[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Stuurknop mag dat?


Gast Dav

Recommended Posts

Ivm het niet volledig kunnen strekken van 1 arm raadde een collega mij aan om'n stuurknop te gebruiken maar volgens hem moet je daar voor een soort ''ontheffing/toestemming' van een arts voor hebben.

Terwijl ik zoiets heb van volgens mij mag je die dingen gewoon er op schroeven en rijden maar.

Wie heeft nou gelijk?

Zijn motivatie was trouwens dat je door een beperking niet goed kan ingrijpen bij een gevaarlijke situatie en dat je daardoor zo'n stuurknop moet gebruiken en dus die knop alleen erop mag zetten als je arts dat aanraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hmmm ik had dus ook gehoord dat het terzijndetijd niet meer mag, maar tot nu toe worden ze gewoon nog overal verkocht, ik zou er dus gewoon eentje aanschaffen.

de zaak waar je hem gaat kopen is ook vast wel op de hoogte of het wel of niet mag je kan allicht daar vragen of het ook toegestaan blijft straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hmmm ik had dus ook gehoord dat het terzijndetijd niet meer mag, maar tot nu toe worden ze gewoon nog overal verkocht, ik zou er dus gewoon eentje aanschaffen.

de zaak waar je hem gaat kopen is ook vast wel op de hoogte of het wel of niet mag je kan allicht daar vragen of het ook toegestaan blijft straks.

Hmm denk je echt dat een gemiddelde tankshop bediende dat weet?? :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik weet dat het in B al jaren verboden is, denk zelfs dat het nooit is toegelaten op een vrachtwagen , het is wel enkel toegelaten op landbouwvoertuigen , waarom het niet is toegelaten in B is om het volgende , wanneer je ergens verkeerd tegenkomt aan een bepaalde snelheid en het stuur slaat uit uw handen dan kan dit stuk in het slechste geval uw arm breken , en ik weet uit ervaring dat het hard kan aankomen. Maar dus zoals ik al zei , het is verboden in B , dus als je dit op uw stuur staan hebt en je hebt controle en ze vinden niks dan zullen ze u daar een boete voor geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvraag indienen in Brussel, 4 kopietjes in alle talen.

Daarna word er terzijnertijd een vergadering aan gewijd enz enz..........

Oh is dat alles? :p:D

Ik kan altijd wel'n papier mee krijgen van de arts die me zo'n knop kan adviseren,miss dat de klpd dan soepeler is mochten ze erover vallen.

Gewoon doen. Je vraagde toen je jong was toch ook geen toestemming voor alles wat je deed?

euhmmm nee niet echt.....en je leerde er best veel van!

Maar ik wil ook geen problemen erdoor met m'n werkgever,want ik weet nog niet hoe hij er tegen over staat,niet dat ik me daar altijd evenveel van aantrek hoor.

Doe toch wat mij het beste lijkt,en zal eens langs de arts om zo'n briefje miss dat dat voldoende is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zie de stuurknop vaak genoeg in de vrachtwagens.

Heb echter begrepen dat als de wagen naar de APK keuring moet

dat de stuurknop tijdelijk word verwijderd, omdat hij niet is toegestaan.

Maar of er een wet is die de stuurknop verbied weet ik niet.:confused:

Maar kijk eens in het WVW de verkeerswetgeving.

Misschien dat er daar wel iets over geschreven is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ben er inmiddels achter, dat je om medische redenen er wel eentje mag hebben mits de verzekering je daar toestemming voor geeft.

verboden is het niet, maar als je een ongeluk krijgt en je gebruikt een stuurknop als je die niet om medische redenen hebt, kan jij daar wel voor gestraft worden.

ik zoek nog even verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ze halen wel veel extra lampen eraf :Dvoor de apk maar die knop laten ze bij mij gewoon zitten hoor voor de apk

aangezien ik een geblesseerde schoudeer heb ken ik er niet meer zonder maar heb er geen ontheffing voor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een paar collega's van mij hebben ze ook aan het stuur, en als wisselchauffeur rij ik daar dus af en toe ook mee. Ik vind het maar ondingen, je bent bijna verplicht de knop te gebruiken, want als je gewoon met twee handen probeert te sturen zit die knop altijd in de weg. Barf

Nog iets waardoor zo'n knop onveilig is. Als je een ongeluk krijgt heb je de kans door de sterke afremming met je hoofd op het stuur terecht te komen. Dan krijg je i.p.v. het zacht beklede stuur, een harde stuurknop in je gezicht gedrukt. Dat kan flink wat onnodig hoofd of oogletsel opleveren. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even in samenspraak met je werkgever contakt opnemen met de arbo dienst als die oordelen dat je zo'n knop nodig heb om je werk goed te kunnen doen kan het zelfs zo zijn dat die er nog aan meebetalen en dan is het niet zo'n knop uit een tankstation maar bijv. van een winkel in speciale hulp middelen.

gr.Cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik reed gisteren ook in een wagen met zo'n onding.Voor een springer is het niets.Hij zit alleen maar in de weg met sturen.Of het draadje van het oortje van mijn telefoon blijft er weer eens achter hangen :(

Maar als je het gewent bent zal het wel makkelijk zijn, want je kunt heel snel sturen, zeker met achteruit rijden is dit handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had echt niet zoveel bericht verwacht over zo'n klein iets!

Het is echt niet zo dat ik'm voor de sier nodig heb maar puur uit medische achtergrond en had niet verwacht dat je daar zoveel voor moest doen en mensen moet inlichten.

Maar ik moet het dus met de verzekering van mijn werkgever over hebben,das punt 1.

De arbo (case manager) die zie ik over 4wk weer dus kan dan gelijk met hem ook overleggen.

Net als m'n werkgever want telefoon opnemen is hem ook nog steeds vreemd dus dat word'm denk ik ook over 4wk pas.

(voorlopig mag ik nog steeds niet alleen rijden dus ook daar is geen haast bij)

@lientje,wij rijden bijna in kilometer's per dag achteruit Dus voor mij is dat ook ideaal en zeer handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oh is dat alles? :p:D

Ik kan altijd wel'n papier mee krijgen van de arts die me zo'n knop kan adviseren,miss dat de klpd dan soepeler is mochten ze erover vallen.

euhmmm nee niet echt.....en je leerde er best veel van!

Maar ik wil ook geen problemen erdoor met m'n werkgever,want ik weet nog niet hoe hij er tegen over staat,niet dat ik me daar altijd evenveel van aantrek hoor.

Doe toch wat mij het beste lijkt,en zal eens langs de arts om zo'n briefje miss dat dat voldoende is..

het beschadigt ook het stuur als er later een ander mee gaat rijden en hij haalt hem eraf is dat knap vervelend heb dat meegemaakt bij mijn votige werkgever.daar gingen oudere trucks naar het belgische bedrijf en de chauffeurs daar klaagden er allemaal over.bovendien vind ik het zelf ondingen,maar ja jullie kennen mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden