[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zandauto gekanteld bij Hooipolder


Teddybeer

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrachtwagen met zand gekantelt op A59 bij HooipolderDSC02490-1.JPG

sendfriend.gif

Op donderdagavond 18 september 2008 kantelde een trekker met oplegger knooppunt Hooipolder. De trucker reed rond 18.45 uur over de A-59 komende vanuit de richting Zonzeel (A-16). Bij knooppunt Hooipolder bij Raamsdonksveer wilde de man linksaf slaan naar de A-27 om zijn weg richting Utrecht te vervolgen.

Bij het maken van de bocht kantelde zijn combinatie. De restanten van een lading zand en de dieselolie uit het voertuig kwamen daarbij op het wegdek terecht. De stremming die volgde zorgde voor flinke filevorming, vooral voor het verkeer dat over de A-59 vanuit de richting Waalwijk naderde. Rijkswaterstaat verwacht dat de opruimwerkzaamheden nog enkele uren in beslag gaan nemen. De chauffeur (identiteit nog onbekend) klaagde over rugklachten en is voor medisch onderzoek naar het ziekenhuis gegaan.

Foto's Martijn v Bijnen Website: www.112Kaatsheuvel.nl

Valt wel op dat er de laatste tijd regelmatig een vrachtwagen van vloerenleggers gaat liggen op een plaats waar het niet gepland is. Zou het iets te maken hebben met het feit dat er relatief veel "veredelde" bouwvakkers met zulke wagens rijden. Het blijven lastige dingen, zeker als er een vracht zand in zit. Zwaartepunt ligt vrij hoog. En het rijdt comfortabeler als de gemiddelde bestelbus waar ze voorheen hun pomp met 130 km per uur mee achter zich aan rosten over de snelwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Valt wel op dat er de laatste tijd regelmatig een vrachtwagen van vloerenleggers gaat liggen op een plaats waar het niet gepland is. Zou het iets te maken hebben met het feit dat er relatief veel "veredelde" bouwvakkers met zulke wagens rijden. Het blijven lastige dingen, zeker als er een vracht zand in zit. Zwaartepunt ligt vrij hoog. En het rijdt comfortabeler als de gemiddelde bestelbus waar ze voorheen hun pomp met 130 km per uur mee achter zich aan rosten over de snelwegen.

Sorry hoor, maar ik vind deze conclusie nogal "kort door de bocht" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mensen pas op met wat je zegt voor t zelfde geld lig jij volgende keer op de kant.Let eerst op je eigen voor je meningen geeft op een ander een foutje kan altijd gemaakt worden op wat voor auto je ook zit. zeg NOOIT t gebeurd mij niet. want het kan ALTIJD gebeuren hoeft het nog niet ens jou fout te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zal zeker niet zeggen dat mij dat niet zal overkomen, Mark. Maar aangezien ik regelmatig op de bouw kom, en nog vaker op de zandwinningen waar deze wagens ook komen te laden, maak ik ook mee wie er op deze wagens rijden. En zonder iemand voor het hoofd te willen stoten constateer ik (en vele andere collega's met mij) dat er nog wel eens coureurs bij zitten.

Laatst reed ik bij de grote rotonde van Gieten, in de N34/N33, achter zo'n combinatie aan. Die chauffeur reed zo snel de rotonde op dat ik onder zijn rechter achterwiel door kon kijken. Gelukkig was het een al wat oudere trailer die volgens mij bladgeveerd was. Met een luchtgeveerde was ie zeer waarschijnlijk op z'n kant in de berm gekomen.

Zeker als je met dit soort (topzware) combinaties bij de weg bent is het oppassen in de bochten. Als je soms ziet hoe vaak er op de grens wordt gereden dan hou je je hart vast. De grens tussen net wel en net niet is zo erg smal, dat je je geen fouten kan permiteren. Als je die wel maakt dan wordt het keihard afgestraft. En het is mij opgevallen dat er de laatste tijd relatief veel opleggers van vloerenleggers op èèn oor zijn gegaan.

Misschien dat de conclusie wat gemakkelijk gemaakt wordt, maar vaak zit er een chauffeur achter het stuur die er ook bouwvakker bij is. Of anders om. Feit is dat veel van deze mannen behalve het rijden ook actief aan het vloerenleggen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zal zeker niet zeggen dat mij dat niet zal overkomen, Mark. Maar aangezien ik regelmatig op de bouw kom, en nog vaker op de zandwinningen waar deze wagens ook komen te laden, maak ik ook mee wie er op deze wagens rijden. En zonder iemand voor het hoofd te willen stoten constateer ik (en vele andere collega's met mij) dat er nog wel eens coureurs bij zitten.

Laatst reed ik bij de grote rotonde van Gieten, in de N34/N33, achter zo'n combinatie aan. Die chauffeur reed zo snel de rotonde op dat ik onder zijn rechter achterwiel door kon kijken. Gelukkig was het een al wat oudere trailer die volgens mij bladgeveerd was. Met een luchtgeveerde was ie zeer waarschijnlijk op z'n kant in de berm gekomen.

Zeker als je met dit soort (topzware) combinaties bij de weg bent is het oppassen in de bochten. Als je soms ziet hoe vaak er op de grens wordt gereden dan hou je je hart vast. De grens tussen net wel en net niet is zo erg smal, dat je je geen fouten kan permiteren. Als je die wel maakt dan wordt het keihard afgestraft. En het is mij opgevallen dat er de laatste tijd relatief veel opleggers van vloerenleggers op èèn oor zijn gegaan.

Misschien dat de conclusie wat gemakkelijk gemaakt wordt, maar vaak zit er een chauffeur achter het stuur die er ook bouwvakker bij is. Of anders om. Feit is dat veel van deze mannen behalve het rijden ook actief aan het vloerenleggen zijn.

het is ook niet persoonlijk bedoeld hoor. Maar het is altijd zo makkelijk om een oordeel klaar te hebben. En coureurs heb je in elke tak van t transport wel. En je hebt ook wel monteurs chauffeurs enz...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden