[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vraag ivm flits toestel in NL


D.D.

Recommended Posts

  • Forumlid

Flitsen de vaste camera's in NL in beide richtingen? Bij Maastricht Airport staat er zo ééntje en toen ik aan de paal kwam flitste hij mij langs de voorkant... Barf

Normaal gaat dat ding toch alleen maar af als je aan de kant van de paal rijd? Ik ging er altijd van uit dat ze maar in één richting werkte, blijkbaar klopt dat dus niet! :p

En wat gaat dat grapje mij ongeveer kosten? Ik reed ongeveer 30km/u te snel.. ( yeh yeh I know )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja..ze flitsen ook van voren..Ik heb er vorige week 1 in Zuidhorn opgelopen..oke ik reed krap aan 60 waar 50 mocht..dus iets goedkoper.:D

Categorie 1.

motorvoertuigen, bromfietsen, invalidenvoertuigen met motor, brommobielen, landbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid.

overschrijding met 30 km/h € 204

Categorie 2.

vrachtauto's, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen.

overschrijding met 30 km/h € 268

overschrijding van 31 km/h en meerHet boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

Buiten de bebouwde kom zijn ze iets goedkoper....maar dat is 10-tjes werk.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor de duidelijkheid:

Binnen de bebouwde kom kan er van voren en van achter geflits worden.

Buiten de bebouwde kom dus alle overige wegen van 80 of sneller,

wordt er alleen van achter geflits, dus als je een flitskast in de middenberm ziet staan met de lens in jou richting, hoef je niet af te remmen.

Trouwens die vaste kasten staan normaal gesproken niet op vrachtverkeer afgestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor de duidelijkheid:

Binnen de bebouwde kom kan er van voren en van achter geflits worden.

Buiten de bebouwde kom dus alle overige wegen van 80 of sneller,

wordt er alleen van achter geflits, dus als je een flitskast in de middenberm ziet staan met de lens in jou richting, hoef je niet af te remmen.

Trouwens die vaste kasten staan normaal gesproken niet op vrachtverkeer afgestemd.

sorry Big Red, Rijdt op de N273 (Napoleonsbaan Maaseik/Venlo) dan toch maar gewoon 80/85 km per uur want deze pakken jou van zowel van voren als van achteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die bij Maastricht airport (op de parallelweg) flitst 100% zeker van 2 kanten. Iets verderop, waar de geluidsschermen ophouden staat wekelijks een flitser van de klpd. A2 richting Eindhoven thv Maastricht Airport, busje net achter de wal en camera op vangrail geplaatst. 1 nadeel zijn busje is hoger dan de geluidswal;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Flitsen de vaste camera's in NL in beide richtingen? Bij Maastricht Airport staat er zo ééntje en toen ik aan de paal kwam flitste hij mij langs de voorkant... Barf

Normaal gaat dat ding toch alleen maar af als je aan de kant van de paal rijd? Ik ging er altijd van uit dat ze maar in één richting werkte, blijkbaar klopt dat dus niet! :p

En wat gaat dat grapje mij ongeveer kosten? Ik reed ongeveer 30km/u te snel.. ( yeh yeh I know )

Ik hoop dan dat je maar met 90:confused: voorbij ging want op die weg is 60 KM de maximale snelheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik hoop dan dat je maar met 90 voorbij ging want op die weg is 60 KM de maximale snelheid

Jaja ik weet wat de max snelheid daar is. En ja dat gaat een leuke ( duur ) prent worden maar met een beetje geluk komt hij niet aan. Klagen er over doen we niet, ik wil gewoon het bedrag weten. ;)

Ahja, maandag in de late namiddag heb ik je trouwens nog gespot aan Maastricht Airport. Je reed er samen met een collega ( je hebt toch een CF vaantje hangen in de DHL wagen ? )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo.............niet alleen chauffeurs lezen hier mee hoor!!!!!!

Volgende keer staat ie daar met een cabrio :p:p

Hoor ik cabrio? :D

Even wat anders...ben vandaag ook geflitst in Almere.

Je mag er 70, ding springt op oranje, remmen lukt niet echt meer (beetje zwaar en geen zin in lading die bij zowat een noodstop omflikkert).

Dus wat deed ik in een ogenblik...niks.... flits.

Had beter gas bij kunnen geven, paar km te hard is goedkoper dan roodlicht flits van diezelfde camera :S

Krengen staan gewoon te strak afgesteld (op personenwagens?)

En dan heb ik nog maar een bakwagen, met een trailer gaat je toch ruim door rood?

Ga er wel tegenin (al vrees ik dat het weinig zin heeft).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor de duidelijkheid:

Binnen de bebouwde kom kan er van voren en van achter geflits worden.

Buiten de bebouwde kom dus alle overige wegen van 80 of sneller,

wordt er alleen van achter geflits, dus als je een flitskast in de middenberm ziet staan met de lens in jou richting, hoef je niet af te remmen.

Trouwens die vaste kasten staan normaal gesproken niet op vrachtverkeer afgestemd.

En op de N322, de flitspaal bij de Iveco Dealer flitst helaas ook in 2 richtingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor de duidelijkheid:

Binnen de bebouwde kom kan er van voren en van achter geflits worden.

Buiten de bebouwde kom dus alle overige wegen van 80 of sneller,

wordt er alleen van achter geflits, dus als je een flitskast in de middenberm ziet staan met de lens in jou richting, hoef je niet af te remmen.

Trouwens die vaste kasten staan normaal gesproken niet op vrachtverkeer afgestemd.

ik ben een jaar of 2 geleden ook eens van voor geflitst, op een 100kmh weg.

De N261 van kaatsheuvel naar Loon op Zand.

Ik dacht ook dat ze je nooit aan de voorkant flitsen..., dus wel.

Jaren lang ging het goed, tot die ene keer.

Mischien verkeerd afgesteld of afgericht.

Maar ik kreeg hem wel binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoor ik cabrio? :D

Even wat anders...ben vandaag ook geflitst in Almere.

Je mag er 70, ding springt op oranje, remmen lukt niet echt meer (beetje zwaar en geen zin in lading die bij zowat een noodstop omflikkert).

Dus wat deed ik in een ogenblik...niks.... flits.

Had beter gas bij kunnen geven, paar km te hard is goedkoper dan roodlicht flits van diezelfde camera :S

Krengen staan gewoon te strak afgesteld (op personenwagens?)

En dan heb ik nog maar een bakwagen, met een trailer gaat je toch ruim door rood?

Ga er wel tegenin (al vrees ik dat het weinig zin heeft).

Het aantal seconden dat een verkeerslicht oranje brand is afhankelijk van de maximum snelheid. (daar is een berekening voor) als je het vermoeden hebt dat de lchten verkeerd afgesteld staan zal je dus even op zoek moeten naar de juiste gegevens (hier bijvoorbeeld: http://forum.infopolitie.nl/viewforum.php?f=69)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die camera in de bocht van de van Geenstraat in Putten flits trouwens ook van voren. Kwam ik tot mijn verbazing ook achter (Als je van Prisma Putten terug naar Nijkerk rijd).

ja en deze camera doet het altijd en dies best verraderlijk omdat ie net staat wanneer je door de bocht komt vanaf de prisma... de andere camera's zijn geloof ik allemaal weggehaald uut het darrup en diegene die der staan verders doen ut nie (dacht ik)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden