Spring naar bijdragen

Motorrijder rijdt 108km te hard

Recommended Posts

• Forumlid

Wildervank - Dat het tijdens snelheidscontroles op de K.J. de Vriezestraat in Wildervank steevast raak is, mag inmid­dels genoegzaam bekend zijn. Maar zo bont als een motor­rijder het deze week maakte, is uniek: de man (leeftijd en woonplaats onbekend) raasde de radar van de politie voorbij met een snelheid van 158 kilo­meter, waar 50 is toegestaan.

Tijdens dezelfde controle - waar bijna tweehonderd van de ruim vijfhonderd gecontro­leerde chauffeurs binnenkort een boete krijgen thuisge­stuurd omdat ze zich niet aan de maximumsnelheid hiel­den - werd een automobilist betrapt die liefst 115 kilome­ter reed.

Bron: DVHN.nl 24 juli 2007, 11:27

Ja shit happens:D. Ik rijdt zelf ook motor en ja 't blijft een momentopname. Als je op 't verkeerde moment langs de controle rijdt:mad:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Barf

Echt niet normaal en dat word dan ook nog motor rijder genoemd .

Ik heb er wel een naam voor aso rijder die de naam motor rijder niet waard is

rijbewijs in nemen motor ook in nemen en 5 jaar ontzegging van het rijbevoegdheid .

Ik rijd zelf ook al 30 jaar motor en vind dat dit niets met motor rijden van doen heeft .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Heb een vraag. Wat voor motor ook hebt Ze lopen alle te hard

Ik heb ook jaren een motor gehad.En veel geluk gehad Nooit een boete

Met de motor Amsterdam naar Venray 140 KM per uur geen probleem

Met de auto 3 a 4 bekeurings op de maat thuis.Zelfde route

Heb een ZZR 11oo gehad.290 echte km geen probleem.En zelf gereden

En als het druk is gewoon met verkeer over.Hwm

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Mijn motor is een CBR 1000 .

En mijn vraag is gelijk wat heeft dat met die snelheid te maken in de bebouwde .

Daar rij je als motor rijder niet harder dan tusen de 40 of 55 kmh toch als het kan .

En in een woon erf stapvoets of nog langzamer of 30 kmh als het kan .

Rij je harder dan ben je niet goed bezig .

En ik weet echt wel wat snelheid is maar dan wel op de autobaan in DE en ik rij dan ook 270 kmh

maar dan wel als ik van me zelf weet dat het ook echt kan en anderen niet in gevaar breng .

En niet zo maar uitzichtloze gassen in het centrum daar heb ik maar een woorden voor

spoort niet af pakken de rijbewijs en motor verbeurt verklaren .

Misschien zijn dat soort rand debielen dan ook gelijk genezen .

Groetjes van jp

post-1744-1394779158,0761_thumb.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Mijn motor is een CBR 1000 .

En mijn vraag is gelijk wat heeft dat met die snelheid te maken in de bebouwde .

Daar rij je als motor rijder niet harder dan tusen de 40 of 55 kmh toch als het kan .

En in een woon erf stapvoets of nog langzamer of 30 kmh als het kan .

Rij je harder dan ben je niet goed bezig .

En ik weet echt wel wat snelheid is maar dan wel op de autobaan in DE en ik rij dan ook 270 kmh

maar dan wel als ik van me zelf weet dat het ook echt kan en anderen niet in gevaar breng .

En niet zo maar uitzichtloze gassen in het centrum daar heb ik maar een woorden voor

spoort niet af pakken de rijbewijs en motor verbeurt verklaren .

Misschien zijn dat soort rand debielen dan ook gelijk genezen .

Groetjes van jp

Als die controle nou nog net binnen de bebouwde kom heeft gestaan, bij 't bord dat je 't dorp uitrijdt. nou dan kunnen ze er veel pakken hoor. Ik geef ook al gas als ik 't bord zie staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Als die controle nou nog net binnen de bebouwde kom heeft gestaan, bij 't bord dat je 't dorp uitrijdt. nou dan kunnen ze er veel pakken hoor. Ik geef ook al gas als ik 't bord zie staan.

Je zegt het goed < als> maar dan rijd die persoon nog veel te hard toch

waar we het over hebben .

En ik vind als een persoon dusdanig hard rijd en onverantwoordelijk aan het verkeer deel neemt dat die dan daar ook maar de gevolgen en de consequenties van moet dragen .

En dat geld voor alle weg gebruikers voor mij en voor jou en voor iedereen .

En dan heb ik het nog niet een gehad over als zo iets verkeerd af loopt .

En zo als je zelf al zegt jij trekt het gas wel eerder open is het dan niet zo dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Inderdaad ik laat het gas los als naast het bord ben en als ik het bord van einde 50 of weet ik hoeveel zie het gas er weer op .........jaja ik weet het ik ben fout !!

Trouwens vandaag een prent gekregen in de buurt van Raalte ik ben gepakt met 87 op een 80 km weg

Vreemde is dat ik zwart op wit heb dat onze auto's zijn begrensd op 85 (misschien de wind in de rug )

Na correctie moet ik voor 84 km betalen = 24 euri :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Nou die prent heb ik al ik wil nu proberen er onderuit te komen door de schijf erbij te zoeken en op te sturen (copy) want je gaat er toch vanuit dat de tacho niet liegt :confused::confused:

Maarja van de andere kant waarom zeggen ze ........na correctie ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ach een beetje gas geven kan toch geen kwaad?

Of zijn jullie van die heilige boontjes ?:D

Ik bedoel : de hele dag word ik 1 afgesneden 2 rechts ingehaald 3 ingehaald over het verdrijvingsvlak 4 enz enz ,

Om ongelukken te voorkomen kijk ik goed om mij heen , en weet wat er gaat gebeuren. Anticiperen.

Laat mij nou 's avonds naar huis effe het gas intrappen !!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

ik heb hier ook zo de indruk dat het allemaal heilege mannen zijn , 30 jaar met de motor gereden en NOOIT niet te snel gereden zeker , geloof ik niks van , heb ook motor gereden , gaan naar een samenkomst van motorrijders en de enen jut de andere op , ik zeg niet dat je nu misschien te snel rijd maar in die 30 jaar dat je motorrijder bent niet te snel gereden ????, en Klaassen ge moet niet zeveren van die snelheid brengen naar 30 km/ uur want als er 's nachts niemand zou te zien zijn zul je ook sneller rijden zoals iedereen trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast midweek
Ach een beetje gas geven kan toch geen kwaad?

Of zijn jullie van die heilige boontjes ?:D

Ik bedoel : de hele dag word ik 1 afgesneden 2 rechts ingehaald 3 ingehaald over het verdrijvingsvlak 4 enz enz ,

Om ongelukken te voorkomen kijk ik goed om mij heen , en weet wat er gaat gebeuren. Anticiperen.

Laat mij nou 's avonds naar huis effe het gas intrappen !!

ik een heilig boontje? nee

maar ik rij toch geen 158 waar 50 is toegestaan!

weet je wel hoe hard dat is?

die 50 staat er niet voor niets.

en soms kan je best op een veilige manier wat harde rijden.

maar toch geen 108 km harder?

nooit meer dat rijbewijs teruggeven. zo denk ik er over. Barf

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

maar ik rij toch geen 158 waar 50 is toegestaan!

en soms kan je best op een veilige manier wat harde rijden.

maar toch geen 108 km harder?

Sommige 50 km/u zones zijn een beetje raar.

Bijvoorbeeld in België is er een 2x2 baan waar je maar 50km/u mag en daar kun je gemakkelijk bij wijze van spreken 200km/u rijden.

Meer dan de helft van de bestuurders rijd daar 120+ omdat ze denken dat ze op een baan zitten waar je 120 mag.

Nu ik heb nog nooit 158km/u gereden in een 50km/u zone. Maar op andere wegen ben ik regelmatig sneller aan het rijden dan wat toegelaten is ( behalve als ik aan het werk ben ).

Dus met mijn eigen wagen op de autostrade rijden als er geen mens op de weg is of er is weinig verkeer dan vind ik dat het moet kunnen om de auto/moto eens te laten gaan. Ze zouden het beter doen zoals het is in Duitsland op de autobahn. Als een persoon snel rijd dan let hij ook beter op in het verkeer omdat hij zich ervan bewust is dat hij snel aan het rijden is ( ik toch ).

Maar dit is een eindeloze discussie waar iedereen een andere mening over heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
ik heb hier ook zo de indruk dat het allemaal heilege mannen zijn , 30 jaar met de motor gereden en NOOIT niet te snel gereden zeker , geloof ik niks van , heb ook motor gereden , gaan naar een samenkomst van motorrijders en de enen jut de andere op , ik zeg niet dat je nu misschien te snel rijd maar in die 30 jaar dat je motorrijder bent niet te snel gereden ????, en Klaassen ge moet niet zeveren van die snelheid brengen naar 30 km/ uur want als er 's nachts niemand zou te zien zijn zul je ook sneller rijden zoals iedereen trouwens.

:D

Over of ik wel eens te hard heb gereden maar daar ging het toch niet over hu ??.

Ik ben niet heilig en ook geen boontje samen gevoegd heilig boontje .

Maar ik heb inderdaad ook wel eens te snel gereden maar dat zal dan niet meer zijn dan 10 a 20 km

ooke 25 KMH dan toe was gestaan en echt niet meer .

En ben daar ook dus wel eens voor bekeurd en dat vond ik dan ook wel terecht .

Maar 58 km te hard daar waar je 50 mag ?

Dan spoor je toch niet volgens mij en heb je dan last van motor RSI of -

ADHD -of je hersens zijn nog in een dusdanige embryonale stadium dat je niet goed spoort

Als ik wil rage dan ga ik naar de e31—DE of naar het circuit.

Groetje van jp

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast midweek

ik heb het even opgezocht in de routeplanner.

is inderdaad een weg die zich zou kunnen lenen om harder te rijden

(zo te zien op de kaart).

ik stond mischien wat snel klaar met mijn oordeel, maar het blijft wel heel erg snel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

ik stond mischien wat snel klaar met mijn oordeel, maar het blijft wel heel erg snel.

Tuurlijk, 158km/u in een 50 zone keur ik zeker niet goed.

Maar motors gaan nu eenmaal snel en zeker als je een racer hebt dan zit je op een xx seconden aan de 200km/u of hoger. Ik kan wel begrijpen hoe moeilijk het moet zijn om "rustig" te blijven op een racer.

Daarom zal ik ook nooit een moto kopen althans ik dat zeer graag wil, maar ik ken mezelf en zou me zeker niet kunnen inhouden... dan kom ik binnen een maand in het nieuws bij de ongevallen of flits controle's. Dat durf ik gerust toegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Tuurlijk, 158km/u in een 50 zone keur ik zeker niet goed.

Maar motors gaan nu eenmaal snel en zeker als je een racer hebt dan zit je op een xx seconden aan de 200km/u of hoger. Ik kan wel begrijpen hoe moeilijk het moet zijn om "rustig" te blijven op een racer.

Daarom zal ik ook nooit een moto kopen althans ik dat zeer graag wil, maar ik ken mezelf en zou me zeker niet kunnen inhouden... dan kom ik binnen een maand in het nieuws bij de ongevallen of flits controle's. Dat durf ik gerust toegeven.

:kill:

Der is niets mooier dan motor rijden maar wel met verstand .

En ik begrijp echt wel wat je bedoeld D.D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Dit valt nog mee!

Een paar maanden terug reed ik in Zuid duitsland binnendoor, wordt ik ingehaald door een haastige automobilist, en even later op een motor die geloof ik mij met 200km-uur inhaalde op z'n achterwiel op een bochtige provinciale weg!

Verderop stond de polizei te flitsen.

Echter, die motor-rijder hebben ze nooit op de foto kunnen zetten, zo hard reed die vent.

Ze hadden wel die automobilst staande gehouden, maar dat was bij die motor-muis echt niet mogelijk!:D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Voor het werk kom ik geregeld in Belgie, met plezier overigens.Inderdaad die verkeersregels... Ikke nie begrijp!Vertel mij eens wat hier logisch is: op alle tweebaans (N)wegen mag je officieel 60 km/u... GEEN snelheid, getuige de levensgevaarlijke inhaalactie's die dit uitlokt.Vervolgens mag je op rondwegen om de meeste steden (Hasselt, Lier, Ronse en zo meer) 90 km/u BINNEN DE BEBOUWDE KOM!!Dit gezien als de achtergrond van het huidige één Europa: schiet mij maar lek!Maar aangezien ik buitenlander ben, kom ik niet veel hoger dan 65 km/u, sorry... Bekeuringen zijn ietwat hoog!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Voor het werk kom ik geregeld in Belgie, met plezier overigens.Inderdaad die verkeersregels... Ikke nie begrijp!Vertel mij eens wat hier logisch is: op alle tweebaans (N)wegen mag je officieel 60 km/u... GEEN snelheid, getuige de levensgevaarlijke inhaalactie's die dit uitlokt.Vervolgens mag je op rondwegen om de meeste steden (Hasselt, Lier, Ronse en zo meer) 90 km/u BINNEN DE BEBOUWDE KOM!!Dit gezien als de achtergrond van het huidige één Europa: schiet mij maar lek!Maar aangezien ik buitenlander ben, kom ik niet veel hoger dan 65 km/u, sorry... Bekeuringen zijn ietwat hoog!!

Ja daar zeg je het... in België. :p

De verkeer regels kloppen hier langs geen kanten. Op wegen waar het eigenlijk niet zou moeten laten ze u rijden aan 90km/u. Op sommige wegen waar je aan de kant moet gaan voor de tegen ligger geven de bordjes aan 90km/u!

Maar op de wegen waar het wel kan om sneller te rijden en waar de borden van 90km/u thuis horen is het 50km/u of 70km/u... :confused:

Link naar bericht
Deel via andere websites