[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Te vroeg naar rechts?


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid
ik zet mijn snelheid altijd op 86, en als ik in ga halen ga ik wat 'normaal' hoort te zijn, met 90 inhalen, ruimte maken, en weer terug op de 86.

maar er zijn er inderdaad die effies gas bijgeven waarom weet ik dan niet, maar met dat soort figuurtjes heb ik dan ook geen meelijden als ik er even voor kom om dan 2 tellen 80 te gaan rijden.

er zijn er ook bij die gas blijven geven, en zodra je er dan eindelijk voorbij ben ineens 70 ofzo gaan rijden BarfBarf

nee, collegialiteit...? wasdah?

ik ben zo'n collega,ik probeer afstand te houden en dat betekend ong. 30 m.Indien jij met een slakkegangetje voorbij wil voor mij niet gelaten maar voeg dan niet voor mijn neus in zodanig dat ik niks meer zie.DAAROM geef ik gas bij dan moet je ofwel invoegen voor mijn voorganger of je moet de hele rij voorbij.Wat win je nou met een a twee km/u sneller te rijden als er al 50 wagens achter mekaar tuffen.

In belgie idem,hier mag men 90 maar er zitten vele wagens op de baan die maar net 85 gaan,en dan, je mag toch niet voorbij,rij rustig mee houd afstand en hou het veilig je wint echt niks met zitten te jagen en te sakkeren want op de losplaats staan er toch weer enkele voor jou en moet je toch weer wachten.

Ik wijs niemand met de vinger maar jagen doet men in het bos en niet op de baan.Krijg je de rit niet afgewerkt moet je met de planning praten en niet anderen gaan irriteren.

Mijn wagen loopt trouwens vlot 92.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PRECIES!!! soort pesterij....ik rijd in NL altijd 90...sommige chauffeurs rijdt 83 of 86 of 80 ( als hij bijna thuis zijn) dat vind ik echt irritant...

klopt ik rij ook niet harder dan 83km(ook als ik niet bijna thuis ben), maar als jij mijn bekeuringen wil betalen wil ik best mijn snelheid aanpassen naar 90km.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom kunnen we niet leven en laten leven:confused:

80 is niet hard en 90 is ook niet hard.....gun elkaar wat ruimte, ook met terugvoegen en maak het elkaar wat makkelijker en niet altijd maar moeilijker.

Er is teveel frustratie op de weg, die naar het zo lijkt de chauffeurs op elkaar afreageren.

Als iemand een inhaalverbod negeert....zowat, tis zijn portemonee en niet de mijne

Waar gaat het uiteindelijk over???? Minuutjes;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zo denk ik er ook over .lekker laten gaan als hun dat willen dan gaan ze toch. ik blijf wel lekker op mijn baan.maar ik geef wel zo netjes een signaal dat ze weer naar rechts kunnen komen gr marcel :)

Ik wil ook altijd een seintje geven maar....velen komen vroeger naar rechts als dat ik wil en krijg ik niet eens de kans om een seintje te geven:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Werd dinsdag nog ingehaald door een 'vreemd kenteken' die ik niet kon plaatsen. Die gast doet zijn knipperlicht uit naar rechts terwijl zijn trailer nog naast mijn cabine zat. Achterkant zat ter hoogte van de slangen zeg maar. Ik dacht nog, hij zal toch wel wachten met invoegen hoop ik? Nee hoor hij gooit hem zo naar rechts. Wat een dwaas! Ik moest vast in de noodrem, er zat gelukkig niks achter me. Heb even goed zitten schelden en op de toeter gestaan daar. Wat een gek zeg, waar heeft hij zijn rijbewijs gehaald..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jouw mening....en ik vind 90km p/u meer veiliger dan 80km/u... echt wakker en actief en meer opletten.. p.s. geloof me,ik betaal geen echt bekeuring voor snelheid...( bij koeltransport is alles opschieten en tijd krap)

En ik kom gelukkig vaak in frankrijk of UK..

je moet je navigatie er eens bij pakken

die afstellen op80

en dan 90 gaan rijden moet je eens kijken wat je na een uur rijden

hebt gewonnen 1minuut ja 1minuut

is dat jou al die stres waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij meestal gewoon 85, dan hou ik nog wat speling over als ik wel iemand moet en mag inhalen, kan ik iets meer gas geven. Maar verders, 85. Meestal kom ik dezelfde chauffeurs weer tegen die mij hebben ingehaald bij een file, of als ze toevallig ook naar een zelfde losadres moeten gaan.

Maar dat te vroeg naar rechts, komt regelmatig voor. Vorige week wou er ook 1 kijken of hij zijn trailer kon laten bijpunten door mijn wiel. Kon nog net op tijd de vluchtstrook op. Is dit dan ook dat geweldige opletten en actief bezig zijn Kwajongen ? Niet lullig bedoelt, maar ik heb het idee dat mensen die echt lopen te jakkeren, minder goed opletten en alleen maar aan de gestelde laad/los tijd denken, zonder zich druk te maken om de collega chauffeurs op de weg.

Ik jaag nooit, ik doe altijd mijn best om ergens te komen. Lukt het niet, dan is morgen weer een dag. Dan hebben de plan-mannetjes je gewoon te strak ingepland, zonder ruimte te creeeren aan eventuele onophoudt onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zo denk ik er ook over .lekker laten gaan als hun dat willen dan gaan ze toch. ik blijf wel lekker op mijn baan.maar ik geef wel zo netjes een signaal dat ze weer naar rechts kunnen komen gr marcel :)

precies,maar wacht tot je een signaal krijgt en duw mij niet aan de kant.Ik probeer het voor mij veilig te houden,wil een ander racen hij doet maar,maar een trein voorbij proberen te steken door overal snel in te voegen is GEEN veilig rijgedrag en die mogen ze van mij zo aan de kant zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben zo'n collega,ik probeer afstand te houden en dat betekend ong. 30 m.Indien jij met een slakkegangetje voorbij wil voor mij niet gelaten maar voeg dan niet voor mijn neus in zodanig dat ik niks meer zie.DAAROM geef ik gas bij dan moet je ofwel invoegen voor mijn voorganger of je moet de hele rij voorbij.Wat win je nou met een a twee km/u sneller te rijden als er al 50 wagens achter mekaar tuffen.

In belgie idem,hier mag men 90 maar er zitten vele wagens op de baan die maar net 85 gaan,en dan, je mag toch niet voorbij,rij rustig mee houd afstand en hou het veilig je wint echt niks met zitten te jagen en te sakkeren want op de losplaats staan er toch weer enkele voor jou en moet je toch weer wachten.

Ik wijs niemand met de vinger maar jagen doet men in het bos en niet op de baan.Krijg je de rit niet afgewerkt moet je met de planning praten en niet anderen gaan irriteren.

Mijn wagen loopt trouwens vlot 92.

:confused: ik zet neer dat ik met 90 in haal, en eerst ruimte maak, en mijn gewoonte is dan ook om meteen tegen het rechter randje te rijden, zodat er nog makkelijker lang me heen gekeken kan worden.

dus geen slakkengangetje, of wij begrijpen elkaar verkeerd.

want gas bijgeven als je wordt ingehaald vind ikBarfBarf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helpen jullie/wij het elkaar niet in de hand?

de een knippert niet naar vreemde kentekens, de ander niet waneer een inhaalverbod is. en wie knippert dan nog wel, en waneer weet je of een collega nog wel knippert?

even een praktijk voorbeeld. (mijn werkgever betaald alle bekeuringen) ik rij overal 90km/u, of zo hard als die auto rijd. verleden jaar op de A28 een bakwagen rijd 80km. een collega rijd daarachter met 81(?) en gaat inhalen, dat doet die met zijn 81km /p/u. dus dat duurde even, ik kom achterop met mijn 90km/u, en hangt er achter, en er achter, en harder als 81 ging het echt niet. hij krijgt een knipper, en gaat naar rechts. weet je hoe ik zo'n klote collega dan even straft? (want hij kon echt wel harder als 81km/u denk ik) ik donder hem ff te snel naar rechts.

(ja en ik pest daarmee ook de ingehaalde vrachtwagen eerder) maar misselijke collega's vind ik dat.

en ik wil ook mijn motivatie wel vertellen. tussen 80 en 90 zit niet zoveel verschil. net zoals het eerste van een boot komen, of als laatste, maar in tijd verschilt dat toch snel 10min. een 10min die wel hetverschil kunnen maken of je wel 9uur rust krijgt, of 8uur en 50 min. en in mijn werk is de claim 350euro per uur. en wij zijn/mogen niet telaat zijn. maar daar denk men niet overna. dat we zelf tig adressen moeten afwerken weten we wel, maar dat een ander eens heel ander werk doet begrijpen we niet.

goh wat een klootzak die ander, maar niet inzien dat je met 80km/u (wat je goed recht is) een ander vreselijk hindert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helpen jullie/wij het elkaar niet in de hand?

de een knippert niet naar vreemde kentekens, de ander niet waneer een inhaalverbod is. en wie knippert dan nog wel, en waneer weet je of een collega nog wel knippert?

even een praktijk voorbeeld. (mijn werkgever betaald alle bekeuringen) ik rij overal 90km/u, of zo hard als die auto rijd. verleden jaar op de A28 een bakwagen rijd 80km. een collega rijd daarachter met 81(?) en gaat inhalen, dat doet die met zijn 81km /p/u. dus dat duurde even, ik kom achterop met mijn 90km/u, en hangt er achter, en er achter, en harder als 81 ging het echt niet. hij krijgt een knipper, en gaat naar rechts. weet je hoe ik zo'n klote collega dan even straft? (want hij kon echt wel harder als 81km/u denk ik) ik donder hem ff te snel naar rechts.

(ja en ik pest daarmee ook de ingehaalde vrachtwagen eerder) maar misselijke collega's vind ik dat.

en ik wil ook mijn motivatie wel vertellen. tussen 80 en 90 zit niet zoveel verschil. net zoals het eerste van een boot komen, of als laatste, maar in tijd verschilt dat toch snel 10min. een 10min die wel hetverschil kunnen maken of je wel 9uur rust krijgt, of 8uur en 50 min. en in mijn werk is de claim 350euro per uur. en wij zijn/mogen niet telaat zijn. maar daar denk men niet overna. dat we zelf tig adressen moeten afwerken weten we wel, maar dat een ander eens heel ander werk doet begrijpen we niet.

goh wat een klootzak die ander, maar niet inzien dat je met 80km/u (wat je goed recht is) een ander vreselijk hindert.

Ik denk dat jij beter wat anders kan gaan zoeken!!!Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat ik me druk moet gaan maken of jij wel of niet leeg komt,of dat jouw werkgever wel of geen schadeclaim krijgt.Dat is een kwestie van plannen of een extra auto inzetten (wat uiteraard weer een hoop geld kost)En ik vind je motivatie niet kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wil ook altijd een seintje geven maar....velen komen vroeger naar rechts als dat ik wil en krijg ik niet eens de kans om een seintje te geven:(

Dit bedoelde ik dus toen ik het topic startte. Waarom niet even 2 sec langer links blijven hangen zodat diegene die ingehaald word ook weer uitzicht heeft ipv. alle popnagels in je deur te kunnen tellen zonder moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben je lekker mee, zo'n baas die je op weg stuurd met de boodschap: Hoe je het doet interessert mij niet, als je het maar snel doet. En dat omdat hij zich heeft laten opschepen met een wurgcontract. Maar er zijn altijd wel mensen die zich daar door laten opjutten. Dan kost het hem maar € 350 per uur. Als hij iets verkeerd aanneemt is dat zijn probleem. Daarvoor ga IK niet als een halve wilde bij de weg langs razen. Ook al betaald hij de bekeuringen, ALLE andere gevolgen zijn voor de chauffeur. En ik pas er voor om die op mij te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben je lekker mee, zo'n baas die je op weg stuurd met de boodschap: Hoe je het doet interessert mij niet, als je het maar snel doet. En dat omdat hij zich heeft laten opschepen met een wurgcontract. Maar er zijn altijd wel mensen die zich daar door laten opjutten. Dan kost het hem maar € 350 per uur. Als hij iets verkeerd aanneemt is dat zijn probleem. Daarvoor ga IK niet als een halve wilde bij de weg langs razen. Ook al betaald hij de bekeuringen, ALLE andere gevolgen zijn voor de chauffeur. En ik pas er voor om die op mij te nemen.

:banaan: kijk weer eens iemand die het snapt, rustig werken begint met een goede planing dat het daar nog wel eens aanschort weten de meesten nog wel ,maar om me door de fouten van een ander op te laten jagen dag in dag uit met alle ergrenissen op en rond de weg, en of je nu wel of niet knippert het blijft de verantwoording van die gene die inhaalt , het is altijd makkelijk als men even een seintje geeft, maar niet verplicht .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:confused: ik zet neer dat ik met 90 in haal, en eerst ruimte maak, en mijn gewoonte is dan ook om meteen tegen het rechter randje te rijden, zodat er nog makkelijker lang me heen gekeken kan worden.

dus geen slakkengangetje, of wij begrijpen elkaar verkeerd.

want gas bijgeven als je wordt ingehaald vind ikBarfBarf

dat net voor mijn neus iunvoegen vind ik ook BarfBarfBarf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

neen peggel wij begrijpen mekaar niet verkeerd.Als jij invoegt zoals je zegt daar heb ik geen problemen mee dan is er voldoende afstand.Het zijn zij die denken te kunnen invoegen maar feitelijk je neus naar de vangrails duwen,je ziet het zo wanneer ze willen komen en vermits ong. 30 m tussenruimte om te stoppen wel voldoende is maar meer ook niet en ik in een treintje zit mee te tuffen vind ik niet dat hij of zij der zomaar in kan dat brengt mijn veiligheid in gevaar en daarom geef ik gas bij meestal gaan ze dan ook mijn voorganger voorbij en kan ik mijn 30 m. weer aanhouden.Ik ga niet op de remmen staan om mijn afstand weer te hebben want als er een begint te remmen ..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben je lekker mee, zo'n baas die je op weg stuurd met de boodschap: Hoe je het doet interessert mij niet, als je het maar snel doet. En dat omdat hij zich heeft laten opschepen met een wurgcontract. Maar er zijn altijd wel mensen die zich daar door laten opjutten. Dan kost het hem maar € 350 per uur. Als hij iets verkeerd aanneemt is dat zijn probleem. Daarvoor ga IK niet als een halve wilde bij de weg langs razen. Ook al betaald hij de bekeuringen, ALLE andere gevolgen zijn voor de chauffeur. En ik pas er voor om die op mij te nemen.

Als die baas zou willen dat hij het werkelijk snel doet dan had hij wel een schakelaar op z'n begrenzer gehad...

Tijd winnen door 90 te rijden ipv 85?? Als het echt op die 10 minuten aankomt dan is de planning wel heeeel erg krap hoor...

Wurgcontract?? kom, kom, dat zijn wel heel voorbarige conclusies zeg...

Als een halve wilde met 90 bij de weg langs razen... Tjongejonge, de crimineel...

Om kort te gaan... Je irriteren aan iemand die met 81 een ander inhaalt die 80 rijdt... Dat is niet zo vreemd...maar geen reden om hem af te snijden... Een contract van de baas als argument gebruiken dat je wel 90 MOET rijden is ook onzinnig...

Als we ons allemaal nu gewoon eens proberen niet te irriteren.... Laat iedereen gewoon doen wat hij wil doen... doe zelf zoals je het zelf het beste acht... Goh, wat zou het dan weer gezellig worden op de weg...

En die lui met wangedrag die er toch nog blijken te zijn gewoon strenger aanpakken... Zoals vaker gezegd, meer blauw op straat... en de juiste personen aanpakken.. niet die simpele chauffeur die 5 kilometer te hard rijdt of z'n rijuren 10 minuten overschrijdt maar de afsnijders en anderen die echt wangedrag vertonen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar de afsnijders en anderen die echt wangedrag vertonen...

Toch vinden deze contoles laatste tijd wel meer plaats.

Zeker op de a76 Eindhoven-Venlo wordt er de laatste tijd intensiever controleerd.

Terrecht trouwens, want wat je daar allemaal voor capriolen tegenkomt...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zal overal wel hetzelfde zijn denk ik...

Ik vind het een goeie zaak dat je hier (Canada, States) toch regelmatig verdekt opgestelde "bears" tegenkomt... Veelal in de brede middenberm, achter een viaduct... Je ziet ze wel maar als je verkeerd bezig bent veelal te laat..

En als je je gewoon netjes gedraagt heb je niks te vrezen... Cruisecontrol op 105 en netjes je afstand bewaren.... Perfect!

In verband met de hoge dieselprijs (ja, ook hier..) rijd ik de laatste tijd nog wat langzamer... Vaak iets onder de 100 op de teller (volgens de tomtom is het maar 96....)... Heel veel anderen rijden echter nog graag 110 of harder.... Ik heb het gevoel dat er veel minder bedankjes komen van collega's na een knippertje... Velen zijn zelfs blijkbaar zodanig geirriteerd dat ze niet eens meer in de spiegel kijken... Komen voorbij blazen alsof je stilstaat en gaan halfweg al naar rechts terug... Je hebt er nauwelijks last van door het grote snelheidsverschil maar het komt wel redelijk aso over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zal overal wel hetzelfde zijn denk ik...

Ik vind het een goeie zaak dat je hier (Canada, States) toch regelmatig verdekt opgestelde "bears" tegenkomt... Veelal in de brede middenberm, achter een viaduct... Je ziet ze wel maar als je verkeerd bezig bent veelal te laat..

En als je je gewoon netjes gedraagt heb je niks te vrezen... Cruisecontrol op 105 en netjes je afstand bewaren.... Perfect!

In verband met de hoge dieselprijs (ja, ook hier..) rijd ik de laatste tijd nog wat langzamer... Vaak iets onder de 100 op de teller (volgens de tomtom is het maar 96....)... Heel veel anderen rijden echter nog graag 110 of harder.... Ik heb het gevoel dat er veel minder bedankjes komen van collega's na een knippertje... Velen zijn zelfs blijkbaar zodanig geirriteerd dat ze niet eens meer in de spiegel kijken... Komen voorbij blazen alsof je stilstaat en gaan halfweg al naar rechts terug... Je hebt er nauwelijks last van door het grote snelheidsverschil maar het komt wel redelijk aso over...

FF off topic:

Werd in de states een keer ingehaald door een prachtige Peterbild met alles dr op en dr an....de trucker keek me in het voorbijgaan zo aan van: daar heb je weer zo,n sukkel van een company driver die niet harder gaat als 65 mijl (107 km/h).

Een kwartier verder kom ik op een truckstop om te gaan eten en moet ik wachten op iemand die verwoedde pogingen doet om zijn truck te parkeren.....juist het betrof de Peterbild.

Na ongeveer 5 minuten naar zn geklooi gestaard te hebben vertrok hij om zn geluk op een ander plekje te proberen.

Ik dacht: prima das een plekje voor mij en sjees hem in ene keer achteruit erin.

Toen ik mn maaltijd bijna op had kwam de trucker met een bezweet voorhoofd aan het tafeltje naast ons zitten en begon mn vrouw al onder de tafel te schoppen met het verzoek of ik mn kop zou houden.

Kon het toch niet laten en zei tegen de beste man dat hij mazzel had dat zn truck zo hard ging....kon ie mooi de verloren tijd op de truckstops weer goed maken.

Als blikken konden doden:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

runnerron ik heb dat eens bij een klant in calgary gehad, ik heb het al dikwijls gezegt hier , vooruit rijden kunnen ze wel, maar parkeren ........ en zo had ik er enen die moest lossen bij western grocers in calgary , die was bezig toen ik aankwam en na een kwartier begon ik dan toch wel al lastig te worden want ik wilde ook lossen, begon ik dus ook maar te manuvreren omdat ie gewoon bleef stil staan en toen ik voor hem was geraakt begint ie daar toch te reklameren dat ik in zijn weg sta en nog van die dingen , dus ikke uit de wagen , bij hem en hem eens vragen wat eigenlijk zijn probleem is , voor alles kort tr houden , het laatste wat ik zei tegen die brave man was" hett is niet mijn schuld dat jij niet kunt rijden" en ben dan maar verder gaan doen met mijn parkeren , toen ik al 45 min bezig aan het lossen was kwam ie binnen dat ie aan de dok stond , naar het schijnt geeft ie 1h 30 min bezig geweest voor tegen de kade te geraken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden