[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wie is er net zo klein als ik???


Transportsmurf

Vraag

  • Forumlid

Lengteprobleempje, schreef hierover in mijn vorige topic ook maar start toch maar een nieuwe.

Ben maar 1.55 lang en heb problemen met de luchtvering. Ik heb de stoel maximaal laag staan en naar voren en een beetje gekanteld dan kom ik goed bij de pedalen totdat ik over een hobbelige weg ga of een drempel ofzo. Soms slinger ik door de luchtvering zo heen en weer dat ik loskom en te veel heen en weer schommel waardoor het sturen negatief wordt beinvloed en het niet altijd makkelijk is om kijken, sturen, schakelen, knipperlichten enzo tegelijk te bedienen.

Wie heeft ook dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Kan bij een volvo FH12 de luchtvering van de stoel ook uit?:confused: en zo ja, hoe rijdt dat dan?

Alvast bedankt.

Gr. Ella

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

niet om het een of ander,maar als je op cruciale momenten het contact met de pedalen verliest,en dus geen controle meer hebt op het voertuig,wil ik toch niet met mijn personen wagen met inhoud achteraan in de file staan!!!!

En met die blokjes ik heb het inderdaad nog nooit gezien,maar het lijkt mij beter dan met b.v. cowboy boots,tegenwoordig moet je zowiezo bijna overal veiligheidsschoenen aan,en niet voor niets.

En die tips om de luchtvering te laten zakken,dus zonder geveerde stoel rijden,dan kan die jongen over een paar jaar mooi de ziektewet in vanwege een hernia,maar dan heeft die in elk geval geen probleem meer met de pedalen...toch.

en je kunt een onderwerp toch wel een beetje luchtig opnemen!.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

het feit dat de topicstarter (dat volgens mij een startster is zie naam onder eerste bericht) heel serieus bezig is met een dilemma moet toch al aangeven dat ze niet onbezonnen straks in een auto zal stappen en gaan rijden. Nog voor t rijbewijs op zoek naar tips en ideeen zegt mij dat deze persoon wel degelijk heel serieus bezig is. En om daar nu van dat flauw commentaar op te geven of ongepast te zeggen dat t af te raden is om eraan te beginnen,sorry gaat mij te ver.

Zijn jullie dan allemaal zo goed dat jullie nooit voor problemen komen te staan waar je graag een raad voor krijgt? Bij voorbaad er al vanuit gaan dat dit nooit wat wordt...sorryBarfEn bij voorbaat al denken dat er bij onverwacht remmen vast iets gaat gebeuren..... Ik mag toch aannemen dat als dit echt een giga probleem is dat niet op te lossen is, de rijschool er ook niet aan begint? Ze moet toch ook examen doen straks?

En gister sprak ik met een chauffeur van 2,08 m. Wat denk je van hem als hij opgevouwen in zn cabine zit en met zn knieeen t stuur raakt, en onverwacht remt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mij lijkt het het beste om uit te kijken om de vering zo laag en stug mogelijk te zetten. Lijkt me beter idd voor de rug dan wanneer er helemaal geen vering is, deze zit er zoals gezegd niet voor niets op. Ik heb weinig ervaring met volvo, maar mocht je binnen een paar maanden uitkijken voor een job: bij scania is deze heel diep én geveerd in te stellen.

Succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

transportsmurf je ben echt de enige niet die met dit probleem kampt

maar omdat je nog lest heb je weinig permanente oplossingen voor handen als de stoel niet naar jou lengte in is te stellen

maar als je eenmaal je papiertjes hebt dan zijn er echt wel mogelijkheden hoor

een maatje van me al 30 jr op het pad sleet zijn laatste jaren p een MAN kipper en had gewoon blokken op de pedalen nee geen gein

luchtvering is belangrijk voor je rug dus die moet je erzeker ophouden

en ruimte onder je knie -bovenbeen en de stoel is ook belangrijk anders knel je alles af en kan er trombose ontstaan

succes met je opleiding en zorg voor je zelf :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Mij lijkt het het beste om uit te kijken om de vering zo laag en stug mogelijk te zetten. Lijkt me beter idd voor de rug dan wanneer er helemaal geen vering is, deze zit er zoals gezegd niet voor niets op. Ik heb weinig ervaring met volvo, maar mocht je binnen een paar maanden uitkijken voor een job: bij scania is deze heel diep én geveerd in te stellen.

Succes ermee.

Sjoeke, Heisterkamp en Bollo, dank voor de serieuze reacties, en als ik geslaagd ben wordt het idd een scania, dat schept de burger moed om te weten dat die dieper kan:wave:. Dat van die zitting wist ik idd ook al en daar let ik ook op. En als het echt moet ga ik desnoods aan de blokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Neem even kontakt op met clown Mirko van circus Renz, die is ook nogal klein(lilliputter of heet dat tegenwoordig anders?) en die rijd in een DAF met een Amerikaanse camper op de schotel.

En daarbij is hij NIET de ENIGE!!!

Zo is er ook iemand met achondroplasie die met een KermisVrachtwagen rijdt.

En een Duitse chauffeur die met een MAN rijdt en die ik zelf (hetzij kort) gesproken heb toen ik bij BASF moest laden.

Jammer genoeg heb ik erg kort met hem gesproken en hebben we alleen over transport gesproken, dus niet over zijn 'kleinzijn' en de moeilijkheden of eventuele aanpassingen in zijn auto. (daar was ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar maar ik heb het niet durven vragen)

En tov mij was hij dus echt klein ... misschien (geschat) zo rond de 1m40!

't rijden ging ook erg goed, zeker voor een Duitser ;)

Nee ff zonder gekheid dat ging gewoon probleemloos ... alleen allerlei mensen stonden te kijken en daar had hij mooi schijt aan (wat moet je anders?!)

En dat zijn dus al 3 mensen die kleiner zijn dan de 1m55 van de Transportsmurf!

A) iemand die zijn rijbewijs haalt is GESCHIKT om het vak te beoefenen, anders behaal je dus dat roze papiertje niet of geven ze je met de medische keuring al een negatief advies (ze raden het je dan dus af)

B) Stoelen kunnen ook worden aangepast!!!

En zolang ze aan het lessen is kan het m.i. geen kwaad die stoelvering UIT te zetten!

+ Last van je rug dat krijgen vrijwel alle chauffeurs na een jaar of 10!!!

Luchtgeveerde stoel of niet!

Ook iets om over na te denken he, Wilco1?

Maar hoe ze het ook gaat doen in de toekomst, het blijft haar EIGEN KEUZE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zowiezo eerst de papiertjes halen, laat je niet afschrikken door ondoordachte reactie's!

Mocht het nodig zijn om een stoel aan te passen aan jouw lengte dan is er meestal wel een mouw aan te passen, desnoods met subsidie.

Sommige type stoelen staan op een wat hoger frame wat aangepast kan worden.

Ik heb ooit een stoel gehad met horizontale vering erin (savas) die was drie centimeter hoger dan een normale stoel; dat kan er dus ook tussenuit, dat scheelt al weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En met die blokjes ik heb het inderdaad nog nooit gezien,maar het lijkt mij beter dan met b.v. cowboy boots,tegenwoordig moet je zowiezo bijna overal veiligheidsschoenen aan,en niet voor niets.

Daar heb je helemaal gelijk in. Eergisteren heb ik daar ook een opmerking over gekregen. Ik zal dus zelf ook aan de veiligheidsschoenen moeten. mijn tip blijkt geen goede tip te zijn.

groetjes Captain Krimson

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast marsipulami
Tja, niet lekker maar misschien wel stabieler voor mij? rij jij altijd zo zonder luchtvering in de stoel dan?

sorry, verlate reactie:

zou kunnen dat het stabieler rijdt voor je, maar ik laat de luchtvering standaard zakken bij het uitstappen om slijtplekken te voorkomen op het zitgedeelte;).

met mijn lengte van1.85meter heb ik geen noodzaak om zonder lucht in de stoel te rijden.:D

wat misschien ook nog een optie is maar zal niet de simpelste zijn, laat pedalen maken/ aanpassen bij een bedrijf wat erin is gespecialiseerd, denk aan leswagens, aangepaste autos voor minder valide mensen.

Zal wat kosten maar als je het voorstelt bij je werkgever zal er wel over te praten zijn natuurlijk.

ik hoop dat je verder iets aan alle antwoorden en tips hebt en succes met lessen verder en met je aankomend examen.

succes met je droom te verwezelijken:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als ik naar avater kijkt van transportsmurf, dan zie ik daar een auto van die speksnijder, en daar valt toch wel wat te regelen, want die hebben chauffeurs hard nodig......;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Daar heb je helemaal gelijk in. Eergisteren heb ik daar ook een opmerking over gekregen. Ik zal dus zelf ook aan de veiligheidsschoenen moeten. mijn tip blijkt geen goede tip te zijn.

groetjes Captain Krimson

???

Hoezo?

Mag je onder het rijden niet andere schoenen aan hebben dan, dan tijdens het laden/lossen?

Er zijn er zelfs die buiten de wagen op klompen lopen (ken er zelfs eentje in de containers die op echte houten ouderwetse NL klompen loopt) en IN de wagen op sokken ...

Dat vind ik overigens een stuk gevaarlijker dan cowboyboots ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
???

Hoezo?

Mag je onder het rijden niet andere schoenen aan hebben dan, dan tijdens het laden/lossen?

Er zijn er zelfs die buiten de wagen op klompen lopen (ken er zelfs eentje in de containers die op echte houten ouderwetse NL klompen loopt) en IN de wagen op sokken ...

Dat vind ik overigens een stuk gevaarlijker dan cowboyboots ;)

wat vind je gevaarlijker? rijden met klompen of sokken? ik rijd al jaren op sokken en vind dat ik meer gevoel met de pedalen heb dan met schoenen.

maar ja ik ben dan een ook maar een held op sokken:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
wat vind je gevaarlijker? rijden met klompen of sokken? ik rijd al jaren op sokken en vind dat ik meer gevoel met de pedalen heb dan met schoenen.

maar ja ik ben dan een ook maar een held op sokken:D

Ik denk dat Angelique het niet heeft over het rijden met klompen maar het dragen van klompen buiten de cabine.

groetjes Krimmy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet niet hoe jullie je stoelen afstellen, maar mijn stoel staat altijd een heel klein beetje achterover gekanteld, rug redelijk recht en mijn voeten staan plat op de vloer als mijn benen in een hoek van 90 graden staan.

Met andere woorden, als ik over een drempel rij of een hobbelige weg en de luchtvering staat op maximaal dan kom ik ook niet meer bij de pedalen! Ik vind het dan ook redelijk irritant om zo te rijden en zet de luchtvering altijd op 1 van de eerste paar niveau's.

Volgens houdt iedereen zijn eigen stoelafstelling op na, want ik geloof dat er ook veel chauffeurs zijn de de stoel ver naar achteren zetten en iets verder omlaag zodat ze netals bij een Scania achter de raamstijlen verdwijnen. Dan zit je dus net als in de auto met je benen naar voren om bij de pedalen te komen. Ook zie je weleens chauffeurs in voornamelijk DAF's die amper boven het stuur of de zijramen komen en die zetten geloof ik ook de stoel gewoon een stuk verder naar achteren en beneden.

Maar dit zijn zomaar een paar hersenspinsels die mij voorbij gaan als ik iemand inhaal en op een geheel andere manier in een zelfde type auto zie zitten als ik. Zelf begrijp ik het nooit zo, in een vrachtwagen zit ik zoals gezegd gewoon met mijn benen en voeten recht boven de pedalen en niet zoals in de auto met mijn benen naar voren richting de pedalen.

Kan het niet zo goed uitleggen, maar misschien begrijpen jullie een beetje wat ik ermee bedoel. En als chauffeurs dat bewust doen zodat ze achter de raamstijlen verdwijnen (zelfde idee als gordijntjes naar voren) kan ik dat nooit zo goed begrijpen ... hehehe. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
wat vind je gevaarlijker? rijden met klompen of sokken? ik rijd al jaren op sokken en vind dat ik meer gevoel met de pedalen heb dan met schoenen.

maar ja ik ben dan een ook maar een held op sokken:D

En wat gebeurt er als je een keer een NOODSTOP zult moeten doen?

Misschien heb je meer gevoel ... maar dat 'gevoel' zal je waarschijnlijk ook parten spelen als je een keer uit alle macht moet remmen?!?!?!?

Het voorbeeld sokken/klompen was meer om aan te duiden dat deze gasten dikwijls hun schoeisel uitgooien zodra ze de cabine betreden.

Waar ik het eigenlijk over had ... Is het feit dat je met andere schoenen/schoeisel kunt RIJDEN dan je gebruikt bij het laden/lossen!

Je kunt dus best met je cowboylaarzen rijden ... en als je dan zelf moet gaan lossen of ergens in een magazijn moet komen waar veiligheidsschoenen verplicht zijn kun je die altijd nog uitwisselen.

Zo doe ik het ook ... ik rij meestal gewoon op mijn gympen, stap ik uit de wagen en zijn veiligheidsschoenen verplicht dan doe ik die dan pas aan!

Zit-instructie (jammer met afbeeldingen voor de luxe)

http://www.bsrecaro.nl/web/content/view/71/95/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En wat gebeurt er als je een keer een NOODSTOP zult moeten doen?

Misschien heb je meer gevoel ... maar dat 'gevoel' zal je waarschijnlijk ook parten spelen als je een keer uit alle macht moet remmen?!?!?!?

Het voorbeeld sokken/klompen was meer om aan te duiden dat deze gasten dikwijls hun schoeisel uitgooien zodra ze de cabine betreden.

Waar ik het eigenlijk over had ... Is het feit dat je met andere schoenen/schoeisel kunt RIJDEN dan je gebruikt bij het laden/lossen!

Je kunt dus best met je cowboylaarzen rijden ... en als je dan zelf moet gaan lossen of ergens in een magazijn moet komen waar veiligheidsschoenen verplicht zijn kun je die altijd nog uitwisselen.

Zo doe ik het ook ... ik rij meestal gewoon op mijn gympen, stap ik uit de wagen en zijn veiligheidsschoenen verplicht dan doe ik die dan pas aan!

Zit-instructie (jammer met afbeeldingen voor de luxe)

http://www.bsrecaro.nl/web/content/view/71/95/

nou zoals ik al eerder zei rijd ik al jaren op sokken en ik ben dus ook 1 van die gasten die zijn schoeisel uitgooid zodra ik instap en vind dat fijner rijden met name het gevoel met de pedalen, en ook met een noodstop,

jaja na 14 jaar op de weg maak je toch weleens een noodstop, en mijn gevoel en ervaring is gewoon dat ik meer feeling met de pedalen heb en je auto blijft een stuk schoner.:tu:;)

maar nu gaan we eigenlijk off topic dus zal ik me mond maar weer houden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Neem even kontakt op met clown Mirko van circus Renz, die is ook nogal klein(lilliputter of heet dat tegenwoordig anders?) en die rijd in een DAF met een Amerikaanse camper op de schotel.

Toen ik de zin begon te lezen voelde ik me toch wel aangesproken. Maar ik heb toch iets meer lengte gekregen.

Groetjes

Mirko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ikzelf ben ook maar net aan 1.60

Dus ben benieuwd hoe dat gaat?

Maar het kan dus wel als je niet zo groot bent rijden in een vrachtwagen?

Ja, natuurlijk ... waarom niet?

Al zul je met bepaalde zaken waarschijnlijk meer moeite hebben dan iemand van 1m85 of zo. Maar dat is in het dagelijkse leven ook al zo! ;)

Eigenlijk hetzelfde als dat de ene meer kracht heeft dan de ander ... zowel voor mannen als vrouwen bedoel ik dit.

En er zijn zeer veel verschillende soorten jobs in het transport .... uiteindelijk vind iedereen wel zijn eigen stekkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden