[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trucker uitgerookt


mark

Recommended Posts

  • Forumlid

Zoals gezegd, ik ben een ex-roker... Stevige roker was ik, toch vier pakjes zware vanNelle per week..

Als roker is het gewoon vervelend als je niet mag of kan opsteken... Hoeveel keer ben ik niet laat op de avond nog even naar de pomp gereden omdat m'n shag bijna op was.. Shit, straks heb ik geen sjekkie morgenochtend...

Het is heel makkelijk om te zeggen dat je makkelijk een paar uur zonder kan... hoeveel keer zal ik stiekem onder het dashboard een sjekkie hebben gerookt bij de DSM of een andr bedrijf waar het lang duurde... Plaatsen waar steevast je cigaretje al tussen je lippen zat als je de poort uitreed om hem meteen aan te kunnen steken...

Zoals hiervoor werd geschreven, samen zouden we dat toch moeten kunnen oplossen??

Bah, ik word doodziek van al dat geregel...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 183
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
En eigen rijders?? Dan mag je zoveel en vaak roken als je wilt in je eigen truck??

En als je BV hebt dan is het weer een wagen van de zaak.. dan mag het weer niet??

Gaat dit misschien een verschuiving teweeg brengen?? Meer chauffeurs die hun eigen vrachtwagen gaan kopen??

Ik ben niet roker, wel een ex-roker, in mijn hart nog steeds een roker... Deze regels gaan veel te ver...

Dus alles wat een (lease) auto van de zaak rijdt, mag niet meer roken in die auto..

Ik denk dat daar een leuk zaakje aan zit, wegens beroepsdiscriminatie?

Immers, de vertegenwoordiger mag wel roken, en wij niet??

Dat riekt naar rechtsongelijkheid :rolleyes::stom::p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dit word denk ik voor mij wel een beetje de druppel ...

wist niet eens dat dit al sinds 2004 verboden is

ik raak het echt helemaal beu ... Barf

lees voor de gein maar eens de ruim 300 reacties ( als je niks beters te doen hebt natuurlijk )

Telegraaf : http://www.telegraaf.nl/binnenland/1582774/__Trucker_uitgerookt__.html?pageNumber=1

ongeveer 85% van de reacties , kan ik me 100% in vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vraag een bekeuring omdat ik slaap op de werkvloer ( mag wettelijk ook niet )

En met deze twee bekeuring stap ik naar de rechtbank . ;)

Helaas, dat gaat niet lukken.

Voor het slapen op de werkvloer is de VWA niet bevoegd om te bekeuren.

Daarvoor moet je zijn bij de arbeidsinspectie. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vorige week gebeurt,chauffeur verplicht om te volgen naar volgende parking en proces-verbaal,zat te roken achter het stuur.

in dit progama zegt i de Hr Spee

dat dit niet waar is of de chauffeur zat er 1 te draaien

en met de knienen zitten steuren

rokende chauffeurs worden niet bekeurd

http://www.ochtenden.nl/themasites/mediaplayer/index.jsp;jsessionid=FA56729204DB426B18B67BA1C8BF33D7?referer=38642090&portalnr=22641901&hostname=www&portalid=ochtenden&media=39844591&mediatype=audio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met een woord belachelijk.

Dit kabbinet is geestelijk ziek en moet verdwijnen.

Ik ben een roker en zit regelmatig in een andere truck maar heb altijd zomer en winter een van de raampjes open staan en gooi aan het einde van de dag altijd even de rommel van die dag weg zo ook de asbak even leeg maken.

Deze regering is alleen maar bezig de burger uit te kleden en het begrotings tekort zo snel mogelijk weg te werken over onze rug.

Ik vind het niet erg als in mijn kabine word gerookt

maar er is een nadeel aan de meeste rokers laten hun rookvuil achter asbak vol overal assen en schag en er word geen raam (dak) opengezet niet rookers ruiken een vieze lucht ook als je met een auto van een rokende collega moet rijden dus een advies aan de rokende collega's is houd de boel schoon ook je eigen truck

een handig en goedkoop schoonmaak middel is soda

je mengt 1 pak soda met 10 liter heet water evetueel kan je er een beetje parfum in doen doe dit in een spuitflacon

vernevel dit op je interieur die het af met zoo'n zeem doekje dat je regematig schoon spoeld in een bak met gewoon water poets het dachbord met pledge doekjes op

en klaar is kees (SAMEN WERKING LEID ONS NAAR VREDE EN WELZIJN ):tu: :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben een roker en zit regelmatig in een andere truck maar heb altijd zomer en winter een van de raampjes open staan en gooi aan het einde van de dag altijd even de rommel van die dag weg zo ook de asbak even leeg maken.
En dan dacht jij de rommel netjes te hebben opgeruimt ? ?

Sinds je ben gaan roken

is je belangrijkste meetinstrument om dit vast te stellen defect geraakt.:(

Tegenwoordig is de neus van de niet-roker de norm geworden.

De gevoeligheid daarvan wordt door veel rokers ernsitg onderschat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach bekeurinkje hier bekeurinkje daar.

Zal me een worst wezen.

Al mijn centen gaan toch naar den haag.

Via welke weg maakt mij niet uit.

Ik steek er nog ééntje op.

*Zit nu in Kroatie waar je je voor 2.50 per pakje nog overal de tyfus mag roken*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ik niet met je eens.

Spreek wel eens een chauffeur die niet rookt en na mij in de auto zit.

Heb ze wel eens gevraagd of ze er last van hebben maar het antwoord is niet.

Een raam de hele dag open zorgt dat 95% van de geur is verdwenen.

En dan dacht jij de rommel netjes te hebben opgeruimt ? ?

Sinds je ben gaan roken

is je belangrijkste meetinstrument om dit vast te stellen defect geraakt.:(

Tegenwoordig is de neus van de niet-roker de norm geworden.

De gevoeligheid daarvan wordt door veel rokers ernsitg onderschat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hebn er ook maar eentje opgestoken;)

Ach bekeurinkje hier bekeurinkje daar.

Zal me een worst wezen.

Al mijn centen gaan toch naar den haag.

Via welke weg maakt mij niet uit.

Ik steek er nog ééntje op.

*Zit nu in Kroatie waar je je voor 2.50 per pakje nog overal de tyfus mag roken*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik vind het wel wat hoor al die regels....

tuurlijk is het niet fris als je in je cabine rookt en daar vervolgens ook nog in moet slapen maar als mensen daar zelf voor kiezen???

kijk ik rook wel maar niet in de auto, ik word daar misselijk van en mijn kids ook maar ik kan me voorstellen een chauffeur die rookt....en een eigen vrachtwagen heeft dat het wel een beetje anders kan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sturen we het lekker in een envelop naar den haag waar gaan we heen in dit land net zoiets dat je straks ook niet meer op het terras mag roken ik rook zelf niet maar ik heb er geen last van als er iemand naast mij zit op het terras en zit te roken dus laten eens normaal gaan doen :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Regeldrift. Alles waar ook maar iemand misschien ooit eens last van zou kunnen krijgen, moet verboden worden! Toch??

Begin dan maar met het verbieden van alles wat een motor heeft.

Immers, er is altijd wel iemand die er mogelijk last van zou kunnen hebben :stom:

En dan ook de fiets maar, want daar heb ik als voetganger last van :stom:

En lopen mag ook niet meer. Immers, dat geluid van die voetstappen, daar heb ik last van.. :stom:Oh nee, dat mag wel, maar alleen buiten de geluidszone's, en enkel met een ontheffing en met speciale geluidsdempende (halve??) zolen :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik vind dat ieder die een eigen vaste wagen heeft

moet doen en laten wat die goed vind in zijn auto.

echter, als de auto gedeelt moet worden, dan is er naar mijn mening 1 regel:

Niet roken.

immers de niet roker zal altijd last blijven houden van reuk en stank van de collega.

Kan er over meepraten, ikzelf heb astmatische bronchitis,

en heb daarom graag een rook en geurvrije auto.

Maar ook heb ik respect voor ieders mening, iedereen ervaart dit nl anders.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus die geurverspreiders mogen ook niet meer. Immers, de 1 vind bv vanillielucht lekker ruiken, de ander (die het niet gewent is vaak) zit de hele dag in die lucht? En geloof me, met name die vanille kerstboompjes, die lucht gaat er nog slechter uit dan rooklucht :rolleyes::stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en waarom mag je wel in een personen wagen roken?of ik nu een sjaggie in een bedrijfswagen draai of en een personen wagen?

schiet mij maar lek

Het gaat erom dat het een werkplek is, daar mag niet gerookt worden.

Je luxe wagen is geen werkplek.

Echter, een leasewagen wel, net als die vele busjes. Daar zou dit dus ook voor moeten gelden. Maar of dat zo is?? Ik waag dit te betwijfelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en die oostblokkers dan? die zullen ze wel laten rijden hebben toch nooit geld bij zich

Ik geloof niet dat je onderweg aangehouden wordt omdat je een peuk rookt, in NL dan.

Immers, het gaat over arbeidsvoorwaarden, en daar heeft noch KLPD noch IVW, noch Douane wat over te zeggen.

Wat wel kan, is de Voedsel en Waren Autoriteit die het mag controleren blijkbaar. Maar die kan weer niet aanhouden. Die kunnen dus bv alleen op de zaak komen controleren, of bij een algehele controle's door samenwerkende instanties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
in dit progama zegt i de Hr Spee

dat dit niet waar is of de chauffeur zat er 1 te draaien

en met de knienen zitten steuren

rokende chauffeurs worden niet bekeurd

http://www.ochtenden.nl/themasites/mediaplayer/index.jsp;jsessionid=FA56729204DB426B18B67BA1C8BF33D7?referer=38642090&portalnr=22641901&hostname=www&portalid=ochtenden&media=39844591&mediatype=audio

wat de heer spee zegt weet ik niet maar wat ik zeg komt van de nieuwsberichten,mag aannemen dat ze niet liegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden