[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trucker uitgerookt


mark

Recommended Posts

  • Reacties 183
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
het komt nog zo ver dat we voor het schijten moeten weten wat we hebben gegeten!

want de overheid wil weten wat er is gescheten!

Nu lachen,ben belg,heb een tijdje terug mijn septische put laten leegtrekken en ja hoor,er werd een monster genomen en op mijn vraag waarom dat wel was kwam het eenvoudige antwoord dat hij van elke ton die hij leegt op het veld een monster moet kunnen tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar volgens mijn kan ik wel aangehouden worden door v.w.a. want rij met een koelwagen

ik rij ook met een koeler, vertel eens waarom zou jij dan aangehouden worden als je rookt in de cabine,omdat je met een koeler rijdt....:confused::confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben een roker en wil dit kabinet zo snel mogelijk zien verdwijnen.

Hoorde van de week op het nieuws dat in een europees land de rechter had bepaald dat in de kleinere kroegjes gewoon gerookt mag worden omdat ze het anders niet zouden redden.

En ja als het binnen Europa blijkbaar toch kan wil ik wel eens zien hoeveel rechtzaken er gaan komen zoals ook hier in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het komt nog zo ver dat we voor het schijten moeten weten wat we hebben gegeten!

want de overheid wil weten wat er is gescheten!

Heb jij dat formulier dan niet in de bus gehad??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wij rijden ook met koelwagens maar heb er nog niets over gehoord ,en er werken genoeg mensen bij ons die roken, nou en als zij het gaan verbieden om in de auto,s te roken , dan word het druk op de parkeerplaatsen en de klanten maar vragen waar blijft mijn bestelling dat word nog lachen ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben een roker en wil dit kabinet zo snel mogelijk zien verdwijnen.

Hoorde van de week op het nieuws dat in een europees land de rechter had bepaald dat in de kleinere kroegjes gewoon gerookt mag worden omdat ze het anders niet zouden redden.

En ja als het binnen Europa blijkbaar toch kan wil ik wel eens zien hoeveel rechtzaken er gaan komen zoals ook hier in NL.

Duitsland mag dat weer deels... daar hebben de kleine kroegen geen (financiele) mogelijkheid om een afgesloten rookruimte te maken.

Trouwens, volgens mij mag dat ook niet in Nederland? Binnen is binnen = verboden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tuurlijk, van beide kanten wordt er fel gereageerd. Maar je moet het met me eens zijn dat het voor de roker nu opeens wel heel erg moeilijk wordt gemaakt om zijn en/of haar sigaretje te roken. Het gaat opeens wel heel ver.

Kijk maar naar het simpele feit dat de bond voor niet-rokers (of hoe zo ook mogen heten) zich sterk hebben gemaakt dat er in horeca gebouwen niet meer gerookt mag worden. Prima, maar nu gaat men zeiken dat de rokers op het terras zitten roken en dat dat ook maar verboden moet worden. Waar gaat het nog over ? Zometeen mag je nergens meer op straat roken, want stel je voor.

Als voor de vrachtwagen. ALs je een springer bent en dan niet mag roken, prima, je deelt de wagen misschien wel met een niet-roker. Maar een vaste wagen, het is mijn huis voor 5 dagen in de week, mag ik het a.u.b. zelf uitmaken wat ik in mijn eigen woning op wielen doe ?

Je kan als roker altijd rekening proberen te houden met een ander. Doe ik zelfs als er iemand mee rijdt met mij in mijn wagen. Vraag meestal of men het erg vindt als ik rook. Maar dat is beleefdheid. Men moet het me niet gaan verplichten of verbieden (het is net hoe je het wil noemen)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Belgie en Engeland is het al een paar jaar zo geregeld, dus Nederland is echt niet het eerste en enigste land zoals de TelevaagBarf doen wil geloven.

in engeland mag je alleen in de cabine roken als je kan aantonen dat jij de enigste bent die met die auto rijd.anders kost het je meer dan 200 pond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je, je word zo ziek en misselijk over het al of niet mogen roken ergens, ze gaan net zolang door tot dat je er "tabak" van hebt en door al dat gezeik gewoon je pakkie shag aan de kant flikkert!

Dat er in een restaurant niet gerookt mag worden, daar kan ik mee leven, het ruikt frisser dan, en mijn eten smaakt me ook beter! En dat zeg ik dan als stevige roker!

Maar waar gaan we heen met deze regeling, ik hoorde het donderdag bij een restaurantje, dat je niet meer in de cabine mag roken, maar what's next? Gaat onze regering straks ook bepalen of wel of niet een biertje mogen drinken, wel of niet wat mayo bij onze gebakken aardappelen mogen hebben! Dit land en de omringende landen, ach wat de wereld is ziek en word alleen maar zieker door al dit gezeik!

Vroeger gaven ze er ook geen donder om! Toen rookte iedereen toch ook zonder klachten, ach ja een kuch en een roggel! Maar ja de techniek staat voor niets! En de stropdassen weten het!

De media zou verboden moeten worden, scheelt een hoop ellende, want wat niet weet dat deert ook niet! Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lang leve de BarfEU. Was afgelopen week in Zwitserland en stopte daar bij een raststatte om een fax te ontvangen aldaar, zie ik tot mijn grote dat daar nog gewoon binnen gerookt wordt. Geen EU he

Ik las het artikel in de telegraaf ook en het is te zot voor woorden:mad:. Goed als je met een aantal mensen een auto deelt dan is er wat van te zeggen maar zoals de meesten van ons hebben een vaste auto en dan snap ik het even niet meer. Als je het anders bekijkt, dan mag ik thuis niet meer roken dus. Het is niet alleen mijn werkplek maar ook vijf en halve dag mijn woning!!!! Nou goed,dan moeten we maar rookpauzes inlassen.3 x per uur even een min of 5 roken. Tja dan komt het ook weer niet goed,want dan komen we in de knoei met de rijtijden wet. Leuk beroep hebben we toch.

Vinden ze het ook nog vreemd dat er een chauffeurs tekort is.

Er is volgens mij geen beroep te vinden die zo gepest worden als wij.

Maar goed we houden de moed er in want de wet overtreden doe ik toch al iedere dag:D. (rij altijd 90!!! jaja en je mag maar 80)

Kijken wat ze nu weer bedenken. Geen scheet meer in de auto laten? Het kan zijn dat er na jou iemand anders in de stank moet zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik ben ook een roker, en ook een Nederlander die de bemoeizucht van de overheid (al dan niet in Europees verband) meer dan beu is:(

Over het algemeen ben ik een voorstander van 'leven en laten leven', dus ook in dit verhaal.

Dat de horeca rookvrij is, oké. Maar nu de terrassen? Waar eindigt dit?? Straks mag je niet meer uitademen wegens stinkende adem door een keelontsteking... Letterlijk:stik er maar in.

De discussie over roken op een werkplek is al gevoerd én beslist, en niet geheel onterecht denk ik. Als verstokte roker erger ik me ook wel eens aan de lucht in mijn 'eigen' auto op maandagmorgen... laat staan de niet roker die drie weken met het ding op pad mag in de vakantie. Heel voorstelbaar.

Maar wat er nu dus gebeurt: de overheid bepaalt, maar mag niet rechtstreeks controleren op auto-nivo. Nee, er komen bedrijfscontrole's door de Voedsel- en Warenautoriteit waardoor de controle en uitvoering in feite bij de transportbedrijven worden neergelegd. Dus onze chefs mogen zich impopulair gaan maken uit naam van de bemoeial uit Den Haag!!

Natuurlijk is roken slecht, maar dat is drank, vet, en ... ook. Maar als mens hebben we toch ook een eigen verantwoordelijkheid? Ook de geheelonthouder moet wel eens lossen in de buurt van de Hoogovens of in Pernis: gezonde lucht!! Allemaal staan we in de file genoeg troep in te ademen om járen eerder te stoppen met ademen dan gemiddeld, iedere dag weer!!

Samenvattend: als overheid minder bemoeien met mensen hun eigen verantwoording, en misschien een schone taak voor de werkgevers om chauffeurs zó over het wagenpark te verdelen dat deze hele discussie niet eens nodig is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ALs je een springer bent en dan niet mag roken, prima, je deelt de wagen misschien wel met een niet-roker. Maar een vaste wagen, het is mijn huis voor 5 dagen in de week, mag ik het a.u.b. zelf uitmaken wat ik in mijn eigen woning op wielen doe ?

Dat er bij een bedrijf springers zijn wil al zeggen dat de vaste chauffeur z'n wagen deelt met een ander, die misschien niet rookt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tuurlijk, van beide kanten wordt er fel gereageerd. Maar je moet het met me eens zijn dat het voor de roker nu opeens wel heel erg moeilijk wordt gemaakt om zijn en/of haar sigaretje te roken. Het gaat opeens wel heel ver.

Kijk maar naar het simpele feit dat de bond voor niet-rokers (of hoe zo ook mogen heten) zich sterk hebben gemaakt dat er in horeca gebouwen niet meer gerookt mag worden. Prima, maar nu gaat men zeiken dat de rokers op het terras zitten roken en dat dat ook maar verboden moet worden. Waar gaat het nog over ? Zometeen mag je nergens meer op straat roken, want stel je voor.

Als voor de vrachtwagen. ALs je een springer bent en dan niet mag roken, prima, je deelt de wagen misschien wel met een niet-roker. Maar een vaste wagen, het is mijn huis voor 5 dagen in de week, mag ik het a.u.b. zelf uitmaken wat ik in mijn eigen woning op wielen doe ?

Je kan als roker altijd rekening proberen te houden met een ander. Doe ik zelfs als er iemand mee rijdt met mij in mijn wagen. Vraag meestal of men het erg vindt als ik rook. Maar dat is beleefdheid. Men moet het me niet gaan verplichten of verbieden (het is net hoe je het wil noemen)...

Ben het 100% met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan word het druk op de parkeerplaatsen en de klanten maar vragen waar blijft mijn bestelling dat word nog lachen ,

Kijk, dit vind ik nou een typische rokers-instelling.

Je bent toch aan het werk? Daar krijg je toch voor betaald? Ga je al die tijden dat je op de parkeerplaats staat dan ook schrijven als pauze?

Je wordt toch betaald om te rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik in mijn personenauto stap, mag ik gewoon roken.

ook als mijn kinderen er bij zitten! (doe ik dus niet)

en daarom vind ik die regels èèn grote flauwekul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk, ik rook niet, vind het zelfs uitermate smerig en vies, ergerde mij er de laatste jaren flink aan dat ik in een franse routier in een rookgordijn stond. Is dat nu voorbij??

NEE. Nu moet ik door een rookgordijn een ziekenhuis, een cafe of wat voor gelegenheid dan ook binnen zien te komen. Op het station loop ik thans langs stinkerige rookpalen. GETSIE.

Conclussie!? Gewoon weer zoals vroeger iederen overal laten roken waar die wil en je gewoon af en toe ergeren en soms een beetje mopperen. Rokers worden de laatste jaren veel te veel gestigmatiseerd!

Als je dan echt wat wil doen, europesche overheid of zo, moet je gewoon FLINK zijn en de hele tabaksindustrie per 1 januari 2009 afschaffen en verbieden, zoals drugd en heroine.

Maar hier zie je dus dat ze DAT weer even niet willen omdat het dan weer teveel geld kost. Nee, dan maar goedkoop onzinnige texten op pakjes schrijven dat roken dodelijk is.

Je zou er haast als niet roker een sigaar bij gaan opsteken.

Maar het blijft voor mij wel: Wie in mijn cabine 1 sigaret rookt, is de sigaar. Hij zal een zware pijp te roken hebben waar hij zijn hele leven tabak van heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoelang is het geleden dat de leus was: Samen komen we er wel uit??

Tegenwoordig ben je een uitgestotene als je rookt, een aso als je een iets grotere personen auto rijdt en een graaier als je iets meer verdient als J.P. Bakellende!

Een leuk land is het inmiddels Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad de staat verdient een hoop op tabaksverkoop.

Een goeie kennis van me kreeg dit jaar een fikse belastingaanslag en was daar zeer boos over. Maar hij ging de staat terugpakken zei hij. Op mijn vraag hoe hij dat wilde klaarspelen zei hij het volgende: 'Heel makkelijk, heb mijn auto verkocht en ben gestopt met roken, geen cent accijns meer van mij!'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
kijk om je heen en wat zie je?

kantoorpersoneel. fabrieks personeel, winkelpersoneel, ambtenaren, allemaal staan ze buiten in de baas zijn tijd te roken.

waarom mogen wij chauffeurs dan niet stoppen onderweg om hetzelfde te doen in de baas zijn tijd?

Toch is dit ook al niet meer zo 'gewoon' dan eerder. Verschillende bedrijven verbieden het helemaal, verbieden het op zichtbare plaatsen in bedrijfskleding etc.

Ook houden sommige bedrijven al extra pauze af van de werkuren naar verluid.

Als ik dan stop om te roken, moet ik toch de tijd verantwoorden in de boordcomputer. Wat is dan het probleem om pauze in te drukken? Laden, lossen of zeg een wiel wisselen heb ik niet gedaan op dat moment;)

Het alternatief is wat je momenteel veel in België ziet: veel chauffeurs, zeker Hollandse, zijn al rokend aan het laden of lossen.

Dat is niet op een werkplek toch? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben een roker en zal altijd een roker blijven. Ook in mijn truck.

Daar kan geen bekeuring tegen op. De overheid moet een keer na gaan denken met al hun "geweldige" plannen. Laat ze eens een keer er voor gaan zorgen dat er in ons eigen landje bijvoorbeeld geen armoede is. Dat we meer asfalt krijgen zodat de file's (en daarmee de milieubelasting) afneemt. Dat soort dingen moeten ze zich mee bezig houden. Roken moet gestimuleerd worden. Komt er meer geld in de staatskas waardoor ze bovengenoemde problemen op kunnen lossen!!!

Overheid: Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden