[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Olieprijs daalt fiks


mark

Recommended Posts

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

wordt dat als provoceren opgevat?:confused: Nee ik wil graag weten waarom deze heer schrijft wat hij schrijft. Zal hij vast een goede reden voor hebben. Maar iemand die hier zo zijn mening verkondigd (zeurmiep o.a.) mag mij wel uitleggen waarom hij dat doet. Wie provoceert nu???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Angelique is dus géén zeurmiep.

Zij is gewoon erg betrokken en soms schiet ze wel eens door.

Geen punt toch!

En we blijven wel lief tegen elkaar a.u.b.

En, Sjoeke.

Provoceren heeft ook geen zin.

Kunnen we weer on Topic?

Rest wordt verwijderd.

Dit begrijp ik ff niet. Er wordt een bericht verwijderd, waar ik het wel enigszins mee eens bent, maar je quote het bericht nog wel.

Dan heeft het volgens mij ook geen nut om het te verwijderen.

Of zie ik dit verkeerd ?????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wordt dat als provoceren opgevat?:confused: Nee ik wil graag weten waarom deze heer schrijft wat hij schrijft. Zal hij vast een goede reden voor hebben. Maar iemand die hier zo zijn mening verkondigd (zeurmiep o.a.) mag mij wel uitleggen waarom hij dat doet. Wie provoceert nu???????

misschien jij wel???

kijk anders gewoon even hoe je een nickname kan veranderen.

maar diesel is dus duur? ga even in engeland of noorwegen tanken.

en weet je wat ze er daar aan doen? ze passen de vrachtprijzen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien jij wel???

kijk anders gewoon even hoe je een nickname kan veranderen.

ook jij met je niet al te postitieve inslag mag je nader verklaren:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eigenlijk ben ik het wel eens met Sjoeke... ben ook wel erg benieuwd naar die insteek waarom het dan wel niet duurder mag worden....Laat mij dan ook maar provoceren als je dat zo wilt noemen...

Ik vind het op zn zachtst gezegd ook wel een vreemde opmerking..is die nu geplaatst om de knuppel in een hoenderhok te gooien of zit er een andere gedachte achter..ben ook wel erg benieuwd

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast frankie
misschien jij wel???

kijk anders gewoon even hoe je een nickname kan veranderen.

sjoeke zit helemaal niet te provoceren. jij daarintegen bent aardig persoonlijk aan het doen door abs een zeurmiep te noemen. dan zul je er ook niks op tegen hebben dat ik jou een kwal vind????

of provoceer ik nu ook????

en over namen veranderen, begint dat gezeik nu weer????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je wil rijden moet je gewoon betalen.....

Ik wil niet zonodig, maar ik MOET naar mijn werk rijden zonder reiskostenvergoeding.

Kan je vertellen dat het tanken (benzine) een aardige aanslag op je budget is.

Beetje kortzichtige opmerkingen van jouw kant....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sjoeke, kijk even op pagina 1, waar je mij quote, en hoe je mij nickname schrijft.

@freddy, duurder of goedkoper zal het altijd blijven worden. en voor mij persoonlijk mag het gratis worden. maar dat is de insteek niet. die prijzen worden bepaald door vraag en aanbod, en wisselkoersen, zoals ik in me eerder posting al aangaf. en als je die goed leest, kan je zien dat het nu nog helemaal niet zo duur is. dit door het weg vallen van de dollar tegenover de euro.

de brandstofprijzen worden bepaald door vraag en aanbod. en aan de andere kant van de wereld gaat men nu ook auto rijden. en dan zijn er niet een paar, maar een paar miljoen.

er zat van mijn kant helemaal geen idee achter om een knuppel in het hoederhok te gooien.

groenten/vlees/brood en alle etenswaren zijn de laatste tijd flink duurder geworden. dat komt ook door vraag en aanbod, en de supermarkt rekent die prijzen gewoon door aan de consument. maar in het transport blijft dat blijkbaar een moeilijk iets.

@frankie. ik maakte abs voor niks uit. wel opletten he.

@algemeen. benzine is zo duur, dat het 2x zo duur is als "vroeger", vroeger liep een auto 1 op 10, en tegenwoordig 1 op 20.

"vroeger" had een gezin 1 auto, en tegenwoordig is 2-3 "normaal"

kijk dan ook nog even naar hoeveel men vroeger reed, en naar hoeveel er tegenwoordig gereden word?

je kan toch niet stellen dat benzine duur is? want anders zou men toch wel minder auto's gaan rijden, dan wel minder kilometers??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o ja je nickname (????) verkeerd geschreven, maar dat had je me ook op een andere manier kunnen laten weten, ipv hier een topic zodanig te verpesten. Dus omdat ik jou naam verkeerd schrijf geeft jou dat de reden om hier zo te gaan zagen? Gek dat ook andere mensen zich aan jou posts ergeren, en die hebben je naam niet eens genoemd.

Errug kinderachtig zoals vandaag al eens geopperd. En dan wil ik je er ook even op wijzen dat jou niet gevraagd werd waarom zo gepost werd maar aan iemand anders.

Jij gaat nu verklaren waarom een ander gezegd heeft wat ie zei. Vreemd,vreemd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hey stelletje verschrikkelijke oude wijven!!!! Dit onderwerp ging over de dalende diesel prijs..

Danzij jullie is het dus weer een wellus nietus topick geworden, doe dat lekker in de huiskamer....

Hou je gemak of doe het in een hiervoor speciaal opengesteld forumdeel, sommigen lijken soms wel echte "forumrelnichten"!

(wie de schoen past trekke hem aan :rolleyes: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Benzine morgen -1 ct

Diesel morgen -2 ct

(En heel vreemd; die gas zat toch aan de brandstofprijs vast? Die blijft dus stabiel terwijl diesel nu op twee dagen al 5ct zakte....)

OK, ga ik morgen weer tanken!

Moet hem wel vol houden met die bio-diesel bacteriën!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je wil rijden moet je gewoon betalen.....

Ik zal maar niet hardop zeggen wat ik van jouw mening vind , dan vliegt ie er nl vanaf.

ER ZIJN MENSEN DIE MOETEN DAGELIJKS VER RIJDEN OM DAAR TE KOMEN WAAR ZE HET GELD VERDIENEN OM HUN GEZIN TE KUNNEN VERZORGEN:

DUS LET EVEN OP EN DENK NA VOORDAT JE REAGEERD:

Een dalende olieprijs is een essentiele bijdrage dat de koopkracht van de bevolking niet te ver daald.

Alles wat wij insparen kost anderen weer veel geld.

Ook de goedkopere transportbedrijven zijn hard nodig. Die chauffeurs hebben ook een gezin om te verzorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 juli 2008

Olieprijs zakt onder 130 dollar

De olieprijs is donderdag onder de grens van 130 dollar gezakt. Een vat ruwe Texaanse olie kostte donderdag enkele uren na sluiting van de Europese beurzen 129,40 dollar. De prijs van een vat ruwe olie is sinds dinsdag al meer dan 12 procent gedaald. Voordat de daling werd ingezet, kostte een vat (van 159 liter) nog meer dan 147 dollar. [/url]

Dat is dus uit mijn hoofd ongeveer 12 a 13%. En de diesel is maar liefst 3 cent goedkoper geworden! Het lijkt mij dat er dus ook snel een cent of 14 vanaf moet. Andersom - als de olieprijs stijgt - merk je dat de volgende dag al. En voor de volle mep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is dus uit mijn hoofd ongeveer 12 a 13%. En de diesel is maar liefst 3 cent goedkoper geworden! Het lijkt mij dat er dus ook snel een cent of 14 vanaf moet. Andersom - als de olieprijs stijgt - merk je dat de volgende dag al. En voor de volle mep.

De prijs van een liter benzine gaat vaak op en neer. De oorzaak hiervan is met name de sterk schommelende inkoopprijs van de basisbrandstof. Wat veel mensen niet weten, is dat de benzineprijs niet rechtstreeks gekoppeld is aan de prijs van ruwe olie maar aan de internationale marktprijs voor benzineproducten (of in het geval van diesel, aan dieselproducten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wil niet zonodig, maar ik MOET naar mijn werk rijden zonder reiskostenvergoeding.

Kan je vertellen dat het tanken (benzine) een aardige aanslag op je budget is.

Beetje kortzichtige opmerkingen van jouw kant....

jammer joh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zal maar niet hardop zeggen wat ik van jouw mening vind , dan vliegt ie er nl vanaf.

ER ZIJN MENSEN DIE MOETEN DAGELIJKS VER RIJDEN OM DAAR TE KOMEN WAAR ZE HET GELD VERDIENEN OM HUN GEZIN TE KUNNEN VERZORGEN:

DUS LET EVEN OP EN DENK NA VOORDAT JE REAGEERD:

Een dalende olieprijs is een essentiele bijdrage dat de koopkracht van de bevolking niet te ver daald.

Alles wat wij insparen kost anderen weer veel geld.

Ook de goedkopere transportbedrijven zijn hard nodig. Die chauffeurs hebben ook een gezin om te verzorgen.

ohohoh, wat hebben we het allemaal toch slecht.

3x per jaar op vakantie, 2a3 auto's voor de deur, miljoenen aan vuurwerk per jaar de lucht in, alles willen hebben,maar de benzine is toch zóóóó DUUR.

En over goedkope transport bedrijfjes: moet je ze horen klagen over de bak en in de restaurants, als iedereen voor weinig werkt wordt het nooit beter.

Ze rijden wel de prijs kapot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

ik ben blij dat de olie prijs daalt mischien kunnen we dan weer eens voor 40 eurie je eigen tank van de luxe wagen vol krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tussen de prijs van een vat olie vandaag, en de prijs van brandstof aan de pomp zit een gemiddelde vertraging van 2 maanden. En dat is ook vrij logisch, gezien het raffineren en transporteren van het goedje tank je nu van vaten die een tijd terug voor een hogere prijs gekocht zijn.

Toch blijf ik bij mijn standpunt dat het aan het eind van het jaar 200$ per vat gaat kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maar diesel is dus duur? ga even in engeland of noorwegen tanken.

en weet je wat ze er daar aan doen? ze passen de vrachtprijzen aan.

Het blijft echter niet alleen bij het duurder worden van Brandstoffen ALLEEN.

En dat schijnen niet veel mensen in te (willen) zien, doordat de Brandstoffen duurder worden zullen transportbedrijven de kosten daarvan doorberekenen aan hun klant. Die op zijn beurt OOK weer zijn kosten doorberekend aan zijn klanten ... uiteindelijk is het de Eindconsument die voor dit alles opdraait en FLINK.

In het kort wil ik eigenlijk zeggen dat die hoge olie-prijs doorwerkt in alles (bijna alles) wat wij in de winkel kopen MAAR ook de energie die wij thuis verbruiken (gas / elektra) ... juist door die hoge olie-prijs wordt alles dus in no-time at all flink duurder!!!

Regeringen zouden dit dus m.i. moeten dimmen en dat kunnen ze dus met accijnsverlagingen en de tussenhandelaren (op de beurs die oa in optie's en dergelijke handelen) aan te pakken die de prijs aan het opdrijven zijn. Want het is niet alleen vraag & aanbod wat de olie op dit moment in prijs opdrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden