[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2e server


Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi allen.

Zoals het nu lijkt zitten Wilbert en ik Zaterdag in de auto onderweg om een 2e server aan te schaffen..

Ik hoor nu sommigen al denken: Wat moeten ze met een 2e server ????

Wel, we gaan die naast de huidige server laten lopen.

Het is de bedoeling dat op server A, de webserver komt te draaien en op server B, de database...

Dat betekend dat het forum nog iets sneller zou moeten worden.

Ook gaan we dan crossbackups automatisch laten uitvoeren..

Hetgeen inhoud dat er regelmatig een backup van server A op server B wordt gezet en een backup van server B op server A.

Mocht dan ooit 1 van de servers het begeven, dan is het een eitje om alles in no time weer aan de gang te krijgen op de andere server zonder dataverlies.

Aangezien we al dik over de 100 gieg dataverkeer per maand heen gaan en we toch dataverkeer moesten bijkopen, is het voordeliger om dan maar een 2e server te plaatsen, dan krijgen we die databundel er bij.

door deze opzet van servers moeten we een uptime kunnen halen van ruim 98% op jaarbasis.

Die 2 % speling houden we als safety maar aan...aangezien we ook wel eens aan het werk zijn en het bij eventuele calamiteit ff kan duren voor er iemand kan ingrijpen. En natuurlijk kan het datacenter ook wel eens een power failure hebben..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hahahaha... gaat wel goed hoor Bonnetje... het forum zal hoe dan ook draaien en groeien...:D

Ik heb net 44 leden verwijderd die 0 berichten hadden en voor 1 januarie niet meer zijn geweest... en slechts 190 van alle leden zijn na 1 januarie niet meer geweest, die gaat ik binnenkort ook maar eens aanschrijven.

Het betekend dat we ruim 1900 leden hebben die na 1 januarie zijn geweest. Dus de groei zit er in en dan is uitbreiding een logisch gevolg.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurinopstand

Freddy errug goed bezig. Mooie techniek. Wat voor merk servers heb je en werk je met loadbalancing. Welk datacenter zit het CF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Freddy errug goed bezig. Mooie techniek. Wat voor merk servers heb je en werk je met loadbalancing. Welk datacenter zit het CF.

pfff... wat ja weer moeilijk op de late avond...:D.. merk server die nu draait is de HP Proliant G3 ... (wat er bij komt weet ik morgen pas). loadbalancing is denk ik niet nodig, daar database en webserver apart van mekaar gaan lopen. En CF-server staat nu in Groningen in het datacenter op zernike complex.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff... wat ja weer moeilijk op de late avond...:D.. merk server die nu draait is de HP Proliant G3 ... (wat er bij komt weet ik morgen pas). loadbalancing is denk ik niet nodig, daar database en webserver apart van mekaar gaan lopen. En CF-server staat nu in Groningen in het datacenter op zernike complex.

--== Freddy ==--

kijk daar steekt een mens nou wat van op:Dkun je met dat ding ook gras maaien?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Goed bezig heren..... maar wat kost dit wel niet...en hebben jullie hier nog een potje voor?? Anders moeten we maar weer collecteren.

Ik heb vakantie hoor.;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk daar steekt een mens nou wat van op:Dkun je met dat ding ook gras maaien?:D

Prima zelfs, ff de koelers een kwart slag draaien en de sprietjes vliegen je tuin uit... MAAAAAAAAAAAAAAR.. ik vertel niet wat ie nog meer kan, dan durf je Frank dr wel uit te zetten.. moet maar niet..:D.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima zelfs, ff de koelers een kwart slag draaien en de sprietjes vliegen je tuin uit... MAAAAAAAAAAAAAAR.. ik vertel niet wat ie nog meer kan, dan durf je Frank dr wel uit te zetten.. moet maar niet..:D.

--== Freddy ==--

oehhhhhhhhhhhhhh nu maak je me nieuwsgierig:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden