… Welke bergen in Zweden, Denemarken en Finland?

 

En vijftig ton is de max in Noorwegen. “In de bergen”. Net als bij ons. Maar daar kun je niet hard. Al zou je het willen. 

Tsjah Rob, ik weet er zijn in andere landen nog hogere bergen, maar zelfs in dat kleine stukje Scandinavie waar ik ben geweest, heb ik al langere en steilere afdalingen gezien dan we hier in NL maar tekenen kunnen.
En voor zover ik weet, mag je in Zweden en Finland wat zwaarder wegen dan 50 ton.

Of zijn die auto's met 2 trailers ook begrenst op 50 ton?

En ja, ons wegennetwerk hier in NL, is idd iets beter dan dat in Noorwegen.

 

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De hele grote combinaties zijn route gebonden in Scandinavië. Als het niet kan dan mag het ook niet. Dus ze laten je echt niet met een combi van zestig ton of meer “door de bergen” rijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet juist.

LZV combi's mogen op steeds meer wegen rijden hier.

Oost west (ga je echt wat klimmetjes krijgen) maar ook in noord Noorwegen waar wel degelijk hele lange klimmers zitten.

De meeste LZV's mogen tegenwoordig al zonder poespas eromheen 60ton zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden