[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

zwaar ongeluk Duitsland


Gast Bonny

Recommended Posts

globe.pngGiftige Säure auf der Autobahn

Bei einem Unfall am Kirchheimer Dreieck auf der A 7 hat ein Tanklastzug am Freitag einen Teil seiner gefährlichen Ladung verloren, was zu einer Vollsperrung zwischen Fulda und Kassel führte. Der Fahrer war betrunken.

Niederaula/Fulda - Ein Verkehrschaos löste ein betrunkener Lastwagenfahrer mit einem Gefahrguttransport aus, als er auf einer Autobahn in Hessen verunglückte. Der mit 23.000 Litern ätzender Propionsäure beladene Tanklastzug kam am Kirchheimer Dreieck von der Fahrbahn ab und prallte gegen eine Betonwand. Dabei kippte der Auflieger um und eine geringe Menge Säure trat aus.

Der Unfall an dem wichtigen Autobahn-Knoten zwischen Frankfurt, Würzburg, Fulda und Kassel löste ein Verkehrschaos aus. Die Autobahn 7 von Fulda nach Kassel wurde in Richtung Norden ab dem osthessischen Niederaula voll gesperrt. Ebenso durfte die Autobahn 5 von Frankfurt nach Bad Hersfeld, die auf die A 7 stößt, ab Alsfeld-Ost nicht befahren werden, wie die Polizei in Fulda mitteilte. Auf den umliegenden Bundesstraßen brach der Verkehr zusammen. Noch am späten Abend stauten sich die Autos nach Angaben der Polizei wegen der schwierigen Bergungsarbeiten auf insgesamt 90 Kilometern Länge.

Schwierige Bergung

Die Feuerwehr richtete auf der Gegenfahrbahn eine Pumpstation ein, um die Säure umzufüllen. Dafür mussten zwei der vier Fahrstreifen in Richtung Süden gesperrt werden, wodurch es auch dort zu Verkehrsbehinderungen kam. Am späten Abend wurde ein Kran an die Unfallstelle gebracht, der den umgekippten Laster aufrichten sollte.

Kurz vor dem Unfall hatten mehrere Autofahrer die Polizei angerufen und berichtet, auf der Autobahn sei ein Tanklastzug in Schlangenlinien unterwegs. Die Beamten kamen jedoch nicht mehr rechtzeitig, um den Unfall zu verhindern. Die Propionsäure war den Angaben zufolge für die Futtermittelherstellung bestimmt. Die Dämpfe des stark ätzenden Stoffes reizt die Augen und Atmungsorgane. Der durch den Unfall entstandene Sachschaden wurde auf mindestens 120.000 Euro geschätzt. Ein Alkoholtest ergab bei dem unverletzt gebliebenen 32-jährigen Fahrer mehr als zwei Promille.

Dies war bereits das zweite Mal innerhalb weniger Tage, dass ein betrunkener Lastwagenfahrer mit einem Gefahrguttransport auf einer Autobahn in Hessen verunglückt. Erst am vergangenen Montag hatte ein betrunkener Lastwagenfahrer auf der Autobahn bei Alsfeld einen Unfall mit seinem Gefahrguttransporter verursacht. Der Mann hatte kurz vor Grünberg in Mittelhessen die Kontrolle über seinen Sattelzug verloren, der Transporter kippte um und legte sich quer über alle drei Fahrstreifen. Der Lastzug hatte unter anderem zwei Fässer mit ätzender Natronlauge geladen. Die Autobahn nach Frankfurt wurde für zehn Stunden gesperrt, der Verkehr staute sich auf fast 30Kilometern. Der 57 Jahre alten Fahrer, der mit leichten Verletzungen davon kam, wurde ein Atemalkoholwert von 2,3 Promille gemessen. (jg/dpa)

Om 21 uur had ik mijn neef aan de telefoon, hij stond al vanaf vanmiddag 14 uur in de file bij dit ongeluk en ze zeiden dat het nog wel tot middernacht zou kunnen duren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, propionzuur ruikt niet erg lekker.......... Een tranentrekkend produkt is het. Deze stof reageert op vocht en aangezien je ogen en keel nat zijn is het een "naar" product. Ook is het kort geleden ineens brandbaar geworden.

Maar wat een EIKEL deze "collega" :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij komen daar veel en daar is altijd wel wat aan de hand. En de omringende B wegen zijn allemaal verboden voor vrachtverkeer dus veel opties om om te rijden zijn er niet.

Erg onverantwoord weer allemaal.

Klopt dat zei mijn neef ook, er werdt ze ook geadviseerd om gewoon in de file teblijven wachten..... Hij moest nog allemaal andere ritten doen maar die hebben ze toch maar aan een collega gegeven.... Hij baalde als een stekker....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een collega van mij stond in die file in de late namiddag, ik kreeg telefoon van hem om 20u en hij zei:

Ik sta hier al een paar uur stil en zeer zelden rijden we een beetje maar ik ben er bijna, ik moet nog 14km tot aan het bedrijf waar ik moet lossen dus dat valt nog mee en zal zo lang niet meer duren.

Vanochtend kreeg ik opnieuw telefoon met de boodschap: Rij maar naar xxx want ik kom niet. Huh?! Ja, weet je om hoe laat ik daar was? Om 03u en toen moest ik nog lossen!!! :mad: ik heb 7u gedaan over 14km en nu ben ik nog steeds op de terug weg, daarna volgde een hoop gevloek aan de telefoon. :p

Wel jammer want we hadden vandaag beide ADR examen, hij kon er dus niet bij zijn en het volgende examen is pas in september...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

01.30 was mijn neef weer uit de file en heeft dus 11,5 uur in de file gestaan. Zelf vond hij het niet leuk natuurlijk maar vond het erger voor ouders met kinderen die ook al die tijd in de file hebben gestaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:mad: ik heb 7u gedaan over 14km en nu ben ik nog steeds op de terug weg, daarna volgde een hoop gevloek aan de telefoon. :p

Wel jammer want we hadden vandaag beide ADR examen, hij kon er dus niet bij zijn en het volgende examen is pas in september...

Ik zou het erop wagen om er een zaak van te maken en de veroorzaker van dit ongeval te dagen voor alle kosten. Lijkt mij een sterke zaak aangezien hij dronken achter het stuur gekropen is.

Kan hij de rest van z'n carriere terugdenken aan dit grapje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

dat terugvorderen lukt nooit want die kosten kan niemand opbrengen als iedereen hem aanklaagt , maar meteen rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven.

en dat moeten ze ook bij iedereen doen die gedronken heeft en rijdt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zag zojuist nog een bericht op tv.

Het duurde tot vanmiddag eerdat het verkeer weer normaal vooruit ging.

Het was een truck van Peter Hempt, dat bedrijf is hier bij mij 5 km vandaan.

Ik hoop niet dat ik die kl,,,t... nog ken ook.

Als ik iets ervaar over zijn hopelijk verdiende straf laat ik het weten.

Wat een Klojo Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb er ook in gestaan hoorde het net op tyd kon via b27 naar bad hersfeld en hoorde niks op de radio over file op de a4 richting kassel dus vol goede moed op weg vanaf Hunfeld.Nadat ik bij bad hersfeld de a4 oprij gaan de eerste 5km als een speer,maar de volgende 5 tot aan kircheimer dreieck doe ik dan anderhalf uur.Denk je ik kom vanavond nog thuis dus niet.

Ik wil deze kl..tzak dus hartelijk danken voor het vergallen van mijn weekend en hoop oprecht dat ze je voor een jaartje of 10 vastzetten en je rijbewijs nooooooooooooooooooit meer terug geven:kill:Barf

VERDANTE ASCHLOCH

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er drijgt deze Chauffeur een zware straf, zijn baan is ie kwijt en zijn Rijbewijs waarschijnlijk ook voor altijd. Hij had uiteidelijk, via bloedonderzoek, een alcoholpercentage van """"""" 2,7 Promille """"""""""

Blijkt dus een zeer regelmatige :D drinker te zijn

Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden