[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trucker uitgerookt


mark

Recommended Posts

kijk om je heen en wat zie je?

kantoorpersoneel. fabrieks personeel, winkelpersoneel, ambtenaren, allemaal staan ze buiten in de baas zijn tijd te roken.

waarom mogen wij chauffeurs dan niet stoppen onderweg om hetzelfde te doen in de baas zijn tijd?

Ik vind het ook belachelijk dat zij in de baas zijn tijd buiten staan te roken. Daar hebben zij zelfs (normaal gesproken) op zijn tijd pauze voor.

Hoe zat het ook al weer, 2 uurtjes werken, kwartier pauze, 2 uurtjes werken half uurtje pauze, 2 uurtjes werken, kwartier pauze, 2 uurtjes werken naar huis? Tijd zat om te paffen lijkt me zo.

Begrijp me niet verkeerd, dat een chauffeur die 4,5 uur achter elkaar aan het rijden is in zijn cabine rookt, als het een vaste wagen is, no problem.

maar hoe vaak staat een nationaal chauffeur niet effe kwartiertje te wachten buiten? Doe dan die peuk... Er extra voor stoppen vind ik gewoon belachelijk.

(maar ja ik ben niet-roker en zal het dus nooit gaan begrijpen, begreep ik al...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 183
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Begrijp me niet verkeerd, dat een chauffeur die 4,5 uur achter elkaar aan het rijden is in zijn cabine rookt, als het een vaste wagen is, no problem.

Er komt een dag dat je vrij wilt zijn of zelfs vakantie wilt... En dan is opeens je ''eigen'' auto je eigen auto niet meer...... lever hem dan maar eens rookvrij in:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo heel erg moeilijk is dat niet hoor. Gewoon de asbak niet geruiken maar een blikje of wat dan ook en even een raampje open doen als je rookt en een geur dingetje in de truck. Ik heb meerdere collega's die NIET roken en die rijden ook wel eens kortere stukken op mijn auto (soms alleen voor aankoppelen ofzo) en ik vraag wel eens of ze ook wat ruiken en niemand die wat ruikt. Het is gewon een kwestie van hoe netjes ben je zelf. Ik zie het als mijn slaapkamer en daar wil ik netjes in kunnen staan. Bij mij vind je geen as of wat dan ook. Gewoon goed schoon houden en dan is er niets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook ik ben een fanatiek niet-roker, wat niet wil zeggen dat ik een ander zijn plezier niet gun.

Bij mijn werkgever mag ook niet worden gerookt in de cabine, al bijna 2 jaar niet.

Toch houd bijna niemand zich daar aan. Als je achter een collega rijd zie je steeds peuken het raam uit vliegen, en na je vakantie zit je stoel vol kleine brandgaatjes. Maar om het gezellig te houden zeggen we er maar niks van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb respect als ik bij een nit roker in de auto niet mag roken maar als je een vaste auto heb slaat deze regel helemaal nergens meer op

Ik heb ook een vaste auto.

Ik ben internationaal chauffeur met weekends weg, het is dus mijn 'huis'.

Maar als ik 3 weken vakantie heb zit er 3 weken een collega in mijn 'huis' te roken...

Een collega zonder respect voor niet-rokers.

Maar vanwege het chauffeurstekort denkt men alles te kunnen en mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt een dag dat je vrij wilt zijn of zelfs vakantie wilt... En dan is opeens je ''eigen'' auto je eigen auto niet meer...... lever hem dan maar eens rookvrij in:eek:

Dan is het ook niet zijn vaste wagen.

Ik word zo ongelooflijk moe over dat geneuzel van dat roken. Lijkt wel of dat het belangrijkste is wat een roker heeft in zijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook ik ben een fanatiek niet-roker, wat niet wil zeggen dat ik een ander zijn plezier niet gun.

Bij mijn werkgever mag ook niet worden gerookt in de cabine, al bijna 2 jaar niet.

Toch houd bijna niemand zich daar aan. Als je achter een collega rijd zie je steeds peuken het raam uit vliegen, en na je vakantie zit je stoel vol kleine brandgaatjes. Maar om het gezellig te houden zeggen we er maar niks van.

En na de vakantie kon dan mijn zogenaamde "collega" uit een infuus eten:mad:. Als dat bij ons gebeurt dan word op kosten van die "collega" een nieuwe zetel geplaatst + een waarschuwing. Heb er geen probleem mee als er gerookt word, maar hou het netjes (en dat zegt een nietroker).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En na de vakantie kon dan mijn zogenaamde "collega" uit een infuus eten:mad:. Als dat bij ons gebeurt dan word op kosten van die "collega" een nieuwe zetel geplaatst + een waarschuwing. Heb er geen probleem mee als er gerookt word, maar hou het netjes (en dat zegt een nietroker).

Ken je die uitspraak "rokers zijn gezelliger"?

Daarom word er geen aktie ondernomen bij ons.

Gezelligheid mag wat kosten. En als jij je collega het ziekenhuis inslaat vanwege brandgaatjes in je stoel ben jij de 1e die op zoek mag naar ander werk...

559.jpg

Het rookverbod volgens Nozzman...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan is het ook niet zijn vaste wagen.

Ik word zo ongelooflijk moe over dat geneuzel van dat roken. Lijkt wel of dat het belangrijkste is wat een roker heeft in zijn leven.

Ik wordt soms wel eens een beetje moe van een ieder zijn ''eigen'' auto.........

Tuurlijk heb je een vaste auto maar het is en blijft de auto van je werkgever....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk heb je een vaste auto maar het is en blijft de auto van je werkgever....

Dan is het toch heel simpel: als hij verbied dat er in die auto gerookt wordt dan wordt er toch niet in die auto gerookt? Zoek je toch een andere werkgever. Dan ga je toch niet om de 2 uur stil staan voor die pokke-peuk!

Ik denk dat jij me niet begrijpt. Of ik jouw niet. Ik ben tegen roken in de auto, uitgaan, in de frisse lucht etc. Doe dat maar lekker thuis in je eigen hut!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben alweer nieuw werk aan het zoeken.

Nee maar effe serieus elke trucker die een eigen truck heeft mag doen en laten wat ie wil daarin. Punto fin, klaar.

Wat versta je onder trucker met eigen truck?

Een eigen rijder mag inderdaad roken in zijn eigen truck ja.

Maar een loondienst-chauffeur met een vaste wagen, mag die ook roken?

Als je als niet-roker moet gaan rijden op een wagen van een ketting-roker, dat 3 weken lang, mag die niet-roker dan weigeren?

Ik heb het in mijn springerstijd ook meegemaakt, de rooklucht ging niet meer uit m'n kleren, maar als je er wat van zegt is het oorlog.

De roker werd en word beschermd.

Een beetje baas zorgt dat er in de vakantie een niet-roker op een niet rokers-auto komt. Niet-rokers hebben ook rechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat versta je onder trucker met eigen truck?

Een eigen rijder mag inderdaad roken in zijn eigen truck ja.

Maar een loondienst-chauffeur met een vaste wagen, mag die ook roken?

Als je als niet-roker moet gaan rijden op een wagen van een ketting-roker, dat 3 weken lang, mag die niet-roker dan weigeren?

Ik heb het in mijn springerstijd ook meegemaakt, de rooklucht ging niet meer uit m'n kleren, maar als je er wat van zegt is het oorlog.

De roker werd en word beschermd.

Een beetje baas zorgt dat er in de vakantie een niet-roker op een niet rokers-auto komt. Niet-rokers hebben ook rechten.

Volgens de WET heb je als Werknemer RECHT op een rookvrije werkruimte ( gedefinieerd als: Een ruimte waar NOOIT in gerookt is) .

Als een werknemer 1 peuk rookt in een vrachtauto moet de werkgever , volgens de WET, die auto geheel afschrijven omdat het , formeel, GEEN rookvrije werkplek meer is.

Als de werkgevers dat gaan bevatten kan roken in "Jouw" vaste wagen een verrekte dure gewoonte voor je worden.

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan is het toch heel simpel: als hij verbied dat er in die auto gerookt wordt dan wordt er toch niet in die auto gerookt? Zoek je toch een andere werkgever. Dan ga je toch niet om de 2 uur stil staan voor die pokke-peuk!

Ik denk dat jij me niet begrijpt. Of ik jouw niet. Ik ben tegen roken in de auto, uitgaan, in de frisse lucht etc. Doe dat maar lekker thuis in je eigen hut!

Ik begrijp je wel, ben zelf ook niet roker.......

Maar sommige collega's hebben een heel jaar ''hun eigen auto'' daar mag niemand wat van zeggen/veranderen/aankomen..... totdat ze op vakantie willen dan is ie opeens weer van de baas.......... (maar ik heb de afspraak gemaakt dat ik dus niet met een uitgerookte truck op pad ga/hoef:banaan:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen moet kunnen doen in de wagen wat hij/zij wil maar wel respect hebben voor de ander in dit geval een niet roker.

Ik rook zelf ook.

Als je weet dat in de auto mensen zitten die niet roken is het een kleine moeite je raampje open te laten en evt een geur boomje kopen en de asbak even te legen zal je collega zeker waarderen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar 1 ding snap ik niet. Achter het stuur is het onze werkplek maar op de bijrijdersplaats is het mijn woonkamer en op mijn bed is het mijn slaapkamer. Dus als ik stilstaan en op de bijrijdersstoel zit mag ik dus wel roken en als ik op mijn bed zit mag ik dan ook roken. Ik snap geen zak van die regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden