[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verkeersgevaarlijk rijgedrag leidt tot ongeval


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

HANK, 21 augustus 2008 - De politie heeft het rijbewijs van een 36-jarige man uit Brakel ingevorderd.

De man veroorzaakte woensdagavond 20 augustus door gevaarlijk rijgedrag een verkeersongeval op de A-27. Hij reed daarna door en werd enkele uren later thuis gearresteerd.

Rond 20.30 uur was er sprake van filevorming op de A-27 (rijrichting Gorinchem -> Breda) vanwege een eerder ongeval. De verdachte gedroeg zich in de file erg ongeduldig, volgens verschillende getuigen. Dat uitte zich in claxonneren en knipperen met lichten. Eén van de rijstroken was op dat moment afgekruist middels een rood kruis op de matrix borden. De verdachte reed helemaal door tot aan de afzetting, een pijlwagen van Rijkswaterstaat en wilde alsnog invoegen. Dit was echter niet meer mogelijk vanwege de langzaam rijdende file naast hem. Noodgedwongen moest hij wachten en achter drie vrachtauto's invoegen.

Zijn ongenoegen uitte hij op het moment dat de file opgelost was en hij weer kon passeren.

Hij claxonneerde hij meerdere malen, seinde met zijn groot licht en stak naar alle truckers zijn middelvinger op. Direct na het passeren ging hij, vlak voor de voorste vrachtwagen, bovenop zijn rem staan. Er volgde een schrikreactie en de 24-jarige vrachtwagenchauffeur uit Bedum week uit naar links. Daar reed op dat moment een personenauto. De personenauto werd gemangeld tussen de vangrail en de vrachtauto. De twee inzittenden (39 jaar en 17 jaar, afkomstig uit Amsterdam) kwamen met de schrik vrij. Hun auto raakte zwaar beschadigd.

De veroorzaker reed na het ongeval door. Het kenteken van zijn auto was echter genoteerd. Het bleek om een bedrijfsauto te gaan. Via het bewuste bedrijf werd uiteindelijk de verdachte achterhaald. Hij werd rond middernacht gearresteerd en ingesloten. Bij de arrestatie is het rijbewijs van de 36-jarige man uit Brakel meteen ingevorderd door de politie. De verdachte is in de loop van donderdag weer in vrijheid gesteld. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

bron: www.dedigitalenieuwskrant.nl

Geen foto's van dit voorval gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Direct na het passeren ging hij, vlak voor de voorste vrachtwagen, bovenop zijn rem staan. Er volgde een schrikreactie en de 24-jarige vrachtwagenchauffeur uit Bedum week uit naar links. Daar reed op dat moment een personenauto. De personenauto werd gemangeld tussen de vangrail en de vrachtauto.

Allemaal goed en wel dat de vrachtwagen chauffeur een aanrijding probeerde te voorkomen met hem maar ik vind het persoonlijk zeer jammer dat hij uit week... Gewoon er achter op rijden volgende keer en liefst nog gas bij geven en dan hopen dat Mr in de luxe auto zo plat als een vijg is!

Dan zal hij dat vast geen 2x doen want welke LUL gaat met opzet vol in de remmen staan voor een vrachtwagen en brengt daar door verschillende mensen levens in gevaar omdat in 99% van de gevallen de vrachtwagen gaat uitwijken en op iemand/iets anders gaat inrijden?!?!

In dit specifiek geval had het veel erger kunnen aflopen dan "personen kwamen met de schrik vrij", ze konden even goed alle 2 dood geweest zijn.

Ik durf er zelfs nog op te wedden dat hij ( vrw chauffeur ) niet in fout was geweest als hij er achter op klapte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Allemaal goed en wel dat de vrachtwagen chauffeur een aanrijding probeerde te voorkomen met hem maar ik vind het persoonlijk zeer jammer dat hij uit week... Gewoon er achter op rijden volgende keer en liefst nog gas bij geven en dan hopen dat Mr in de luxe auto zo plat als een vijg is!

Dan zal hij dat vast geen 2x doen want welke LUL gaat met opzet vol in de remmen staan voor een vrachtwagen en brengt daar door verschillende mensen levens in gevaar omdat in 99% van de gevallen de vrachtwagen gaat uitwijken en op iemand/iets anders gaat inrijden?!?!

In dit specifiek geval had het veel erger kunnen aflopen dan "personen kwamen met de schrik vrij", ze konden even goed alle 2 dood geweest zijn.

Ik durf er zelfs nog op te wedden dat hij ( vrw chauffeur ) niet in fout was geweest als hij er achter op klapte.

Ik denk het ook niet want die irritante ongeduldigaard heeft artikel 5 aan zijn broek hangen: gevaarlijk rijgedrag, het beroemde kapstok artikel van Koosje. Das een feit. Die kan een tijdje naar zijn rijbewijs fluiten..:tu:

Maar logisch is die schrikreactie van die camioneur wel en in een reflex doet ge uitwijken. Dat gaat automatisch, ge zou bekans bewust moeten denken om niet uit te wijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En zo gebeuren de meeste ongevallen (ja telegrofBarf julie zitten toch mee te lezen). Had van de week ook nog zo'n kl..tviool die zonodig met zijn aanhangertje voor mij moest in voegen terwijl ze voor mij in de ho ijzers gingen, altijd hetzelfde met die gasten niet kijken gewoon persen:mad:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar logisch is die schrikreactie van die camioneur wel en in een reflex doet ge uitwijken. Dat gaat automatisch, ge zou bekans bewust moeten denken om niet uit te wijken.

Natuurlijk, je hebt de reflex om uit te wijken. ( dat was ik vergeten te typen in mijn vorig bericht )

Maar nu even wat anders over dat "bewust denken"...

Ik heb 2 ongevallen gehad ( 1 privé en 1 werk ). Snel de situaties uitleggen:

Bij mijn 1ste ongeval heb ik een auto moeten ontwijken die voor mij in reed en daarna gewoon door reed, dus ik was in fout omdat ik uit week en mocht voor alles opdraaien. Ik ben nog steeds aan het betalen voor dat ongeval en ik mag binnenkort nog eens betalen ( boetes ) want 28 oktober moet ik voor de rechtbank verschijnen.

Dit was een zeer dure les en vanaf toen was mijn slogan, NIET meer uitwijken, raak is raak! Alleen als ik het echt kan vermijden dus zonder een ander ongeval te veroorzaken zal ik nog uitwijken ( of het moet een vrachtwagen zijn en dan zal ik dus altijd uitwijken :p )

Het 2de ongeval bij mijn werk ging zo: er komt een vrouw de weg op gereden ( ze had mij niet gezien ), ik zat op een 2x2 baan en natuurlijk mijn 1ste reactie was dat ik wou uitwijken om het ongeval te voorkomen. Maar er reed een auto langs mij en ik kon geen kant op tenzij ik in fout wou zijn dus ben ik BEWUST blijven rijden op mijn rijvak om niet in fout gesteld te worden ( en dus om niet voor de kosten op te draaien ), toen was het *boem* en ik was niet in fout. Geen gewonden, gelukkig alleen blikschade...

Maar ik wil gewoon een "punt" maken. Ik had ervoor gekozen om BEWUST niet van mijn rijvak af te wijken en er op in te rijden. Waarom? Dat zei ik al bij mijn 1ste ongeval, ( duur ) les geleerd.

Dus als er ooit zo een CLOWN met opzet vol in de remmen gaat voor mij dan kan ik je nu al vertellen met 99% zekerheid dat ik er ook BEWUST aan in zal rijden...

Dit klinkt misschien egoïstisch en niet naar de zin van velen op dit forum maar ik wil NIET/NOOIT meer opdraaien voor de kosten en de gevolgen van een ongeval omdat ik moest uitwijken omdat Mr lease bak stress heeft, ook al zijn er getuigen...

Trouwens je weet nooit of iemand het nummer plaat genoteerd heeft. Wat als niemand het nummer plaat heeft? Dan sta je daar dus mooi met alle gevolgen van dien..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij valt dit gedrag in de categorie ''poging tot doodslag, met voorbedachte rade''.;):mad:

Uiteraard komt die klootzak met een boete weg, want we leven nou eenmaal in misdaad-staat Nederland, waar misdaad nog altijd loont.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had vandaag ook nog zoiets. Ik reed op de a9, daar was file. Echt.... hoe mensen soms aan komen zeilen!! Invoegvak is al op, ze rijden gewoon KEIHARD door over de vluchtstrook om hem er vervolgens even later tussen te flikkeren! Ze vinden het te lang duren voordat de volgende afslag is, dus wat doen ze.... hup over de vluchtstrook. En niet een klein stukje!! Zo ontzettend asociaal!! Wat dan wel weer leuk was, was dat rijkswaterstaat een tekstkar had neergezet op de vluchtstrook ivm een omleiding. Daar zullen ze wel even in de remmen hebben gemoeten. Maar ik vind het ronduit asociaal.

Net als even remmen vlak voor een vrachtwagen.... volgens mij hebben die mensen echt een enorme kronkel in hun hoofd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had er van de week ook een aso bij zitten in de rij van auto's die achter de vrachtwagen zaten die mij inhaalde. Was er 1 bij die vondt het te lang duren en haalde mij in over de vluchtstrook.Gelukkig zag ik hem aankomen en schrok dus niet want anders had ik best eens ruk aan me stuur kunnen geven naar links en dan bovenop die andere vrachtwagen kunnen knallen. Was dan een beste ravage geweest. Was dan een bulkwagen met slachtafval en een tank met bitumen over de weg gestroomt.

Barf was een beste stinkzooi geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon laten doen. Vluchtstrook meepakken is geloof ik €240,-

In België pakken ze het anders aan.

Daar stond ik een tijd geleden ook (zoals gewoonlijk) weer eens stil voor de Kennedytunnel.

En ook daar zijn ze geen haar beter dan bij ons in Holland, dus ook schijt aan de rest en over de vluchtstrook.

En ook daar kennen ze het spreekwoord "als één schaap over de dam is".

De eerste nam het risico en hoppa, gelijk met een auto of wat erachteraan.

Maar net voorbij de bocht, inmiddels een kwartier verder natuurlijk stond de politie ze op te wachten en waren ze zeker met een man of 5-6 aan het schrijven.

En al die vluchtstrookrijders braaf in de "file" op hun proces wachten.

Heeeeeeerlijk moment :D:D:D. In één woord geweldig!!

:ja::tu:

Kei goe zeg. Zo'n beetje volgens het principe: wie een kuil graaft voor een ander..

Of: boontje komt om zijn loontje.

Hoe noemen Walen een file bij de Kennedytunnel? Filé d' Anvers :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja helaas stonden ze er nu niet. Ze reden er wel zelf ook overheen (wel met zwaailichten en sirenes, dus ja... daar valt niks van te zeggen)

Van mij mogen ze dat vaker doen, als er zo'n file staat, meteen een paar agenten op af en ga maar schrijven. Ik denk dat dat de beste aanpak is. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

3 weken geleden nog gehad. 's morgens vroeg maandag morgen rond half 5.

Ik haalde andere vrachtwagen in en hinderde niemand. Toen ik weer naar rechts ging kwam er een auto mij voorbij en ging voor me rijden. Toen ineens op de rem. Ik vloog naar de linkerbaan en later weer naar rechts. Pas toen had ik in de gaten dat hij me een lesje wilde leren. Ik baalde ervan dat ik geremd had en naar de linkerbaan was gevlogen.

Het is een automatische reaktie, een reaktie waar ik toen van baalde. Graag had ik die klootzak aangereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

artikel 5 aan zijn broek hangen: gevaarlijk rijgedrag, het beroemde kapstok artikel van Koosje.

met een aanrijding als gevolg:

artikel 6.

wordt deze meneer nog net even wat minder vrolijk van.

helaas gebeurd het maar zelden dat dit rijgedrag in het nieuws komt,

terwijl het de dagelijkse praktijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
met een aanrijding als gevolg:

artikel 6.

wordt deze meneer nog net even wat minder vrolijk van.

helaas gebeurd het maar zelden dat dit rijgedrag in het nieuws komt,

terwijl het de dagelijkse praktijk is.

Wel, gister hoorde ik in mijn favoriete program "Wegmisbruikers" (en Blik op de weg ook) onze vriend Koos zeggen dat er waarschijnlijk ook een meldnr. in de maak is voor dergelijk ASO rijgedrag anoniem te melden. Zoiets als da nummer voor Meld Misdaad anoniem, maar voor verkeersituaties.

Zal die lijn wel roodgloeiend staan straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe gaan ze dat controleren dan? Krijg je dan een brief thuis aan de hand van je kenteken? Want als ik bijvoorbeeld mijn buurman niet zo aardig zou vinden, dan zou ik kunnen bellen met een of ander lulverhaal en hem zo iets aansmeren?

Ik heb het ook gezien. Wat ik eruit opmaakte is dat het idee is, dat als er vaker meerdere klachten komen van dezelfde bestuurder, gaan ze die onopvallend volgen en dan evt bekeuren na aanleiding van wat ze zien.

Maar of het in de praktijk gaat werken??? :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden