[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

1600 trucks van failliete Poolse dochter Ricö zoek


Harrie76

Recommended Posts

  • Forumlid

Een van de 49 leasemaatschappijen waar het Duitse transportbedrijf Ricö uit Ostenrode zaken mee deed en de Poolse directie van Ricö-docher PRP hebben het faillissement aangevraagd. Van de 6600 trucks zijn er inmiddels 5000 opgespoord.

817_160.jpgDe faillissementsprocedure was al in mei van dit jaar in gang gezet. Eind februari stuurde de Poolse dochter 2000 man naar huis. Het wagenpark van Ricö was vrijwel geheel geleased. Men deed zaken met alle 50 leasemaatschappijen die in Polen en Duitsland actief zijn, een ongebruikelijk hoog aantal. De advocaten die het failliessement afwikkelen missen nog 1600 trucks. Men gaat ervan uit dat men een groot deel daarvan nog wel te pakken krijgt maar dat er uiteindelijk rond de 200 voertuigen definitief zullen zijn verdwenen.

Alles samen zijn er een kleine 1000 bedrijven en partijen die nog een vordering op

Bron.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die gps dingen kunnen ze er ook uit slopen ntuurlijk.

Ik ben alleen benieuwd wie, waarom en hoe ze die truck verdonkermanen.

Zijn het exchauffeurs die nog geld tegoed hebben:confused:

Is het de directie zelf die nog wat geld proberen te genereren:confused:

En hoe verkoop je een truck waarvan de leasmaatschappij (neem ik aan) de kenteken papieren nog van heeft.

iig het overschrijf gedeelte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ook vrachtwagens kunnen worden gestript en in onderdelen verkocht worden... :(

Waarom die droevige smiley?

Een wijze les voor ondernemers en leasemaatschappijen dat groot niet altijd beter is.

Als dit trouwens "gewoon" diefstal is dan vind ik het fout. Als dit is omdat chauffeurs nog geld tegoed krijgen zeg ik "goed gedaan jongens".

Wij hebben een sociaal stelsel om ons op te vangen bij een faillisement. Dat hadden deze Polen niet. Zo te horen zijn de duitsers wel nog aan de slag. Discriminatie heet dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja en hier zit het probleem, dat die jongens eventueel nog geld van hun baas tegoed hebben is jammer.

maar die wagen is eigendom van de leasemaatschapij en niet van rico.

als ze om die reden de wagen verstoppen dan maken ze zichzelf ook nog strafbaar om dat ze op dat moment de wagen zelf gestolen hebben van de leasemaatschappij!

Bedrijfsrisico van een leasemaatschappij. Naar mijn mening zijn zij slechts slachtoffer van hun eigen inschattingsfouten.

De echte slachtoffers zijn de chauffeurs die naar hun geld kunnen fluiten.

En ja ik weet het, de meeste chauffeurs hier in NL zal het worst wezen wat er daar in Polen gebeurd. Voor mij zijn het gewoon collega's die genaaid zijn geworden. En ik sta in dit opzicht achter ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gps of niet...die systemen werken meestal toch gewoon via de telefoon, dus zet de telefoon uit of haal de simkaart eruit en je bent zoek voor de planning:D

maar geloof mij nou maar dat die oekraiense en russische chauffeurs zich neit zoveel aantrekken van diefstal of niet...die kunnen toch nie opgespoord worden omdat ze buiten de EU zitten...die verkopen gewoon alle onderdelen of ze exporteren de hele truck naar india of kazachstan ofzo en niemand die er nog ooit iets aan zal kunnen doen...

laat het een wijze les zijn voor bedrijven die explosief willen groeien met dit soort bedrijfsformules...alles goedkoop om vervolgens het goedkoopste op de markt te zijn...en dan nog onderuit gaan...:ja:

goedkoop is duurkoop...:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden