[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Digitale tachograaf ramp vrachtrijders


Harrie76

Recommended Posts

dat de digi op het gebied van controle een crime is wordt nu wel duidelijk.

in zuid frankrijk wordt van ons bedrijf een wagen van de weg gehaald die op dat moment dubbel bemand reed.

normaal rijden deze chauffeurs alleen.

het was een wagen met een anologe tacho.

of het nu dom is of niet de ene chauffeur rijd met die wagen altijd anoloog, de andere rijd altijd met een digi.

hij laat op verzoek de kaarten zien die ze op deze rit hadden er werd om meer gevraagt dus de chauffeur van de wagen laat de schijven van 28 dagen zien. na een blik op deze kaarten kreeg deze ze terug.

de andere chauffeur tovert zijn digi kaart te voor schijn en ja hoor rijd normaal altijd duitsland stond ook op de kaart maar her resultaat schtik niet €7400.00 in protest want deze overtredingen waren gemaakt in duitsland niets mee te maken een europa dus betalen.

nu zal het mij benieuwen of de portugees die dus voor deze boets gerant staat en gelijk naar de rechter stapt deze wint.

inderdaad het is schandalig dat deze chauffeur al deze overtredingen maakt maar alles werd gedaan in opdracht planning dus zonder cometaar wordt deze betaald door de werkgever.

ik wordt zelf aangehouden bij lotte duitsland ze hadden mij kaart uitgelezen en kon verder rijden.

nu vier maanden later een boete binnen naar het bestuderen van de uitdraai kwamen ze tot de conclusie ik had een dag 30 minuten te lang gereden. en nog een dag waar ik 1.30 minuten telang gereden.

€173.80 boete betaald door de werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar bij de digi laten ze je gewoon het strookje uitprinten.

En baseren daar hun boetes op Zonder verder te kijken dus!

Want op een schijf (analoge tacho) zie je DIRECT of iemand in de file heeft gestaan ... en uit zo'n geprint strookje kun je dat dus niet afleiden!!!

Als Oom Agent de juiste apparatuur bij zich heeft kan hij wel dieper in de gegevens kijken van de digitale tachograaf ... maar ja, hoeveel agenten gaan daar zo diep op in als ze je gelijk op 4u33 kunnen pakken.

Dat je in de file hebt gestaan - en wel 15 dagen daarvoor en in een ander land - interesseert ze dus NIET.

Dat is het grote verschil met de Analoge en de Digitale!

angelique. printje uit de digi is al ouderwets hij vraagt je kaart en drukt deze in zijn laptop en met ongeveer 10 minuten ziet hij alles wat je de laatste 28 dagen hebt gedaan.

alles wat fout is ziet deze laptop gelijk en kleurt deze rood dus hoe roder het scherm hoe meer overtredingen.

als hij dan op menu boets drukt rekend de laptop terplaatsen uit wat je moet betalen.

deze gegevens slaat hij dan gelijk op en thuis worden deze gegevens op de grote computer gezet en nogmaals geaneliseert als dan blijkt dat je teweinig hebt betaald krijg je een na vordering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Angelique. printje uit de digi is al ouderwets hij vraagt je kaart en drukt deze in zijn laptop en met ongeveer 10 minuten ziet hij alles wat je de laatste 28 dagen hebt gedaan.

alles wat fout is ziet deze laptop gelijk en kleurt deze rood dus hoe roder het scherm hoe meer overtredingen.

als hij dan op menu boets drukt rekend de laptop terplaatsen uit wat je moet betalen.

deze gegevens slaat hij dan gelijk op en thuis worden deze gegevens op de grote computer gezet en nogmaals geaneliseert als dan blijkt dat je teweinig hebt betaald krijg je een na vordering

En als er teveel is betaald??? = 3 min overtreding wegens file??? En van dat soort zaken?????

JA, dat is wellicht zo voor Nederland (en Duitsland .. vind de BAG over het algemeen nogal FAIR) dat ze over die apparatuur beschikken en ook goed gebruiken ....... maar ik ben van mening dat er nog veeeelll te veeeelll agenten zijn die gewoon flink willen scoren.

Anders krijg je immers geen boete van 250 euro voor een 'overtreding' van 3 min aan rijtijd ===== opgelopen door FILE!!!

Dit soort boetes vallen NU wel (en zijn ONREDELIJK) en daaruit concludeer ik dat veel controleerders de moeite niet nemen het een en ander GOED uit te zoeken voordat ze beginnen schrijven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik wordt zelf aangehouden bij lotte duitsland ze hadden mij kaart uitgelezen en kon verder rijden.

nu vier maanden later een boete binnen naar het bestuderen van de uitdraai kwamen ze tot de conclusie ik had een dag 30 minuten te lang gereden. en nog een dag waar ik 1.30 minuten telang gereden.

€173.80 boete betaald door de werkgever.

Waar hebben we het @#$@#$#$#$ over????

Ik denk dat het ZEER belangrijk wordt om alles in je agenda te noteren.

PLUS indien je die 30 min overtreding hebt gemaakt wegens .....

PRINTOUT maken en alles zo volledig mogelijk opschrijven ...

En dan nog ... ik heb dus geen vertrouwen meer in die controlerende instanties want ik vind het dus een HEKSENJACHT geworden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dan ?

Doorrijden, fout parkeren, in de berm, op de vluchtstook ?

Doorrijden = KASSA tot 28 dagen later!!!

(of langer als er nog meer data op je pasje staat vrees ik)

Fout parkeren?

Zit er niet in ... want als alles hutje mutje vol staat dan kan er niemand meer langs en dat is ook de bedoeling niet.

Berm?

Dat zou ik met 40 ton niet zo snel doen ... zak je wellicht weg ....

Vluchtstrook?

Mag ook niet en kan je ook een boete opleveren, maar die is wellicht 'goedkoper' dan de bekeuring die je kunt krijgen voor doorrijden en over je uren komen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zijn jullie nog normaal,sorry hoor maar dan stop ik wel ietjes vroeger met rijden en of de baas dat nou leuk vind of niet,ik ga echt niet op de pechstrook staan,dan nog liever eraf en op de provinciwegen zoeken.Wel op tijd eraf natuurlijk niet de laatste 5 min.Maar, ik ben gelukkig meestal thuis s'avonds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het hier ook al heel vaak gezegd.

Het is maar hoe je met je digitale tacho omgaat.

Ik rij er nu al dik 2 jaar mee en heb pas 1 keer teveel gereden.

Maar nogmaals er zijn chauffeurs die op het laatste moment een parkeerplaats of iets dergelijks gaan zoeken.

Ja dan vraag je naar mijn mening om problemen.

Werken met een digitach vraagt om een andere mentaliteit dan met de analoge tacho.

Ik stop altijd ruim op tijd morgen weer een dag. De boetes voor dat soort zaken zijn toch voor mezelf als ik niet direct opdracht heb gekregen om door te rijden.

Dus dan maar uurtje minder verdiend die dag.

De boetes zijn veel te hoog om dat risico te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zijn jullie nog normaal,sorry hoor maar dan stop ik wel ietjes vroeger met rijden en of de baas dat nou leuk vind of niet,ik ga echt niet op de pechstrook staan,dan nog liever eraf en op de provinciwegen zoeken.Wel op tijd eraf natuurlijk niet de laatste 5 min.Maar, ik ben gelukkig meestal thuis s'avonds.

Het voorbeeld wat ik gaf is als je in de FILE terecht komt!!!

En dus op dat traject NIET op tijd een parking zult tegenkomen!!!

Goed lezen hoor !!! ;)

Zie voorbeeld van die 4u 33 min aan rijtijd!!!

15 dagen later in Belgie een boete van maar liefst 250 euro vanwege die 3 Fucking minuten!!! DRIE MINUTEN.

Over dat soort ONZIN BOETES HEBBEN WE HET DUS GEHAD.

Net zoals dat je met de digi NIET meer je auto even kunt verplaatsen of enkele meters achteruit rijden ... wanneer je buurman moeite heeft het parkeervak naast je te verlaten! (=uitdraai)

Dat soort zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Net zoals dat je met de digi NIET meer je auto even kunt verplaatsen of enkele meters achteruit rijden ... wanneer je buurman moeite heeft het parkeervak naast je te verlaten! (=uitdraai)
Dat is lastig als jij op dat moment halverwege je rusttijd bent.

Maar je buurman is dan klaar met uitrusten.

Als hij jouw wagen dan een klein stukje opschuift, met zijn kaart in de tachograaf.

Kan dat ook ?

Of is dat apparaat zo geprogrameerd

dat alleen werknemers van jouw werkgever er mee kunnen rijden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar op dat stuk zitten toch afslagen genoeg en zelfs ook nog een tankstation.

Dan was ik daar dus even pauze gaan maken in jouw geval.

Niet als je al naast Lille in de rij staat, maar verderop wel ja. Maar dat is al zo lang geleden, het zal wel niet gekund hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik in alle berichten hierover mis is het feit dat het aanschuiven in een rij op de laadplaats per verplaatsing je al een volle minuut kost.

Dit is op te lossen.

Als je de gas intrapt en weer remt blijft de tacho op rust. Dit is een beweging van ongeveer 2 sec. De snelheid op de tacho loopt ff op(tot de 3/4 km/u) en weer terug.Dit zit er wat knullig uit, maar 't werkt wel. Zo kan ik in mijn rust mijn aanhanger afkoppelen en de motorwagen er bv langs zetten.

Probeer 't maar eens 't werkt gewoon en je doet niets wat niet mag:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb gelukkig nog een oude wagen met een oude tachograaf.

Ik bedoel dat soort rijtjes bij de laad adressen, Een uur lang, om de twee/drie minuten 100 meter opschuiven. Bij mij valt dit onder laden, bij een digitach kost dat je meestal minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik dit hierboven allemaal lees, een 250 euri omtrent 3 minuten, kan het niet geloven zoiets.

Ja, als ik dit hierboven lees verzucht ik, nog 600.000 kilometer en dan is het klaar....

Wat ben ik blij dat ik -nog steeds- geen chauffeurskaart heb en nog met schijfjes werk.

Na die 600.000 km, sterkte allemaal. Maar wel jammer dat het beroep ondermeer op deze manier van ons wordt afgenomen.

Het beroep wordt zo vermoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Download hieronder de petitie aan de politiek, welke is bedoeld om de rijtijdenwet werkbaarder te maken!

* Print hem uit, onderteken, en stuur hem naar het op de petitie vermelde adres!

* Sla hem op, en stuur hem als bijlage in de email naar collega's, je werkgever en anderen die ermee te maken hebben!

* Zet de link op je website, hyves, weblog!

Download hem hier: http://belangenberoepschauffeurs.nl/bestanden/petitie-rtw-2008.pdf

__________________

thumbsup.gif* www.unitedtruckers.eu *thumbsup.gif

het wordt nu toch tijd dat iedereen deze download en hem op stuurt.

je bent niet de eerste maar er kunnen er nog veel meer bij.

dus wees niet verlegen opsturen.

er zijn er al honderde binnen en nu de vakantie voorbij komen ze masaal.

dus wees niet te laat niet wachten maar opsturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden