[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boete in Spanje


D.D.

Recommended Posts

  • Forumlid

Maandag kreeg ik een boete in Spanje omdat ik een headset aan had.

De headset was van mijn mp3 speler dus ik ging niet in discussie gaan met hun want ik was in fout ( had ook niet uitgemaakt als ik zei dat het van de gsm was want met de gsm mag het precies ook niet ). De heren zeiden me dat ik 150€ boete moest betalen, dit heb ik gedaan en ik mocht gaan.

Nu heb ik hier toch een paar vragen over omdat vandaag begon ik eens wat op te zoeken over dat headset geval in Spanje en ik vond dit op verschillende verkeers regels website's:

- Omdat zelfs handsfree bellen met een headset gevaarlijk kan zijn omdat de bestuurder zijn aandacht onvoldoende bij het verkeer heeft, is dit verboden.

- Handenvrij bellen is verplicht maar mag niet met een headset.

Toevallig heeft mijn telefoon ook een headset die ik gebruik om handen vrij te bellen en dit mag blijkbaar niet?

Hoe kan ik dan handen vrij bellen als een headset niet mag? Of bedoelen ze dat het maar in één oor mag steken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik vond dit op verschillende verkeers regels website's voor Spanje:

- Omdat zelfs handsfree bellen met een headset gevaarlijk kan zijn omdat de bestuurder zijn aandacht onvoldoende bij het verkeer heeft, is dit verboden.

- Handenvrij bellen is verplicht maar mag niet met een headset.

Ik was even vergeten dat ik dit las over de verkeer regels in Spanje ivm met bellen.

Mag een bluetooth oortje dan wel of bekijken ze dat ook als 'headset'? Want dat heb ik ook altijd bij me. Iemand wat me hier bij wat meer uitleg kan geven aub?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik denk dat je in Spanje wel mag bellen maar met een handen vrije kit dat je moet plaatsen in uw wagen met een box aangekoppeld , ik werkte zo altijd in belgie, iemand die de originele telefoon heeft in zijn wagen zoals bv volvo heeft dat dit ook geen problemen heeft, bediening aan het stuur en de box in de hoofdsteun van de chauffeursstoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik denk dat je in Spanje wel mag bellen maar met een handen vrije kit dat je moet plaatsen in uw wagen met een box aangekoppeld , ik werkte zo altijd in belgie, iemand die de originele telefoon heeft in zijn wagen zoals bv volvo heeft dat dit ook geen problemen heeft, bediening aan het stuur en de box in de hoofdsteun van de chauffeursstoel

Jep, ik heb het eens gevraagd op het bedrijf vorige week en daar kwamen ze ook met dat antwoord af. Zo moet het dus indien je wilt bellen in Spanje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik af en toe wel eens doe is de telefoon op de speaker zetten, en dan de telefoon ergens bij het stuur vasthouden, omdat ik dus geen handsfreekit in de cabine heb.

Het is niet super maar je loopt weinig kans betrapt te worden door agenten met verrekijker(zoals in Frankrijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom zo moeilijk allemaal Als je moet bellen En je hebt het niet in orde

Dan stoppen of Tankstation bellen En daar bij je bent even de auto uit.

Dat spul moesten ze allemaal de auto uit gooien.Een chauffeur heeft aan dacht op de weg nodig.En dat zal ik wel fout hebben.En het zijn mij gedachten.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden