[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Drie vrachtwagens en een personenauto op elkaar A15


Harrie76

Recommended Posts

  • Forumlid

Tiel (A15) Vrijdagmorgen rond 8.00 uur was er een aanrijding op de A15 waarbij drie vrachtwagens en een personenauto waren betrokken. Twee vrachtwagenbestuurders werden gewond naar het ziekenhuis gebracht. De A15 moest enkele uren worden afgesloten.

Rond 8.00 uur kreeg een 37-jarige vrachtwagenchauffeur uit Wijk bij Duurstede een klapband. De vrachtwagenbestuurder die achter hem reed, een 43-jarige man uit Dedemsvaart, moest daarom afremmen. Daarachter reed weer een vrachtwagen, bestuurd door een 53-jarige man uit Oosterland, die niet meer op tijd kon remmen. Daardoor ontstond er een aanrijding tussen de twee vrachtwagens. Door de rondvliegende onderdelen, o.a. glas en resten van de band, werd een auto van een 24-jarige automobilist uit Monster geraakt. De bestuurder van deze auto bleef ongedeerd. De 43-jarige en 53-jarige vrachtwagenbestuurders moesten met diverse verwondingen met de ambulance naar het Rivierenland Ziekenhuis in Tiel worden gebracht.

De A15 werd voor het technisch onderzoek en de bergingswerkzaamheden afgesloten tot ongeveer 10.30 uur. Het verkeer werd omgeleid via de af-en oprit ‘Wadenoijen’.

Foto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmmmm, het is makkelijk oordelen van8er de pc, maar volgens mij heeft de laatste dus te weinig afstand gehouden, gezien het feit dat hij niet meer tijdig kon remmen.

Maar ja, helaas merk ik dagelijks dat nog altijd veel collega's een paar meter afstand wel genoeg vinden.....:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar ja, helaas merk ik dagelijks dat nog altijd veel collega's een paar meter afstand wel genoeg vinden.....:(

Ik had gisteren zoiets. Ik word ingehaald door een vrachtwagen, die ook voor mij invoegd (overigens zonder richtingaanwijzer of iets...). Ik zie in de verte de rij auto's afremmen. Ik dacht nog, verdorie, nou kan ik niet zien wat er voor mij gebeurd. En nog geen seconde later gaat die chauffeur voor mij VOL in de ankers, hij schaart zelfs bijna. Weet hem gelukkig wel weer recht te krijgen, maar de rookwolk van z'n banden was echt enorm.

Nu kon ik zelf ook gelukkig optijd afremmen, maar wat moet je nou in zo'n geval? Je kan er weinig aan doen dat hij zo vlak voor je neus invoegd en vol in z'n ankers gaat.... Ik liet het gas wel meteen los toen ik die rij zag afremmen voordat hij invoegde maar toch...

Maar ik moet zeggen... m'n hart zat in m'n keel... schrok me rot. :eek:

Ik hoop dat het met de desbetreffende chauffeurs weer goedkomt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is misschien makkelijk oordelen, maar volgens mij heeft de laatste

vrachtwagen te weinig afstand gehouden, gezien het feit dat hij niet

meer tijdig kon remmen.:confused:

Kan ook nog zijn dat hij net was ingehaald door zijn voorganger en

daardoor een te korte remweg te beschikking had.

Maar helaas merk ik dagelijks dat nog altijd veel automobilisten, vrachtwagenchauffeurs en buschauffeurs een paar meter afstand toch

wel genoeg vinden..:( en als er dan in de ankers gevlogen wordt tsja.

Ik hoop wel dat het met de chauffeurs snel weer goedkomt.. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien? Kan ook? We gaan niet gissen naar de oorzaak van het ongeluk. Het gaat erom dat de chauffeurs zonder letsel uit de voertuigen komen. De oorzaak maakt geen moer uit. Je ziet het steeds vaker: Misschien dat het kwam door....? De chauffeur, de betrokkenden en de familie van de betrokkenden krijgen een schrik als dit gebeurd. Maar om dan naar de oorzaak te gaan gissen? Doe dat in je hoofd, en ga het niet open en bloot op het forum zetten. Zoals ik al zei, het gaat erom dat de chauffeurs er goed vanaf komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk heb je er een paar bij. Dat zeg ik ook niet. Maar is het nu echt nodig om naar de oorzaak te gissen? Als de chauffeurs/familie hier meelezen en iedereen maar loopt te gissen naar de oorzaak? Dan krijg je weer praatjes in de wereld die misschien wel onwaar zijn.

Want zeg nu zelf, zou jij het leuk vinden, als betrokkende, als men een totaal andere oorzaak voor ogen heeft dan in werkelijkheid is gebeurd? ;)

Ik heb het er pas geleden nog met iemand over gehad. Iedereen, maar dan ook echt iedereen kan hier meelezen. Wees jezelf daarvan ook bewust.;)

Ik vat het niet persoonlijk op. Ik hoop U ook niet!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Stefan.

Ik denk dat je reageerd op wat ik schrijf, was beslist niet van plan

om iemand in het harnas te jagen, en wil met geen mens ruzie hebben.

Je zegt echter dat we aan het gissen zijn naar de oorzaak van het ongeval,maar de oorzaak staat vermeld in het bericht over dit ongeval.

In het bericht staat vermeld, rond 8.00 uur kreeg een 37-jarige vrachtwagenchauffeur uit Wijk bij Duurstede een klapband.

De klapband is uiteindelijk de oorzaak van het ongeval.:(

Verder noemde ik twee opties voor de laatste vrachtwagen, die helaas niet meer optijd kon remmen.:(

Vertelde in het kort hoe ik het dagelijks zie op de weg.

En ik sprak de hoop uit dat het met de betrokken chauffeurs

snel weer helemaal in orde zal zijn.:ja:

Zie niet echt wat er nou fout aan is om dit te schrijven.

Als we naar de oorzaak hadden moeten gissen, dan ben ik het absoluut met je eens dat we niet alles zomaar hier kunnen op schrijven.

Nogmaals Stefan ik wilde je niet in het harnas jagen en hoop dat ik met

dit schrijven de rust weer herstel.

Vriendelijke groet Dirk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou Dirk ik denk ook niet dat het personlijk naar jou bedoeld was,maar meer als reactie dat er op het forum nogal eens hele felle conclusies getrokken worden terwijl men niet weet wat de oorzaak is. Achteraf hoor je dan weleens dat de zaken er echt anders voorstonden dan geconcludeerd. En soms zelfs een reactie van nabestaanden..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is misschien makkelijk oordelen, maar volgens mij -knip-

goed bedoeld, en de heren journalisten doen dit ook.

als ik niet bij geweest ben oordeel ik er niet over.

ik kan alleen maar hopen dat de kranten en de tv niet weer automatisch

naar de chauffeur wijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sjoeke.

Bedankt voor jou bericht hierover dacht al dat ik het helemaal fout had.

Ben blij dat je ook hebt gelezen wat ik heb geschreven.:)

Begrijp natuurlijk ook dat je geen dingen moet schrijven als je daarbij moet gissen of de feiten wel kloppen, want dan krijg je inderdaad van die wilde verhalen waarbij je de betrokkene kan kwetsen,en dat moet nou juist niet.

Vond het wel nodig om even op Stefan te reageren , wil beslist met niemand ruzie hebben en ik hoop dat het verder goed is zo.;)

Vriendelijke Groeten van Dirk en Coby:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dirk, er is helemaal niks geweest hoor. Je hebt me niet in het harnas gejaagd en het was ook totaal geen persoonlijke 'aanval'. Dus rust is ook altijd zo geweest.;) Wou het gewoon even als algemene mededeling doen en toevallig was dit bij U. Mijn excuses, sorry als het misschien raar over kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dirk, er is helemaal niks geweest hoor. Je hebt me niet in het harnas gejaagd en het was ook totaal geen persoonlijke 'aanval'. Dus rust is ook altijd zo geweest.;) Wou het gewoon even als algemene mededeling doen en toevallig was dit bij U. Mijn excuses, sorry als het misschien raar over kwam.

Stefan.

Ben gewoon blij dat er eigenlijk niets aan de hand is.:banaan:

Maar het kwam zo over op mij, mijn excuses daarvoor.

Jou excuses zijn niet nodig maar wel aanvaard.:tu:

Gaan we gewoon weer vrolijk verder.

Vriendelijke groeten Van Dirk.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook als je voldoende afstand houdt kan het je gebeuren dat je ergens opduikt omdat je tekort afstand hebt.

Dit klinkt een beetje raar zo op deze manier maar wat ik wil zeggen is dat 80% van de collega,s na het inhalen op een paar meter weer terug invoegen.

Ik persoonlijk erger mij hier erg aan....je ziet niets meer en als er op dat moment wat fout gaat is het bingo.

Als je dit in Amerika doet kun je de nodige kwade reacties verwachten maar hier in het drukke NL vinden we dat maar normaal.

Waarom trekken we de truck niet eerst een metertje of tien door voordat we weer terug invoegen......dan wachten ze nog maar ff tien seconden langer achter je, maar is wel een stukkie veiliger.

Ik persoonlijk trek hem altijd 10 tot 15 meter door eer ik weer terug naar rechts ga.....druk of niet druk, maakt mij niet uit.

De regel dat je niet te lang links mag blijven rijden wordt door menigen wel erg letterlijk genomen, elkaar zowat snijden kan hier nooit de bedoeling van zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor Ron dat ben je niet.

Ik heb er ook een hekel aan als je achter iemand rijdt in een lekker tempo, lekker op de cruse control en iemand gooit zijn/haar wagen vlak voor je neus er tussen.Je weet dan dat er veel te weinig ruimte tussen de wagens zit om goed te kunnen reageren op een stilstaande file :(.

Nederland het grootste gedeelte van de dag te vol om 40 meter afstand te kunnen houden.Blijf dan wanneer het zo druk is dan ook gewoon lekker achter je voorganger.Iedereen wil graag zonder narigheid op bestemming aankomen.Maar er zijn altijd personen die gestest achter het stuur zitten om op tijd (of liever nog eerder) aan te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben het met je eens Ron:ja:

Zoals jij het verwoord, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Het is zoals ik er zelf ongeveer over denk en wat ik er van vind,

maar het dan nog goed opschrijven tsja.

Maar ook het schrijven van Lientje en Louis is wat dat betreft

heel duidelijk, we willen allemaal gezond en wel weer thuis komen.

Groeten Dirk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden