[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brief ontvangen (Duitsland)


Wuppie

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

Ik heb pas een brief ontvangen van Landkreis Cloppenburg. Ik heb een snelheidsovertreding gemaakt van 24 km. Het is fout, ik weet het! Alleen begrijp ik nietzo goed wat ik ermee moet? Ze vragen om hem terug te sturen met naam, adres enz. En onderaan staat : Bent u de bestuurder? Ik;Ja.. en de andere vraag is : Geeft u de beschuldiging toe? Ja of Nee? Nou, ik geef toe dat ik te hard reed. Maar hangen hier nog conseqenties aan of krijg nu alleen een geldboete?Er staat in he stukje ambtelijke taal zoiets als dat ik een automatische data kom te staan. Wat moet ik nu hier van denken?

Wuppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Punt op het rijbewijs, en het kan zijn dat jij een rijverbod krijgt voor een maand in duitsland.

heb dit zelf ook aan de hand gehad alleen ik heb gelijk betaald aan de heren politzei.

Kreeg 5 weken later 2 enveloppen thuis gestuurd met de boeten die ik moest betalen.

Daar stond bij dat ik 1 punt op het rijbewijs kreeg en gelukkig geen rijverbod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zoals lionneke al zei.

je gegevens invullen en terug sturen.

komt er over ongeveer 2-3 weken nog n brief met daarin de boete en t aantal punten( en evt. n rijontzegging voor n bepaalde tijd).

of er n conseqenties aan zit als je toegeeft schuldig te zijn weet ik zo niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben 1 maand geleden onderweg op n bundesstrasse aangehouden met 89km/h oppe teller. Ik kreeg 6km korrektie en moest 50 euro betalen (omdat t n aaneengesloten overtreding van 4min was) plus 25euro administratiekosten. Heb ter plekke betaald en kreeg later de brief waar alles instond en ook dat ik 1 punt rijker was!! Dus ook mijn advies luid: gewoon invullen en betalen want je moet nog vaak genoeg Duitsland in (helaas voor sommigen!) gr DTM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet druk over maken. Gewoon invullen. Omdat je meer dan 15 of 20 km te hard reed zit die brief er bij. Wanneer je verder niet voor andere grove overtredingen te boek staat daar, kost het je misschien een keer 40 of 50 euro en misschien 1 punt. Thats all

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ik nu ga zeggen,zijn heel veel mensen,het niet mee eens!!!

ik zou gewoon niets doen!!

laat die duitsers het bekijken,met hun eeuwige briefwisselingen.

nog nooit iets teruggestuurd in een vreemde taal:rolleyes:

en verleden week nog aangehouden...nix probleem!!

of lekker een brief terugschrijven in het nederlands(met extra spelfouten).

ik heb soms het gevoel,dat sommige chauffeurs een brief in het turks,nog betalen.

oke,je krijgt nog 2 a 3 brieven,maar dan houden ze op.

althans,bij mij wel..

ik zal hier wel voor dom worden versleten,maar ik weiger een buitenlandse brief te beantwoorden.

heb in de afgelopen 10jaar,wel 4 van zulke troep uit duitsland gehad...nooit betaald.

oke,mischien krijg ik ooit nog wel een probleem..zien we dan wel weer.

gaat tot dusver goed(ook bij controles)

En jij vindt het vreemd dat boetes hoger worden en dat we ze meteen moeten betalen bij aanhouding? Dit komt dus door dit soort instellingen. Je bent fout geweest. Wees een vent en betaal gewoon. Je maakt het voor de rest kapot. Maar is natuurlijk wel stoer... ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gewoon invullen, terugsturen en betalen, de boetes in Duitsland zijn niet zo hoog, dan valt het allemaal wel mee. Toen ik die brief kreeg (1x gehad) schrok ik ook. Ik heb toen met de anwb gebeld en toen die vertelden hoe hoog de boete zou zijn was ik weer helemaal gerust gesteld. Één punt is geen ramp (ik zou er overigens geen gewoonte van maken).

groetjes Captain Krimson

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heeft niets met stoer te maken..

ik betaal als ik aangehouden wordt..geen probleem..

maar er zit er 1 tussen van een afstandcontrole..39meter i.p.v. 50meter.

weet jij nog waneer een ander je ingehaald heeft???en de afstand toen uiteraard minder was dan 50 meter???

de polizei een foto schieten...en dan opsturen in het duits.

dat jij die betaaldt,moet je zelf weten..

en de andere gaat over en naheffing(na 7maanden),van een boete die ik contant afgekend heb.

110euro betaald(bij bag),dan daarna nog eens 63euro.

hang jij dan maar de echte vent uit!!!ik,niet ben geen rijdende geldboom.

Kan misschien de taalbarriere zijn maar het is vrij normaal dat je een voorschot betaald in Duitsland. En dat vertellen ze je er ook bij.

En het is maar een tip, voordat je het weet kun je een heel beschamend telefoontje naar je baas plegen dat je in Duitsland staat en niet meer door mag omdat je nog een zooi openstaande boetes hebt, het is maar wat je zelf wilt.

En geldboom of niet, ik ben ook geen lieverdje. Maar word ik gepakt, op wat voor manier dan ook ga ik de consequenties niet uit de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En geldboom of niet, ik ben ook geen lieverdje. Maar word ik gepakt, op wat voor manier dan ook ga ik de consequenties niet uit de weg.

Dus Petje, als jij 1100 euri moet betalen in pak 'm beet B of F voor minuutje of 10 rijtijdoverschrijding betaal jij die fluitend? Want dat is daar de consequentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heeft niets met stoer te maken..

ik betaal als ik aangehouden wordt..geen probleem..

maar er zit er 1 tussen van een afstandcontrole..39meter i.p.v. 50meter.

weet jij nog waneer een ander je ingehaald heeft???en de afstand toen uiteraard minder was dan 50 meter???

de polizei een foto schieten...en dan opsturen in het duits.

dat jij die betaaldt,moet je zelf weten..

en de andere gaat over en naheffing(na 7maanden),van een boete die ik contant afgekend heb.

110euro betaald(bij bag),dan daarna nog eens 63euro.

hang jij dan maar de echte vent uit!!!ik,niet ben geen rijdende geldboom.

gaat goed tot dat ze het in handen van NL OM.geven (de spee benden)

dan word je van zelf thuis van bed gelicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Effe terugkomen op Petje.

Zover ik weet, heb het met een chauffeur van ons meegemaakt na ongeval... wordt er een borgsom gesteld. Die moet je terplekke (laten) betalen. Eerder kom je niet weg. DUs kon de gek met 800 markjes af naar de A3 (ja, daar...) Netjes betaald en kreeg te horen dat als dit teveel is, je dit netjes retour krijgt en als te weinig dan heb je "geluk" gehad.

Ik spreek wel over een paar jaartjes terug, is misschien al veranderd.

Iemand enige kennis hierover???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Effe terugkomen op Petje.

Zover ik weet, heb het met een chauffeur van ons meegemaakt na ongeval... wordt er een borgsom gesteld. Die moet je terplekke (laten) betalen. Eerder kom je niet weg. DUs kon de gek met 800 markjes af naar de A3 (ja, daar...) Netjes betaald en kreeg te horen dat als dit teveel is, je dit netjes retour krijgt en als te weinig dan heb je "geluk" gehad.

Ik spreek wel over een paar jaartjes terug, is misschien al veranderd.

Iemand enige kennis hierover???

ik ben voor een tijdje terug ook aangehouden in duitsland.

kreeg een boete van ik geloof € 125 of € 140 :(

een week of 2/3 later kreeg ik een brief thuis dat ik €22 euro terug kreeg.:D

hoe het zit als je te weinig hebt betaald dat weet ik niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet gewoon alle gegevens invullen en terug sturen.

Als je liegt of niet reageert trek je na verloop van tijd alsnog aan het kortste eind.

Dan loopt het via de hollandse politie.(ze helpen elkaar tegenwoordig om iemand te laten betalen).

En dan ben je er ook sneller vanaf.

een rijverbod zit er niet in voor jou,want het is buiten de bebouwdekom,maar een puntje of twee kan wel.

En nog een troost het kost minder dan in holland(nog wel).

Hard rijden loont,als je het maar consequent doet.!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Hallo! Bei deiner geschwindikeitsüberschreitung muß du mit einem Bußgeld rechnen. Innerhalb geschlossener Ortschaften sind das bei 21-25km/h 60€ und außerhalb 50€ laut STVO § 3 Abs. 3 Nr. 2 Lfd.Nr 11.1.5

Ich würde das bezahlen.

Mit freundlichen Grüßen

Siggi und Ulrike :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<<knip freddie borgsom-verhaal >>

Ik kan bovenstaande ook bevestigen. Herhaaldelijk bij een oud-werkgever naar Duitsland geweest om daar de nodige Marken (en dan bedoel ik niet Lampe, want die passen er geen 1000 in een personenauto :rolleyes:) te brenge.

Niet alleen borgsom ivm schade, maar ook ivm een eventuele rechtsvervolging en de daaruit komende boete-oplegging. Ik heb nog nooit gezien dat er een cent van terug kwam, als er een borgsom werd opgelegd en het kwam tot rechtsvervolging (lees schikking) was vaak de borgsom meteen ook de boete inclusief schades. Maar dit is ook al weer meer dan 12 jaar geleden.

ps

die bekeuring die halen ze wel bij je, desnoods (zoals hier al ergens aangegeven) dmv de Nederlandse Justitie.

Stel dat je niet betaald en er op de één of andere manier aan kunt blijven ontlopen loop je vanzelf een keer tegen de lamp bij een controle. En dan ben je echt nog niet thuis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden