[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trucker uitgerookt


mark

Recommended Posts

Mijn opa heeft altijd gerookt als een ketter en is niet gestorven aan longkanker.Heeft hij ook niet gehad.

Mijn ouwe heer rookt nog steeds en heeft ook geen longkanker.Ik rook ook en hoop er het beste van :D

Al dat gezever komt meestal van de mensen die zelf ook gerookt hebben.Van de mensen die zelf niet gerookt hebben hoor je zelden iets negatiefs.Die gunnen een ander ook hun pleziertje.

En als je zonodig schone lucht wil inademen moet je met een zuurstofmasker rond gaan lopen.Of wil je alle auto's ook gaan verbieden,of de vliegtuigen,industrie??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 183
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

En als je zonodig schone lucht wil inademen moet je met een zuurstofmasker rond gaan lopen.Of wil je alle auto's ook gaan verbieden,of de vliegtuigen,industrie??????

Typisch een reactie van een roker....;)

Excuses te over, om maar te kunnen roken, wanneer het uitkomt.

En ik weet waarover ik praat, want ik heb zelf 12 jaar gerookt.

Ben blij dat ik er dik 5 jaar geleden mee gestopt ben, en ja, nu erger ik mij ook aan een roker.

En al helemaal als ik zit te eten en/of mijn kleding stinkt.

Iets waar ik toen ook geen begrip voor kon tonen.

Het waren ook zeurders in mijn ogen.

Daarom zal ik er ook nu niet snel over zeuren, want ik weet hoe een roker denkt.

Neemt dus niet weg, dat ik hier vaak niet blij mee ben.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor :ja:

Voorbeeld in de familie: Mijn neefje heeft astma en mijn zus en zwager willen dus absoluut niet dat er bij hun binnen gerookt wordt.Logisch punt uit.Komen er mensen op bezoek die dat dus weten en doodleuk een sigaret op willen steken :stom:Als je dan vraagt om het buiten te doen raken ze geirriteerd.

Sommigen denken echt alleen maar aan dat sigaretje en denken niet aan een ander.Maar zoals met alles is niet iedereen zo,en denkt niet iedereen zo.

De betutteling van de regering neemt wel heel erge vormen aan en spelen soms op de symphatie van een grote groep mensen.

Er is 1 voordeel aan het roken.Ik word op latere leeftijd niet dement want als ik de niet rokers moet geloven haal ik die leeftijd niet :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn opa heeft altijd gerookt als een ketter en is niet gestorven aan longkanker.Heeft hij ook niet gehad.

Mijn ouwe heer rookt nog steeds en heeft ook geen longkanker.Ik rook ook en hoop er het beste van :D

Al dat gezever komt meestal van de mensen die zelf ook gerookt hebben.Van de mensen die zelf niet gerookt hebben hoor je zelden iets negatiefs.Die gunnen een ander ook hun pleziertje.

En als je zonodig schone lucht wil inademen moet je met een zuurstofmasker rond gaan lopen.Of wil je alle auto's ook gaan verbieden,of de vliegtuigen,industrie??????

ik neem jouw pleziertje niet af,rook ze voor mijn part met vijf tegelijk maar doe het op plaatsen waar je mij niet hindert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En ik ben het hier gedeeltelijk mee eens en gedeeltelijk niet mee eens.

Ik ben een roker maar niet roken in de cabine is gewoon belachelijk.

Ook bij rokers zitten sociale en asociale rokers.

Ik zorg altijd dat de geur fris blijft door een lekker boompje neer te hangen bv en het raampje een stukje open.

En aan het einde van de dag netjes de asbak leeg en zorgen dat de wagen niet vol shag ligt.

Heb respect voor elkaar en handel ook zo.

Tijdens het eten ben ik wel met je eens dat het roken gedeeltelijk verboden zou moeten worden of een aparte rookvrije ruimte en geen wandje maar een afgesloten ruimte dan toon je ook tijdens het eten respect voor elkaar.

Deze hele wet is een beetje te ver uitgeschoten net zoals de meeste regels en wetten in dut knudderige Europa.

feitelijk,en nu ga ik er een paar tegen de schenen schoppen vrees ik,is het simpel.Ik rook niet dus ik vervuil niet zeker niet meer dan een roker,een roker laat de lucht in mijn omgeving stinken en vervuilt ook nog eens mijn longen waar ik zeker niet om vraag,maw een roker bezorgt overlast.

De wet gaat nu een maatregel invoeren die overlast vermijd dus niet meer roken in openbare ruimtes tenzij er speciale voorzieningen aanwezig zijn.Waar vroeger niet rokers moesten zwijgen,want er mocht overal gerookt worden,(ik heb altijd rook erg hinderlijk gevonden tijdens een etentje in een restaurant)moeten rokers nu even naar buiten om zijn of haar sigaretje,sigaar of pijp te roken.Ik gun ieder diertje zijn pleziertje maar 1 sigaret gerookt door 1 persoon vervuilt de lucht wel voor al diegenen die rond hem staan.Dus, het plezier van een persoon gaat ten koste van misschien tien andere mensen.De wet draait die zaak nu gewoon om dat is alles.

Ik ga op vrijdag graag nog even een pint drinken en dat is in een kroeg waar men nog rookt.Nu ga ik daar niet liggen zeiken dat de wet overtreden wordt,wil ik rookvrije lucht dan moet ik een andere kroeg zoeken.Andersom evenzo,ieder gelijk voor de wet en wetten komen er steeds meer.

Is dat goed,is dat slecht,geen idee maar hij die overlast bezorgt moet nu vragen of dat kan terwijl het vroeger volledig ingeburgerd was.Ik denk dat het met alcohol ook nog die kant uitgaat,denk maar aan vandalisme er is meestal drank mee gemoeid.

Maar het ging over roken in de cabine.Iemand moet een deeltje van zijn vrijheid opgeven en vroeger was dat de niet roker tegenwoordig de roker.Een roker moet vragen of er gerookt mag worden een niet roker moet niet vragen of er niet gerookt kan worden dat is alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij zijn thuis met zn vieren.....eentje rookt er niet, dus daarom roken wij thuis niet in huis....Eigen keuze......punt waar het mij om gaat is de vrijheidsbeperking en het fanatieke opdringen dmv het zoveelste Europese regeltje, gepaard met het zoveelste buitensporige boetebedrag dat hier weer mee gemoeid is.

De wijze waarop dit gecontroleerd wordt (spionerend vanuit de auto) schiet mij ook totaal in het verkeerde keelgat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ach ja van roken krijg je longkanker!

rot toch op met die dooddoender!

mijn overbuurman leeft op dit moment van dag tot dag, ja longkanker!

maar dat kan helemaal niet want die man heeft nog nooit gerookt!

sterker er worden dagelijks mensen ziek van niet rokers die gewoon hun griep, verkoudheid, tbc of andere ziektes de lucht in blazzen.

ja voor rokers is er ook gevaar van niet rokers!

en als ik ergens ben waar niet gerookt mag worden dan ga ik persoonlijk uit mezelf zonder enig vorm van commentaar naar buiten om te roken.

ik houd met iedereen rekening!

maar ik vertik het om als roker een stempel opgedrukt te krijgen van vervuiler en allerlij andere dingen.

en als ik niet roker was dan zou ik iedereen in zijn waarde laten, waarom kan dat niet andersom?

Juistem... goed geschreven.... Door naar de volgende ronde!!!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Juistem... goed geschreven.... Door naar de volgende ronde!!!;)

De volgende ronde

Omzetdaling in horeca door rookverbod

WOERDEN - Veel cafés en discotheken hebben door het rookverbod hun omzet aanzienlijk zien dalen. Volgens Koninklijk Horeca Nederland heeft zeker driekwart van de ondernemers last van de maatregel. Zeker 1500 zaken dreigen door het rookverbod te verdwijnen als 'huiskamer van de samenleving', aldus directeur Lodewijk van der Grinten zondag.

Bij_Rookverbod_02_437282d.jpg

Op basis van onderzoek van het Bedrijfschap Horeca&Catering blijkt dat de omzet van cafés in juli en augustus met 26 procent is gedaald, en die van de discotheken met 31 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ondernemers schrijven de helft hiervan toe aan het rookverbod.

De helft van de horecaondernemers zegt dat steeds meer bezoekers naar illegale drinkgelegenheden gaan. Als gevolg van de omzetdaling verwacht verder 20 procent van alle horecabedrijven personeel te moeten ontslaan. Ten slotte blijkt dat bedrijven met een terras een lagere omzetdaling hebben.

„Nu helder is dat vooral cafés en discotheken buitenproportioneel getroffen worden, willen we dat de minister in actie komt”, zei Van der Grinten. „Wij eisen dat handhaving nu door de minister serieus wordt uitgevoerd. Als de minister dit niet kan waarmaken dan moet hij het rookverbod opheffen.”

Bron: Telegraaf.nl

Hup, niet rokers, massaal de horeca in nu!

Of, de regel van vroeger moet weer in ere hersteld worden: Samen komen we er wel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden