[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Profielwerkstuk


Annet

Vraag

  • Forumlid

Hoi iedereen, ik ben nog geen chauffeur, ik zit nog op school.

Ik wil mijn profielwerkstuk over AdBlue gaan doen.

En nou vroeg ik me af of iemand misschien weet waar ik informatie kan vinden. Want ik weet er wel wat vanaf, maar ik moet er zoveel mogelijk over te weten komen.

Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen ermee. Is het handig of alleen onhandig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

*In de VS is het verboden om ADBLUE toe te voegen aan de uitlaatgassen om hiermee de NOx te reduceren.

*De prijs van Adblue was in februari 2008 € 0,26 per liter en is sinds dien gestegen in stappen naar € 0,45 vanaf 1-10-2008.

*Klanten en consumenten verwachten dat het vervoer plaatsvind met een zo gunstig mogelijke NOx en/of zo min mogelijke millieu belasting, echter willen ze er niet extra voor betalen.

*Bij de nieuwere motoren, word het motorvermogen verminderd door het motormanagementsysteem, als er geen adblue meer in de tank zit (zodat er zominmogelijk gereden word zonder adblue).

*Adblue een ureum/ammoniak oplossing is en men dit produckt ook verreiken kan tot kunstmest.

*Adblue nog niet overal te verkrijgen is en hierdoor de chauffeurs erg moeten opletten of ze voldoende adblue bij zich hebben.

*Er steeds meer truckproducenten zijn die terug komen op toevoeging van Adblue en over gaan tot EGR systemen (filters)

*Mijns inziens het gebruik van Adblue een tijdelijk iets is, en het gezien de meerkosten en toepassingsproblemen en ontwikkelingen in de branche geen toekomst zal hebben.

*Je eens een schoteltje moet nemen en daarop in het midden een 5ct muntstuk op moet leggen en daar overheen een paar druppels adblue moet doen. Binnen een aantal uur zal het schoteltje en de munt wit zijn (net zo als je in de winter wel eens bloemen op de ramen hebt). Adblue kristaliseerd en vormt een soort van vlies over de munt heen.

*Onze chauffeurs stevig balen van het moeten toevoegen en tanken van Adblue.

*ik er verder geen voordeelen in zie......

succes met je profiel werkstuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

knip

*Je eens een schoteltje moet nemen en daarop in het midden een 5ct muntstuk op moet leggen en daar overheen een paar druppels adblue moet doen. Binnen een aantal uur zal het schoteltje en de munt wit zijn (net zo als je in de winter wel eens bloemen op de ramen hebt). Adblue kristaliseerd en vormt een soort van vlies over de munt heen.

knip

en dat dit als je pech hebt ook in je uitlaat gebeurt met alle gevolgen van dien:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
knip

*Je eens een schoteltje moet nemen en daarop in het midden een 5ct muntstuk op moet leggen en daar overheen een paar druppels adblue moet doen. Binnen een aantal uur zal het schoteltje en de munt wit zijn (net zo als je in de winter wel eens bloemen op de ramen hebt). Adblue kristaliseerd en vormt een soort van vlies over de munt heen.

knip

en dat dit als je pech hebt ook in je uitlaat gebeurt met alle gevolgen van dien:stom:

Neem dan een 1 cent muntstuk, je hebt dan hetzelfde resultaat, alleen 5 keer sneller!! Dat moet Mark als werkgever toch ook weten? :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik zal het eens proberen als ik nog ergens een 1 cent muntstuk kan vinden.. :p

in belgie en duitsland en nog wel andere landen krijg je ze nog:p

sorry...we raken off-topic...

ik ben in ieder geval blij dat ik het gezeik met adblue niet hebt op mijn 4,5 jaar oude volvo FH...net als die digitach:D

mijn vrachtauto is tenminste nog een vrachtauto ipv een administratiekantoor :p alhoewel:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden