[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wie is er net zo klein als ik???


Transportsmurf

Vraag

  • Forumlid

Lengteprobleempje, schreef hierover in mijn vorige topic ook maar start toch maar een nieuwe.

Ben maar 1.55 lang en heb problemen met de luchtvering. Ik heb de stoel maximaal laag staan en naar voren en een beetje gekanteld dan kom ik goed bij de pedalen totdat ik over een hobbelige weg ga of een drempel ofzo. Soms slinger ik door de luchtvering zo heen en weer dat ik loskom en te veel heen en weer schommel waardoor het sturen negatief wordt beinvloed en het niet altijd makkelijk is om kijken, sturen, schakelen, knipperlichten enzo tegelijk te bedienen.

Wie heeft ook dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Kan bij een volvo FH12 de luchtvering van de stoel ook uit?:confused: en zo ja, hoe rijdt dat dan?

Alvast bedankt.

Gr. Ella

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Gast marsipulami

de stoel kan omlaag gegooid worden dat je geen luchtvering meer hebt, maar uit eigen ervaring kan ik je verklappen dat het niet lekker rijdt.

en dat was niet vanwege mn lengte dat de stoel zonder lucht stond maar dat is een eigen aanwensel;) om overbodige slijtplekken door in en uitstappen te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
de stoel kan omlaag gegooid worden dat je geen luchtvering meer hebt, maar uit eigen ervaring kan ik je verklappen dat het niet lekker rijdt.

en dat was niet vanwege mn lengte dat de stoel zonder lucht stond maar dat is een eigen aanwensel;) om overbodige slijtplekken door in en uitstappen te voorkomen.

Tja, niet lekker maar misschien wel stabieler voor mij? rij jij altijd zo zonder luchtvering in de stoel dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

In één van de bladen (schande, weet niet meer welke van de twee) stond laatst een artikel over een chauffeur van De Luyker uit Geel. Zij is ook klein en 'vecht' met de stoel etc.

Is een automaat geen optie dan? Scheelt altijd wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Babbel is ook de langste niet. Ook was het euvel dat haar gewicht zo was dat als de auto over een bult ging de stoel dacht dat de persoon zwaarder was en dus omhoog ging, en met een kuil precies andersom. Hierdoor hebben wij in onze Scania toen we hem kochten de stoelen niet mee laten leveren en hier stoelen van Savas laten zetten. Die stoel kon verder zakken dan gemiddeld en daardoor kon ze toch gebruik maken van de luchtvering, en de ingestelde hoogte was niet gewichtsafhankelijk. groet K&B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

angelique, knabbel en babbel, dank jullie wel voor de reacties. Ik heb vandaag al de rijschool gebeld en ze weten het niet maar ze gaan er vandaag naar kijken of het ook uit kan. Dat moet dan maar ff idd voor het lessen en het examen. Daarna zien wel wel weer. Het zal per auto ook wel verschillend zijn denk ik. Maandag weer lessen, nu ff chilll

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

heb ik ook gedaan.

Hij zegt dat het voor zover hij weet op de meeste stoelen moet zitten maar volgens hem was 't een knopje aan de zijkant, een vriend van mij had het over een knop onder de stoelzitting aan de voorkant.

Alle knoppen aan de zijkant heb ik gehad en die waren het in ieder geval niet.

Heb ook al aan de rijschool gevraagd of ze er ff naar willen kijken, Scheelt maandag weer tijd...

Dank je trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucklily

Hoi! Ook ik ben niet de grootste en heb eigenlijk altijd met de stoelvering uit gereden want bij ieder heuveltje ga je wel lekker op en neer maar raakt je voet het gas of de rem niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

voren onder de stoel zit een vergrendel knop daar zet je de stoel mee vast bij volvo weet alleen niet of dat bij de nieuwere nog zo is

bij de mijne en een fm wel in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
voren onder de stoel zit een vergrendel knop daar zet je de stoel mee vast bij volvo weet alleen niet of dat bij de nieuwere nog zo is

bij de mijne en een fm wel in ieder geval.

Dit is er een van tien jaar oud dus het zal er wel zitten. Dank voor alle reacties, ik ga maandag ff eerst aan de stoel prutsen voordat ik begin!

:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Okee, Ik ben in en grafstemming maar,

als jij niet over de geestelijke of lichamelijke vaardigheden beschikt om een motorvoertuig te besturen kom je eigenlijk niet in aanmerking voor een rijbewijs.

(Ik bedoel: als je niet , ten alle tijden, bij de pedalen kan, hoor je niet op de auto)

En ja, hier ga ik een hoop commentaar op krijgen:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Okee, Ik ben in en grafstemming maar,

als jij niet over de geestelijke of lichamelijke vaardigheden beschikt om een motorvoertuig te besturen kom je eigenlijk niet in aanmerking voor een rijbewijs.

(Ik bedoel: als je niet , ten alle tijden, bij de pedalen kan, hoor je niet op de auto)

En ja, hier ga ik een hoop commentaar op krijgen:(

Inderdaad als je weet dat je geestelijke toestand ver beneden peil is reageer dan gewoon niet , schop je ook niet iemands droom de grond in met zo'n opmerking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Lengteprobleempje, schreef hierover in mijn vorige topic ook maar start toch maar een nieuwe.

Ben maar 1.55 lang en heb problemen met de luchtvering. Ik heb de stoel maximaal laag staan en naar voren en een beetje gekanteld dan kom ik goed bij de pedalen totdat ik over een hobbelige weg ga of een drempel ofzo. Soms slinger ik door de luchtvering zo heen en weer dat ik loskom en te veel heen en weer schommel waardoor het sturen negatief wordt beinvloed en het niet altijd makkelijk is om kijken, sturen, schakelen, knipperlichten enzo tegelijk te bedienen.

Wie heeft ook dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Kan bij een volvo FH12 de luchtvering van de stoel ook uit?:confused: en zo ja, hoe rijdt dat dan?

Alvast bedankt.

Gr. Ella

probeer het eens met houten klosjes op de pedalen(hahaha),heeft mijn dochtertje ook voor op haar nog iets te grote fietsje.:tu:

Of jij hebt een te grote auto.....(hihihi).

En waar rij jij meestal,dan blijf ik daar weg,voor als je niet kunt remmen. :p

En om als optie je luchtvering van de stoel uit te zetten,dan kun je hem er net zo goed uithalen en een keuken stoel monteren,net als vroeger de turken hadden in die rommel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik heb ook gelest in een volvo fh12, ik ben 1.65m en had hetzelfde probleem, met drempels. bij mij zat aan de zijkant van de stoel, helemaal vooraan, nog een knopje en die kon je trapsgewijs instellen, hoe lager die stond hoe harder je stuiterd bij drempels met als gevolg dan je benen te kort worden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
probeer het eens met houten klosjes op de pedalen(hahaha),heeft mijn dochtertje ook voor op haar nog iets te grote fietsje.:tu:

Of jij hebt een te grote auto.....(hihihi).

En waar rij jij meestal,dan blijf ik daar weg,voor als je niet kunt remmen. :p

En om als optie je luchtvering van de stoel uit te zetten,dan kun je hem er net zo goed uithalen en een keuken stoel monteren,net als vroeger de turken hadden in die rommel.

Ook weer zo'n stomme opmerking waar diegene die deze topic geopend heeft in de hoop serieuze antwoorden te krijgen weer geen kant mee op kan ...............goed bezig hoor !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ook weer zo'n stomme opmerking waar diegene die deze topic geopend heeft in de hoop serieuze antwoorden te krijgen weer geen kant mee op kan ...............goed bezig hoor !!!

nou met die blokjes werkt anders goed hoor!!

Jij:stom: moet niet zo chaggereinig zijn,met zulk mooi weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast marsipulami
nou met die blokjes werkt anders goed hoor!!

Jij:stom: moet niet zo chaggereinig zijn,met zulk mooi weer

heb je ooit pedalen van een vrachtwagen gezien met blokjes dan???????

maar het is net wat loontje zegt, op het moment van een hobbel zijn de benen net ff te kort, probeer de stoel dan ook nog een stukkie naar voren te kantelen scheelt ook weer een paar centimeter(kan net genoeg zijn).

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ook ik heb vrij korte beentjes en herken het probleem. Ik draag zogenaamde Cowboyboots (met hakken) die het probleem voor een deel oplossen. Met de stoel vrij ver naar voren gaat het goed. Alleen niet zoals ik gisteren deed tijdens het rijden de stoel willen verstellen en het verkeerde knopje te pakken hebben...... Ik ging opeens een stuk de hoogte in waardoor ik de pedalen niet meer bereikte. Gelukkig op de snelweg met weinig verkeer zodat er geen gevaar was, maar dat doe ik niet meer. (zat trouwens wel hardop te lachen).

groetjes Captain Krimson

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ga nu even Hendrik bijvallen hoor.

Tsjonge RonJB en Wilco1, wat zijn die voor een achterlijke opmerkingen?

Dat doe je toch niet?

Ik hoop de de topicstarter zich hier niets van aantrekt verder, want het slaat kant noch wal.

Transportsmurf, succes met de opleiding !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor alle positive en behulpzame reacties: bedankt, hier kan ik iets mee.

Voor de anderen: er zijn een heleboel net zo klein of zelfs kleiner dan ik, die zijn er ook gekomen (truckstar juli artikel Cathleen Goris: 1.49!!). Daarbij lijkt het me aan de rijschool en de examinator om te beoordelen hoe ik rij en verder aan niemand.

En ik heb idd een droom die ik me door niemand af laat pakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat is het toch makkelijk om andermans droom in de grond te trappen zeg. En dan helemaal met de opmerkingen die ik hier gelezen heb. Maar goed, we hebben overal ubermensen, dus daar zullen jullie dan wel bij horen.

Transportsmurf, gewoon lekker voor je droom gaan. Heb ik ook gedaan, heb ook commentaar gehad (wel eens waar niet over me lengte, maar toch), maar me droom is uitgekomen en Im lovin' every minute of it :D

Succes :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat is het toch makkelijk om andermans droom in de grond te trappen zeg. En dan helemaal met de opmerkingen die ik hier gelezen heb. Maar goed, we hebben overal ubermensen, dus daar zullen jullie dan wel bij horen.

Transportsmurf, gewoon lekker voor je droom gaan. Heb ik ook gedaan, heb ook commentaar gehad (wel eens waar niet over me lengte, maar toch), maar me droom is uitgekomen en Im lovin' every minute of it :D

Succes :tu:

Dank lex, heb je blog gelezen, erg leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden