[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Stuurknop mag dat?


Gast Dav

Recommended Posts

En als je zo op een stuurknop geilt, kun je altijd nog heftrucker worden :tu:

Miss ff beter lezen

Medische redenen daarom vroeg ik me af of zo'n ding er gewoon op gezet mag worden of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid

Je stuur mag natuurlijk wel beschadigd zijn als de bekleding maar niet los zit.

De vrachtwagen is niet gekeurd met die stuurknop dus officieel mag je er niet mee rondrijden. Een vervelende agent kan je praktisch altijd bekeuren voor een onderdeel wat niet origineel geplaatst is.

Bij de apk halen ze hem er waarschijnlijk af. Dat is dan 1 dagje.

Als je geen problemen opzoekt zal het risico nihil zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo dan, even een oud topic uit de mottenballen.

Met de auto's van tegenwoordig heb je zo'n ding helemaal niet nodig, als je dan toch met 1 hand wil sturen kan dat tegenwoordig prima met de vlakke hand op het stuur. Zo licht sturen de huidige auto's wel.

Persoonlijk heb ik het stuur liever gewoon met 2 handen vast, je weet maar nooit of dat wel eens nodig zou kunnen zijn.

Groet,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het ondingen,persoonlijk.

Die wat minder kwalitatieve gaan ook nog piepen en kraken

en als er iets is wat mij ergert .... zet je een auto voor het dok,móét je dat piepende

rotding gebruiken ... :zegtniets:

Daar hadden die dingen op de heftruck

(zeven jaar Toyota,Still en Hyster bestuurd) nou nooit last van.

rara hoe kan dat :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met de auto's van tegenwoordig heb je zo'n ding helemaal niet nodig, als je dan toch met 1 hand wil sturen kan dat tegenwoordig prima met de vlakke hand op het stuur. Zo licht sturen de huidige auto's wel.

Mis hem toch wel eens..... Met een schamelaanhanger is ie wel verdomd makkelijk met achteruit rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb in een grijs verleden ook nog eens een paar jaartjes met zo'n aanhanger gereden.

Met een Daf 2100 uit het jaar kruik ervoor, met dat ding had je helemaal niets aan zo'n genotsknots op het stuur.

Stuurde daar veel te zwaar voor, gewoon met 2 handjes hoepelen geblazen.:D:D:D

Groet,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
bij mijn weten zijn die dingen gewoon verboden. bij ons zijn ze er allemaal uitgehaald ..............

Volgens mij zijn die ondingen inderdaad verboden en zo niet, dan moeten ze dat zo snel mogelijk doen.

Bij mijn( onze, Kees kan dit beamen) vorige werkgever werden ze er in de garage ook onmiddelijk en onverbiddellijk afgeschroefd. En in de kliko gepleurd.....!

Met als achterliggende gedachte dat wanneer je de auto niet normaal, dus zonder die "invalidenknop", kunt besturen, er iets mis is met je bewegingsapparaat en dan moet er eerst maar even gepraat worden!

Tegenwoordig ben ik invaller/springer, wanneer ik met een auto de weg op moet waar deze invalidenknop op het stuur gemonteerd is, draai ik hem er meteen af. Met naderhand een hoop gemekker op de koop toe nemend, want ik zet hem er niet weer terug op.

Ik vind het een nutteloze en zelfs onverantwoordde toevoeging! Ik denk dat je je pols breekt, als je onverhoopt een stoeprand raakt en je stuur lichtjes op de normale manier vast hebt.

Stuurknop = Brevet van Onvermogen!!!!!

Klaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het zijn gewoon grote ondingen, zodra ik ook op een auto zit en der zit zo'n knop op gaat die er meteen af want ik kan daar niet mee sturen met zon ding, maar ik zet hem der wel weer op als ik truck weer aan vaste chauffeur afgeef zo ben ik dan weer wel:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je stuur mag natuurlijk wel beschadigd zijn als de bekleding maar niet los zit.

De vrachtwagen is niet gekeurd met die stuurknop dus officieel mag je er niet mee rondrijden. Een vervelende agent kan je praktisch altijd bekeuren voor een onderdeel wat niet origineel geplaatst is.

Bij de apk halen ze hem er waarschijnlijk af. Dat is dan 1 dagje.

Als je geen problemen opzoekt zal het risico nihil zijn.

Het roodgekleurde zou je eens met een wettekst moeten onderbouwen..........

Heb zelf met een knop gereden met miniopleggers en heel veel manouvreerwerk, heb er nooit hinder van ondervonden, mocht van de baas, nooit problemen met apk gehad..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • Forumlid

dat is voor die agent heel gemakkelijk... artikel 5 wegenverkeerwet!

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

als die knop tegen je pols slaat kan je daarmee het overige verkeer in gevaar brengen...

staat ook nergen in de wet dat je je navigatie niet mag bedienen tijdens het rijden... maar je kan er wel degelijk voor bekeurd worden op basis van artikel 5....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat is voor die agent heel gemakkelijk... artikel 5 wegenverkeerwet!

Het is een ieder verboden
zich zodanig te gedragendat gevaar op de weg
wordt veroorzaakt of
kan worden veroorzaakt
of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

als die knop tegen je pols slaat kan je daarmee het overige verkeer in gevaar brengen...

staat ook nergen in de wet dat je je navigatie niet mag bedienen tijdens het rijden... maar je kan er wel degelijk voor bekeurd worden op basis van artikel 5....

Hebben ze jouw rijbewijs al ingenomen dan?

Jij KAN ook wel eens een foutje maken waardoor iemand zou KUNNNEN zeggen dat dat gevaarlijk zou KUNNEN zijn.

Zelfs zonder stuurknuppel. :ja::ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hebben ze jouw rijbewijs al ingenomen dan?

Jij KAN ook wel eens een foutje maken waardoor iemand zou KUNNNEN zeggen dat dat gevaarlijk zou KUNNEN zijn.

Zelfs zonder stuurknuppel. :ja::ja::ja:

dat kan wel zo wezen maar ik heb niets extra's toegevoegd om dat foutje te veroorzaken... en dat doet zo'n knop wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een spijkerbroek twee maten te kort en witte sportsokken in zwarte klompen......achter een wit stuur- mét draaiknop!

Bedoel je dat Kitty:p??

dat bedoel ik.....:D

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik een wit stuur best heel mooi vind, maar dat is de kleur en niet het gedoe er omheen (heb aan een gedoe om een merk heen al meer dan genoeg:rolleyes:). Trouwens zo'n houten geval mag ik ook graag zien.(puur smaak dus en niks anders)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden