[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trein ramt achterkant vrachtwagen op N209


easyrider

Recommended Posts

  • Forumlid

Op de N209, onderaan de afrit Bleiswijk van de A12 heeft tijdens de avondspits een trein de achterkant van een vrachtwagen geramt. Door de klap is een enorme chaos ontstaan. Brokstukken liggen over het wegdek, maar gewonden zijn er gelukkig niet.

De afrit Bleiswijk op de A12 is in beide richtingen afgesloten en de N209 is in beide richtingen afgesloten tussen de weg naar Veilingen Klappolder en de aansluiting met de A12. Verder is er voor het verkeer richting Utrecht een omleiding ingesteld. Op het knooppunt Prins Clausplein kunnen weggebruikers beter omrijden richting Amsterdam en Alphen aan de Rijn waarbij gebruik kan worden gemaakt van de A4 en de N11.

Bron: http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2008.260.03

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je vast komt te zitten op een overgang, moet je proberen om de rails kort te sluiten dan gaat het sein op rood. Een (ijzeren) rolmaat zou dit kunnen.

Henk

Wie zegt dat als je dit uberhaupt zo kunt doen (ijzeren rolmaat geeft immers weinig ' inductie (?)' weerstand) ... DE TREIN nog op tijd kan afremmen???

Een trein heeft immers een flinke stopafstand, zelfs een noodstop heeft ze nog ruim 800 tot 1000 meter voor nodig (afhankelijk van de gereden snelheid op dat moment natuurlijk)

OP het moment dat de spoorbomen naar beneden komen en je het signaal hoort kun je beter een paar auto's opduwen met je truck!!!

(lijkt me ook nog goedkoper voor de verzekering & al naar gelang de situatie dus === ff geluidsignaal geven en automoblisten een kans geven om half op de stoep te rijden zodat jij daar eventueel langs kan ... anders hebben ze pech = want als jouw oplegger gepakt wordt door een trein kan de schade vele malen groter worden en/of slachtoffers eisen.

Beter is om natuurlijk ervoor te zorgen dat je niet op de spoorbaan blijft staan == vrij houden dus

Maar dat snapt iedereen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snapte iedereen het maar Angelique, dan was er ook geen noodzaak om extra automatische borden bij de overweg te hangen die aangaan als er teweinig ruimte over de overweg is.

In Oss hebben ze die geplaatst omdat na de overweg een stoplicht staat en de mensen zo stom zijn om op de overweg te gaan staan wachten.

Ik woon(de) al 18 jaar in Oss en het spoor en de stoplichten stonden er toen al.

Ik rij geen overweg over als ik niet 1000% zeker weet dat mijn (vracht)wagen er helemaal over kan voordat ik weer moet stoppen.

Als de bellen gaan en de bomen naar beneden komen kan je idd alleen nog maar je voorliggers op drukken en anders maken dat je uit je wagen en in veiligheid komt, je hebt dan geen tijd meer om de rails kort te sluiten.

Als je op een overweg strand en er komt nog geen trein aan mss dat het dan werkt, maar dan zou ik in ieder geval 112 bellen en dan pas gaan kort sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat voor'n pech ??? (truck)

Volgens het AD:

De vrachtwagen kwam met pech stil te staan op de spoorwegovergang van de Hoefweg. De chauffeur probeerde zijn voertuig tot het laatst toe nog te starten. De trein kon niet tijdig stoppen en raakte de aanhanger. Niemand raakte gewond.

Bron met foto: http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/2619748/Trein_botst_op_vrachtwagen.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden