[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hoe chauffeur worden?


Sanderman

Vraag

  • Forumlid

Hallo allen,

Even een korte introductie van mijzelf.

Ik ben dus zoals mijn nickname al verraad Sander en man. Ik ben 27 jaren jong/oud en woonachtig in drenthe. Ik werk nu ongeveer 7 jaar in electronica/ict branche en heb het daar wel een beetje gezien. Ik heb een lichte managerfobie opgelopen, je kent ze wel die types die veel lullen precies weten hoe alles moet, maar zelf geen klap uitvoeren. De laatste 1,5 jaar ben ik nu werkzaam als storingsmonteur voor een bedrijf in betaalautomaten. Het werk boeit me niet echt meer en het enige echt leuke is de 100.000 km per jaar die ik van klant naar klant rij en de avond/nacht diensten.

Dus toen dacht ik waarom wordt ik eigenlijk geen chauffeur. Maar dan loop ik tegen het volgende probleem, ik heb alleen een rijbewijs B.

Zijn er bedrijven waar ik met een baangarantie alle benodigde rijbewijzen en andere papieren kan halen? Het liefste zou ik in de avond/nacht rijden. Maar het belangrijkste is eerst natuurlijk de papieren.

Alle tips zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Hoi Sanderman.

Welkom hier op het CF.

Antwoord op je vraag. Het beste is om het zelf te halen. Als je dat financieel lukt! Zoniet dan kan je het via een uitzendburo doen. Let wel dan moet je wel een bepaalde tijd voor hun werken. Ook zijn er bedrijven waar je het kan halen maar dan ook moet je voor hun een x aantal jaren werken. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Bert-Vossie

Welkom Sander op het CF.:tu:

Dat van die alleen avond/nachtdiensten zal moeilijk worden.

Je mag namelijk niet constant die diensten draaien,omdat daar een wettelijke maximum aan verbonden is.

Dus je zou ook overdag moeten gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Welkom Sander op het CF.:tu:

Dat van die alleen avond/nachtdiensten zal moeilijk worden.

Je mag namelijk niet constant die diensten draaien,omdat daar een wettelijke maximum aan verbonden is.

Dus je zou ook overdag moeten gaan werken.

Welkom Sander!

Zoals gezegd, er zijn bedrijven die het voor je willen betalen, mits je een geschiktheidstest doorstaan hebt. Hetzelfde geldt voor uitzendbureaus. Kies hierbij wel een bekend, liefst op transport gericht uitzendbureau.

Alleen in de nacht werken is in principe niet toegestaan, maar de praktijk leert dat het binnen NL nog best redelijk veel gedaan wordt.

Maar de eerste stap blijft je papieren halen, en dat zal wel enige tijd kosten nog ;)

Hoe dan ook: Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zou het idd zeker zelf proberen te halen...dan heb je de luxe om te kiezen welk werk je gaat doen.... maar idd, als het je financieel lukt.

Overigens kun je een aardig stuk van de belasting aftrekken, dus per definitie is het niet eens achterlijk veel geld wat je kwijt bent (er van uitgaande dat je alles een beetje vlot haalt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

welkom sander op het cf :tu:

Ook ik geef jou het advies om,als het mogelijk is, je opleiding uit eigen zak te betalen.

ik zelf heb hier ook voor gekozen en het is aftrekbaar van de belasting.

Heel veel succes en hou ons op de hoogten.

Gr lion.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo wat een reacties al. Zelf alles betalen gaat hem niet worden en uitzendburo's liever niet. (ja ik weet het, ik ben soms kieskeurig maar ik wil ook niet over 1 nacht ijs) Ik zou het liefst via een transportbedrijf de papieren halen, waarbij ik dan wel een x aantal jaar aan dat bedrijf vast zit. Sowieso heb ik er niet veel zin in elk half jaar een andere werkgever te hebben en het geeft natuurlijk een stukje zekerheid 2 kanten op. De werkgever weet dat ik niet zo snel weg zal lopen en een werkgever investeerd in mij dus zal hij die investering ook terug willen verdienen.

Welkom Sander op het CF.:tu:

Dat van die alleen avond/nachtdiensten zal moeilijk worden.

Je mag namelijk niet constant die diensten draaien,omdat daar een wettelijke maximum aan verbonden is.

Dus je zou ook overdag moeten gaan werken.

Waarom mag je niet alleen maar avond/nacht werken dan? Is dat algemeen, of alleen voor de transportsector i.v.m. rijtijden ofzo? Want als je gaat oberen in een restaurant dat om 16.00 's middags open gaat werk je ook alleen maar in de avond/nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker

hoi

je kunt misschien een paar jaar gaan sparen of een lening afsluiten

dan zit je nergens aan vast

ik heb de massel gehad dat ik het zelf kon betalen en heb mijn laatste rijbewijs 7 maart 2007 gehaald en ja dan heb je de keus om een bedrijf te zoeken die je leuk lijkt

gr geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

He nog 1, ik kom ook uit de IT, en heb het daar ook allemaal gehad, al die bureaucratie... en eigenwijze projectmanagers die nergens verstand van hebben.

Ik ben nu bezig via Randstad om mijn papieren te halen, CCVB-verkeer is inmiddels binnen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
hoi

je kunt misschien een paar jaar gaan sparen of een lening afsluiten

dan zit je nergens aan vast

ik heb de massel gehad dat ik het zelf kon betalen en heb mijn laatste rijbewijs 7 maart 2007 gehaald en ja dan heb je de keus om een bedrijf te zoeken die je leuk lijkt

gr geert

Nee, hij moet niet gaan sparen, Gewoon naar http://www.maakjezelfonmisbaar.nl/Trucks%20on%20tour/Ga%20rijden! gaan en dan jezelf inschrijven voor de voorlichtingsavond!

Dan krijg je aan het einde van de avond een gesprek, en als je door bent krijg je een geschiktheidstest, ben je daar door dan krijg je een code om een leerbedrijf te vinden...

En dan kan het allemaal beginnen!

Ik heb het ook zo gedaan, en ik krijg als het goed is binnenkort te horen wanneer ik met mijn C-Rijbewijs kan beginnen... Ben al wel aan het werk bij het bedrijf! Dus werkend leren, en het is in de meeste gevallen gratis, maximaal 10% betaal je maar!

Hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd!

Groetjes Rowenna:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
hoi

je kunt misschien een paar jaar gaan sparen of een lening afsluiten

dan zit je nergens aan vast

ik heb de massel gehad dat ik het zelf kon betalen en heb mijn laatste rijbewijs 7 maart 2007 gehaald en ja dan heb je de keus om een bedrijf te zoeken die je leuk lijkt

gr geert

Behalve aan de bank!!!!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nee, hij moet niet gaan sparen, Gewoon naar http://www.maakjezelfonmisbaar.nl/Trucks%20on%20tour/Ga%20rijden! gaan en dan jezelf inschrijven voor de voorlichtingsavond!

Dan krijg je aan het einde van de avond een gesprek, en als je door bent krijg je een geschiktheidstest, ben je daar door dan krijg je een code om een leerbedrijf te vinden...

En dan kan het allemaal beginnen!

Ik heb het ook zo gedaan, en ik krijg als het goed is binnenkort te horen wanneer ik met mijn C-Rijbewijs kan beginnen... Ben al wel aan het werk bij het bedrijf! Dus werkend leren, en het is in de meeste gevallen gratis, maximaal 10% betaal je maar!

Hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd!

Groetjes Rowenna:tu:

Zo heb ik mijn papieren ook gehaald en het is mij super bevallen. Uiteindelijk zelf een bedrijf gevonden waar ik aan het werk ben gekomen (ik zat in de eerste lichting en alle meewerkende bedrijven die voor mij interresant waren zaten in het zuiden) en het enige wat ik moest beloven is dat ik tot november 2008 daar in dienst blijf (in mijn geval 1.5 jaar maar da was niet erg). In mei 2007 begonnen met opleiding en alles eind jullie binnen. En het heeft mijn geen rooie cent gekost.

Ik raad het je ten zeerste aan om daar te informeren. Als jij laat zien dat je wilt zijn zij heel makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Probeer Heisterkamp eens zou ik zeggen, daar ben ik ook begonnen met de opleiding.

Succes!!

Probeer het inderdaad eens bij Heisterkamp. Als het allemaal wil lukken kun je daar misschien wel nachtkoppels gaan doen. En...Heisterkamp is naar mijn mening een prima bedrijf om voor te werken.

Lees ook eens dit topic: http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=7455 kun je een idee opdoen hoe het in zijn werk gaat via VTL en Heisterkamp.

In ieder geval succes :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden